|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 02 05, 06:39. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Analoginė elektronika » Analoginiai signalai, PWM ir didele srove
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 4 Pereiti prie 1, 2, 3, 4 Toliau |
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 11:46 |
|
|
|
Sveiki,
Gaminuosi toki prietaisa - bateriju iskroveja. Prietaisas skirtas iskraudineti 6s NiCd 100Ah baterijas ir matuoti talpa. Iskraudineti noriu pastovia 100A srove. Elektronika nera mano specialybe, todel susiduriau su siokiom tokiom bedom.
Prietaiso smegenys - arduino uno. Iskrovimo apkrova - nichromo viela. Apkrova valdau su mosfetais per pwm. Srove matuoju su ACS758 ( http://www.allegromicro.com/~/media/Files/Datasheets/ACS758-Datasheet.ashx). Itampa matuoju per itampos dalikli.
Va cia ir susiduriau su pirma rimta beda - Tiek itampos tiek sroves iejimai sokineja labai stipriai - tikrai virs 20%. Kuo didesni pwm duty cycle nustatau, tuo analoginiai iejimai stabilesni. Pasiekus 100% pwm duty cycle srove ir itampa rodo stabilia. Programiskai filtruoju, bet sokinejimas ant tiek didelis, kad tai nepadeda. Pabandziau uzdeti low pass filtra pries mosfeta - matavimas pasidare idealus. Bet gavosi salutinis efektas - mosfetai pradejo ziauriai kaisti, o veliau ir sudege. Paskui perdejau low pass filtra ant analoginio iejimo - srove sokinet nustojo, bet matavimas netikslus. Kuo didesnis duty cycle, tuo reiksme artimesne realybei, bet prie mazo duty cycle paklaida - 5 kartai.
Siuo metu naudoju prietaisa pilnai atidares mosfetus (pwm duty cycle -100%). Viskas veikia tvarkingai, tik beda tame, kad pradedant testuoti baterija, srove buna apie 140A, o prie galo kai baterijos itampa maza - apie 100A. Butu idealu pastoviai palaikyti 100A.
Is anksto dekui uz patarimus |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 12:01 |
|
|
|
Tai įtampa, srovė šokinėti ir turi, jei PWM valdymą naudoji. Jei nori gauti tikslius matavimus, tai visų pirma ADC dažnis turi būti didesnis už PWM dažnį, poto turi būti normalus RMS reikšmės paskaičiavimas, o ne koks aritmetinis vidurkinimas ar panašiai. |
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 12:02 |
|
|
|
matuok kas 30 sec. ar min. matavimo metu palik raktus atidarytus. per kelias sec. tikrai nesudegs... |
|
_________________ +370 601 99994. nespaminti, nekelt nakties metu...
realiai manes čia nėra... |
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 12:14 |
|
|
|
Nieks netrukdo tinkamai pasiskaiciuoti PWM perioda ir DUTY tokius, kad ivykus TIMERx_OVF ar TIMERX_COMPy po mazo uzdelsimo pasileistu ADC ir nuskaitytu be persijungimo trukdziu, o srove galima matuoti "ant" to paties nichromo. |
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 12:38 |
|
|
|
Bet šiaip tie SAFT 6V 100Ah akumuliatoriai iš elektrinių Berlingo ar Kangoo jau turi 12-17 metų eksplotacijos laiką, tai klausimas kas iš jų gero likę. Prieš matuojant talpą tokiom srovėm gal pradžiai užtektų vidinę varžą išmatuoti, iš karto matysis kiek tie akumuliatoriai gyvi. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 13:34 |
|
|
|
Problema siuo atveju akivaizdi: adc samplina signala atsitiktinese PWM pozicijose todel resultatas nestabilus.
nufiltravus ADC iejima tu turesi vidutine sroves verte o akumuliatoriaus kruviui skaiciuoti manau tai tinka.
paklaidos neturetu buti nes multimetrai srove matuoja analogisku budu galbut tu pamirsai pries kondesatoriu pastatyti varza ir todel tavo filtras veikia neteisingai.
kitas klausimas kaip tokia impulsine apkrova tinka akumuliatoriaus apkrovimui nes tu akumulaitoriu apkrauni 140A impulsais. net jei vidutine srove tik 10a
sopkls rašo: |
Tai įtampa, srovė šokinėti ir turi, jei PWM valdymą naudoji. Jei nori gauti tikslius matavimus, tai visų pirma ADC dažnis turi būti didesnis už PWM dažnį, poto turi būti normalus RMS reikšmės paskaičiavimas, o ne koks aritmetinis vidurkinimas ar panašiai. |
kam tas daznis?
akumuliatoriams RMS nereikia. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 13:34 |
|
|
|
sopkls rašo: |
Tai įtampa, srovė šokinėti ir turi, jei PWM valdymą naudoji. Jei nori gauti tikslius matavimus, tai visų pirma ADC dažnis turi būti didesnis už PWM dažnį, poto turi būti normalus RMS reikšmės paskaičiavimas, o ne koks aritmetinis vidurkinimas ar panašiai. |
Bet ar turi itampa sokti auksciau tikros reiksmes?
Gal galima placiau apie sita varianta? Naudojant multimetra tiek itampa tiek srove matuoja be problemu.
DAINe rašo: |
matuok kas 30 sec. ar min. matavimo metu palik raktus atidarytus. per kelias sec. tikrai nesudegs... |
Ta prasme matavimo metu pwm nustatyti i 100%? Tada gausiu maksimalia srove ir tiek.
Be to kas 30 sekundziu negaliu matuoti - matavimas reikalingas ne tik talpos registravimui bet ir valdyti ta pati pwm signala.
AlgisL rašo: |
Nieks netrukdo tinkamai pasiskaiciuoti PWM perioda ir DUTY tokius, kad ivykus TIMERx_OVF ar TIMERX_COMPy po mazo uzdelsimo pasileistu ADC ir nuskaitytu be persijungimo trukdziu, o srove galima matuoti "ant" to paties nichromo. |
Apie tai nieko neesu girdejes, bet bandysiu pagooglinti
O srove ant nichromo gal ir galeciau matuoti, tik reik sugalvot kaip laidus prie jo per viduri prijungt, nes kaista jis beveik iki raudonumo (tamsoj rausvas jau buna).
sopkls rašo: |
Bet šiaip tie SAFT 6V 100Ah akumuliatoriai iš elektrinių Berlingo ar Kangoo jau turi 12-17 metų eksplotacijos laiką, tai klausimas kas iš jų gero likę. Prieš matuojant talpą tokiom srovėm gal pradžiai užtektų vidinę varžą išmatuoti, iš karto matysis kiek tie akumuliatoriai gyvi. |
SAFT akumuliatoriai dar puikiai issilaike, jei tik buvo teisingai eksploatuoti. Pasitaiko ir tokiu, kurie dar turi visus 100Ah. Jau ne viena desimti tukstanciu kilometru per 3 metus su jais nuvaziavau
Problema yra tame, kad talpa reikia zinoti, kad masinoje visos baterijos butu kuo panasesnes. Tose masinose nera BMS kuri matuotu kiekvienos celes itampa, todel dazna problema, kad silpnesnes celes reversuoja. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 13:41 |
|
|
|
Digix rašo: |
Problema siuo atveju akivaizdi: adc samplina signala atsitiktinese PWM pozicijose todel resultatas nestabilus.
nufiltravus ADC iejima tu turesi vidutine sroves verte o akumuliatoriaus kruviui skaiciuoti manau tai tinka.
paklaidos neturetu buti nes multimetrai srove matuoja analogisku budu galbut tu pamirsai pries kondesatoriu pastatyti varza ir todel tavo filtras veikia neteisingai.
kitas klausimas kaip tokia impulsine apkrova tinka akumuliatoriaus apkrovimui nes tu akumulaitoriu apkrauni 140A impulsais. net jei vidutine srove tik 10a
|
Kaip ir sakiau elektronikoj neesu stiprus, tai toks klausimas - koki kondensatoriu ir koki rezistoriu naudoti filtrui?
O 140A apkrova akumuliatoriui nekenkia, pastovi apkrova gali buti iki 200A, o pikine net iki 500A.
Baterija kaip jau turbut supratot yra is elektromobilio, ten apkrova irgi impulsine. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 14:06 |
|
|
|
Dėl RMS matavimo susimaišiau pasirodo.
O dėl filtro tai būtų toks https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/1st_Order_Lowpass_Filter_RC.svg/250px-1st_Order_Lowpass_Filter_RC.svg.png , teorija https://en.m.wikipedia.org/wiki/Low-pass_filter , bet nominalus reikia teisingai paskaičiuoti, nes iš lempos sudėjus gali gautis ne low-pass, o slow reaction filtras.
Koks dabar pas tave PWM dažnis ir kokiu greičiu ADC nuskaitinėja? Nes pas tave turėtų būti taip - po srovės sensoriaus RC filtras, PWM dažnis nedidelis, ADC per viena PWM ciklą nuskaito bent 100 kartų, poto darbuojasi arduino - pradžiai ima kažkiek ADC reikšmių aritmetinį vidurkį, ir paduoda ji vidurkinimo-integravimo algoritmui, kuris jau valdo PWM. Bet visas tas ADC, vidurkinimo ir PWM mechanizmas turi būti su PID funkcionalumu, kad nepradėtų siūbuoti pwm valdymo. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 15:53 |
|
|
|
Mantas_ rašo: |
Kaip ir sakiau elektronikoj neesu stiprus, tai toks klausimas - koki kondensatoriu ir koki rezistoriu naudoti filtrui?
O 140A apkrova akumuliatoriui nekenkia, pastovi apkrova gali buti iki 200A, o pikine net iki 500A.
Baterija kaip jau turbut supratot yra is elektromobilio, ten apkrova irgi impulsine. |
jei sugebejai jau tokia shema padaryti nesi tosk visai zalias.
kondesatorius ir varza tiks betkokie, nes procesas pas tave pakankamai letas.
sakykim uzdek 5k varza ir 100uf kondesatoriu.
parametrus reiketu tiesiog praktiskia paderinti kad talpumas butu minimalus pire kurio dar matavimu stabilumas pakankamai geras.
kaip jai sake reikia atkreiprti demesi i reguliavimo greiti, nes filtras inesa uzdelsima ir sistema gali uzgeneruoti. kad neuzgeneruotu reikia pwm reguliavima irgi suletinti.
beje yra variantas filtravima daryti programiskai
tiesiog adc skaityk po keleta tukstanciu kartu taip kad bendras matavimo laikas butu daug didesnis uz pwm perioda ir suskaiciuok tu matavimu vidurki.
tada filtro parametrai nebetokie svarbus nes koreguoti galesi programiskai.
idealiu taveju butu gerai adc sinchronizuoti su pwm. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 16:09 |
|
|
|
Digix rašo: |
akumuliatoriams RMS nereikia |
Kaip matau, supratimas apie RMS nė kiek nepagerėjo. Turiu pasiūlymą šia tema gerokai praplėsti savo akiratį, arba daugiau nieko į forumą apie RMS neberašyti, idant nebūtų kiti kolegos klaidinami.
Norint tiksliai signalą išmatuoti, be RMS niekaip nepavyks išsisukti. Arba reikia statyti papildomą ADC keitiklį, pageidautina 16 bitų ir ne mažiau 1000 sps, arba specializuotą keitiklį RMS->DC, pvz. LTC1967. Tada matavimui ir Arduino bus galima naudoti. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 16:56 |
|
|
|
Temos autoriui srovės matavimo RMS reikšmės tikrai nereikia, nes jo užduotis yra tiktai matuoti ir reguliuoti srovę. Įtampos matavimui gal ir reiktų, nes pulsacijų vidurkinimas duos AVG įtampą su paklaida nuo tikros RMS reikšmės, bet: kaip temos autorius minėjo, baigiant išsikrauti akumuliatoriui duty cycle būna 100%ir matavimui įtakos PWM nebeturi.
Bent jau tokia išvada gaunasi prasimuliavus keletą situacijų su skirtingu PWM duty cycle ir pagal tai apskaičiuotais U ir I ADC rezultatais. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 17:26 |
|
|
|
gintaras_bar rašo: |
Digix rašo: |
akumuliatoriams RMS nereikia |
Kaip matau, supratimas apie RMS nė kiek nepagerėjo. Turiu pasiūlymą šia tema gerokai praplėsti savo akiratį, arba daugiau nieko į forumą apie RMS neberašyti, idant nebūtų kiti kolegos klaidinami.
Norint tiksliai signalą išmatuoti, be RMS niekaip nepavyks išsisukti. Arba reikia statyti papildomą ADC keitiklį, pageidautina 16 bitų ir ne mažiau 1000 sps, arba specializuotą keitiklį RMS->DC, pvz. LTC1967. Tada matavimui ir Arduino bus galima naudoti. |
tu bent patz zinai kas tas RMS isvis kas tokias nesamones kalbi.
kam akumuliatoriui rms? |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 20:14 |
|
|
|
Digix rašo: |
gintaras_bar rašo: |
Digix rašo: |
akumuliatoriams RMS nereikia |
Kaip matau, supratimas apie RMS nė kiek nepagerėjo. Turiu pasiūlymą šia tema gerokai praplėsti savo akiratį, arba daugiau nieko į forumą apie RMS neberašyti, idant nebūtų kiti kolegos klaidinami.
Norint tiksliai signalą išmatuoti, be RMS niekaip nepavyks išsisukti. Arba reikia statyti papildomą ADC keitiklį, pageidautina 16 bitų ir ne mažiau 1000 sps, arba specializuotą keitiklį RMS->DC, pvz. LTC1967. Tada matavimui ir Arduino bus galima naudoti. |
tu bent patz zinai kas tas RMS isvis kas tokias nesamones kalbi.
kam akumuliatoriui rms? |
Panasu, kad jus cia nesusikalbat apie matavimo metodika, o ne apie RMS. |
|
|
|
|
|
|
Analoginiai signalai, PWM ir didele srove |
Parašytas: 2016 02 02, 21:04 |
|
|
|
Socrates rašo: |
Panasu, kad jus cia nesusikalbat apie matavimo metodika, o ne apie RMS. |
RMS matavimo metodas yra reikalingas visur, kur matuojamas ne sinusinis signalas. Atskiru atveju, jei signalas yra tobuli stačiakampiai, trikampiai, pjukliniai impulsai, yra žinoma impulso trukmė ir pasikartojimo dažnis, galima matuoti vidutinę vertę ir, pritaikius formules, išskaičiuoti tikrąją vertę. Deja, tobuli impulsai egzistuoja tik teorijoje, realybėje jie visada iškraipyti ir dar "prišiukšlinti". Nežinau kokiu tikslumu šios temos autoriui reikia matuoti tą srovę, bet akivaizdu, jog matuojant tiesiogiai su Atmelio vidiniu ADC , bus rodomas "pieno riebumas". Dariau tai ne vieną kartą, labai gerai žinau kokie rezultatai gaunasi, todėl drąsiai ginu savo nuomonę. Panaudojus mano paminėtą RMS-DC konverterį, patikimas rezultatas bus gautas be jokių papildomų pastangų.
sopkls visai nesvarbu - srovė, įtampa, (šiuo atveju srovę atitinkantis įtampos signalas ACS758 išėjime), "fizika" bet kokiu atveju vienoda. Jei signalas ne sinusinis, tik pritaikius RMS matavimo metodą, galima tiksliai sužinoti efektyvią vertę. Taškas. Čia kaip daugybos lentelėje 2x2. Jei norite su manimi šia tema ginčytis, eikit daugybos lentelės mokytis |
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods,
KCD 2 Guides,
KCD 2 Cheats |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map,
GTA 6 Characters,
GTA 6 News |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|
|
|