 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 21, 20:37. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Energetika ir elektrotechnika » El. variklio su faziniu rotorium valdymas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 12:56 |
|
|
|
Teko susidurti su kranais, kur naudojami varikliai su faziniais rotoriais:
Bet varžynai kaista sudega, kontaktoriai taip pat.
Yra ožinis kranas, kuris yra išdraskytas ir nėra nei varžynų, nei valdymo spintų.
Taigi aš ir galvoju ar ieškoti varžynų ar kažką kitko mąstyti.
Dažnio keitikliai kaip ir brangokai gaunasi.
Žinau, kad yra variklių, į kurių rotorių iš tiristorinių sužadintojų paduodama nuolatinė ir taip valdomas jų greitis.
Gal kas susidūrė gal galima sumąstyti kokį maitinimo šaltinį, kad reguliuojant nuolatinę srovę būtų galima reguliuoti greitį? |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 13:23 |
|
|
|
nera jokios galimybes isvengti kaitmo nenaudojant daznio keitiklio, kazkas vistiek tures kaisti.
padavus nuolatine i rotoriu gausi sinchronini varikli kurio greicio reguliuoti bus neimanoma isvis. keisdamas srove tu galesi reguliuoti cosfi o gretis bus absoliuciai stabilus.
taip kad teks pirkti arba gaminti savo daznio ketikli arba daryti su varzomis kaip buvo. |
|
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 13:32 |
|
|
|
Na jau Achemoj stovi 6kV varikliai. Statorius maitinamas 6kV trifaze. Rororius yra viena apvija (nes 2 žiedai su šepečiais stovi).
Paleidimo metu variklis pasileidžia asinchronine eiga. 2 tiristoriai užtrumpina rotorių. Kai statoriaus srovė nukrenta iki 150A sužadidtojas persijungia ir į rotorių paduoda nuolatinę apie 100A. Taip reguliuojamas greitis. |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 13:53 |
|
|
|
Babajuss rašo: |
Na jau Achemoj stovi 6kV varikliai. Statorius maitinamas 6kV trifaze. Rororius yra viena apvija (nes 2 žiedai su šepečiais stovi).
Paleidimo metu variklis pasileidžia asinchronine eiga. 2 tiristoriai užtrumpina rotorių. Kai statoriaus srovė nukrenta iki 150A sužadintojas persijungia ir į rotorių paduoda nuolatinę apie 100A. Taip reguliuojamas greitis. |
tu kazka masai, nes cia aprasei standartini sinchronini varikli. ipac kad rotorius tik su 2 ziedais
taip grecio nepareguliuosi tai reguliuojamas cosfi.
paprastai gamykloje stovi vienas ar du tokie megavarikliai kurie suka koki kompresoriu ir tuo pacisu naudojami visos gamyklos rekatyvines galios kompensavimui
tavo atveju i rotoriu reikia ne kazka paduoti bet is ten paimti, speju kad butu galima vietoje varzu pastatyti lygintuva o po jo inverteri grazinanti energija i tinkla kad jos nereiketu svilinti ant varzu, bet tai tas pats kaip daznio ketiklis  |
|
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 14:35 |
|
|
|
Na tiksliai nežinau ka ten operatoriai reguliuoja ar greitį ar kažką kitką. Bet regis, kad greitis jiems svarbus, tačiau ginčytis negaliu.
Prieš parašant temą paskaičiau kad daroma su energijos atidavimu atgal į tinklą. Dėl to ir rašau gal galima kokį paprastesnį būdą padaryti.
O gal galima tokiam keitikliui kažką jau gatavo panaudoti. bet vargiai ar tai bus pigu. Iš nepastovaus dydžio nuolatinės generuoti trifazę ir dar užkelti įtampą.
Plius dar reikia reguliuoti PWM plotį, kad galima būtų reguliuoti greitį.
Įdomu kiek per varžynus sudeginama energijos? Kažkur skaičiau kad apie 30%. |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 15:54 |
|
|
|
Vietoj varžyno galima panaudoti bačką su pasūdytu vandeniu ir tris elektrodus. Varža reguliuojama keičiant vandens sūrumą ir elektrodų panardinimo gylį. |
|
|
|
|
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 16:02 |
|
|
|
Gediminas rašo: |
Vietoj varžyno galima panaudoti bačką su pasūdytu vandeniu ir tris elektrodus. Varža reguliuojama keičiant vandens sūrumą ir elektrodų panardinimo gylį. |
Na galima visko prigalvoti, bet reikia techniško sprendimo
Be to ta bačka greit išvirtų  |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 17:10 |
|
|
|
tai va žiūriu kad nėra tikslo kažką daryti:D |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 18:06 |
|
|
|
aftarius esmės neparašo. Įtariu, kad galingumas to variklio bus kokie 640kW. Sužinojusi dažnio keitiklio kainą valdžia pašiurpo. Ar taip?
Reikia paskaičiuoti paprasčiausiai: kokie energijos nuostoliai (kWh juk kainuoja) per metus ar per kiek ten galima įvertinti kada tas variklis dirba.
Taip pat numatomos taisymo išlaidos: smūgiai per mechanizmus, tų pačių rezistorių nusidėvėjimas ir keitimas kitais, variklio komponentų pagreitintas senėjimas. Energijos spjūviai į tinklą - gali trikdyti ar net sugadinti kitą tame tinkle maitinamą aparatūrą. Reikia pasikuisti istorijoje ir surinkti, kiek su tokiu variklio prijungimu susijusių remontų, stojimų ir kitų išlaidų buvo per metus ar tris ...
Ir pateikti privalumus, kurie atsiras įrengus dažnio keitiklį. Bet apskaičiuojant dažnio keitiklio įrengimo išlaidas būtinai reikia įvertinti, kad ir kabeliukai kainuos normaliai, ir vietą su galimybe aušinti bei patogiu aptarnavimo priėjimu reikia parinkti arti variklio ir į maitinimą tas VFD varys rimtus trikdžius ... |
|
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 18:18 |
|
|
|
Kolega, a1lgirdai, aš kalbėjau apie ožinį kraną kurio keliamoji galia yra 10t varikliai tikriausiai iki 10kW. O variklį su sužadintoju prisiminiau tik kaip pavyzdį.
Jei jau apie tokius didelius variklius prašnekome tai Achemoje karbamido ceche po 1MW kompresorių varikliai yra 6. Amaniakinio vandens ceche 4MW regis 3vnt. Ir dar pora 3-5 MW bet be sužadintojų yra pora vienetų.
Bet jokių smūgių aplinkinės įrangos nepatiria. Nors sužadintojai seni ir kartas nuo karto genda niekas apie jų keitimą negalvoja. |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 18:32 |
|
|
|
Citata: |
varikliai tikriausiai iki 10kW |
tokiam nereikia nieko net galvoti, o parinkinėti VFD pagal pageidavimus
iškart įveda pataisą: kaip į valdymo modifikavimą reaguos prižiūrinti institucija? Jeigu kraną sertifikuoja (tikrina) Kauno Kranai, reikia tartis su inspektoriumi. Stabdžio reikia neliesti ir tada gal praeis
Citata: |
Bet jokių smūgių aplinkinės įrangos nepatiria |
jeigu ten prosai aplinki sujungti ... tai ir nešiojami kompiuteriai nuo žaibų pradėjo dvėsti visai neseniai. Seniau žaibai tiek daug brangios aparatūros neužmušdavo ... |
|
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 18:53 |
|
|
|
a1girdas rašo: |
Citata: |
varikliai tikriausiai iki 10kW |
tokiam nereikia nieko net galvoti, o parinkinėti VFD pagal pageidavimus
iškart įveda pataisą: kaip į valdymo modifikavimą reaguos prižiūrinti institucija? Jeigu kraną sertifikuoja (tikrina) Kauno Kranai, reikia tartis su inspektoriumi. Stabdžio reikia neliesti ir tada gal praeis
Citata: |
Bet jokių smūgių aplinkinės įrangos nepatiria |
jeigu ten prosai aplinki sujungti ... tai ir nešiojami kompiuteriai nuo žaibų pradėjo dvėsti visai neseniai. Seniau žaibai tiek daug brangios aparatūros neužmušdavo ... |
Na Achemoje su elektros ūkiu kad ir bardakas, bet padaryta patikimai.
Dėl stabdžių irgi įdomiai. Tarkim mitsubishi turi dažnio keitiklių skirtų specialiai kranams. Yra išėjimas, kurio neįjungia, kol dažnis ir srovė į variklį nepasiekia tam tikro dydžio.
Kiek teko domėtis tai elektrinės dalie modernizavimui jokių problemų nėra tik viskas turi veikti pagal reikalavimus ir projektą parengti tam reikalui turintis teisę projektuotojas. |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 20:39 |
|
|
|
Babajuss rašo: |
Įdomu kiek per varžynus sudeginama energijos? Kažkur skaičiau kad apie 30%. |
kiek suprantu nuostoliai varzoje bus (variklio nominalus gretis - realus gretis ) * sukimo momento is esmes jei varikli apkrauname pastovia jega keiciant greiti varzomis bendras variklio imamas galingumas nekinta.
sudeginamas energijos kiekis priklausys nuo to kaip kranas naudojamas as speju kad nuostoliai bus ne daugiau 10% jei tas suletinimas bus naudojamas tik trumpa laika.
manau pagal kaina visgi daryti varzosmis bus efektyviausia, |
|
|
|
|
 |
 |
El. variklio su faziniu rotorium valdymas |
Parašytas: 2014 07 31, 21:04 |
|
|
|
Digix rašo: |
Babajuss rašo: |
Įdomu kiek per varžynus sudeginama energijos? Kažkur skaičiau kad apie 30%. |
kiek suprantu nuostoliai varzoje bus (variklio nominalus gretis - realus gretis ) * sukimo momento is esmes jei varikli apkrauname pastovia jega keiciant greiti varzomis bendras variklio imamas galingumas nekinta.
sudeginamas energijos kiekis priklausys nuo to kaip kranas naudojamas as speju kad nuostoliai bus ne daugiau 10% jei tas suletinimas bus naudojamas tik trumpa laika.
manau pagal kaina visgi daryti varzosmis bus efektyviausia, |
Evaldo žodžiuose tiesos irgi nemažai:
1 kainuos varžynai.
2 kontaktoriai ir kita jungimo aparatūra.
3 kabeliai iki rotoriaus.
4 kiek teko girdėti dažnai dega žiedai su šepetėliais, tada jau viskas iš eilės. Rotorių trumpai sujungus tas dalykas atkristų.
5. elektros sanaudos būtų mažesnės plius tam tikra variklinė apsauga.
O kranų veikimas tikrai būna įvairus. Viena syki laksto beveik pilnu greičiu kitą sykį dirba labai atsargiai ir lėtai.
Be to teko matyti schemų, kur rotorius pilnai neužsitrunpina didžiausiu greičiu ir vistiek vienoje atšakoje lieka sulygiagretintos varžos.
Beje ka jus manot apie tai kad rotoriaus varžos junginėjamos nesimetriškai? Ar blogai tai varikliui? |
|
_________________ Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
mane rasite: mano profilyje |
|
|
|
 |
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |