Elektronika.lt
 2024 m. kovo 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 Forumas / + pokalbiai
 - Paieška forume
 - D.U.K. / Forumo taisyklės
 - Narių sąrašas
 - Registruotis
 - Prisijungti

Elektronika.lt portalo forumas

Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo. Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.

Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius, kurie nesilaiko forumo taisyklių. Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.

Dabar yra 2024 03 28, 21:14. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
 Forumas » Energetika ir elektrotechnika » Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
 
  
Puslapis 222
Pereiti prie Atgal  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Toliau
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Rodyti ankstesnį pranešimą :: Rodyti kitą pranešimą 
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 15, 17:40 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
circuit
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Už tokią kainą kažin ar keitiklis duos normalias fazes, išėjime greičiausiai bus stačiakampės fazės. Prie didelių galių tai reiškia didelį triukšmą, energijos nuostolius, kaitinimą, .. Taip pat galingiems tranzistoriams valdyti reikia ir galingų draiverių. Tai dar viena grandis, kurią teks keisti. Taip pat - apsaugos. Žodžiu, per daug perdarymo.
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 15, 18:14 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
GSP
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
aaaa ponel. As galvojau kad tiesiog uztektu pajungti prie esamu isejimu i varikli papildomus tranzus ir vualia suderinus viska Smile o del signalo formos galim pamatuoti jei idomu, turiu nemazai tu regu Rolling Eyes

o seip realiai pas mane yra toks noras pasidaryti toki elektrocara sportui. Kas padarytu visa rema su vaziuokle ir kam butu idomu zinau. Tik va vienintelis poreikis, kad trauka gera butu ir max greitis bent 150km/h. Jei tilpti i 300kg automobili tai 50kw siam tikslui pasiekti butu daugiau nei per akis IMHO Rolling Eyes


Paskutinį kartą redagavo GSP, 2009 10 15, 18:17. Redaguota 1 kartą
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 15, 18:17 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
circuit
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Taip lengvai nepamatuosi. Nebent lygiagrečiai kiekvienai variklio apvijai prijungsi nuoseklias RC grandines su Tau=>1ms.
GSP rašo:
Jei tilpti i 300kg automobili

Vien akumuliatorius tiek svers...
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 11:01 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
old cat
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Truputi idomu pasidare. Smile

Kaip suderinama sitai:
Citata:
kažin ar keitiklis duos normalias fazes, išėjime greičiausiai bus stačiakampės fazės. Prie didelių galių tai reiškia didelį triukšmą, energijos nuostolius, kaitinimą,

Su
Citata:
Tranzistoriai dirba rakto režimu


Nebent PWM tiktai. Bet ar neislys cia kruvos kitu problemu, prie tokiu galiu?

Kita - kodel nenaudot kolektorinio DC variklio? NK mazas bus?
Siap tai su jo zadinimu idomiu bajeriu gali pridaryt, ypac gera akceleracija nuo mazu sukiu turetu jis lenkt trifazi sinchrona, manrods, ar ne sitaip?

P.S. Nesu visi gilinesis i si reikal, nat domejesis, tai prasau nemust skaudzia jei ir visai kvailai klausiu. Smile
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 11:11 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
circuit
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Absoliučiai visi keitikliai dirba vienokiu ar kitokiu PWM principu. Yra įvairių perjunginėjimo algoritmų, bet visi jie remiasi tuo pačiu PWM. Šiuo metu važinėjau su kitaisku 4kW keitikliu, kurio išėjime kvadratinės fazės. Dėl to gaunamas mažesnis NK, bet didžiausia blogybė - garsas. Per visą rėmą pereina virpesiai užtaikius ant rezonanso (maždaug 10 km/h ir aukštesnės harmonikos). Kad ir kokia fazių forma bebūtų, vis vien naudojamas PWM - įtampą juk reikia kažkaip reguliuoti. Šis keitiklis dirba 16 kHz dažniu, tačiau jo nesigirdi. Girdisi tik gana žemas "žingsniavimo" garsas (dėl stačiakampių fazių). Garsas štai toks:
http://www.youtube.com/watch?v=T0plhSMIUiE
Jau tikrai kažkur rodžiau šitą video, na bet tegul pamato kas dar nematė.
Iš tikro garsas yra gan mažas, čia tik kameros garso normalizacijos pasekmė (stipriai pasigarsino dėl silpno bendro garso lygio).


Tiesą sakant nelabai įsivaizduoju kur šiais laikais nenaudojamas PWM... A/AB klasės garso stiprintuvuose nebent. Nors, užmetus LC filtrus ir toks motoro valdiklis galėtų sėkmingai tampyti galingą subą :)

Kolektoriniai varikliai šioje vietoje yra prastesni, nes prie tokių galių šepečiai ilgai nelaiko, plius, dirbant lauko sąlygomis greitai apsineša kontaktai. Mano atveju variklis yra rate - tai, jei ten sukišti kolektorinį.. Visos apvijos turėtų suktis. Didelis besisukantis svoris labai stipriai blogina transporto priemonės manevringumą (giroskopo principas). Mano atveju sukasi tik būgnas su magnetais, apvijos stovi vietoje.
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 11:32 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
old cat
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Kaip ir aisku.
Kaip visada - aisku tik kol nedarai, arba labiau neisgilini Smile

Na jo, garsas tai bajurus.. Net kompinia ausintuvai panasia elgiasi, ypac jei priletint nori - "kala" skaudzia kaip pasele, garso pamazejimo beveik nesigauna. Tenai aisku irgi staciakampis, kas bedes tikra sinusa uz kelis litus.

O del DC variklio tai man patinka jo momentas, kad zadinimo apvija galima turet kombinuota - lygiagrecia ir nuoseklia kartu. Del nuoseklios gaunas toks kaip griztams rysys - juo apkrauni varikli, juo jis lupa. Smile
Sakau tik, kad gal isibegejimui tas but smagiau vistik, negu visai trukciojantis prie mazu sukiu trifazis? Rolling Eyes

Na bet kai is akumu, tai aisku NK labai svarbu, o ta kombinuota (gera) kolektorini dar kur ir gausi butent tam tislui tinkanti.
Pasvajot tik apie toki elektrini sport car vien "pasidraskymui" nebent. Smile
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 11:41 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
circuit
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Elektrinis kolektorinio variklio žadinimas - gan didelis privalumas. Tačiau šio privalumo trūkumas - papildomos energijos sąnaudos žadinimui.
Deja vienintelis būdas tai padaryti su BLDC yra mechaninis, stumdant statorių (bet sutaupo daug energijos):
http://www.youtube.com/watch?v=6_41btVawMc
Šiame video irgi matosi kad kitaicai nepasivargino padaryti ką nors geriau už stačiakampes fazes.

BLDC sukimo momentas esant mažiems sūkiams nuo kolektorinio variklio, manau, nesiskiria. Žinoma daug kas priklauso nuo keitiklio.. Bet šiaip tai keitiklis veikia sekančiai:
Greičio rankenėlė/pedalas keičia tik įtampą, o fazės perjunginėjamos stebint rotoriaus poziciją. T.y. starto metu galima užmesti maksimalią srovę, lygiai taip pat, kaip ir kolektoriniam DC motorui. Varikliui bėgėjantis elektronika pasirūpina teisingų fazių junginėjimu, t.y. atlieka šepečių ir kolektoriaus darbą, tik žymiai efektyviau.

Tiesa, mano variklis turi labai daug polių. Net tiksliai nežinau kiek, bet suskaičiavau 72 žingsnelius per apsisukimą. Tai to "trukčiojimo" bėgėjantis visiškai nėra. O jei ir būtų mažas polių skaičius, sinusinis variklio valdymas tai visiškai pašalina.
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 11:53 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
old cat
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Su tuo stumdymu tai cia geras! Shocked
O ir su valdymu.. Hmm... Matai kaip galima.
Mano zinios siuo klausimu gerokai pasene, rekia pripazint. Smile

Bet dar is kitos puse, gryn is bendros praktikos, tai pasakysiu, kad sitai ka tamsta aprasei - labai grazu teoriskai. Bet padaryt namu salygom viska suderint, ir dar tiek optimaliai, jog but parametrai ir eksploatacines savybes geri, ir dar NK plius - didziulis darbas, jeigu nepaskyt, kad is viso kazi beimanoma.
Mazdaug - kaip kad tikrai gera stiprintuva padaryt, pav. Smile
Aisku - viskas IMHO.

Citata:
Tiesa, mano variklis turi labai daug polių. Net tiksliai nežinau kiek, bet suskaičiavau 72 žingsnelius per apsisukimą. Tai to "trukčiojimo" bėgėjantis visiškai nėra


Taip tai taip. Nuo mazu suktac tai negincijams privalumas. Bet ar neatsisuks sitai kitu galu - dideliam greity, kai reikes sert dideliu dazniu???


Paskutinį kartą redagavo old cat, 2009 10 16, 11:57. Redaguota 1 kartą
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 11:56 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
circuit
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Jau vieną pavyzdį turime - Markas namų sąlygomis pasigamino ~50 kW asinchroninio variklio keitiklį. Prie prieš kokius metus taip buvo, dabar jau gal ir pakėlė galią. Vandeniu aušinamas, visos apsaugos..
Nelabai sekiau jo darbą paskutiniu metu, bet matau kad jau siūlo savo keitiklį diegti į klientų automobilius - reiškia jau ir sertifikatus turi, tyrimai atlikti.
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 12:05 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
old cat
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Na jo, padaryt galima beveik viska. Tik ne viska verta. Wink

Juolab tokie DIY dalykai sueda gana daug laiko ir lesu, o paziurek - bus tuojau "musu draugai is vienos Rytu salies" padare gatava, ir garziau ir geraiu, ir uz kapeikas. Sicia perspektyvi sritis, kuorioj tikrai bus daug dirbama, manyciau.

Va, "rusu laikais", kai viskas juodas deficitas buvo - ta da je, zmones pats radijas darydavos.. Senas, perpuvusias masinas lopydavo.. daug ka. Tada apsimokejo, dabar viskas gi kitaip.
Velgi - IMHO.

P.S. Ka sitaip neidomu - irgi sutinku. Very Happy
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 12:26 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
GSP
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
circuit paaiskink mazumele su tuo stumdomu statorium. Kuo labiau istrauki is magnetu statoriu duo didesnis greitis gaunasi? kodel?
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 12:38 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
old cat
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
GSP

Na, su kolektoriniu varilikliu irgi panasiai - zadinimo srove mazinant sukimosi greitis dideja... Matyt i cia taip.
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 18:31 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
GSP
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
radau cia tokio tipo varikli "sandwitch motor". Suzavejo tas kad savo projektui galeciau panaudoti modelinius greicio reguliatorius (video matosi tokie mazuciai su radiatoriais). Jie nera brangus, man kaip nemokanciam programuoti ir projektuoti tokiu gigantu cia butu issigelbejimas. Kaip jums toks motoras? Ar nebus mazas naudingumas visgi apvijos vyniotos "ant oro" nera jokios serdies Rolling Eyes negerai kai sunkiai gaudausi apie variklius Rolling Eyes

edit : tiesa kaip tiksliai vadinasi tokio tipo variklis (pati konstrukcija) ir kur butu galima paziureti veikimo principa ir kaip pasidaryti nes tam video nelabai kaikurios pagrindines vietos matosi
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 20:51 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
circuit
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką Apsilankyti vartotojo tinklapyje
GSP rašo:
circuit paaiskink mazumele su tuo stumdomu statorium. Kuo labiau istrauki is magnetu statoriu duo didesnis greitis gaunasi? kodel?

Varikliui sukantis, apvijas kertantis magnetinis laukas kinta. Kuo stipresnis laukas, tuo didesnę įtampą variklis generuoja. Sumažinam lauką - sumažėja generuojama įtampa. Kuo didesnis skirtumas tarp varikliui tiekiamos ir jo generuojamos įtampų, tuo didesnė srovė teka jo apvijomis, taigi ir variklis turi daugiau jėgos.. Greitis kyla tol, kol įtampos tampa labai panašios ir tekanti srovė tampa reikalinga tik variklio trinčiai nugalėti.
Iš to plaukia, kad, kuo mažesnis magnetinis laukas, tuo didesnės apsukos (ir mažesnis sukimo momentas). Gaunama elektroninė pavara...

GSP rašo:
edit : tiesa kaip tiksliai vadinasi tokio tipo variklis (pati konstrukcija) ir kur butu galima paziureti veikimo principa ir kaip pasidaryti nes tam video nelabai kaikurios pagrindines vietos matosi


Ar apie coreless kalbi?
 Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
PranešimasParašytas: 2009 10 16, 21:28 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
GSP
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
vo blin cia labai aiskiai isdestei apie ta slankiojanti statoriu Shocked super. Dekui Smile

nzn ar apie coreless (pasigooglinsiu db) daviau nuoroda su video tai paziurek ir pasakyk ar tas ar ne tas Smile
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Pereiti prie Atgal  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Toliau
 
Forumo sistema: phpBB
 „Google“ paieška forume
 Kas naujesnio?
 Naujos temos forume

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai

FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
‡ 1999– © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Turinys | Reklama | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama