Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 03 14, 21:02. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
Sugedo lėktuvo akumo krovimo reguliatorius, sistema ten paprasta, noriu pritaikyti šią schemą;
[img][/img]
Vietoje LM317 noriu dėti LM338T, vietoje MJ4502- TIP36B. Diodų tiltą- D5FB10 25.
Generatorius vienfazis, ant pilnų apsisukimų įtampa AC pakyla iki 30V, kai nėra apkrovos. Galingumas 180W.
Klausimai būtu tokie; ką dar teks keisti schemoje, ar vietoje diodo 1N5004 galima dėti 1N4007?
Beje, akumas 12V, originalus reguliatorius daug kam genda, jis toks:
http://www.motoshopitalia.com/images/regolatori/RegolatoreDucati348621.jpg
kazkaip abejoju kad galingumo užteks. nu, bet jei užtenka, tai kam tau toki brangu stabilizatorių naudoti? paimk lm7805 arba kren5 bus 5 kartus pigiau.
del diodo reikia pasitikrinti ar ten nera shotki diodas, nes man panasu jog jo tikslas termo apsauga, diodui ikaitus tranzistorius isjungiamas todel keisti i 4007, nezinau ar galima
Nemanau, kad bus reikalinga termo apsauga, nes detalės bus ant radiatoriaus, o koks ventiliatorius aušins, tai supranti . LM338 nėra labai brangi, bet gana galinga, o dar lygiagrečiai tranzas dirbs, tikiuosi, kad mano kūrinys gausis kiek patikimesnis už italų. Beje, dar reikia kažkaip prijungti kontrolinę lemputę, vienas jos laidas prijungtas prie +, kuriame taške ją prijungti, kad kol nėra krovimo dega, kai krauna užgęstu? Prie tranzo bazės gal negera mintis?
Paskutinį kartą redagavo xina, 2009 08 27, 15:47. Redaguota 1 kartą
tavo atveju galingumo nelabai reikia viskas per tranzistoriu tekes betkokiu atveju mikroshema nelabai dirbs
jei tau termo apsaugos nereikia tai galli to diodo nedeti arba deti betkoki.
beje galetum tiesiog paimti lygereciai kokias 10 krien5, butu paprasciau.
del galio per daug nesitikek, cia zinai visdelto svarbiausia ausinimas tau belieka melstis kad neperkaistu.
Sugedo lėktuvo akumo krovimo reguliatorius, sistema ten paprasta
Tu tikras,kad ten itampa reguliuojama taip primityviai,o ne valdant pati generatoriu?
Jei darysi taip,tai gana auksti reikalavimai bus keliami stabo iejime stovintiems elektrolitams-reiks kad turetu dideli riple current ir kad patikimai dirbtu esant staigiems temperaturos "perepadams",paprasti Jamicon cia nepraeis
Krovimo indikacija paprasciausia padaryt su herkonu,tik apvija greiciausia reiks paciam susukt is storesnio laido,nes gatava tinkanti gali but sunkoka ant greicio surast
Tu tikras,kad ten itampa reguliuojama taip primityviai,o ne valdant pati generatoriu?
Taip, tuo esu tikras, išnagrinėjau schemas, ta pati sistema eina kai kurioms "britvoms" ir visi skundžiasi ta pačia problema. Va, ką parašei dėl kondų, tai dėkui, pats nepagalvojau, teks juos apgyvendinti makroflekse.
Dėl indikacinės lemputės- šiandien pasimatuosiu, kokią srovę ji ima, gali būti, kad ten LED'as, o jei ne, tuomet jos iš viso nejungsiu, nes yra didelis voltmetras, skyde gerai matomas, o jei nustoja krauti, galima su nekraunančiu ne vieną baką kuro sudeginti, na, kai išsiaiškinsiu, gal tada kokį tranzą padėsit prikabinti, nes su gerkonu eksperimentuoti nedaug laiko turiu, be to tada lemputė užsidegs ir kai akumas pasikraus.
Gali pabandyti kazka tokio pajungti tarp iejimo kondu minuso ir stabo minuso
Diodas deja bus reikalingas galingas,sunto varza pasiskaiciuoji pagal tai,nuo kokios nori sroves kad pradetu veikti,skaitom,kad tranzas atsidaro mazdaug nuo 0,65V,tai tarkim,jei norima,kad pradetu sviesti nuo 1A,tai sunto reiks 0,68 omo(artimiausia standartine reiksme).
Tranzas tiks koks nors KT815 ar panasus
Nors paprasciausia butu ampermetra idet i akumo grandine nuo kokio "pupsiko"
GNT shemoje signalizuojama kad teka srove, jei padarysi itampos daliksi tai jau bus signalas kad yra itampa o srove nebutinai.
as tai siulau geriau vietoje to kvailo diodo ideti maza rodyklini prietaisiuka nuo magnetafono garso lygio indikatriaus, tai bus galima matyti kiek tas akumuliatorius kraunamas, kokia srove teka.
jei rogykle pastatysi per viduri, tai ir issikrovimo srove rodys
Ampermetras be abejo butu geriau,bet reikia nepamirst,kad cia kalbama apie maza lektuveli ir jo patalpinimas prietaisu skyde gali buti siek tiek problematiskas
Man teko ne karta susidurti su mazu lektuvu generatoriais-vis is Prienu atveza koki neveikianti,bet visu konstrukcija budavo analogiska automobiliniams,todel ir truputi keista man,kad naudojamas toks reguliavimo principas
Ampermetras be abejo butu geriau,bet reikia nepamirst,kad cia kalbama apie maza lektuveli ir jo patalpinimas prietaisu skyde gali buti siek tiek problematiskas
Man teko ne karta susidurti su mazu lektuvu generatoriais-vis is Prienu atveza koki neveikianti,bet visu konstrukcija budavo analogiska automobiliniams,todel ir truputi keista man,kad naudojamas toks reguliavimo principas
Prietaisų skyde yra voltmetras, kuris rodo akumo įtampą, man reikia, kad lemputė gęstu tada, kai iš genero pusės eina didesnė įtampa. Įtampos kritimo ant stabo pilnai turi užtekti lemputės tranzo valdymui, o naudoti atskirą šuntą neišeina ir dėl vietos stokos ir šiaip dėl jau nemažo stabo tranzo kaitimo, kam dar kišti papildomą šildytuvą? Šiaip jau viskas maždaug surinkta, kondai "elna" didokų gabaritų, tai vietos lieka tik keletui varžikių ir tranzui. Beje, testuoju dvigubai didesne srove, negu reikia, tai tikiuosi, kad laikys.
Čia ne skraidyklė, o gana rimtas dvivietis lėktuvas, generatorius įmontuotas variklyje tiesiog ant veleno, jį galima tik išardyti, o ne atskirai nuimti. http://www.ipix.lt/images/74300726.jpg
Jei nesunku, įmeskit schemutę lemputei su tranzu.. nuo įtampos.
Itampos kritimo matavimas ant stabo yra bevertis,nes kuo mazesne srove-tuo jis didesnis.
Nukepus stabo tranzui ar kitai detalei-t.y. kai krovimo srove bus lygi 0-itampos kritimas bus didziausias.
Ir priesingai-jei pramustu tranza ir krovimo srove taptu nekontroliuojama,kas gresia generatoriaus apviju sudeginimu ir akumo isvirinimu,lempute klaidingai rodytu,kad krovimo nera isvis.
Srovei matuoti reikia sroves daviklio-sunto arba kokio veikiancio nuo pastovaus magnetinio lauko-tai gali buti rite ant herkono,ar koks holo daviklis.
Itampos kritimo matavimas ant stabo yra bevertis,nes kuo mazesne srove-tuo jis didesnis.
Nukepus stabo tranzui ar kitai detalei-t.y. kai krovimo srove bus lygi 0-itampos kritimas bus didziausias.
Ir priesingai-jei pramustu tranza ir krovimo srove taptu nekontroliuojama,kas gresia generatoriaus apviju sudeginimu ir akumo isvirinimu,lempute klaidingai rodytu,kad krovimo nera isvis.
Srovei matuoti reikia sroves daviklio-sunto arba kokio veikiancio nuo pastovaus magnetinio lauko-tai gali buti rite ant herkono,ar koks holo daviklis.
Na kam taip.. juk rašiau, kad yra voltmetras ir saugiklis, beje, jis ten ir matosi virš reguliatoriaus, tereikia, kad kai dingsta genero įtampa, užsidegtu lemputė tam, kad atkreiptu dėmesį. Jei ir nutiks bėda, kad pramuš stabą, tai degs saugiklis o tada lemputė turėtu "liepti" stebėti voltmetrą, kiek akumuose yra įtampos. Jei nieko geriau nepasiūlote, jungiu lemputę tiesiai prie tilto + , perdegti neturėtu, bet pasikeitimas gedimo atveju matysis. Galėčiau įdėti ir ampermetrą, ar skaitmeninį LCD srovei iš kokio multimetro, bet gi čia ne traktorius, prietaisų skydas ir taip prikimštas, o reikia tik šviesos signalo, kad įspėtu apie galimą krovimo problemą. Beje, garsinis tikrai netinka, nes variklio,.. horizonto giroskopo triukšmas.. be to, juk dėvimas šalmas ir ausinės, na, radijo ryšys, GPS pranešimai, tikrai maža tikimybė, kad ką nors išgirsi.