|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 09 22, 07:07. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Energetika ir elektrotechnika » Trifazio BLDC valdymas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 16, 18:18 |
|
|
|
orakulaz rašo: |
Digix rašo: |
Kas galejo tokia jungimo nesamone sugalvoti?
jei sitaip sujungsi tai variklis bus uztrumpintas ir susistabdys. |
Beje, prisiminiau, kad BLDC apvijos gali būti jungiamos ne tik žvaigžde, bet ir delta, kaip tai daroma didesnio sukimo momento varikliuose (pvz. http://www.aerodesign.de/peter/2001/LRK350/index_eng.html). Ten apvijų variantas b) yra natūraliausiu būdu eksploatuojamas. |
nera jokio skirtumo kaip jungsi rezultatas vienodas ir visi procesai bus vienodi. sujungus trikampiu bus taps pats kaip suvyniojus maziau viju storesnes vielos
varikliu teorija jau tokia elementari kad ten nieko neišrasi. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 16, 18:53 |
|
|
|
Digix rašo: |
Citata: |
Sinusoidė, kaip objektas, tokios savybės kaip efektyvumas neturi O štai variklis turi, nes ten yra kaip minimum dvi kreivės: įtampos ir srovės. Ir kadangi jomis yra valdomos apvijos, kurios turi reaktyvines charakteristikas, galingumas nebėra elementari įtampos ir srovės sandauga - štai čia ir atsiranda efektyvumo praradimai. Ir nesvarbu, kad kreivės tobulos sinusoidės formos. Nu, bet ką aš čia - tai juk net mokyklinukai žino |
cia matematika, variklio efektyvumas tuo didesnis juo lauko forma panasesne i apskritima, o maksimalus panasumas gaunamas sunusoides atveju. kadangi variklis yra daugmaz tieinis elementas, itampos ir sroves kreives pagal forma sutampa. |
Hmmm... Stačiakampė (o iš ties trapecinė - dėl persijungimo užlaikymų) PWM įtampa sukuria sinusoidinę srovę apvijose - kur čia tiesiškumas? Visi procesai tekantys apvijose aprašomi su diferencialo išraiška - čia net matematiškai šnekėti apie tiesiškumą negalima.
Šiaip, įdomu būtų pasiginčyti, tik nelabai matau prasmės, nes pats painioji priežastinį ryšį su pasekmėmis. Tai kaip ir tuščias laiko gaišimas gaunasi |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 16, 19:00 |
|
|
|
orakulaz rašo: |
Hmmm... Stačiakampė (o iš ties trapecinė - dėl persijungimo užlaikymų) PWM įtampa sukuria sinusoidinę srovę apvijose - kur čia tiesiškumas? Visi procesai tekantys apvijose aprašomi su diferencialo išraiška - čia net matematiškai šnekėti apie tiesiškumą negalima.
Šiaip, įdomu būtų pasiginčyti, tik nelabai matau prasmės, nes pats painioji priežastinį ryšį su pasekmėmis. Tai kaip ir tuščias laiko gaišimas gaunasi |
as nieko nepainioju.
pirma tu painioji tiesinio elemento savoka, nes nesvarbi ar tas dalykas turi induktyvuma ar ne, jis tiesinis. ir tos diferencialines israiskos tam netrukdo.
sinusoide BLDC varikliuose beveik niekada nenaudojama. nes per sudetinga padaryti.
tu matau nelabai supranti BLDC veikimo principa. jam maitinimas duodamas tik tuo metu kai tas trapecinis signalas yra lygus (virsuje arba abacioje), o tuo metu kai ta itampa kinta apvijos nemaitinamos. ir itampa generuoja pats variklis.
jei paziuresi i shema tai pamatysi pats kad ji nu jau niekaip negali sugeneruoti nieko kito kaip staciakampio signalo |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 16, 20:52 |
|
|
|
Manau vienintelis būdas išspręsti mūsų ginčą - eiti taikyti teorijos praktikoje. Va ten ir pasimatys, kas gerai ją supranta, o kas ne. Visą kitą - tik pliurpalynė |
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 16, 20:58 |
|
|
|
orakulaz rašo: |
Manau vienintelis būdas išspręsti mūsų ginčą - eiti taikyti teorijos praktikoje. Va ten ir pasimatys, kas gerai ją supranta, o kas ne. Visą kitą - tik pliurpalynė |
koks dar teorijos taikymas, ji ir taip taikoma nori tu ar nenori, tiik tiek kad tiek kas jos nesupranta nuolat skelbiasi israde dvirati ar kokia super duper valdymo sistema, nors realiai tai tik tai kas jau 100 metu zinoma ir nieko naujo.
nu ka padarysi kai kurie megsta israineti varikli, negi uzdrausi. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 17, 01:25 |
|
|
|
Tame dokumente aprašytas būdas tikrai nesistengia "perkėlinėti" energija iš vienos apvijos į kitą. Esmė yra apvijų galuose generuoti ne sinusoidę, bet didesnės efektinės vertės įtampą, bet su sąlyga, kad laukas išliks sinuso formos. Iš viso to gauname, kad lauko amplitudė yra 15% didesnė nei ta, kuri būtų gauta sinusiniu būdu. Labai sbarbu akcentuoti, kad gaunamas laukas yra tiksliai atkartojantis sinusą.
Dabar dėl tų magnetų. sutinku su teiginiu, kad norint išgauti didžiausią efektyvumą reikia kuo tiksliau atkartoti variklio back-EMF. Pasukęs variklį pamačiau tokį vaizdą:
Taigi, valdant šį variklį man reikėtų atkartoti tokį dėsnį?
Dėl trapecinio valdymo. Dabartinis mano variklio kontroleris (kiniškas) dirba trapeciniu režimu. Štai taip atrodo vienos fazės įtampa:
Naudingumo tai tikrai nekelia (bet kelia greitį, nes didesnis Urms). Ir tos trapecijos baisiai girdisi, variklis žiauriai rezonuoja, net varžtus reikia pastoviai priveržinėti (su spyruoklinėmis poveržlėmis).
Dėl žingsninių variklių. Jei kalbame apie floppy draivus, tai taip, ten viskas valdoma žiauriai primityviai ir neefektyviai (1 vatas ten ar šian, niekam nerūpi). Tačiau galingi žingsniniai varikliai valdomi jau gana sudėtingais algoritmais. Pirmasis žingsnis buvo trapecinis valdymas, na o po to sekė sinusinis. Dabar pradedami gaminti nauji valdikliai, dirbantys SVM algoritmu, kuriam reikalingas ~100 MHz DSP procesorius... Deja, bet kol kas šiame forume neradau nė vieno, kas suprastų apie ką eina kalba.
Digix, prašau, nekomentuok šio valdymo būdo kol normaliai nepersiskaitei mano pateikto dokumento. Beje šis dokumentas nėra vienintelis, jų galima atrasti ir daugiau.
Beje mano grafiškai pateikti SVPWM būviai yra gražiai išvardinti to paties PDF pirmoje lentelėje ir gražiai paaiškinti gretimais esančiame tekste.
O kas ten tau taip stipriai nesiseka su įtampos valdymu, kad teko atskirą raktą statyti? Kažkaip labai neįtikėtinai skamba... Va mano kitaiskas 5kW atlaikantis ir tik 300 g sveriantis keitikliukas sėkmingai reguliuojasi įtampą be papildomų komponentų.
Aišku man lengva kalbėti kol pats nepradėjau savo gamybos keitiklio bandymų.. Pakomentuosiu kai pradėsiu. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 17, 14:48 |
|
|
|
circuit rašo: |
Labai sbarbu akcentuoti, kad gaunamas laukas yra tiksliai atkartojantis sinusą. |
Jeigu kalbi apie magnetinį lauką, tai kažkaip neaiškiai išsireiškei, nes magnetinis laukas yra charakterizuojamas vektoriniu dydžiu. Ir aš (su savo aukštuoju matematikos išsilavinimu ) nelabai įsivaizduoju, kaip vektorius gali atkartoti sinusą. Kad vektorius gali suktis ratu - va tai aš suprantu. Tada lauko vektoriaus projekcija į vieną ašį kis pagal sinusoidės, į kitą - pagal kosinusoidės dėsnį.
circuit rašo: |
Dabar dėl tų magnetų. sutinku su teiginiu, kad norint išgauti didžiausią efektyvumą reikia kuo tiksliau atkartoti variklio back-EMF. Pasukęs variklį pamačiau tokį vaizdą: |
Smalsu, čia variklį sukai ranka ar pajungęs įtampą per kontrolerį? Ir kuriuose taškuose matavai?
circuit rašo: |
Dėl trapecinio valdymo. Dabartinis mano variklio kontroleris (kiniškas) dirba trapeciniu režimu. Štai taip atrodo vienos fazės įtampa: |
Hmmm... įdomu ar pavyks "išlaužti" idealiai stačiakampius impulsus, jeigu bus naudojamas pakankamai aukštas dažnis. Dar labai priklausys nuo MOSFET'ų parinkimo - galingi paprastai turi nemažas užtūros talpas, dėl ko yra sunku pasiekti "momentinį" persijungimą.
circuit rašo: |
Tačiau galingi žingsniniai varikliai valdomi jau gana sudėtingais algoritmais. Pirmasis žingsnis buvo trapecinis valdymas, na o po to sekė sinusinis. |
Nebūtinai galingi - netgi paprasti spausdintuvų žingsniniai varikliai yra valdomi mikrostep'iniu rėžimu. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 17, 15:48 |
|
|
|
circuit rašo: |
Tame dokumente aprašytas būdas tikrai nesistengia "perkėlinėti" energija iš vienos apvijos į kitą. Esmė yra apvijų galuose generuoti ne sinusoidę, bet didesnės efektinės vertės įtampą, bet su sąlyga, kad laukas išliks sinuso formos. Iš viso to gauname, kad lauko amplitudė yra 15% didesnė nei ta, kuri būtų gauta sinusiniu būdu. Labai sbarbu akcentuoti, kad gaunamas laukas yra tiksliai atkartojantis sinusą. |
va zinai tu paaiškink jei turi laiko kaip galima su trapecine įtampa(arba tiksliau srove) sugeneruoti sinuso formos magnetini lauka.
man tai skamba kaip kvadratas su sesiais kampais.
nu niekaip nesugebu suvokti kaip tai galetu buti imanoma.
Citata: |
Dabar dėl tų magnetų. sutinku su teiginiu, kad norint išgauti didžiausią efektyvumą reikia kuo tiksliau atkartoti variklio back-EMF. Pasukęs variklį pamačiau tokį vaizdą:
Taigi, valdant šį variklį man reikėtų atkartoti tokį dėsnį? |
oho kaip baisia atrodo, man tai niekada nebudavo tokios kampuotos trapecijos, tavo variklis ypatingas.
esu skaites kad buna specialiai padarytu tokiu kuriu itampos forma tiksliai trapecine.
Citata: |
Dėl trapecinio valdymo. Dabartinis mano variklio kontroleris (kiniškas) dirba trapeciniu režimu. Štai taip atrodo vienos fazės įtampa:
Naudingumo tai tikrai nekelia (bet kelia greitį, nes didesnis Urms). Ir tos trapecijos baisiai girdisi, variklis žiauriai rezonuoja, net varžtus reikia pastoviai priveržinėti (su spyruoklinėmis poveržlėmis). |
tiek daug neturetu jaustis. biski zirzia del netikslumu, bet tikrai ne tiek jau daug
Citata: |
Digix, prašau, nekomentuok šio valdymo būdo kol normaliai nepersiskaitei mano pateikto dokumento. Beje šis dokumentas nėra vienintelis, jų galima atrasti ir daugiau.
Beje mano grafiškai pateikti SVPWM būviai yra gražiai išvardinti to paties PDF pirmoje lentelėje ir gražiai paaiškinti gretimais esančiame tekste. |
nesubebu surasti to dalyko prasmes nors aprasyma ir skaiciau.
tokie grubiai pavaizduoti kumutacijos algoritmai negali nieko parodyti.
apie sita neverta daugisu gincytis, nes nesuprantu as ten vyksta, tik tiek kad teiginiai pagal mane neatitinka sveiko proto. arba viskas per daug uzmaskuota. gali buti kad ta metoda ir as naudoju, bet jie visa tai lygina su kazkokiu kitu niekam tikusiu metodu kurio nezinau.
betkokiu atveju kadangi man PWM daznis tuyi daug kartu virsyti variklio komutacijos dazni visa tai absoliučiai neaktualu, ar ten mikrosekunde anksčiau ar veliau reikalo nekeicia.
Citata: |
O kas ten tau taip stipriai nesiseka su įtampos valdymu, kad teko atskirą raktą statyti? Kažkaip labai neįtikėtinai skamba... Va mano kitaiskas 5kW atlaikantis ir tik 300 g sveriantis keitikliukas sėkmingai reguliuojasi įtampą be papildomų komponentų. |
as noriu padaryti besensorini valdyma kad supaprastetu mechanine konstrukcija ir kontroleris butu universalus.
mano variklio esme yra neitiketinai didelis greitis kuris turetu siekti keleta kilohercu.
va cia iskyla problema: prie mazo grecio reikia varikli maitinti labai siaurais pwm impulsais, ir visa tai labai gadina BEMF matavima.
o prie maksimalaus grecio tai nelabai daug tu pwm impulsu itelpa nes pats variklio komutacijos greitis priarteja prie pwm daznio.
kol variklis sukasi mazdaug normaliu greiciu dideliu problemų nekyla betkokiu atveju, bet man teko panaudoti atskira kektikli nes variklio pritaikyto suktis labai dideliu greiciu apvija tiesiog per daug trumpa, ir net induktyvumo nepakanka. tiesiog neina variklio paleisti.
galima sakyti kad ta varikli kuris skirtas maitinti 12V as bandau paleisti ant 50-60V maitinimo itampos. kad is jo isplesti visas jo galimybes.
pastebejau kad tu nori is variklio isgauti papildomai 15% panaudodamas ta keista valdymo principa, bet as su buck konverteriu is variklio galiu isgauti gal net >200% daugiau nei jis buvo skirtas.
Aišku man lengva kalbėti kol pats nepradėjau savo gamybos keitiklio bandymų.. Pakomentuosiu kai pradėsiu. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 17, 18:43 |
|
|
|
Digix rašo: |
va zinai tu paaiškink jei turi laiko kaip galima su trapecine įtampa(arba tiksliau srove) sugeneruoti sinuso formos magnetini lauka.
man tai skamba kaip kvadratas su sesiais kampais.
nu niekaip nesugebu suvokti kaip tai galetu buti imanoma. |
Tai elementaru tiems, kas bent kiek išmano Furje eilutes ir signalų teoriją Čia dar prisideda diferencialai apvijose ir pan. netiesiniai dalykai, kuriuos visoms jėgomis kažkodėl stengiesi ignoruoti Pabandyk prasimuliuoti stačiakampį impulsą labai stačiais frontais ant induktyvumo kokiame nors simuliatoriuje - pamatysi periodinio svyravimo pėdsakus. Įdomu, ką gausi jeigu impulsas bus pakankamai trumpas? Yra dar įdomesnių dalykų, pvz. tinkamai parinkus impulsų trukmes ir jų aktyvavimo momentus galima gauti beveik idealią sinusoidę su nulinėm N pirmųjų harmonikų - pa'google'ink magic sinewaves
Digix rašo: |
mano variklio esme yra neitiketinai didelis greitis kuris turetu siekti keleta kilohercu. |
chi chi chi... variklių greitis paprastai matuojamas rpm'ais, o ne kilohercais Beje, RC varikliams pakankamai normalu yra 10kRPM ir eilės 6kHz komutavimo geičiai. Jokio čia kosmoso |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 17, 20:46 |
|
|
|
orakulaz rašo: |
Digix rašo: |
va zinai tu paaiškink jei turi laiko kaip galima su trapecine įtampa(arba tiksliau srove) sugeneruoti sinuso formos magnetini lauka.
man tai skamba kaip kvadratas su sesiais kampais.
nu niekaip nesugebu suvokti kaip tai galetu buti imanoma. |
Tai elementaru tiems, kas bent kiek išmano Furje eilutes ir signalų teoriją Čia dar prisideda diferencialai apvijose ir pan. netiesiniai dalykai, kuriuos visoms jėgomis kažkodėl stengiesi ignoruoti Pabandyk prasimuliuoti stačiakampį impulsą labai stačiais frontais ant induktyvumo kokiame nors simuliatoriuje - pamatysi periodinio svyravimo pėdsakus. Įdomu, ką gausi jeigu impulsas bus pakankamai trumpas? Yra dar įdomesnių dalykų, pvz. tinkamai parinkus impulsų trukmes ir jų aktyvavimo momentus galima gauti beveik idealią sinusoidę su nulinėm N pirmųjų harmonikų - pa'google'ink magic sinewaves |
ir prie ko cia furje eilute?
matau nezinai kam ji skirta ir siu atveju musm furje eilutes reikia tik tam kad is trapecijos istrautume pirmaja garmonika kuri cia ir dirba, visos kitos tik nuostoliai.
ir nereikia gazdinti vaikiskais dalykasi apei pereinamuosisu procesus naudojant gremingus zodsius kaip diferencialines lygtys integralai ar transformacijos, cia viska daug paprasciau.
Citata: |
Digix rašo: |
mano variklio esme yra neitiketinai didelis greitis kuris turetu siekti keleta kilohercu. |
chi chi chi... variklių greitis paprastai matuojamas rpm'ais, o ne kilohercais Beje, RC varikliams pakankamai normalu yra 10kRPM ir eilės 6kHz komutavimo geičiai. Jokio čia kosmoso |
hihihi, rpmais matuoja looseriai, o as matuoju kilohercais.
taip yra todel kad komutacijos daznis dar nerodo sukimosi grecio,
jei nezinai kiek jis turi poliu. jei paimsi 9 poliu ir 3 poliu variklius tai tas kur su 9 poliais suksis 3 kartus lecisu prie to patie komutacijos greicio
tavo RC variklis 10krpm grecio yra net demesio man nevertas, nes pas mane minimum 30krpm greiciai, ir tas labai mazai, tikslas yra 150krpm iki tokio lygio kad visa variklio konstrukcija butu davesta iki ribos, iskaitant iscentrines jegas galincias susprogdisnti rotoriu.
tokio variklio reiketu frezavimui. deimantiniu graztu
jei dar paiisime atveji kai tas variklis turi kokiu 30-80 poliu tai cia jau net feritui bus vargo su tokiais komutacijos dazniais. nes komutacijos greitis virsys 10-20khz
pvz paimkime automobilio rata kuriame idetas 60 poliu variklis besisukantis 20-30krpm greciu.
komutacijos daznis bus 10khz. o kur dar dadeti PWM? |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 18, 12:52 |
|
|
|
Digix rašo: |
circuit rašo: |
Tame dokumente aprašytas būdas tikrai nesistengia "perkėlinėti" energija iš vienos apvijos į kitą. Esmė yra apvijų galuose generuoti ne sinusoidę, bet didesnės efektinės vertės įtampą, bet su sąlyga, kad laukas išliks sinuso formos. Iš viso to gauname, kad lauko amplitudė yra 15% didesnė nei ta, kuri būtų gauta sinusiniu būdu. Labai sbarbu akcentuoti, kad gaunamas laukas yra tiksliai atkartojantis sinusą. |
va zinai tu paaiškink jei turi laiko kaip galima su trapecine įtampa(arba tiksliau srove) sugeneruoti sinuso formos magnetini lauka.
man tai skamba kaip kvadratas su sesiais kampais.
nu niekaip nesugebu suvokti kaip tai galetu buti imanoma. |
Blogai mane supratai. Dar kartą siūlau atsiversti to dokumentio, berods 13 psl. Pavaizduotos dvi į sinusą nelabai panašios fazės, o tarp jų - fazių suma. Pamatysi, kad, nors ir fazės nuo sinuso stipriai skiriasi, jų suma tiksliai atkartoja sinusą. Tai atsako į tavo klausimą, kaip gi ne su sinusinėmis fazėmis suformuoti sinusinį tarpfazį (t.y. variklio laukio kitimą).
Digix rašo: |
Citata: |
Dabar dėl tų magnetų. sutinku su teiginiu, kad norint išgauti didžiausią efektyvumą reikia kuo tiksliau atkartoti variklio back-EMF. Pasukęs variklį pamačiau tokį vaizdą:
Taigi, valdant šį variklį man reikėtų atkartoti tokį dėsnį? |
oho kaip baisia atrodo, man tai niekada nebudavo tokios kampuotos trapecijos, tavo variklis ypatingas.
esu skaites kad buna specialiai padarytu tokiu kuriu itampos forma tiksliai trapecine. |
Mano variklyje tie vingiai atsiranda dėl mechaninių virpesių. Magnetai tokie stiprūs, kad netgi laisvai stojantis variklis ima rezonuoti. Esant mažesniems apsisukimams ir sumažėjus back-EMF dažniui, oscilogramos viršūnėse išlieka tokio paties dažnio parazitiniai virpesiai (rezonansas).
Digix rašo: |
Citata: |
Dėl trapecinio valdymo. Dabartinis mano variklio kontroleris (kiniškas) dirba trapeciniu režimu. Štai taip atrodo vienos fazės įtampa:
Naudingumo tai tikrai nekelia (bet kelia greitį, nes didesnis Urms). Ir tos trapecijos baisiai girdisi, variklis žiauriai rezonuoja, net varžtus reikia pastoviai priveržinėti (su spyruoklinėmis poveržlėmis). |
tiek daug neturetu jaustis. biski zirzia del netikslumu, bet tikrai ne tiek jau daug |
Prie tokių galių šitos smulkmenos labai jaučiasi. Variklis yra dviračio rate, taigi bėgėjantis žiauriai jaučiasi variklio žingsniavimas (būtent dėl trapecinio valdymo) ir per visą rėmą pereina stiprus rezonansas.
Digix rašo: |
Citata: |
Digix, prašau, nekomentuok šio valdymo būdo kol normaliai nepersiskaitei mano pateikto dokumento. Beje šis dokumentas nėra vienintelis, jų galima atrasti ir daugiau.
Beje mano grafiškai pateikti SVPWM būviai yra gražiai išvardinti to paties PDF pirmoje lentelėje ir gražiai paaiškinti gretimais esančiame tekste. |
nesubebu surasti to dalyko prasmes nors aprasyma ir skaiciau.
tokie grubiai pavaizduoti kumutacijos algoritmai negali nieko parodyti.
apie sita neverta daugisu gincytis, nes nesuprantu as ten vyksta, tik tiek kad teiginiai pagal mane neatitinka sveiko proto. arba viskas per daug uzmaskuota. gali buti kad ta metoda ir as naudoju, bet jie visa tai lygina su kazkokiu kitu niekam tikusiu metodu kurio nezinau.
|
Tie algoritmai tau niekada nieko neparodys kol į juos nepasižiūrėsi.
Digix rašo: |
Citata: |
O kas ten tau taip stipriai nesiseka su įtampos valdymu, kad teko atskirą raktą statyti? Kažkaip labai neįtikėtinai skamba... Va mano kitaiskas 5kW atlaikantis ir tik 300 g sveriantis keitikliukas sėkmingai reguliuojasi įtampą be papildomų komponentų. |
as noriu padaryti besensorini valdyma kad supaprastetu mechanine konstrukcija ir kontroleris butu universalus.
mano variklio esme yra neitiketinai didelis greitis kuris turetu siekti keleta kilohercu.
va cia iskyla problema: prie mazo grecio reikia varikli maitinti labai siaurais pwm impulsais, ir visa tai labai gadina BEMF matavima.
o prie maksimalaus grecio tai nelabai daug tu pwm impulsu itelpa nes pats variklio komutacijos greitis priarteja prie pwm daznio.
kol variklis sukasi mazdaug normaliu greiciu dideliu problemų nekyla betkokiu atveju, bet man teko panaudoti atskira kektikli nes variklio pritaikyto suktis labai dideliu greiciu apvija tiesiog per daug trumpa, ir net induktyvumo nepakanka. tiesiog neina variklio paleisti.
galima sakyti kad ta varikli kuris skirtas maitinti 12V as bandau paleisti ant 50-60V maitinimo itampos. kad is jo isplesti visas jo galimybes.
pastebejau kad tu nori is variklio isgauti papildomai 15% panaudodamas ta keista valdymo principa, bet as su buck konverteriu is variklio galiu isgauti gal net >200% daugiau nei jis buvo skirtas. |
RC modelių kontroleriai sėkmingai veikia besensoriniu režimu. Teko matyti ir 7 kW varikliukų..
Keičiantis greičiui gali nežymiai keisti ir PWM dažnį - žemuose greičiuose turėsi platų impulsą, o aukštuose pakankamai tankų PWM.
Apie tuos visus % daugiau nebekartosiu, nes tiesiog pavargau. Kas iš to, jei esi nesusipažinęs su metodika ir ignoruoji viską, kas sakoma. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 18, 15:35 |
|
|
|
Citata: |
Apie tuos visus % daugiau nebekartosiu, nes tiesiog pavargau. Kas iš to, jei esi nesusipažinęs su metodika ir ignoruoji viską, kas sakoma |
as irgi pritariu.
man tai atrodo nesamone ir visada taip atrodys.
nes sinusa galima isgauti vieniteliu budu sudedant kitus sinusus.
Citata: |
RC modelių kontroleriai sėkmingai veikia besensoriniu režimu. Teko matyti ir 7 kW varikliukų.. |
klausimas butu ar matei kada bsensorini varikliuka galinti dirbti greiciu dipazone nuo netoli nulio iki sakykim 20krpm vienodu stabilumu ir su Maksimaliu NK prie puses jo maksimalaus greicio. |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 18, 18:48 |
|
|
|
Digix rašo: |
klausimas butu ar matei kada bsensorini varikliuka galinti dirbti greiciu dipazone nuo netoli nulio iki sakykim 20krpm vienodu stabilumu ir su Maksimaliu NK prie puses jo maksimalaus greicio. |
Nežinau kaip su tuo NK ir kam jo reikia tokiam specialiame taške, bet stabiliai dirbančių nuo 0 iki dešimčių kRPM - masės, masės tokių, pvz. http://manuals.hobbico.com/gpm/gpmg5000-5010-manual.pdf |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 18, 19:20 |
|
|
|
NK specialiai viename taske reikia tam kad sakykim jei tai koks elektromobilis ar dviratis mums reikia maksimalaus NK prie to grecio kuris bus daugiusia naudojamas. taciau reikia tureti galimybe vziuoti ir 2-3x didesniu grecius ir mazesniu. su kiek mazesniu NK.
Visamne diapazone NK vienodai gero nepadarysi nes neimanoma.
tavo minetas variklis yra tik variklis, o as kalbejau apie kontroleri.
dabar paziurekim i aprasyma. ten parasyta kad jam skirta itampa 7-12v
o tai reiskia kad ne is tolo nepanasu i tai ko reikia.
tas variklis negali efekktyviai dirbit diapazone sakykim nuo 1v iki 20v
kas atitiktu automobili vziuojanti sakykim 5km/h greiciu ir ta pati automobili vizuojanti 100km/h greciu |
|
|
|
|
|
|
Trifazio BLDC valdymas |
Parašytas: 2009 08 18, 21:02 |
|
|
|
Digix rašo: |
Citata: |
Apie tuos visus % daugiau nebekartosiu, nes tiesiog pavargau. Kas iš to, jei esi nesusipažinęs su metodika ir ignoruoji viską, kas sakoma |
as irgi pritariu.
man tai atrodo nesamone ir visada taip atrodys.
nes sinusa galima isgauti vieniteliu budu sudedant kitus sinusus. |
Man tai atrodo, kad žemė yra plokščia.
Kaip tu gali taip teigti, kai net neskaitei?
Digix rašo: |
Citata: |
RC modelių kontroleriai sėkmingai veikia besensoriniu režimu. Teko matyti ir 7 kW varikliukų.. |
klausimas butu ar matei kada bsensorini varikliuka galinti dirbti greiciu dipazone nuo netoli nulio iki sakykim 20krpm vienodu stabilumu ir su Maksimaliu NK prie puses jo maksimalaus greicio. |
Taip, mačiau. Pakanka rimtesnių RC e-šopų puslapius pavartyti.
Be to variklių valdymo greitis priklauso ne tik nuo rpm, bet ir nuo polių skaičiaus. Paprastai RC modelių varikliai turi vos kelis polius. Tik deja maniškis jų turi kokį 50...
Digix rašo: |
hihihi, rpmais matuoja looseriai, o as matuoju kilohercais. :)
|
looseriai matuoja kHz, o normalūs žmonės matuoja tais matmenimis, kurie juos domina. Mano atveju - km/h (variklis sujungtas su ratu tiesiogiai (1:1)). |
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods |
|
|
|