|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 11 30, 14:15. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Energetika ir elektrotechnika » Variklio greičio reguliavimas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 17:12 |
|
|
|
Yra toks variklis:
Šis variklis turi tik du laidus, bet kažkokiu būdu reguliuojamas jo greitis. Ne šiaip reguliuojamas, bet išlaikomas stabilus kintant apkrovai. Jokių sensorių nėra.
Gal bus minčių kaip toks reguliavimas veikia? |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 18:42 |
|
|
|
Panasu i DC varikli, tai reguliuojasi paprastai ustenka stabilizuoti itampa, o jei tikslumo truksta galima dar varzos kompensacija padaryti (stabilizatoriu su neigiama varza) |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 18:47 |
|
|
|
O kaip temos autorius nepastebejo angliuku apacioje ? tiksliau tie angliukai viduje o isoreje plasmasiukai jiems atstuma derint . |
|
|
|
|
|
Re: Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 19:43 |
|
|
|
circuit rašo: |
................. Jokių sensorių nėra.
Gal bus minčių kaip toks reguliavimas veikia? |
Ar buvai atsidares?
Man teko viena isardyt panasu,tai viduj buvo mechaninis toks kaip ir iscentrinis reguliatorius:sukilus apsukoms kazka atjungdavo,sumazejus-sujungdavo.
Gaila,nelabai jau tiksliai pamenu,senas laikas...
O jei elektronikos pagalba-tai Digix jau parase,kaip veikia.Galima kokio seno nesiojamo kasetnyko schemoj paziuret principa,ten isvien statydavo DC varikliuku automatini sukiu palaikymo schemute- kintant tiek apkrovai,tiek ir maitinimo itampai. |
|
Paskutinį kartą redagavo gnt, 2008 09 27, 19:47. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 19:45 |
|
|
|
Aš žinau kad tai kolektorinis DC variklis. Kad galima keisti greitį keičiant įtampą taip pat žinau. Mane domina kokiu būdu stabilizuojamos jo apsukos, kurios nekinta keičiantis apkrovai. Stipriau apkrovus variklis ima labiau birbti, bet apsukos nekrenta.
gnt rašo: |
Ar buvai atsidares?
Man teko viena isardyt panasu,tai viduj buvo mechaninis toks kaip ir iscentrinis reguliatorius:sukilus apsukoms kazka atjungdavo,sumazejus-sujungdavo.
Gaila,nelabai jau tiksliai pamenu,senas laikas... |
Variklio išardęs nebuvau. Bet, apsukos keičiamos išoriškai, potenciometru. Taigi, apsukų stabilizacija turėtų būti ne variklyje (o gal?..). |
|
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 19:55 |
|
|
|
Jei keiciamos potencu,tai reisskia ta reguliavimo schema atlieka ir stabilizatoriaus funkcija
As jau rasiau-sitas principas buvo masiskai naudojamas kasetiniuose maguose(nesiojamuose)
Aisku,ten kitos itampos ir sroves
Bet pats principas-tas pats
Paziurek Jandex'e suvedes <<stabilizator vrashchenija dvigatelia kasetnogo magnitofona>> ar panasiai-rasi schemu,jos paprastos,principa,manau be vargo suprasi. |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 20:10 |
|
|
|
Nuolatinės srovės varikliams.Kai rotoriaus ir statoriaus apvijos sujungtos lygiagrečiai, priklausomai nuo įtampos variklis palaiko gan pastovias apsukas. Kai sujungtos nuosekliai, tuščioje eigoje būna didelės (tokių variklių nepataria jungti neapkrautų), apkrovus mažėja.
Kintamos srovės variklių jungimas nuoseklus. |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 20:26 |
|
|
|
Primityviausia schema:
Mazejant sukiams,auga srove per R4
Tai dar labaiu atidaro reguluojanti tranza ir sukiai pakyla-palaikoma stabilizacija tam tikrose ribose |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 20:33 |
|
|
|
Ten prie tokių galių greičiausiai bus impulsinė schema, bet mintis aiški. Ačiū.
kionig rašo: |
O kaip temos autorius nepastebejo angliuku apacioje ? :) tiksliau tie angliukai viduje o isoreje plasmasiukai jiems atstuma derint . |
Na nežinau kur ten būdavo tas atstumas derinamas, bet šitam variklyje ir keliuose kituose, kuriuos teko ardyti, šepečiai tais plastmasiniais varžteliais tiesiog prisukami, kad neiškristų. Nėra ten jokio reguliavimo. |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 21:00 |
|
|
|
Citata: |
Na nežinau kur ten būdavo tas atstumas derinamas |
Rusiškų kino projektorių varikliuose būdavo nuo išcentrinės jėgos atjungiama paleidimo apvija, o šiaip, jie sinchroniniai, tai greitis buvo stabilus. |
|
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 21:57 |
|
|
|
xina rašo: |
Citata: |
Na nežinau kur ten būdavo tas atstumas derinamas |
Rusiškų kino projektorių varikliuose būdavo nuo išcentrinės jėgos atjungiama paleidimo apvija, o šiaip, jie sinchroniniai, tai greitis buvo stabilus. |
Taip, bet ne šepečiai.. Jie juk nesisuka, neveikia jų išcentrinės jėgos.
str rašo: |
Gal išeitų oscilogramą ant vidutinių apsukų, neapkrauto parodyti. |
Aha, ir pačiam pasidarė įdomu. Padariau kelis matavimus:
#1 Oscilograma varikliui dirbant be apkovos, maksimaliu greičiu (vidutinėm tas pats, tik Vrms žemesnė)
#2 Oscilograma varikliui dirbant su apkrova, maksimaliu greičiu
#3 Oscilograma staigiai numetus apsukas, variklis lėtėja
Visiškai be apkrovos (be pavarų) ties tam tikrom apsukom variklis dirba gana nestabiliai, trukčioja. Bėgėjimosi ir greičio palaikymo metu variklis skleidžia transformatoriams būdingą birbimą, na o lėtėjimo metu girdisi tik šepečių trintis.
Ar man taip tik atrodo, ar antroje oscilogramoje išryškėja gabalas tinklo įtampos sinusoidės? Amplitudė ir periodas "iš akies" atitinka. O ta pastovi dedamoji greičiausiai yra variklio sugeneruota elektrovara.. Kuo didesnis greitis, tuo didesnė sugeneruota įtampa. O operacinis tą sugeneruotą įtampą palygina su potenciometru nustatyta įtamapa ir taip keičia impulso ilgį (sinusoidės gabalo ilgį).
Identiškai veikia Weller WHS-40 stotelė, kur lituotklis taip pat turi tik du laidus. tik ten matuojama kaitinimo elemento varža. Stotelėj viso labo keturkanalis opampas, potencas, semistorius ir keli kiti diskretūs elementai...
Išradingi tie kitaicai :-)
Greitai permečiau akim valdymo bloko schemą.. Labai primityvi. Keli tuzinai SMD komponentų, tarp jų ir keturkanalis operacinis LM324 (vienintelis čipas). Prie variklio laidų jungties stovi 10W 27R rezistorius (nežinau ar per jį eina, bet galima įtarti). Plokštėje nėra jokių stambesnių elektrolitų... Yra trejetas penkiakojų čipų TO-220 korpuse, prisuktų prie mažiuko radiatoriaus. |
|
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 27, 22:55 |
|
|
|
circuit rašo: |
Ar man taip tik atrodo, ar antroje oscilogramoje išryškėja gabalas tinklo įtampos sinusoidės? Amplitudė ir periodas "iš akies" atitinka. O ta pastovi dedamoji greičiausiai yra variklio sugeneruota elektrovara, pagal kurią kažkokiu būdu reguliuojamas greitis.
|
Greičiausiai taip ir yra. Lygina evj su nustatyta įtampa ir esant paklaidai stumdo rakto atidarymo momentą.
Tik gaila, kad šis metodas netinka varikliams su žadinimo apvija. |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 28, 14:52 |
|
|
|
tinka ir varikliams su zadinimo apvija, tik turi buti nepriklausomo zadinimo. o budas senas kaip pasaulis, pagal variklio evj. tik greicio reguliavimo diapazonas siauras - 1:10 geriausiu atveju. Visos sustresnes dreles taip dirba. |
|
|
|
|
|
Variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 20:32 |
|
|
|
Kokios problemos iškyla, platinant reguliavimo diapazoną? Pas mane varikliukas PIVT6-25/3A reguliuojasi 5 - 3000aps/min. Tik jame atskirais laidais evj išduoda. Bet principas tai beveik tas pats. |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
|
|