 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 09 30, 17:50. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Elektronika žaliems » Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę)
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 17:35 |
|
|
|
Sveiki, reikia patikrinti du elektrinius trifazius variklius, tačiau nesu turėjęs reikalų su trifazio pajungimais, ir šiaip elektronikoj nelabai nusimanau, tad nutariau pasiteirauti tikrai žinančių kaip tie laidai turi būti pajungti.
Varikliai: vienas 2,2kw 1000 aps/min, kitas 1,5kw beveik 1500aps/min. Šie varikliai bus dedami į rusišką grudų valomąją CM-4 kurią ilgai stovėjusia remontuoju. Pagal valomosios vartotojo instrukciją turėtų būti 3,0kw 1000aps/min ir atitinkamai 2,2kw 1500aps/min varikliai, tačiau aš turiu tik išvardintus silpnesnius variklius (valomajai trūksta vienos grudu sraiges paėmimo ir dar ten per reduktorius sukamu tokių būgnų) tai gal nieko tokio kad bus silpnesni varikliai pagal kw.
O dabar vėl grįžtam prie pajungimo štai abiejų laidynų nuotrauka bei rusiškos rozetes pavizdys į kurią reiks pajungt tuos variklius:
C1,C2,C3 eiliškumas surašytas kaip ant variklių suštampuoti taip pat ir nuotraukoje geltonom raidėm.
Ar gerai bus ir nieko nenutiks jei aš pajungsiu variklio C3 kontaktus su 3 rozetes kontaktu bei C2 pajungsiu į 2 lizdavietę bei C1 su 1 lizdaviete, o įžeminimus su įžeminimais (laidas prisuktas prie variklio korpusas yra įžeminimas tą žinau)? Jei blogai tai kaip reikia sujungt laidus?
Jei kažkuris variklis yra blogas tai jis nepradės degt ar laidai lyditis? Nebus man pavojinga jį pajungt į elektros tinklą? Na suprantu, kad geras tai turės veikt ir suktis.
Ir dar klausimas kuriuos laidus reiks sukeisti vietomis jei variklis suksis ne į tą pusę?
Iš anksto ačiū už pagalbą  |
|
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 17:51 |
|
|
|
izeminima tik sujunk su izeminimu visi kiti trys laidai sujungimo tvarka nesvarbi. jei suksis ne i ta puse, reiks du laidus sukeist (bet kuriuos du is tu triju).
bet siaip tiesiogiai niekas taip nejungia, nebet tik patikrinimui. norint normaliai pajungt - rekia jungt per magnetini paleideja. reikalas tas, kad kisant rozete, kontaktai susiliecia skrtingu metu (juk 4!) ir ten variklis "tamposi" jei kreivai grusi - gali pradzioje isjungt tik viena faze ir jei rozete uzstrigs - tai gali tos fazes apvija perkast  |
|
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 18:07 |
|
|
|
zamolskis rašo: |
izeminima tik sujunk su izeminimu visi kiti trys laidai sujungimo tvarka nesvarbi. jei suksis ne i ta puse, reiks du laidus sukeist (bet kuriuos du is tu triju).
bet siaip tiesiogiai niekas taip nejungia, nebet tik patikrinimui. norint normaliai pajungt - rekia jungt per magnetini paleideja. reikalas tas, kad kisant rozete, kontaktai susiliecia skrtingu metu (juk 4!) ir ten variklis "tamposi" jei kreivai grusi - gali pradzioje isjungt tik viena faze ir jei rozete uzstrigs - tai gali tos fazes apvija perkast  |
Tas magnetinis paleidėjas tai daugmaž šitaip atrodo?
Taip man pradžiai reikia pasijungt patikrinimui ar geri ar ne, nes pagal variklio ašies diametra reikės ieškoti skriemulių dėl diržų sukimo, tad jei bus kuris kitas variklis but su storesne ar plonesne ašim turėsiu problemų dėl skriemulio pritaikymo. Beje pas mane namie yra rozetė prieš kurią stovi toks jungiklis kuris atjungia įtampą tai laidus pajungsiu į rozetę ir tada įjungsiu jungiklį, kad visi vienu metu susiliestu kontaktai. |
|
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 18:12 |
|
|
|
Tokio nepakanka, tau dar reikia kontaktoriaus su šilumine apsauga ir dviejų knopkių NC ir NO
Nors veiks ir be nieko tiesiog ikišai šakutę į rozėtę ir sukasi, viskas priklauso kaip tu žiūrai į elektros saugą ir panašius dalykus susijusius su tuom. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 20:18 |
|
|
|
k.saulius66 rašo: |
Tokio nepakanka, tau dar reikia kontaktoriaus su šilumine apsauga ir dviejų knopkių NC ir NO
Nors veiks ir be nieko tiesiog ikišai šakutę į rozėtę ir sukasi, viskas priklauso kaip tu žiūrai į elektros saugą ir panašius dalykus susijusius su tuom. |
Man dabar kolkas aktualiausia yra dėl patikrinimo variklių. Kolkas varikliai nunešti į šiltą patalpą, kad išdžiūtų, nors ir buvo pastogėje, manau nepakenks prieš tikrinimą. Ateityje laukia visi laidyno pajungimai į dėžę su priklausoma elektros sauga kaip minėjai. Saugumas svarbiausia, nes pats asmeniškai labai bijau elektros ir nemėgstu, kad būtų kas "prichaltūrinta". Dabar noriu pirmą visą mechaninę dalį susirinkti ir sudėt veikiančius variklius ir tik pabaigoj palikt elektros jungimo darbus.
P.S. ačiū visiems už patarimus. |
|
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 21:55 |
|
|
|
Citata: |
Kolkas varikliai nunešti į šiltą patalpą, kad išdžiūtų, nors ir buvo pastogėje, |
o tai kur jis badziojosi iki šiol? ant galinio kiemo ar patvory?
Praverstu testeriu praeiti apvijas,kad nebūtų trumpinimo ant korpuso,nes nesinorėtų išgirsti pranešimo apie savamokslį mechaniką nutrenkta elektros....
kokio čia senumo tie motorai?gal jau užkirmijo nuo drėgmes,kad sakai reik džiovint  |
|
_________________ Jau laikas keist ką nors... |
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 08, 23:48 |
|
|
|
Jerkstool rašo: |
Citata: |
Kolkas varikliai nunešti į šiltą patalpą, kad išdžiūtų, nors ir buvo pastogėje, |
o tai kur jis badziojosi iki šiol? ant galinio kiemo ar patvory?
Praverstu testeriu praeiti apvijas,kad nebūtų trumpinimo ant korpuso,nes nesinorėtų išgirsti pranešimo apie savamokslį mechaniką nutrenkta elektros....
kokio čia senumo tie motorai?gal jau užkirmijo nuo drėgmes,kad sakai reik džiovint  |
Ant betono, kampe garažo (sienos šiferinės), gulėjo tie varikliai. 1,5kw dar lygtais sovietinių laikų, o 2,2kw tai naujesnis bus iš praeito šimtmečio. Patys varikliai sausi ir baloj niekad negulėję. O pradžiovint sakau reikia nes nuotraukoj matos nuėmus dangtelį prie laidų yra paralono gabalėlis užkištas to variklio 2,2kw ir tas paralonas jaučiasi, kad truputį drėgnas.
Šiaip už ašių sukiojant gerai prasisuka, nekliba tai guoliai geri ir nieks viduj neužrudiję, jokių pašalinių garsų sukant rankomis. Visgi nesinori pirkt naujų variklių, o panaudot turimus (tuo atvėju jei geri). Visgi žiūrėjau, kad tektų 500lt paklot už gerus tokio pat galingumo ir apsukų devėtus variklius.
Kaip su testeriu patikrint apvijas? Vieną testerio laidą dėt prie pvz.: C1 ir kitą testerio laidą dėt prie korpuso, bet ant kokios padėties tada testerį nustatyt, nepamenu konkrečiai bet yra viena ar kelios padetys kai sulieti abu laidus testerio tai padidėja skaičiukai nuo 0 reikšmės. Tai tikrinant varikli ant šios padėties jei rodys 0 reikš, kad apvijos geros. Teisingai galvoju?
Suprantu, kad čia ko forume klausinėju yra elementaru, bet aš geriau 7 žmonių tos pačios nuomonės paklausysiu, o ne vieno savamokslio (o kaip žinome Lietuvoj tokių pilna) tai man nesinori būt ta išimtim kurie būna sa vamoksliai tik vienakart gyvenime iki pirmo konkakto su 380V  |
|
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 09, 00:32 |
|
|
|
DominykasD rašo: |
Jerkstool rašo: |
Citata: |
Kolkas varikliai nunešti į šiltą patalpą, kad išdžiūtų, nors ir buvo pastogėje, |
o tai kur jis badziojosi iki šiol? ant galinio kiemo ar patvory?
Praverstu testeriu praeiti apvijas,kad nebūtų trumpinimo ant korpuso,nes nesinorėtų išgirsti pranešimo apie savamokslį mechaniką nutrenkta elektros....
kokio čia senumo tie motorai?gal jau užkirmijo nuo drėgmes,kad sakai reik džiovint  |
Ant betono, kampe garažo (sienos šiferinės), gulėjo tie varikliai. 1,5kw dar lygtais sovietinių laikų, o 2,2kw tai naujesnis bus iš praeito šimtmečio. Patys varikliai sausi ir baloj niekad negulėję. O pradžiovint sakau reikia nes nuotraukoj matos nuėmus dangtelį prie laidų yra paralono gabalėlis užkištas to variklio 2,2kw ir tas paralonas jaučiasi, kad truputį drėgnas.
Šiaip už ašių sukiojant gerai prasisuka, nekliba tai guoliai geri ir nieks viduj neužrudiję, jokių pašalinių garsų sukant rankomis. Visgi nesinori pirkt naujų variklių, o panaudot turimus (tuo atvėju jei geri). Visgi žiūrėjau, kad tektų 500lt paklot už gerus tokio pat galingumo ir apsukų devėtus variklius.
Kaip su testeriu patikrint apvijas? Vieną testerio laidą dėt prie pvz.: C1 ir kitą testerio laidą dėt prie korpuso, bet ant kokios padėties tada testerį nustatyt, nepamenu konkrečiai bet yra viena ar kelios padetys kai sulieti abu laidus testerio tai padidėja skaičiukai nuo 0 reikšmės. Tai tikrinant varikli ant šios padėties jei rodys 0 reikš, kad apvijos geros. Teisingai galvoju?
Suprantu, kad čia ko forume klausinėju yra elementaru, bet aš geriau 7 žmonių tos pačios nuomonės paklausysiu, o ne vieno savamokslio (o kaip žinome Lietuvoj tokių pilna) tai man nesinori būt ta išimtim kurie būna sa vamoksliai tik vienakart gyvenime iki pirmo konkakto su 380V  |
Tu geriau nieko nedaryk, o duok ant butelio kokiam elektrikui |
|
|
|
|
 |
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 09, 10:26 |
|
|
|
Varikliu izoliacijos varza matuojama ne testeriu, o megommetru. Turetu buti ne maziau 500 kiloomu (pagal naujus standartus ne maziau 1 megaomo). Jei apvijos dregnos, pamatavus testeriu daznai rodo gera izoliacija, o ijungus i tinkla is variklio paruksta dumas. Jei yra galimybe siulau varikli pradziovinti padavus i dvi fazes 36V ir taip palikti keletui dienu. Jei tokios galimybes nera, galima pusti i ventiliacines angas silta ora, pvz peciuku su ventiliatoriumi. |
|
|
|
|
 |
Kaip pajungti el. trifazių variklių laidus į kištuką(rozetę) |
Parašytas: 2013 04 11, 19:13 |
|
|
|
Varikliai po poros dienų palaikytų šiltoj patalpoj sėkmingai išmėginti ir abu veikiantys, ačiū už pagalbą visiems. Ateinančiomis dienomis sugrįšiu nes reiks sujungt variklių laidus skydinėj prie magnetinių ir siluminio saugiklio ir paleidimo mygtukų.  |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Fun football drills
Football Training Equipment,
Defending drills football,
Kids football training kit |
|

|
 |