 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 18, 22:40. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Elektronika žaliems » Elektros schemu skaitymas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 12:47 |
|
|
|
Nieko čia labai gudraus nėra - relinė logika ir tiek.
Tie keturkampiai su A1 / A2 - relių apvijos.
Kontaktai - relių kontaktinės grupės.
Čia ne pilna schema, o tik dalis jos.
Paimk pilną prietaiso dokumentaciją, perskaityk viską įdėmiai - taps aiškiau.
Schemos visus lapus atspausdinti verta, sujungti į vieną didelį žemėlapį, spalvotais flomasteriais dominančius signalus prasitrasuoti.
Pilnoje dokumentacijoje, ypač tų metų, būna ir blokschemos, ir valdymo spintos žemėlapis (kur kas sumontuota), ir visi naudojami žymėjimai parodyti bei paaiškinti. Kartais netgi būna instrukcijos, kaip naudotis schema.
Įtariu, kad visa tai pas tave jau yra, bet norisi greičiau / paprasčiau / su mažiau pastangų.
Prie pirmų staklių gali užtrukti ir savaitę, ir dvi. Vėliau bus lengviau.
Na, o jei tokie dalykai visai ne prie širdies - visada gali tapti pardavimo vadybininku arba iškviesti tą, kuris jau supranta. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 13:11 |
|
|
|
Retai buna taip, kad ala viskas sugede. Todel daznai galima surasti gedima tik pagal pozymi patikrinant tiketinas grandines, visai nebutina viska perprasti.
Kitas variantas.
Cia matau zmones jau turi patirties, tai galetu ir patarti, ar ten reliu kontaktus ziuret, ar reles apvijos nutrukusios ar kokie laidu sujungimai problematiski buna.
Patyre pradeda tikrinti vietas kurios genda daugiausia, o kai nera patirties tai tikrinama viskas ir kas retai buna problema. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 13:54 |
|
|
|
Mari rašo: |
Kitas variantas.
Cia matau zmones jau turi patirties, tai galetu ir patarti, ar ten reliu kontaktus ziuret, ar reles apvijos nutrukusios ar kokie laidu sujungimai problematiski buna.
Patyre pradeda tikrinti vietas kurios genda daugiausia, o kai nera patirties tai tikrinama viskas ir kas retai buna problema. |
Kad sudegtų (ar "nutrūktų") kontaktorių ar relių ritės, pasitaiko, bet labai, labai retai, pagrinde bėdos būna su jų kontaktais - perkaista, išdega, oksiduojasi ir pan. Būna ir kad nuo vibracijos atsilaisvina (atsisuka) kontaktų/laidų sujungimai. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 14:09 |
|
|
|
SG rašo: |
Tie keturkampiai su A1 / A2 - relių apvijos.
Kontaktai - relių kontaktinės grupės. |
Taip žymimos "elektromagnetų" ritės - tai ne tik relės, silinoidai, kontaktoriai ir kt., kurie turi elektromagnetines rites. Jeigu schemą braižė ne koks "šūdarankis", tai schemos pilname aprašyme turi būti nurodoma pvz. A1 - relė tokio modelio, tiek ir tiek A, A2 - kontaktorius, tokio modelio (tipo) ir pan. |
|
|
|
|
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 14:33 |
|
|
|
OmasKLP rašo: |
schemos pilname aprašyme turi būti nurodoma pvz. A1 - relė tokio modelio, tiek ir tiek A, A2 - kontaktorius, tokio modelio (tipo) ir pan. |
pvz.:
 |
|
|
|
|
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 15:35 |
|
|
|
Gal solenoidai?
Citata: |
A1 - relė tokio modelio, tiek ir tiek A, A2 - kontaktorius, tokio modelio (tipo) ir pan. |
Manau, kad temos autoriaus pateiktoje schemoje A1 / A2 žymimi kontaktoriaus / relės elektromagneto išvadai, o ne modelis / tipas.
Ant kontaktorių ir relių gana dažnai taip žymima. |
|
|
|
|
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 16:23 |
|
|
|
Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi...
SG rašo: |
Manau, kad temos autoriaus pateiktoje schemoje A1 / A2 žymimi kontaktoriaus / relės elektromagneto išvadai, o ne modelis / tipas.
Ant kontaktorių ir relių gana dažnai taip žymima. |
Taip, taip, "nedažlibinau" - pataisymas: K2, K9 ir kt. |
|
|
|
|
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 18:50 |
|
|
|
Man atrodo,kad autorius lygindamas K2.1 ir K9 kontaktus, galvojo apie jų patį piešinį. K2.1 kontaktai, kaip ir paprasti, o K9 su "kabliukais". O matau K14 1-2 kaip su "pagalvėlėm" Ar aš klystu..? |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 03 31, 21:11 |
|
|
|
Lorensas rašo: |
Tarkim kuo skiriasi K2.1 83/84 nuo K9 87/88
|
cia reles "isnesti kontaktai" ir "neisnesti". ta prasme kontatai tos pacios reles - bet randasi kitoje vietoje. paprastai per punktyra sujungia. bet sujungia ir per zymejima. rele k2 su isnesta 1 grupe kontaktu (vadinasi kazkur kitur randasi ta K2 rele). o cia tik isnestas kontaktas.
-----------
Lorensas rašo: |
Kas yra K14 toj pusei kur 1 tas lankelis.
. |
sunku taip is eigos pasakyt, bet relese buna skirtingo tipo kontaktu grupes. buna atjungiami ir sujungiami. bet buna ir kur dirbtinai prispausti. ir kai rele sakykim sujungineja, iprastus kontaktus atjungia tuop paciu metu, o dirbtinai prispaustus - VELIAU. su siokiu tokiu uzdelsimu. cia gali but is tokio tipo kontaktu grupes. arba buna didesnio amperazo kontaktas - tipo "jegos" kazkokia sidabruota galvute vieto varines ir pan. reikia reliu zymejimus ir aprasymus ziuret. gali skirtis. cia kazkokios sudetingos daugiakontaktes panasu.
Lorensas rašo: |
Jei nuo A11 k14:2 ateina itampa kokia eiga ji eis toliau. Siaip tai ir sunkiausia suprasti kas nuo ko įsijungs. |
A11 ten laukelis, o k14.2 cia kazkokia k14 reles 2 kontaktine grupe.
itampa niekur neina - ji buna arba ne.
teka tik elektros srove. ir ji irgi niekur neina. ji teka kol susilygijna potencialai tarp kontakto isvadu.
ta prasme jei yra kazkokia k14 rele, ir jos kazkokia "isnesta" kontaktu grupe k14.2 ir kurioje ten kazkokie pvz 87 ir 88 kontaktas kazka daro (pvz buna sujungiamas). nu tai tarp 87 ir 88 kontakto ivyksta sroves tekejimas (jei viename is ju yra potencialas). srove gali tieket ir viena kryptim ir atbulai. jei nera potencialo (itampos) - kontaktas tik susijungia tusciai jei abiejuose yra potencialas - atsiranda galvaninis sujungimas. irgi nieko nesidaro - niekas niekur neteka ir nieku netekes "toliau".
tu cia isvis viska kazkaip durnai isivaizduoji...
-----------
Mari rašo: |
Retai buna taip, kad ala viskas sugede. Todel daznai galima surasti gedima tik pagal pozymi patikrinant tiketinas grandines, visai nebutina viska perprasti.
Kitas variantas.
Cia matau zmones jau turi patirties, tai galetu ir patarti, ar ten reliu kontaktus ziuret, ar reles apvijos nutrukusios ar kokie laidu sujungimai problematiski buna.
Patyre pradeda tikrinti vietas kurios genda daugiausia, o kai nera patirties tai tikrinama viskas ir kas retai buna problema. |
nepisk cia proto. niekas ten nieko netikrina. islupa rele ir ideda kita. o jei nera pirkt reles - ismeta nafik ir keicia visas stakles. arba keicia vadybininka, kur nesugeba rast nusipirkt reles - ta prasme tave isspiria ir vietoj iseitiniu padovanoja tau ta rele. stakliu neduoda - nuveza metalo lauzan, kad butu lesu tavo atleidimo buhalteriniam iforminimui ir logistinems islaidoms.
kontaktu irgi niekas neremontuoja. bet kai tokios "sudetingos" reles - buna laisvu nepanaudotu grupiu kontaktu. permeta laidus nuo isdegusio kontakto ant laisvo ir tiek. jei tas imanoma. va tam mazdaug ir reikia schemos - kad paziuret. arba keicia reles vietomis - jei eina "standartas" - bet skirtingos grupes naudojamos. pvz kaskadiniam valdyme buna sakykim kokiis 9 pakopos, o valdymas 12 pakopu, ir 3 nepajungti. nes nereikia procese. nu tai 3 nenaudoja daliesk ontaktu ir jas gali keist. ir pan. ir t,t,... bet cia nesipisa - nebent sovietikai. visur keicia nauju ir tiek. ar is "rezervu". arba gamintojo apternavimas - skambina pabrades kalabybiskio kontroles punktas, ir lektuvu is amerikos atskridineja specai savo sudo gelbet, kaip narai savo neplaukianciu pelkeje metalo lauzu issitraukinet nes milijardus juk gaus uz kelis lauzus kad neprapist kontrakto, o konservai atkatu. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 04 02, 14:18 |
|
|
|
dar galima pasipaišyti kopėtėlinę loginę diagramą, tada tikrai aišku būtų kaip turi veikti ir dėl ko neveikia.
knieti pakomentuoti pernešimo į "LOGO" kritiką. Priminsiu, kad "LOGO" kaip tik ir sugalvotas relinių konstrukcijų pakeitimui. O "įvertinti nestandartines situacijas" tai šyvos kumelės kliedesiai. Relių spinta neįvertina "nestandartinių situacijų". |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 04 04, 09:33 |
|
|
|
Lorensas rašo: |
Taip, cia tik vienas lapas is 46, As susigaudau kazkiek, kartais tenka paieškoti gedimu, bet suradimas uzima ganetinai daug laiko, noretusi aiskiau suprasti.
Tarkim kuo skiriasi K2.1 83/84 nuo K9 87/88
Kas yra K14 toj pusei kur 1 tas lankelis.
Jei nuo A11 k14:2 ateina itampa kokia eiga ji eis toliau. Siaip tai ir sunkiausia suprasti kas nuo ko įsijungs. |
K2.1 ir K9 skiriasi todėl, kad tai skirtingų rėlių kontaktai. K2.1 83/84 yra K2 rėlės kontaktas 1 todėl ir rašosi K2.1. 83/84 žymi kontaktus NO kontakto. K14 lankelis žymi kad tai jėgos kontaktas skirtas didesnėm srovėm junginėti.
Žiūrint kur nueina nuo K14 2 kontakto laidas jis eina i K2,1 ir K3,2. Nereikia maisyti kur laidai susikerta tai jie nesujungti. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 04 04, 12:26 |
|
|
|
a1girdas rašo: |
dar galima pasipaišyti kopėtėlinę loginę diagramą, tada tikrai aišku būtų kaip turi veikti ir dėl ko neveikia.
knieti pakomentuoti pernešimo į "LOGO" kritiką. Priminsiu, kad "LOGO" kaip tik ir sugalvotas relinių konstrukcijų pakeitimui. O "įvertinti nestandartines situacijas" tai šyvos kumelės kliedesiai. Relių spinta neįvertina "nestandartinių situacijų". |
Nelabai suprantu, iš kur tas noras išmesti reles, ir įkišti Išmanųjį Controllerį.
Jeigu nebūna tūkstančių suveikimų, relės dirba ir dirba dešimtmečiais. O jei nebedirba, pažiūri į jų korpusus, jie dažniausiai yra skaidrūs ir iškart matai sudėvėtą relę, trauki ją iš lizdo ir įkiši naują. End of story.
Dabar įkišome vietoj relių Išmanųjį Controllerį.
Nestandartinė situacija- Stop mygtukas stovi kitame gale mašinos, už 20 metrų. Per kabelio savąsias talpas ir dėl indukuotos įtampos iš svetimų kabelių ar gyslų relė dar nesuveiks, o Išmanusis Controlleris, kurio input current mažesnė nei 0,5 mA- laisvai suveiks. Čia kalbu apie 230VAC versiją.
O gal kils noras panaudoti saugios įtampos controllerį - 24V ar net 12V . Tada išvis šakės, jeigu daviklių kontaktai nėra sterilioje aplinkoje, jie greitai duoda gedimus. Taisoma ardant ir valant kontaktus- taip daro ne itin protingi inžinieriai- arba iškraunant 4 uF 100V kondensatorių. Tada veikia, iki sekančio gedimo, kuris tikrai bus, tik galima lažintis - po mėnesio ar po dviejų mėnesių.
Dar būtų galima įsivaizduoti situaciją, kad Išmanusis controlleris buvo užpiltas vandeniu. Pramonėje tai būna, ir neretai. Ką tada daryti su jo išmanumu. Aišku, būtina turėti Failą, dėl viso ko.
O jeigu Išmanybės nebegamina, o reiks panaudoti naujesnę Išmanybę- tada vėl problemos. Ir Naujų Logo elementai veikia dažnai truputį kitaip , nei senesnių- tai dar viena paslėpta Bomba.
Jeigu relės bus užpiltos, valymas ir džiovinimas nesudarys problemos. Blogiausiu atveju pakeisi pačias reles. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 04 04, 12:48 |
|
|
|
Pyrex> bus viskas taip, kaip pasakei, jei Controllerį darė studentas. O jei darė su patirtimi, tai nebus nieko iš to ką išvardinai (jei susidurs 1% įmonių, tai esmės nekeičia). Sutinku tik dėl vieno: jei relės veikia, tai keisti nereikia. |
|
|
|
|
 |
 |
Elektros schemu skaitymas |
Parašytas: 2025 04 05, 15:20 |
|
|
|
Pyrex rašo: |
a1girdas rašo: |
dar galima pasipaišyti kopėtėlinę loginę diagramą, tada tikrai aišku būtų kaip turi veikti ir dėl ko neveikia.
knieti pakomentuoti pernešimo į "LOGO" kritiką. Priminsiu, kad "LOGO" kaip tik ir sugalvotas relinių konstrukcijų pakeitimui. O "įvertinti nestandartines situacijas" tai šyvos kumelės kliedesiai. Relių spinta neįvertina "nestandartinių situacijų". |
Nelabai suprantu, iš kur tas noras išmesti reles, ir įkišti Išmanųjį Controllerį.
Jeigu nebūna tūkstančių suveikimų, relės dirba ir dirba dešimtmečiais. O jei nebedirba, pažiūri į jų korpusus, jie dažniausiai yra skaidrūs ir iškart matai sudėvėtą relę, trauki ją iš lizdo ir įkiši naują. End of story.
Dabar įkišome vietoj relių Išmanųjį Controllerį.
Nestandartinė situacija- Stop mygtukas stovi kitame gale mašinos, už 20 metrų. Per kabelio savąsias talpas ir dėl indukuotos įtampos iš svetimų kabelių ar gyslų relė dar nesuveiks, o Išmanusis Controlleris, kurio input current mažesnė nei 0,5 mA- laisvai suveiks. Čia kalbu apie 230VAC versiją.
O gal kils noras panaudoti saugios įtampos controllerį - 24V ar net 12V . Tada išvis šakės, jeigu daviklių kontaktai nėra sterilioje aplinkoje, jie greitai duoda gedimus. Taisoma ardant ir valant kontaktus- taip daro ne itin protingi inžinieriai- arba iškraunant 4 uF 100V kondensatorių. Tada veikia, iki sekančio gedimo, kuris tikrai bus, tik galima lažintis - po mėnesio ar po dviejų mėnesių.
Dar būtų galima įsivaizduoti situaciją, kad Išmanusis controlleris buvo užpiltas vandeniu. Pramonėje tai būna, ir neretai. Ką tada daryti su jo išmanumu. Aišku, būtina turėti Failą, dėl viso ko.
O jeigu Išmanybės nebegamina, o reiks panaudoti naujesnę Išmanybę- tada vėl problemos. Ir Naujų Logo elementai veikia dažnai truputį kitaip , nei senesnių- tai dar viena paslėpta Bomba.
Jeigu relės bus užpiltos, valymas ir džiovinimas nesudarys problemos. Blogiausiu atveju pakeisi pačias reles. |
Pritariu Pyrex'ui, jei staklės pagamintos "relinės logikos" pagrindu, tai nereikia kitokios logikos kišti. Nes perdarymas kainuos beveik tą patį, ką naujos staklės su išmaniąja logika. Nebent sportinis interesas veržiasi per kraštus... |
|
|
|
|
 |
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |