Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 09 06, 00:32. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
kaimynas paprašė, kad sutvarkyčiau jo Niva (~'85-'90 metų) kombaino akumuliatorių krovimą. Esmė tokia, kad anksčiau jam buvo užsitrumpinę relių laidai šalia akumuliatorių. Nuo tada nebeveikė starterio mygtukas. Dabar kuria ranka pritraukdamas starterį. Ir nuo to užtrumpinimo, labai tikėtina, kad jam nebekrovė akumuliatorių. Jo sūnus bandė ten kažką tvarkyti, iškarpė originalias rėles, o dabar neaišku ką ir kaip jungti.
Originaliai ten stovi du 12V akumuliatoriai sujungti nuosekliai, yra dar kažkoks aliuminis blokas, turintis porą kontaktų, išduoda 24V. Šalia stovi dvi relės bei jungiklis, skirtas užkurti kombainą nelipant į kabiną. Iš generatoriaus ateina tik vienas +14V laidas. Dabar kabo ore.
Gal patartumėte ar pasiūlytumėt principinę schemą, kaip ten atstatyt tą orginalų krovimą, arba kaip ką jungt, kad su +14V būtų galima krauti du nuosekliai sujungtus akumuliatorius +24V.
Nežinau, kaip tai susiję su mano klausimu o be to, Niva raudona.
Čia dar skaitinėdamas radau, kad technikoje būna variantų, kai visa grandinė 12V, o starteris 24V, tai krauna TIK vieną akumuliatorių. Ir rašo, kad reikia sukeist akumuliatorius vietom kas ~dvi savaites.
Gal yra kombainistų forume ir žino, kaip iš tikrųjų yra su Niva kombainais?
Kiek žinau,tai normaliai akumai būna sujungti lygiagrečiai ir tik užvedimo metu starterio maitinimo grandinei akumai sujungiami nuosekliai.
Aš ten daug nesuprantu, kas per aliuminis blokas ir kokia jo funkcija. Bet mano akim, tai ten jie sujungti nuosekliai. Ir esant užkurtam kombainui matuojant įtampas imant vieno akumo minusą, o kito pliusą, rodo 24V. Tik nepažiūrėjau nuo kur imama 12V įtampa apšvietimui, ventiliatoriui ir pan.
Ieškojau Nivos schemu, bet e-varianto nėra, nebent kažkas savąją nuskanuotų.
Kiek žinau,tai normaliai akumai būna sujungti lygiagrečiai ir tik užvedimo metu starterio maitinimo grandinei akumai sujungiami nuosekliai.
Aš ten daug nesuprantu, kas per aliuminis blokas ir kokia jo funkcija. Bet mano akim, tai ten jie sujungti nuosekliai. Ir esant užkurtam kombainui matuojant įtampas imant vieno akumo minusą, o kito pliusą, rodo 24V. Tik nepažiūrėjau nuo kur imama 12V įtampa apšvietimui, ventiliatoriui ir pan.
Ieškojau Nivos schemu, bet e-varianto nėra, nebent kažkas savąją nuskanuotų.
Nežinau, kaip tai susiję su mano klausimu o be to, Niva raudona.[/quote]Nudažai žaliai ir palieki laukuose: niekas neras.
Tomas_J rašo:
Čia dar skaitinėdamas radau, kad technikoje būna variantų, kai visa grandinė 12V, o starteris 24V, tai krauna TIK vieną akumuliatorių. Ir rašo, kad reikia sukeist akumuliatorius vietom kas ~dvi savaites.
Na tai peršasi loginė išvada, kad vienas akumas turi eit kaip "pagrindinis", standartiniu variantu, kuris bus kraunamas ir visa "borto įtampa ant jo", o antras nuosekliai starteriui. Tik starterio jungimo momentu bus panaudojamas. Bet ir kvaila ruso konstrukcija, kurią tik šuneliai apsižymi.
p.s. pagal Valdulio schemą paleidimo rėlė Nr3 (Nr21 pagal kitą) ir atlieka mišraus perjungimo funkciją, kur kraunasi abu lygiagrečiai, o paleidimo metu - nuosekliai perjungiami. Čia net nereikia kaitalioti akumų kas dvi savaitės...
Paskutinį kartą redagavo Sauliucka, 2013 08 11, 18:11. Redaguota 1 kartą
Dar keletas minučių internete, ir štai - visas CK-5M-1 „Нива“ aprašymas: surinkimas, išardymas, tepimas, įtempimas, ir viskas, ką rusas buvo įpratęs pridėti prie savo technikos
Tai juk būtent tokią čia ir turime: autorius nusineša kompiuterį ant kombaino, ir per mėlynų akių sąsają nuskaitinėja čia pateiktus bitus, o dviejų penkiapirščių prieigų pagalba viską diagnozuoja ir tvarko
Žinoma, jeigu pagrindinis procesorius (suprask, galva) paveš
akumai ten turi būti sujungti lygiagriačiai, generatoriaus krovimo įtampa 14V, užvedimo metu "aliuminio blokas" akumuliatorius perkomutuoja į nuoseklų sujungimą ir starteris gauna 24V
pačiam tau sutvarkyt sprendžiant pagal klausimų lygį - nėra šansų
juolab, jei nuėjo "aliuminio blokas" - ten specifinė konstrukcija, komutuoja dideles sroves, reikia nemažai š suvalgyt, kad išardęs sugebėtum viską sudėt atgal į savo vietas o dar ir prisireikia kokios specifinės detalės
generatoriaus konstrukcija irgi ne saldainis
reziume: vežk specui, jei nenori, kad javai iki Visų Šventų lauke nenukulti stovėtų