 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 04 20, 16:07. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Forumo informacija » X etapas. Elektrinis motoroleris
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 16:58 |
|
|
|
1. Neziurejaugamintojo specifikaciju, bet nori pasakyt, kad jo baterijos iskrovimas max 1C?
Kartais tavo variklio ilgalaike galia ne 4kW? noreciau datasheeta pamatyt?
2. Taip bldc privalumas, bet idomu kuris variklis skleidzia nemalonesni garsa.
3. Is vienos puses tai -, is kitos+.
4. Galbut...
5. Nesu tiktas bet kazkodel man atrodo, kad dc variklis gali isgaut zymiai didesni sukimo momemta ant mazu greiciu lyginan su bldc.
6. Popierizmas maziausiai domina...
7. Nera ten viskas taip baisu kaip nupasakojai.
Beje noreciau pamatyt akumu balansavimo schema. |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 18:52 |
|
|
|
sneikaz rašo: |
1. Neziurejaugamintojo specifikaciju, bet nori pasakyt, kad jo baterijos iskrovimas max 1C? |
Taip, Elintos aparate sumontuotos seno tipo Thunder Sky LiFePO4 "12V" baterijos, kurių "Rated" srovė yra 1C (24x 3,2V 40Ah)
sneikaz rašo: |
Kartais tavo variklio ilgalaike galia ne 4kW? noreciau datasheeta pamatyt? |
Mano variklis tokio kaip ir "datašyto" neturi. Vienintelė "oficiali" viešai prieinama informacija:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142
Bet maniškis yra pilnai perrinktas ir modifikuotas. Originalūs išliko tik magnetai ir aliuminės dalys. Išspaudžiau didesnę galią, nes šeriu 25% didesne įtampa, taip pat modifikavimas labai stipriai sumažino nuostolius guoliuose (neįtikėtina, bet trečdalis visų nuostolių).
Dabar teks tik patikėti mano žodžiu: ilgą laiką važiuojant 70 km/h greičiu variklis vartoja ~5,5 kW, o apvijų temperatūra nusistovi ties ~+70°C (aplinkos temperatūra +10°C). Spėju kad yra dar bent 50% atsargos.
sneikaz rašo: |
2. Taip bldc privalumas, bet idomu kuris variklis skleidzia nemalonesni garsa. |
Sąlyginis dalykas. Su teisingu kontroleriu BLDC dirbs žymiai gražiau. Maniškis kol kas dirba nelabai gražiai.
sneikaz rašo: |
5. Nesu tiktas bet kazkodel man atrodo, kad dc variklis gali isgaut zymiai didesni sukimo momemta ant mazu greiciu lyginan su bldc. |
Neteisybė. Pagal charakteristikas BLDC =~ DC. Tik viename apvijos komutuojamos mechaniškai (šepečiais), o kitame elektroniškai (tranzistoriais).
sneikaz rašo: |
6. Popierizmas maziausiai domina... |
O turėtų. Vien prie popierizmo jau sugaišau mėnesį laiko.
sneikaz rašo: |
7. Nera ten viskas taip baisu kaip nupasakojai. |
Dabar neradau nuotraukos po ranka. Yra gana baisu. Pakankamai su kaupu kad nepraeitų ekspertizės.
sneikaz rašo: |
Beje noreciau pamatyt akumu balansavimo schema. |
Dėl kopiraito priežasčių kol kas negaliu pateikti pilnos schemos (dabar bandau ant to verslą pastatyt), tačiau: balansavimui naudojamos dvi Linear LTC6802, kurios, grubiai tariant, tėra aukštos įtampos MUX su ADC ir balansavimo raktais. Balansavimas atliekamas celę šuntuojant 1A srove (yra srovės šaltiniai ant kiekvienos celės, be rezistorių). LTC6802 valdo vienas µPower mikrovaldiklis ATtiny13A. Taipogi yra akumuliatoriaus temperatūros jutiklis, įkroviklio ir motoro kontrolerio valdymo grandys. Mikrovaldiklis būtent toks tam, kad energijos sąnaudos būtų minimalios ir akumuliatorių galima būtų sandėliuoti kelis metus.
BMS nuotraukas rasi čia: http://e-motion.lt/bbpress/topic/12/page/5 |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 19:32 |
|
|
|
7. Na nesimato nei nuogu kontaktu nei kusio. http://i.ebayimg.com/18/!B+T!SugB2k~$%28KGrHqMOKogEy+jC025%28BM+N877MbQ~~_12.JPG
Na va vienintelis daiktas susijas su elektronika ir schemos nebus... Tiek to, tiek kiek matos is nuotrauku nelabai kas ten ir yra be muxu, siaip idomu kokiu budu valdomi apkrovos tranzai ir tas 1A is lempos ar sroves veidrodziai stovi? |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 19:50 |
|
|
|
sneikaz rašo: |
7. Na nesimato nei nuogu kontaktu nei kusio. http://i.ebayimg.com/18/!B+T!SugB2k~$%28KGrHqMOKogEy+jC025%28BM+N877MbQ~~_12.JPG |
Labai iš toli žiūri. To kontrolerio gale yra koks 10 plikų kontaktų. Taipogi jis nėra hermetiškas.
sneikaz rašo: |
Na va vienintelis daiktas susijas su elektronika ir schemos nebus... Tiek to, tiek kiek matos is nuotrauku nelabai kas ten ir yra be muxu, siaip idomu kokiu budu valdomi apkrovos tranzai ir tas 1A is lempos ar sroves veidrodziai stovi? |
Srovės veidrodžių nėra - o kam? Juk tai nulemia tik tos celės iškrovimo greitį. Jokio skirtumo net jei dvigubai srovė skirsis.
Smulkiai apie BMS plonybes pasakot kol kas negaliu. Yra pakankamai originalių sprendimų, nenoriu kad jie pabėgtų. Įkūriau UAB, turiu rimtų ketinimų. Prašau suprasti. |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 20:45 |
|
|
|
sneikaz rašo: |
Na dabar matau kad tuos tranzus gali valdyt ir pats muxas... |
Muxas balansavimo raktu pats nevaldo. Tas cipas tera bukas muxas+ADC+serial shift registras+CRC. Visa balansavima stebi ir kontroliuoja mikrovaldiklis. |
|
|
|
|
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 20:50 |
|
|
|
Nu pats nevaldo bet kiek praverciau datasheeta ant greicio, tai panasu kad per ta muxa galima valdyt isoriniu tranzus. |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 12, 22:12 |
|
|
|
as dar pora pastebejimu apie savikaina, atsiperkamuma ir ekonomija.
reik ziuret placiau. aisku jei imsi kainas senos tr. priemones is skelbimu ir kaina kuria mokesi uz praktiskai naujos tr. priemones konstravima paciam, tai...
teisinga butu kainas ir atsiperkamuma lyginti, jei abu daiktai butu gaminami serijiniu budu. cia tas pats, kas bet ka konstruoti namie - savikaina 10x, kartais net 100x virsija analogisko daikto savikaina, jei jis gaminamas serijiniu budu.
as tai skaitau, sitas projektas yra labai perspektyvus, ir as pats mielu noru kazkuo panasiu uzsiimciau, jei tik salygas tam tureciau.
galva sukti reiktu dabar jau kitur - kol nebus infrastrukturos, tol is tokiu tr. priemoniu naudos bus nedaug. beveik tik tiems, kas gyvena nuosavuose namuose. ir tai tik artimom kelionem - vazinet darbas-namai. |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 12, 22:24 |
|
|
|
CodeC rašo: |
as dar pora pastebejimu apie savikaina, atsiperkamuma ir ekonomija.
reik ziuret placiau. aisku jei imsi kainas senos tr. priemones is skelbimu ir kaina kuria mokesi uz praktiskai naujos tr. priemones konstravima paciam, tai...
teisinga butu kainas ir atsiperkamuma lyginti, jei abu daiktai butu gaminami serijiniu budu. cia tas pats, kas bet ka konstruoti namie - savikaina 10x, kartais net 100x virsija analogisko daikto savikaina, jei jis gaminamas serijiniu budu. |
Dar pasikartosiu: Kodėl atsiranda žmonių, kurie automobilį perka už 50kLt vietoje to kad nusipirktų už 2k Lt? Ar jie tikisi kad jis atsipirks? Taip, neatsipirks niekada, bet perka dėl komforto, prestižo. Žinoma automobiliai už 50k ir 2k yra nevienodi. Bet lygiai taip pat ir perdarytas elektrinis vs. originalus benzininis nėra vienodi. Tai jau visiškai skirtingi daiktai, nors ir iš išvaizdos nesiskiria.
Atsiperkamumą galima skaičiuoti nebent dujų įrangai, nes realiai dėl to mažai kas pasikeičia.
CodeC rašo: |
galva sukti reiktu dabar jau kitur - kol nebus infrastrukturos, tol is tokiu tr. priemoniu naudos bus nedaug. |
Įkūriau UAB, tuo klausimu dirbame (projektuojamos stotelės, bendraujama su valdžia).
CodeC rašo: |
beveik tik tiems, kas gyvena nuosavuose namuose. |
Motoroleriui betkokiu atveju yra būtinas garažas. Na o kur jį laikysi, ten ir rozetę turėti nėra visiškai jokios problemos.
CodeC rašo: |
ir tai tik artimom kelionem - vazinet darbas-namai. |
Na žiūrint ką vadini "artima kelione". Realiai tai į normalų motorolerį yra labai sunku sukišti akumuliatorių didesniam nei 80km atstumui. Na o tokio atstumo pilnai pakanka visą dieną maltis po miestą darbo reikalais. Kurjeriui gal ir pritrūktų, bet visais kitais atvejais - per akis. O į Palangą su motoroleriu 45 km/h gatve vis vien nevažiuosi. O jei ir sugalvotum - kiek kartų per metus? 1? |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 12, 22:39 |
|
|
|
na, matau entuziasmo turi daug, tas gerai. bet darant versla labai sveika galvoti is vartotojo puses - jie tau duos savo pinigus. arba ne. as tai labai noreciau, kad tavo ideja pavyktu ir po keletos metu, galeciau vazineti elektrine tr. priemone.
kai rasiau apie infrastruktura, tai galvojau ir apie automobilius. kurie manau atsiras neisvengiamai. motoroleris lietuvoj gali buti komfortiskai ir saugiai naudojamas kiek daugiau nei puse metu tiktai, beveik kaip dviratis. manau jau vien del sios priezasties daug zmoniu rinksis tr. priemone su stogu ir 4 ratais. nzn ar kas dare rinkos analize, bet drisiu speti, kad didzioji dalis lietuvoje naudojamu motoroleriu naudojami pramogai, dazniausiai paaugliu.
visu tuo as noriu pasakyt, kad mano nuomone motoroleris yra gera pradzia ir treniruote, o turint rimtu ketinimu reiktu galvoti apie elektromobili. bent jau ateityje.
p.s. motoroleriui garazas butinas tik posovietinese valstybese - del vagiu ir siauriau esanciose vietose. uztenka pasivaikscioti po daugumos Europos miestu gatves (pvz Berlyno), kad tuo isitikinti - ten motociklai, motoroleriai, dviraciai masiskai stovi salia daugiabuciu, tvoru, parduotuviu - visur. |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 12, 22:43 |
|
|
|
CodeC rašo: |
visu tuo as noriu pasakyt, kad mano nuomone motoroleris yra gera pradzia ir treniruote, o turint rimtu ketinimu reiktu galvoti apie elektromobili. bent jau ateityje. |
Tuo klausimu yra dirbama. Iš motorolerių biznio lietuvoje nesitikiu. Tik eksportas.
CodeC rašo: |
p.s. motoroleriui garazas butinas tik posovietinese valstybese - del vagiu ir siauriau esanciose vietose. uztenka pasivaikscioti po daugumos Europos miestu gatves (pvz Berlyno), kad tuo isitikinti - ten motociklai, motoroleriai, dviraciai masiskai stovi salia daugiabuciu, tvoru, parduotuviu - visur. |
Taip, kalbėjau būtent apie lietuvą. Čia baisu palikt ir prirakintą su 500 Lt vertės spyna. Negalės nuvaryt, tai dar nulauš ką nors ar nurinks. |
|
|
|
|
 |
 |
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 14, 14:47 |
|
|
|
circuit rašo: |
Ir kai kurių komponentų (pvz. prizmatinių A123 celių) dabar nusipirkti yra neįmanoma, taigi ir kainos pasakyti negaliu.
|
o kodel neimanoma? gal galetum siaip papasakot apie tuos akumus? kazkokiu alternatyvu dabar yra? kaip isigyti, kaip nenusipirkti padelkos kokios? |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|

|
 |