Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 05 12, 19:44. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
Sveiki,
turiu senutę Toyota (1991m.), kurioje sugędo centrinio durų valdymo modulis. Modulyje radau sudegusią detalę (centre tarp relių). Mano klausimai būtų:
1. Kas per komponentas "1E OF"? Su violetine juostele krašte?
2. Koks komponentas galėtų būti tarp relių? Pagal liekanas (juodas cilindriukas) tai labai panašus į komponentą iš pirmo klausimo?
Schemą su klaidom perbraižei, nes rėlės centrinio valdyme simetriškai pajungtos būna, o pas tave K2 savo NC NO noktaktus tik diodo komutavime dalyvauja, nors K1 išėjimai į jungtį eina. Braižyk tik rėlės visus kontaktus ir kaip jie į jungtį. Nes kol kas nieko suprasti neina.
Schemą su klaidom perbraižei, nes rėlės centrinio valdyme simetriškai pajungtos būna, o pas tave K2 savo NC NO noktaktus tik diodo komutavime dalyvauja, nors K1 išėjimai į jungtį eina. Braižyk tik rėlės visus kontaktus ir kaip jie į jungtį. Nes kol kas nieko suprasti neina.
Gi taškas reiškia kad signalai sujungti. Kur tu matai skirtumą tarp K1 ir K2? Abiejų relių NC ir NO kontaktai tarpusavyje sujungti. NC į gnd, NO kogero į maitinimą. Panašu kad diodas tiesiog tarp gnd ir +v. C kontaktai atskiri ir eina į kaladėlę. C kontaktas kiekvienos relės prijungiamas prie GND arba prie maitinimo kai valdoma.
Pasirodo schemą telefone ekrane netiksliai peržiūrėjau. Tas sudegęs diodas apsauga nuo poliarumo sumaišymo, jei kiti schemos komponentai sveiki, tai turi veikti ir be to diodo. Jei neveikia tai reikia tikrinti tranzistorius ir likusius diodus.
Išlitavau vieną sveiką (D1 - ant jos pažymėta "1E OF") detalę - testeryje elgiasi kaip diodas, taip ją ir įvardinsiu .
Visgi naujo diodo (D3) įlitavimas nepadėjo, bandžiau abiem pozicijomis.
Panašu, kad auto keliaus pas elektriką, mano žinios čia jau baigiasi.
Jei elektrikas nepadės - atvesiu atskirą +12 laidą į valdymo mygtuką (Up ir Down), ir iš jo nuvesiu į relių valdymo kontaktus (prieš tai atskyręs nuo takelių). Bet čia jei kiti variantai nesudirbs.
Pažiūrėjau eBay modulio kainas - nuo 80 eurų... Arba naujas 220 $
Gal dabar ir ne, bet kitą kartą atvirkščiai įlituotas diodas gali duoti atvirkščiai proporcingą kirtį per piniginę. Jei (pagal schemą) 12 kontakte nėra 12 V - reiškia, diodas, prieš mirdamas, galbūt dar apsaugojo likusią schemą nuo neteisingo poliariškumo prijungimo ir sudegino saugiklį. Jei 12 V yra - vadinasi, ir tranzistoriams - šakės.