Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 17 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 Forumas / + pokalbiai
 - Paieška forume
 - D.U.K. / Forumo taisyklės
 - Narių sąrašas
 - Registruotis
 - Prisijungti

Elektronika.lt portalo forumas

Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo. Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.

Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius, kurie nesilaiko forumo taisyklių. Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.

Dabar yra 2024 12 17, 01:50. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
 Forumas » Elektronika žaliems » Šuntas automobilyje
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
 
  
Puslapis 12
Pereiti prie 1, 2  Toliau
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Rodyti ankstesnį pranešimą :: Rodyti kitą pranešimą 
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 01:09 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
BUFU-MaN
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Sveiki.

Žodžiu, automobilyje naudojamas toks komponentas:


Kaip suprantu, čia vadinamas šuntas. Jis naudojamas lempučių būklės stebėjimui, trumpai tariant, informuoti vairuotoją apie perdegusią lemputę.
Elektros srovė į lemputes paduodama per kontaktus 3 ir 2 arba 3 ir 1, priklausomai nuo lempučių galios. Kontaktai 4 ir 5, kaip suprantu, naudojami stebėjimui.
Naudojant kaitrines lemputes viskas veikia gerai. Tuo tarpu kaitrines lemputes pakeitus LED lemputėmis, prietaisų skydelyje užsižiebia pranešimas, apie perdegusią lemputę. Na tai savaime suprantama, nes LED lemputės naudoja kur kas mažiau energijos.

Užduotis - modifikuoti šuntą taip, kad vietoj kaitrinių lempučių pajungus LED lemputes klaidos pranešimas nebūtų rodomas.

Kiek pavyko išsiaiškinti, vienas iš būdų tai pasiekti, yra atitinkamai padidinti šunto varžą.
Bandžiau eksperimentuoti pragręždamas keletą skylučių tuose takeliuose, netgi vienu atveju buvo pavykę pasiekti teigiamą rezultatą (kuris vėliau kažkodėl vėl pradėjo mesti klaidą)...

Gal turite minčių, kaip tai galėčiau pasiekti? Kada labiau padidėtų varža - jei vienoje vietoje suploninčiau takelį iki minimumo ar jei keliose vietose suploninčiau, sakykim, iki pusės?
Gal dar kokiu būdu galėčiau rasti užduoties sprendimą? Gal nutraukus takelį galėčiau ką nors įlituoti į tarpą?

Keletas matavimų: veiksmas vyksta prie ~13 V; 750 mA keičiasi į 280 mA; 3,6 A į 1 A; 3,6 A į 0,3 A ir pan.
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 08:50 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Valdulis
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Jeigu tas šuntas jau išimtas, tai geriau jį kur nors saugiai pasidėti ir saugoti: pravers, kuomet grąžinsi visas originalias lempas atgal.

Vietoj jo verčiau pasidaryti atskirą rezistorinį „šuntą“, kurio parametrai imituotų kaitrinių lempučių apkrovas valdymo/stebėjimo blokui.
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 08:53 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Helpo
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Na tai jei zinai itampa ir srove, tai pasinaudodamas omo desniu (R=U/I) gali pasiskaiciuot kokios varzos reikia ir paskui nutraukes takeli ilituotum ja, tik bbz ar cia geras sprendimas. Confused
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 10:58 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
zamolskis
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
bybis cia, o ne suntas. lempute su siuleliu laidi i abi puses, o diodinis sviestukas tik i viena puse. schema reikia nagrinet, kaip ten detektuoja lemputes "gedima", o ne gadint kazkokia atskirai islupta detale, kuri greiciausiai isvis ne prie ko.
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:06 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
BUFU-MaN
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Na jų ten yra ne vienas, naudojami atskiroms lempučių grupėms stebėti. Turiu aš jų nusipirkęs keletą būtent eksperimentams... :] Šiaip jie yra dengti plastmase, nuotraukoje viena pusė nuvalyta būtent tam, kad matytųsi kas ten ir kaip...
Mintis dėl rezistorių man irgi buvo kilusi, bet lieka 2 klausimai: ar šioje vietoje rezistorius per daug nekais ir kaip paskaičiuoti, kokio rezistoriaus reiks konkrečiam atvejui? O gal vis dėlto čia visiškai prasta mintis? Gal vietoj rezistoriaus galima naudoti kokią vielelę?
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:16 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
RIMAS50
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
zamolskis rašo:
bybis cia, o ne suntas. lempute su siuleliu laidi i abi puses, o diodinis sviestukas tik i viena puse. schema reikia nagrinet, kaip ten detektuoja lemputes "gedima", o ne gadint kazkokia atskirai islupta detale, kuri greiciausiai isvis ne prie ko.

Tavo automobilyje kintamos srovės tinklas? Rolling Eyes
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:19 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
BUFU-MaN
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
zamolskis rašo:
bybis cia, o ne suntas. lempute su siuleliu laidi i abi puses, o diodinis sviestukas tik i viena puse. schema reikia nagrinet, kaip ten detektuoja lemputes "gedima", o ne gadint kazkokia atskirai islupta detale, kuri greiciausiai isvis ne prie ko.


Schema išnagrinėta, konkrečiu atveju nėra kitos detekcijos (žinau apie ką eina kalba, matytas variantas pvz. BMW automobiliuose). Šiuo atveju perdegusių lempučių detekcija atliekama tik per galios (gal geriau reikėtų sakyti naudojamos srovės) matavimą...
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:27 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Valdulis
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Vielelė – tai taip pat, tam tikra prasme, rezistorius.

Kita vertus, jeigu šviesdijodiniai žibintai montuojami dėl išskirtinumo, o ne ekonominiais sumetimais, tai galima būtų viską išspręsti žymiai paprasčiau: tiesiog šuntuoti naujuosius žibintus atitinkamo dydžio varžomis (nors jos ir kais, bet skydelis „tylės“, ir išskirtinumo efektas bus pasiektas).
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:29 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
zamolskis
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
kokia dar kintama srove? detekcijai gali but naudojama priesingos krypties srove, pakankama uzzibint signalke, ir kuri tiesiog uzglusinama presingos sroves, jei siulelis neperdeges. o per LEDus nepraeina.


Paskutinį kartą redagavo zamolskis, 2013 10 27, 11:34. Redaguota 1 kartą
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:31 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
RIMAS50
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
BUFU-MaN rašo:
Na jų ten yra ne vienas, naudojami atskiroms lempučių grupėms stebėti. Turiu aš jų nusipirkęs keletą būtent eksperimentams... :] Šiaip jie yra dengti plastmase, nuotraukoje viena pusė nuvalyta būtent tam, kad matytųsi kas ten ir kaip...
Mintis dėl rezistorių man irgi buvo kilusi, bet lieka 2 klausimai: ar šioje vietoje rezistorius per daug nekais ir kaip paskaičiuoti, kokio rezistoriaus reiks konkrečiam atvejui? O gal vis dėlto čia visiškai prasta mintis? Gal vietoj rezistoriaus galima naudoti kokią vielelę?

Tau dabar reikėtų pasimatuoti įtampos kritimus ant atskirų šunto dalių kai įjungtos atitinkamos lempučių (kaitinimo) grupės. Padaryti tai galima pigiausiu skaitmeniniu multimetru (ant 200mV ribos). Kadangi jau esi išmatavęs vartojamas sroves, tai bus galima paskaičiuoti kokios turi būti varžos.
Rezistoriai nekais (juose bus išsklaidomas pakankamai mažas galingumas).
Galima naudoti ir specialią varžinę vielą (jokiu būdu ne varinę).
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 11:57 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
zamolskis rašo:
kokia dar kintama srove? detekcijai gali but naudojama priesingos krypties srove, pakankama uzzibint signalke, ir kuri tiesiog uzglusinama presingos sroves, jei siulelis neperdeges. o per LEDus nepraeina.


labai jau keista perdegusios lemputes detekcija.

man atrodo sunto panaudojimas srovei matuoti daug paprastesnis metodas.
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 12:03 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Valdulis
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Rezistoriai gali ir nekaisti, gali ir kaisti: priklauso nuo to, kokie jie, ir kaip valdoma ta apšvietimo sistema.
Manau, čia negali būti universalaus sprendimo, nes skirtinguose automobiliuose tam naudojami skirtingo „gudrumo“ kompiuteriai: gali būti matuojami tiek degimo įjungimo metu šaltų lempų siūleliai, tiek lempų švietimo metu – grandinės būklė (srovė). Ir taip – konkrečiai kiekvienai lempų grupei.
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 12:13 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
RIMAS50
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
zamolskis rašo:
kokia dar kintama srove? detekcijai gali but naudojama priesingos krypties srove, pakankama uzzibint signalke, ir kuri tiesiog uzglusinama presingos sroves, jei siulelis neperdeges. o per LEDus nepraeina.


labai jau keista perdegusios lemputes detekcija.

man atrodo sunto panaudojimas srovei matuoti daug paprastesnis metodas.

Man irgi labai keista. Tikėsimės, kad zamolskis "apšvies" plačiau.
Kiek man teko matyti, gali būti naudojami du metodai: vienas (kaip šiuo atveju) - matuojama lempučių srovė; kitas - matuojama "šaltų" lempučių varža. Tuo tikslu per lemputes "leidžiama" nedidelė srovė, netgi tuo atveju, kai lemputės neįjungtos.
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 12:50 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
gnt
Veteranas
Veteranas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
RIMAS50 rašo:
kitas - matuojama "šaltų" lempučių varža. Tuo tikslu per lemputes "leidžiama" nedidelė srovė, netgi tuo atveju, kai lemputės neįjungtos.
ta nedidelė srovė gaunama paduodant nedidelę įtampą

ir šiuo atveju ir kyla didžiausia problema, norint lemputes pakeisti LEDais - nes LEDai įtampai nepasiekus tam tikros reikšmės išlieka "uždaryti" ir srovė per juos neteka, o lempučių grandinės patikrinimą atliekantis mašinos kompas tai supranta, kaip grandinės nebuvimą - tai yra signalizuoja, kad lemputė perdegė
 Šuntas automobilyje
PranešimasParašytas: 2013 10 27, 13:05 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
RIMAS50 rašo:
Digix rašo:
zamolskis rašo:
kokia dar kintama srove? detekcijai gali but naudojama priesingos krypties srove, pakankama uzzibint signalke, ir kuri tiesiog uzglusinama presingos sroves, jei siulelis neperdeges. o per LEDus nepraeina.


labai jau keista perdegusios lemputes detekcija.

man atrodo sunto panaudojimas srovei matuoti daug paprastesnis metodas.

Man irgi labai keista. Tikėsimės, kad zamolskis "apšvies" plačiau.
Kiek man teko matyti, gali būti naudojami du metodai: vienas (kaip šiuo atveju) - matuojama lempučių srovė; kitas - matuojama "šaltų" lempučių varža. Tuo tikslu per lemputes "leidžiama" nedidelė srovė, netgi tuo atveju, kai lemputės neįjungtos.


tie metodai turbut reikalingi abu vienu metu, nes matuojant srove galesi stebeti lemputes busena tik kai ji sviecia.

kai lemputes neijungtos stebeti ju busena daug paprasciaus tiesiog paduodi 12v per varza ir stebi kokia itampa grandineje jei nulis lempute gera jei ne nulis perdege.

led lempute reikia tam reikalui suntuoti varza.
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Pereiti prie 1, 2  Toliau
 
Forumo sistema: phpBB
 „Google“ paieška forume
 Kas naujesnio?
 Naujos temos forume

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas

FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
‡ 1999– © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Turinys | Reklama | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama