|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 01 31, 13:00. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Analoginė elektronika » Analoginiai signalai, PWM ir didele srove
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 10:18 |
|
|
|
Temos autoriui viskas ok. Skaitau visas zinutes, tik nelabai turiu ka atrasyt
Turiu true RMS multimetra ir pabandysiu susirasti paprasta. Tada paziuresiu ar naudojant low pass filtra galiu gauti bent panasias vertes ar ne.
Jei ne - bandysiu jungti RMS -> DC keitikli. Ar galima si keitikli naudoti per analogini multiplexeri ir matuoti itampos ir sroves reiksmes per viena keitikli? Ar galeciau naudojant daugiau kanalu multiplexeri matuoti itampa ir srove is daugiau bateriju naudojant tik viena keitikli? |
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 10:23 |
|
|
|
sopkls rašo: |
Pusę valandos akumuliatorius buvo iškraunamas 140A srove, pusę valandos iškrovimo nebuvo. Gavosi vienas periodas su 50% duty cycle. Kiek Ah mes sunaudojom, 70Ah ar 99Ah? |
Jei sitas teiginys teisingas, tai gal man is vis nebutina matuoti srove?
Galeciau ja suskaiciuoti pagal I=U/R * duty cycle? |
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 10:35 |
|
|
|
siaip tai rms savoka susijusi su galingumu . ieskoma nuolatines itampos prie kurios galia apkrovoje bus tokia pati kaip tos sudetingos formos itampos .
o ta galia bus tokia pat kai itampa bus 0,7U esant 50/50 impulsui ir aisku srove bus 0,7I . bet cia , kiek suprantu, juk reikia vertinti kai itampa ne 0,7U o U ... |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 10:57 |
|
|
|
sopkls rašo: |
Tai gal pats parodyk tą daugybos lentelę, pagal kurią 1V*140A*0.5s=99J, o ne 70J. Visi mano skaičiavimai pagal aukščiau minėtą sąlygą - meandras su 50% duty cycle, srovė impulso metu pastovi, 140A.
Kad tau būtų aiškiau, jog matuojant akumuliatoriaus talpą reikia naudoti AVG, o ne RMS, toks pavyzdys. Pusę valandos akumuliatorius buvo iškraunamas 140A srove, pusę valandos iškrovimo nebuvo. Gavosi vienas periodas su 50% duty cycle. Kiek Ah mes sunaudojom, 70Ah ar 99Ah? |
Gal nepainiokim apelsinų su obuoliais? 50% PWM ir pusė valandos nuolatinės srovės yra visiškai skirtingi dalykai, tai kaip diena ir naktis. Aš ne be reikalo stačiakampį impulsą išskaidžiau į harmonikas. Būtent jos ir "sudrumsčia vandenį", ir iš 70J pasidaro 99J. Pusės valandos ilgio impulsas turi tik du frontus - impulso pradžią ir pabaigą. Tai aukštesnių harmonikų įtaka tokiam ilgam impulsui yra nykstamai maža. Tuo tarpu PWM signale impulso frontai kartojasi kas kiekvieną periodą, tai nevertinti aukštesnių harmonikų įtakos būtų nedovanotina, nes ji siekia beveik 41%!
Todėl energijos skaičiavimo formulė 1V*140A*0.5s tinka tik nuolatinei srovei, tuo tarpu impulsinei srovei (jei PWM 50%)ji bus visiškai kitokia:
1V*SQRT(0,5)*140A*SQRT(0,5)*0,5s
Tačiau tai tik išvestinė, supaprastinta formulė. Tikroji formulė, atspindinti visą esmę ir aukštesniųjų harmonikų įtaką, yra gerokai sudėtingesnė, su integralais. Evaldas_S puikias nuorodas atsiuntė, ten yra trumpi ir aiškūs impulsinės teorijos pagrindai pateikti. Labai rekomenduoju pasiskaityti. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 11:23 |
|
|
|
Meandras jis ir Afrikoje meandras, formulės vienodos kaip 100Hz signalui, taip ir tokiam kurio periodas valandą trunka. Ir akumuliatoriaus talpos matavimui jokių RMS reikšmių nereikia, ką ir rodo visi mano palyginimai. |
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 12:53 |
|
|
|
Meandro periodui =>>>> 0 s turetu tapti aktualu RMS, bet pakol meandro periodas >= 0.1s tai nelabai tas RMS ir turi reiksmes, nes vargu ar pacio akumuliatoriaus ir jungiamuju laidu induktyvumas, bei kiti procesai, cia turi didele reiksme. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 12:55 |
|
|
|
Mantas_ rašo: |
sopkls rašo: |
Pusę valandos akumuliatorius buvo iškraunamas 140A srove, pusę valandos iškrovimo nebuvo. Gavosi vienas periodas su 50% duty cycle. Kiek Ah mes sunaudojom, 70Ah ar 99Ah? |
Jei sitas teiginys teisingas, tai gal man is vis nebutina matuoti srove?
Galeciau ja suskaiciuoti pagal I=U/R * duty cycle? |
taip. teisingas pastebejimas bet tokiu atveju tau reikia zinoti itampa ant akumuliatoriaus kad apskaiciuoti srove.
o kintant apkrovai itampa irgi kinta ir cia jau nei vidurkis netinkamas tau reikia matuoti kikia itampa su pilna apkrova.
tokiu atveju reiketu kas kiek laiko pwm sustabdyti, trumpam paduoti pilna apkrova, pamatuoti akumuliatoriaus itampa ir pratesti pwm toliau.
ir del tikslumo patartina matavima atlikti ant varzos o ne ant akumuliatoriaus kad ismesti laidu itaka, nors gal tokio tikslumo tau ir nereikia. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 13:23 |
|
|
|
gintaras_bar rašo: |
Jei lygintume du akumuliatorius, kur vienas kraunamas 140A nuolatine srove, o kitas 70A nuolatine srove, tai pastarąjį reikės krauti dvigubai ilgiau. Bet jeigu krausime 50% PWM, kur maksimali srovė 140A, tai jis pasikraus greičiau, negu kraunant 70A nuolatine. |
Gal tu papasakok, kaip jis greičiau pasikraus, jei abiem atvejais į akumuliatorių perduotas energijos kiekis vienodas.
14V*70A=980Wh, ir 14*sqrt(0.5)*140*sqrt(0.5)=9.9V*99A=980Wh |
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 13:31 |
|
|
|
sopkls teisus.
Kadangi kalbam tik apie aktyvinę energiją, tai Irms*Urms = I*U avg.
Galima skaičiuoti rms reikšmes, bet daug paprasčiau vidutines. Akumuliatoriaus įtampą net PWM metu manau pamatuotų per Low pass?
Tada jeigu srovę laiko "vienodą", tai vielos temperatūra ir varža bus irgi gan pastovi ir galima išskaičiuoti srovę. Taip, kad viskas gan primityviai matuojasi. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 14:39 |
|
|
|
Dar pamąsčiau, supratau kada būtų aktualu RMS įtampa. Čia gal kai kurie ir kalba apie įtapos matavimą už PWM. Jeigu ten per LOW PASS pamatuotume pusę įtampos (AVG) (pvz 6V), negalėtume skaičiuoti paprastai srovės 6/R. Tada nebent taikyti Vrms/R.
Bet šiuo atveju manau pakaktų matuoti vidutinę akumo įtampą ir skaičiuoti srovę iš varžos bei duty. Kaip suprantu pagrindinis tikslas ne pamatuoti akumų talpą poros procentų tikslumu, o tiesiog patikrinti/palyginti jų būklę. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 14:57 |
|
|
|
sopkls rašo: |
gintaras_bar rašo: |
Jei lygintume du akumuliatorius, kur vienas kraunamas 140A nuolatine srove, o kitas 70A nuolatine srove, tai pastarąjį reikės krauti dvigubai ilgiau. Bet jeigu krausime 50% PWM, kur maksimali srovė 140A, tai jis pasikraus greičiau, negu kraunant 70A nuolatine. |
Gal tu papasakok, kaip jis greičiau pasikraus, jei abiem atvejais į akumuliatorių perduotas energijos kiekis vienodas.
14V*70A=980Wh, ir 14*sqrt(0.5)*140*sqrt(0.5)=9.9V*99A=980Wh |
rms naudojimas sitoje situacijoje visiskai nelogiskas nr rms galioja tik tiesinei apkrovimo vaizai kai srove proporcinga itampai
it tuo labiau kad mes skaiciuojame akumuliatoriaus Ah o ne Wh todel energijos kiekis visiskai nesvarbu svarbu tik kruvis. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 14:58 |
|
|
|
sopkls rašo: |
Gal tu papasakok, kaip jis greičiau pasikraus, jei abiem atvejais į akumuliatorių perduotas energijos kiekis vienodas.
14V*70A=980Wh, ir 14*sqrt(0.5)*140*sqrt(0.5)=9.9V*99A=980Wh |
Kaip čia riebiau nusikeikus... būna gi dienų, kai protas ima ir užtemsta...
Atsiprašau visų, kaltas, be reikalo "kėliau bangas"
Taigi tikrai taip ir yra: Irms*Urms = I*U avg
Galingumui skaičiuoti dažniau tekdavo naudoti formules su varža:U^2/R arba I^2*R, kur RMS vertė reikalinga, tai ir susipainiojau.
Ir su tom harmonikom "prisvaigau"... Nieko tokio, gera proga mintyse "reviziją" padaryti ir išsiaiškinti ką ne taip buvau "susidėliojęs" |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 15:04 |
|
|
|
darius_p rašo: |
Dar pamąsčiau, supratau kada būtų aktualu RMS įtampa. Čia gal kai kurie ir kalba apie įtapos matavimą už PWM. Jeigu ten per LOW PASS pamatuotume pusę įtampos (AVG) (pvz 6V), negalėtume skaičiuoti paprastai srovės 6/R. Tada nebent taikyti Vrms/R.
Bet šiuo atveju manau pakaktų matuoti vidutinę akumo įtampą ir skaičiuoti srovę iš varžos bei duty. Kaip suprantu pagrindinis tikslas ne pamatuoti akumų talpą poros procentų tikslumu, o tiesiog patikrinti/palyginti jų būklę. |
ne, rms butu aktuali tik tade jei skaiciuotumei kokiu galingumu kaista tavo varza.
nes jei mes varza pajungtumem per 50% pwm tai jos kaitimas bus 50% nuo pilnos itampos.
bet jei mes ta pacia varza pajuntumeme prie 50% nuolatines itampos arba sroves ekvivalento tada jos kaitimas sumazes 4 kartus. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 03, 15:37 |
|
|
|
ne, Digix.
Beje į kurį teiginį tas tavo ne? Ar tiesiog iš įpročio prieštarauti?
Tai dabar mums ir reikia žinoti kiek galios naudoja ta viela ir kokia srovė teka, kad paskaičiuoti akumo AH. Tam yra keli būdai. Matuoti akumo vidutinę įtampą / R * DutyCycle. Arba matuoti Uavg (low pass) po Pwm, perskaičiuoti į RMS pagal duty cycle ir /R. Arba dideliu dažniu matuoti Vrms ir / R. Manau paprasčiausias pirmas būdas. |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|
|
|