|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 11 23, 20:40. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Automatika, robotai, RC modeliai » elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose)
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
|
elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose) |
Parašytas: 2020 10 31, 07:19 |
|
|
|
remontavau elektrini vežimėli, nevažiavo į kitą pusę. išsiaiškinau, žadinimo apvijos neperjungia į priešingą poliškumą. užstrigo man šitas reikalas. dabar man kirba mintis, o kaip veikia greičio reguliavimas? kadangi prie to vežimėlio dabar priėjimo neturiu, gal kas gali paaiškint, kaip tai vyksta būtent elektrokaruose. kiek suprantu, nuolatinės srovės varikliuose sukimosi greiti galima keisti keliais būdais: keičiant srovę žadinimo apvijoje, įtampos keitimas pagrindinėje apvijoje arba abu tuos dydžius keičiant. taip pat kažkas davė tokią mintį, kad greitis gali būti reguliuojamas impulsais (impulsinė, dažninė moduliacija), kaip kontroleriuose. gal kas nors susidūręs su elektrokarais ar elektriniais vežimėliais?gal gali kokią nors nuorodą duot, ar šiaip kokią nors schemutę. taip pat kadangi tai gali būti valdomas mosfet'ais ir žinau, kad juos dažnai pramuša remonto metu (pats mačiau, kai kolega remontavo suvirinimo inverterį) galkas nors gali paaiškint kodėl tai vyksta. kažkas man bandė aiškint, jog mosfetai nemėgsta, kai jie valdomi impulsais su nestačiais frontais. ar tiesa? man tai kelia abejoniu, nes tada jų nelabai galima naudoti analoginėse schemose. nepykit, jei klausimai atrodo kvaili |
|
|
|
|
|
|
elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose) |
Parašytas: 2020 10 31, 08:53 |
|
|
|
su pwm man ir taip aišku, bet kaip tai vyksta elektrokaruose, tame vežimėlyje žadinimo ir pagrindinė apvija valdomos atskirai. bent jau sukimosi kryptis buvo valdoma keičiant žadinimo apvijos poliškumą |
|
|
|
|
|
|
elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose) |
Parašytas: 2020 10 31, 09:15 |
|
|
|
PWM schemose MOSFET'ai naudojami komutacijos režime, todėl gali valdyti pakankamai įspūdingas sroves, bet jei sufalšyvina driveris, tai būna dūmo, o analoginėse schemose MOSFET'ai naudojami kaip srovės stiprintuvai, arba kaip įtampos kartotuvai,. Šiek tiek primena vakuuminės lempos veikimo principus, tik kad pakaitinimo jiems nereikia. Beje, analoginei daliai labiau tinka JFET'ai, diskretinei - MOSFET'ai, galios schemose dažnai naudojami IGBT - MOSFET'o ir BJT hibridas, ir vis dažniau pasitaiko NitridGalium lauktranziai su integruota valdymo schema.
Valdyti vežimėlio variklį galima įvairiai, pvz žadinimo apviją per vienpolį PWM, o galios apviją per polius suverčiantį magnetinį kirtiklį. Taip pat niekas nedraudžia žadinimo apvija valdyti per PWM H-Bridge, o galios apviją per paprastą magnetinį ar vienpolį PWM. |
|
|
|
|
|
|
elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose) |
Parašytas: 2020 10 31, 09:29 |
|
|
|
kiek supratau, mosfetai nelabai mėgsta būti tarpinėje padėtyje t.y.jie turi būti arba pilnai uždaryti,arba pilnai atidaryti,jungiklio režime. kryptis kiek supratau ten valdoma keičiant žadinimoapvijos poliškuma,tai tur but greiti valdyti per "žadinimo apviją per vienpolį PWM" nelabai tinka |
|
|
|
|
|
elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose) |
Parašytas: 2020 10 31, 10:56 |
|
|
|
MOSFET'ui (ir ne tik jam) giliai nusispjauti į tai, kokiame režime jis dirba. Esmė yra (ne)pakankamame aušinime ir I*U*t, t.y. kiek laiko ir kiek elektrinės galios prietaise virsta šiluma, bei kaip efektyviai ji patraukiama nuo jo.
Kryptį keiti gi ne milijardą kartų per sekundę, tad ją galima keisti tiek per H-Bridge, tiek per rėlę su dviem perjungiančiom kontaktų grupėm, o kad sumažinti EVJ efektą - pasirūpinti reikiamų parametru snubberiu. |
|
|
|
|
|
elektros variklio valdymas el.vežimėliuose (el.karuose) |
Parašytas: 2020 10 31, 11:16 |
|
|
|
reikia tinkamo aušinimo, okaip paaiškinsišį teiginį: "bet jei sufalšyvina driveris, tai būna dūmo"? kiek supratau draiveris mosfet valdyma sufalšyvina, bet jei tinkamas aušinimas, tai kokios bėdos? |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
|
|