|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 10 09, 00:08. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Forumo informacija » X etapas. Elektrinis motoroleris
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 3 Pereiti prie 1, 2, 3 Toliau |
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2010 12 16, 16:27 |
|
|
|
Taupant filmuko laiką buvo nepaminėta koks tas akumuliatorius, vis tik tai yra esminė detalė.
Kol kas akumuliatorius surinktas iš 20 vnt. prizmatinių A123 gamybos LiFePO4 celių. Vienos celės charakteristikos:
- Įtampa: 3,3 V
- Talpa: 20 Ah
- Ilgalaikė leistina srovė: 600 A (30C)
- Trumpalaikė leistina srovė: 1000 A (50C)
- Greito krovimo srovė: 80A (4C)
- Greito krovimo laikas: 15 min.
- Svoris: 480 g
- Atlaikomų ciklų skaičius: >100'000 iki 90% talpos (linkas, žr. 14 psl.)
- Kalendorinis tarnavimo laikas: bent 20 metų
Visas dabartinis akumuliatorius sveria vos 10kg, kaupia 1.3 kWh energijos ir gali atiduoti ilgalaikę 35kW galią.
Yra ruošiamas didesnis, kuriuo galima bus nuvažiuoti 100 km.
-----
Apie BMS (Battery Management System). Pagamintas modulis stebi kiekvienos celės įtampą ir esant reikalui imasi veiksmų:
- Važiuojant, bent vienos celės įtampai nukritus žemiau 2V yra išjungiamas variklis. Prieš tai, kai įtampa pakrinta žemiau 2,8V, yra mažinama variklio galia, kad vairuotojas spėtų pasitraukti nuo kelio - užtenka nuvažiuot dar kilometrą.
- Kraunant, bent vienos celės įtampai viršijus 3,65V yra išjungiamas įkroviklis. Jei kitos celės 3,65V dar nepasiekė (dar vyksta balansavimas), krovimas vėl įsijungia kai sumažinama šios celės įtampa kitų atžvilgiu.
- Kraunant celės yra balansuojamos (viso krovimo metu): celei, kurios įtampa yra didesnė nei visų celių vidurkio, yra įjungiamas šuntas, sumažinantis celės krovimo srovę ir taip sulėtinantis jos krovimą kitų celių atžvilgiu. Šuntai padaryti iš dvipolių tranzistorių (1A srovės šaltinių), kurie perteklinę šilumą atiduoda šynoms - nereikalingi jokie dideli rezistoriai ar radiatoriai.
- BMS turi nuoseklią sąsają duomenų perdavimui.
-----
Taip pat motoroleris turi regeneracinį stabdymą, kuris, sukiojantis miesto centre, į akumuliatorių grąžina ~ 10% energijos ir taip prailgina nuvažiuojamą atstumą. |
|
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 14:36 |
|
|
|
circuit rašo: |
Kažkaip keista - nei klausimų, nei kritikos... |
Turiu klausimą.
Nieko nekalbėta apie finansinę pusę.
Kiek išleista motorolerio perdirbimo medžiagoms, darbui? Kaip su atsiperkamumu? |
|
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 14:55 |
|
|
|
Dovydas rašo: |
circuit rašo: |
Kažkaip keista - nei klausimų, nei kritikos... |
Turiu klausimą.
Nieko nekalbėta apie finansinę pusę.
Kiek išleista motorolerio perdirbimo medžiagoms, darbui? Kaip su atsiperkamumu? |
Darbas nieko nekainavo, nes dariau pats. O kitkam išleisti keli šimtai Lt (pagrinde veleno gamyba, akumuliatoriaus dėžės medžiagos, virinimas argonu), nes visi pagrindiniai mazgai buvo turėti iš anksčiau, likę nuo kitų projektų ir panašiai. Ir kai kurių komponentų (pvz. prizmatinių A123 celių) dabar nusipirkti yra neįmanoma, taigi ir kainos pasakyti negaliu.
O atsiperkamumas... Manau beprasmiška diskusija. Žiniasklaida visus įpratino galvoti kad didžiausias ir bene vienintelis elektra varomos transporto priemonės privalumas - važiavimo kaina. Iš dalies tai yra tiesa, bet mano manymu tai tikrai ne pagrindinis privalumas. Įdomumo dėlei galiu pateikti kelis skaičius:
Originalus variklis buvo 50cm³, rijo lygiai 4 l/100km (vis tik dvitaktis), plius dar litras tepalo į ~600 km (eidavo 85 km/h). Tai bus 17 Lt/100km + 7 Lt/100km. Tai sumoje ~24 Lt/100 km buvo. O dabar vartoja ~6 kWh/100km, kas yra ~2.7 Lt/100km. Skirtumas 9x
Jei reikėtų pakartoti tokį perdarymą su ~60km nuvažiuojamu atstumu, manau kainuotų apie 10k Lt. Visiškai tvarkingas poros metų senumo benzininis motoroleris skelbimuose kainuoja ~4500 Lt. Toks pat donoras be visos benzininės dalies - maždaug 1000 Lt. Skirtumas 3500 Lt. Taigi, kainos skirtumas tarp benzininio ir perdaryto yra 10k+1k-4,5k = 6500 Lt.
Kadangi važiavimo kaina su benzinu yra ~24 Lt/100km, o su elektra, grubiai, 3 Lt/100 km, gauname, kad susitaupo 21 Lt/100km.
Kad atsipirktų investicija į perdarymą, reikia nuvažiuoti: 6500 Lt/24 Lt/100km = 27'000 km. Daug, maždaug 10 metų važinėjimo. Aišku dar galima primesti benzininiam varikliui reikalingos priežiūros kainą (grupės kapitalinis, diržas, variatorius, sankaba), bet labai didelio skirtumo tai nepadarytų.
Tas pats galioja ir elektromobiliams, ekonomija vos 2-3x. Bet ne dėl to verta rinktis elektrinį. Triukšmas, smarvė, remontas, tarša, tepalai visokie. Primeskime kiek bėdų būna su automobiliu ir pagalvokime kiek iš jų negalioja elektromobiliui.
Tarkime mano vairuojamą Subaru šiuo metu kankina:
1. kiauras duslintuvas
2. nudilę starterio šepečiai (kartais reikia stuktelti per starterį kad pagriebtų)
3. problemos su dujų įranga (smirda salone, bėdos su trauka).
O dar kur visokie tepalų, filtrų, dirželių keitimai... Elektromobilyje nėra nei vieno dirželio. O tepalas naudojamas tik variklio reduktoriuje, kurį, kaip ir pavarų dėžėje, keisti reikia labai retai.
O dar kur malonumas žiemą tik įlipus jausti šiltą elektrinio pečiuko pučiamą vėjelį... Benzininiame tai 10 minučių tenka susigūžus rankas trint.
Beje, kas nematėt, siūlau peržiūrėti papildomą filmuką (2 dalį), kuriame pasimatys dalis atliktų darbų:
1 DALIS
2 DALIS
O čia Daugiau informacijos apie perdarymo procesą:
http://e-motion.lt/bbpress/topic/12
http://e-motion.lt/category/ev/projektai/e-moped/ |
|
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 15:32 |
|
|
|
Hm, jei motorolerio atsiperkamumas 10 metu, tai kiek masinos gaunas? 3x tiek? Nes is tiesu retas kuris ta pacia transporto priemone islaiko tiek laiko.
Na ok, sakykim nusiperkam masina perdarymui kokiu na 5-8 metu senumo, prie sito pridedam dar atsipirkimo laikotarpi ir gaunam, kad masina sulaukia pilnametystes. Na ok, elektra - jega, bet kur logika vazinet gatvej su 20+ senumo masina ir braukyt sasiuvini dienas kada gi ji atsipirks?
Na arba kuras turi but 10lt/1l, tai tokiu atveju suprantu. |
|
_________________ Kam man daug žinoti? Jei daugiau žinau, tai daugiau ir užmirštu. O jei mažiau žinau, tai mažiau užmirštu. O jei mažiau užmirštu, vadinasi daugiau žinau. |
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 15:36 |
|
|
|
Kartoju, labai klaidingai žiūrit į visą šitą reikalą. Geriau žiūrėk į tai kaip į tiesiog brangiau nusipirktą automobilį. Tarkime automobilis už 2'000 Lt vs. automobilis už 30'000 Lt. Juk perkant brangesnį automobilį jis tau niekada neatsipirks. Bet kažkodėl žmonės perka. Tai stojasi klausimas kodėl perka brangiau, jei vis tiek neatsipirks? |
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 15:41 |
|
|
|
Dar pvz atsiperkamumas galėtų būti tame, jog dar nėra mokesčio automobiliams. Jei ten politikai sugalvotų, kažką kaip pvz stovėjimas žaliosiose zonose nemokamas. O jei žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, tai žinoma rentabilumas negreitas. Kur kas geresnis atsiperkamumas yra hibridų-in klasės, nei grynų elektromobilių. |
|
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 15:48 |
|
|
|
Na kas perka masinas po 30.000 lt tai tikrai nelabai ir ziuri i ta ekonomija
Kalba eina ne apie tai kaip ir kada konkretus automobilis atsipirks, nes to niekada ir nebus... Patogumai reikalauja islaidu.
Kalba eina apie tai kiek laiko reiktu, kad perdaryto automobilio kaina+kuras(elektra) bent susilygintu su sakykim dyzelinio auto kaina ir eksplotacija. Tokiu atveju bent butu argumentai, kodel verta rinktis elektra o ne koki dyzeliuka. Nes argumentas, kad va imk elektra kuri tau atsipirks (eilinio auto atzvilgiu) sakykim kaip min po 10-15 metu, tai tikrai didele trauka nepasizymi.
p.s. tai tik nuomone |
|
_________________ Kam man daug žinoti? Jei daugiau žinau, tai daugiau ir užmirštu. O jei mažiau žinau, tai mažiau užmirštu. O jei mažiau užmirštu, vadinasi daugiau žinau. |
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 15:58 |
|
|
|
kionig rašo: |
Dar pvz atsiperkamumas galėtų būti tame, jog dar nėra mokesčio automobiliams. Jei ten politikai sugalvotų, kažką kaip pvz stovėjimas žaliosiose zonose nemokamas. O jei žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, tai žinoma rentabilumas negreitas. Kur kas geresnis atsiperkamumas yra hibridų-in klasės, nei grynų elektromobilių. |
Taip, buvau seime, kalbėjau su Uoka - yra ruošiamas nemokamas stovėjimas ir įvažiavimas į centrą (yra planai apmokestinti įvažiavimą). Taip pat visokiausios kitos lengvatos, sąrašas dar tik sudarinėjamas.
Andriuha rašo: |
Na kas perka masinas po 30.000 lt tai tikrai nelabai ir ziuri i ta ekonomija ;)
Kalba eina ne apie tai kaip ir kada konkretus automobilis atsipirks, nes to niekada ir nebus... Patogumai reikalauja islaidu. |
Į ekonomiją - ne. Bet perka dėl komforto ir prestižo. Būtent tai ir siūlo elektromobilis.
Andriuha rašo: |
Kalba eina apie tai kiek laiko reiktu, kad perdaryto automobilio kaina+kuras(elektra) bent susilygintu su sakykim dyzelinio auto kaina ir eksplotacija. Tokiu atveju bent butu argumentai, kodel verta rinktis elektra o ne koki dyzeliuka. Nes argumentas, kad va imk elektra kuri tau atsipirks (eilinio auto atzvilgiu) sakykim kaip min po 10-15 metu, tai tikrai didele trauka nepasizymi. |
Dar kartą kartoju. Aš perdaręs juk neakcentuoju ekonomijos ar atsiperkamumo. Ir niekur, jei savo puslapyje, nei pristatymo filmuke apie tai net neužsiminiau. Ekonomija - visiškai šalutinis dalykas.
Įsivaizduok mano perdarymą kaip pigaus motorolerio pardavimą ir brangesnio nusipirkimą. Tas pats kaip ir su automobiliu. Brangesnį žmonės perka TIK dėl komforto ir, labiausiai, prestižo. Apie jokį atsiperkamumą neturėtų būti kalbos.
Bet realybėje kažkodėl visi galvoja apie atsipirkimą. Transporto priemonė NIEKADA neatsiperka. Jei nori kad atsipirktų - pirk fūrą ir vežiok siuntas po pasaulį. |
|
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 15:59 |
|
|
|
Ir vel dauguma mano tik pinigus... Nevisur svarbiausia pinigai...
Kadangi yra su kuo palyginti, tai kuo tavo pirda pranasesne uz 2-3x galingesne Lauryno pirda? |
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 16:16 |
|
|
|
sneikaz rašo: |
Ir vel dauguma mano tik pinigus... Nevisur svarbiausia pinigai...
Kadangi yra su kuo palyginti, tai kuo tavo pirda pranasesne uz 2-3x galingesne Lauryno pirda? |
Kam pinigai, o kam galingumas terūpi. O kaip dėl važiavimo be garso, be dūmų šleifo iš paskos, tepalai nevarva, benzinu nesmirdi ir tt.?
Jei jau į tavo klausimą atsakinėti, tai pranašumas tame kad circuit motoroleris atitinka tokioms transporto priemonėms keliamus reikalavimus (variklio galingumas iki xxkw ir konstrukcinis greitis iki xxkm/h) ir praeis techninę apžiūrą (o gal jau ir praėjo), tuo tarpu kai lauryno motoroleris liko tik parodų ir garažo eksponatu. |
|
|
|
|
|
|
X etapas. Elektrinis motoroleris |
Parašytas: 2011 01 09, 16:16 |
|
|
|
sneikaz rašo: |
Ir vel dauguma mano tik pinigus... Nevisur svarbiausia pinigai...
Kadangi yra su kuo palyginti, tai kuo tavo pirda pranasesne uz 2-3x galingesne Lauryno pirda? |
Geras klausimas. Neabejoju kad Laurynas anksčiau ar vėliau perskaitys kas čia vyksta, taigi iš karto prašau nepriimti to asmeniškai. Tai tik mano inžineriniai pastebėjimai.
1. Akumuliatorius. Mano akumuliatorius tinkamas ilgalaikei iškrovai iki 40 kW. Variklio ilgalaikė galia ~7kW. Žodžiu, yra labai didelė atsarga.
Lauryno "Elinta E-force" akumuliatoriaus ilgalaikė leistina galia yra tik 3 kW (pagal gamintojo specifikacijas), o variklio (PERM132) galia ~7 kW (20kW max). Jis tą variklį prievartauja iki 30 kW ir daugiau. Jau ne kartą buvo tą variklį sudeginęs. Taipogi, manau, jau seniai užmušė tuos akumuliatorius su šitokiom iškrovom.
2. Variklio patikimumas. Maniškis trifazis, jo - DC (reikia prižiūrėti kolektorių ir šepečius. Taip pat jo dizaine viskas nuo rato keliauja tiesiai į variklio vidų (per aušinimo angas).
3. Perdarymo paprastumas. Elintos motoroleryje yra pagaminta visa nauja galinė pakaba (beje, ne Lauryno, o atskiros įmonės darbas (projektavimas ir gamyba)). Mano atveju - tiesiog vietoje alkūninio veleno įkištas kitas velenas ir nuardytos nereikalingos dalys. Velenas projektuotas paties.
4. Pavaros patikimumas. Elintos/Lauryno motoroleryje dantytas diržas yra nuogas. Pats Laurynas guodėsi kad jau ne vieną diržą buvo suplėšęs pakliuvus žvyrui.
5. Variatorius. Mano motoroleryje yra paliktas variatorius, taigi pajudant turiu kelis kartus padidintą sukimo momentą.
6. Popierizmas. Dėl tokio sudėtingo perdarymo Elintos motoroleris jau metus laiko yra neregistruotas ir matyt niekada nebus registruojamas (paties Lauryno žodžiai). Ta pati situacija kaip ir su JonEliu. Na o maniškio beveik visi popieriai sutvarkyti, jau labai greitai galėsiu legaliai važinėti gatvėmis.
7. Darbo kultūra. Elintos motoroleryje variklio kontroleris nuogais kontaktais kaba prikabintas prie šakės, daug kur kaba kūšys laidų.
Tai apibendrinant... Lauryno motorolerio reali variklio galia yra 7kW. Maniškio taip pat 7 kW. Tik mano akumuliatorius tuos 7kW paimti leidžia ir su didele atsarga, o Lauryno - leidžia paimti tik 3kW, nesugadinant. Tai realiai Lauryno/Elintos motorolerio galia yra 3 kW, o maniškio - 7 kW.
Manau maniškis yra kur kas patikimesnis. |
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods |
|
|
|