 |

|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 11 11, 21:01. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Maitinimo šaltiniai » A klasės stiprintuvo maitinimas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 19:21 |
|
|
|
|
Galvoju kaip pakrauti nemažą kondensatorių bateriją. Kolkas geriausias variantas per rezistorių apribojantį srovę ir paskui jį užtrumpinant rele. Dar mąsčiau apie galingą ritę vietoj rezistoriaus, bet niekur nerandu kaip paskaičiuot ją reiktų... Gal kokių variantų ar minčių galit pamest?
Kaip DIY mėgėjai pakrauna dideles talpas? |
|
_________________ Pasaulyje nėra amžinų variklių, užtat amžinų stabdžių - pilna. |
|
|
|
 |
 |
Re: A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 20:22 |
|
|
|
|
| leopard rašo: |
Galvoju kaip pakrauti nemažą kondensatorių bateriją. Kolkas geriausias variantas per rezistorių apribojantį srovę ir paskui jį užtrumpinant rele. Dar mąsčiau apie galingą ritę vietoj rezistoriaus, bet niekur nerandu kaip paskaičiuot ją reiktų... Gal kokių variantų ar minčių galit pamest?
Kaip DIY mėgėjai pakrauna dideles talpas? |
Ritės varža pastoviai įtampai yra lygi jos laidininko varžai, + nedidelė varža dėl šiokio tokio maitinimo svyravimo. Vat kintamai įtampai ritė turi varžą Na ir šiokia tokia varža yra dėl "induktyviosios talpos". Bet visos jos net per galingą ritę yra nepakankamai reikšmingos, kol ritė nepasidaro didesnė nei pats trafas
Geriausias būdas yra naudoti elektroninį soft start'ą("pilnėjančių PWM" tiristorius arba geriau simistorius, mažesni pikai) su uždelsimu kokias 5-8s. Du zuikiai vienu šūviu - nestresuoji irgi masyyvaus trafo ir ramiai pakrauni kondikus Praktikoje išbandyta. Tuo pačiu gali padaryti ant simistoriaus ir išjungimą stipriako su gražiu mažu mygčiuku. |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 21:21 |
|
|
|
|
jei ''baterija'' stovi iskart po lygintuvo - rezistorius, uztrumpinamas rele, cia praktiskai be variantu
jei po lygintuvo stovi santykinai nedideles talpos kondas, po jo - ''elektrononis droselis'' ir toliau pagrindine kondensatoriu ''baterija'' - tai sroves apribojima atlieka pats ''elektroninis droselis'', kuris itampa isejime kelia pamazu |
|
|
|
|
|
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 21:34 |
|
|
|
|
Su simistorium mintis įdomi, bet reiktų labai pasukt galvą dėl schemos.
gnt, taip, grynai trafas, tiltelis, kondikų baterija.
Kondikai RIFA PEH tipo, kondikai apie 200.000uF sumoj bus. Šiaip pakrautų ir be jokių rezistorių manau...
Žodžiu galvoju dėti vieną kondiką apie 10.000uF po tiltelio, paskui rezistorių ir tuomet likusius kondikus. |
|
_________________ Pasaulyje nėra amžinų variklių, užtat amžinų stabdžių - pilna. |
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 22:07 |
|
|
|
|
| leopard rašo: |
Su simistorium mintis įdomi, bet reiktų labai pasukt galvą dėl schemos.
gnt, taip, grynai trafas, tiltelis, kondikų baterija.
Kondikai RIFA PEH tipo, kondikai apie 200.000uF sumoj bus. Šiaip pakrautų ir be jokių rezistorių manau...
Žodžiu galvoju dėti vieną kondiką apie 10.000uF po tiltelio, paskui rezistorių ir tuomet likusius kondikus. |
Schema gan paprasta, bet kažkaip greit nerandu tos kurią pasipaišęs ant šikpopierio buvau kažkur
Taip vadinamas "one shot/monostable" NE555 + antras kuris daro PWM pagal pirmojo time'ingo kondiko įtampą. Arba galima pirmą monostable pakeisti kelių tranzų schemute laiko uždelsimui, bet tada PWm tampa nelinijinis, o ir kitų smulkių "suderinamumo" problemėlių kyla...
Simistorių draivina tranziukas, nes jam atidaryt reikia aukštesnės įtampos. Ir ant jo aišku snuberiukus uždėjau, nes be jų yra šiokie tokie spaikai. |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 22:16 |
|
|
|
|
Na šiaip abejoju ar darysiu su simistorium, bet jei schemą netingėsi įmest, tai mielai pažiūrėčiau (o gal kartais). Kai paminėjai simistorių, pagalvojau apie Mosfetą vietoj relės... nors realiai, tai tas pats daiktas tik kitoj saujoj
PS: kokia varža siūlot apribot krovimą? |
|
_________________ Pasaulyje nėra amžinų variklių, užtat amžinų stabdžių - pilna. |
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 23:03 |
|
|
|
|
RIFA labai geri kondai, bet butent del labai mazos vidines varzos jiems reikalingas soft startas, ipac jei trafas pakankamai galingas ir jo antrines apvijos varza maza
nes nemaza tikimybe, kad be soft starto anksciau ar veliau supleskinsi arba diodus arba pati kondika, arba ir visus kartu, ir sitai galioja ir tam vienam 10 000mkF konderiui
siulymai naudot simistoriu - biski siurrealistiniai, svelniai tariant
soft starta reikia jungt i pirmine trafo apvija, taip zymiai paprasciau ir kartu ''amortizuojamas'' pirminis sroves impulsas, kuri ima vien pats trafas ijungimo metu (placiau -> wikipedija -> inrush current)
patikrinta schema, reles apvija - 24V:
 |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 19, 23:15 |
|
|
|
|
Ok, tai softstart riboja srovę iki 11A pagal schemą. O kas tuomet vyksta kitam transformatoriaus gale? Nebereikia riboti pačių kondikų pasikrovimo?
Pas mane tiltas galingas. |
|
_________________ Pasaulyje nėra amžinų variklių, užtat amžinų stabdžių - pilna. |
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 00:33 |
|
|
|
|
neteisingai mastai
jei srove butu 11A, tai visa itampa kristu ant rezistoriu, o ant trafo pirmines butu 0, bet taip nera
schema apriboja tiek pacio trafo pirmini sroves impulsa, tiek kondensatoriu uzkrovimo srove, nereikia statyt keleto reliu, jei yra du ar daugiau lygintuvai maitinime
varzos dydis nekritiskas, tinka 20...50 omu ribose
tik turi but pakankamai galingos, butinai vielines
| Citata: |
| Pas mane tiltas galingas |
soft startas labiau skirtas kondikams saugoti, diodai nera brangus ir impulse atlaiko srove, desimtis kartu virsijancia maksimaliai leistina
o geri kondikai - brangus, juose nuo dideliu sroves impulsu gali su laiku nudegti kontaktas tarp isvado ir folijos, kuri labai plona, cia silpniausia elektrolitu vieta |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 09:02 |
|
|
|
|
Na va dabar aiškiau. Vadinasi nereikia net daug sekundžių uždelsti. Realiai turėtų užtekti net ir nepilnos sekundės. Pagal duotą schemą turėtų panašiai ir būti (labai trumpas laikas), per kurį nespės kondikai pilnai užsikrauti, bet esmė matyt pats pats pirmas įjungimo pikas, kuomet tuščia kondikų talpa tarsi trumpas jungimas/max srovė. Teisingai?
Dėl rezistorių. Kažin kaip laikys tokio tipo galios rezistoriai?:
Ar vistik vielines naudoti? |
|
_________________ Pasaulyje nėra amžinų variklių, užtat amžinų stabdžių - pilna. |
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 20:15 |
|
|
|
|
Gal daugeliui pasirodys archaiška ir primityvu, bet aš vietoj gesinančių rezistorių naudoju įvairias žemos įtampos automobilines lemputes(ne stiprintuvuose, bet skirtumo nėra), kurios patrauklios pirmiausia dėl savo nelinijinės varžos. Įtampa parenkama jungiant nuosekliai, srovė/varža priklauso nuo galios. Pliusai- dėl netiesinės varžos galima smarkiai sumažinti užkrovos laiką neviršijant maksimalios srovės, nėra bėdų dėl perkaitimo. Minusai- tik estetiniai(pvz. reikia gerai uždengti lemputę , kad stiprintuvas nemirksėtų įsijungdamas ). Primytiviausia užkrovos kontrolė daroma su rėle ir komparatorium(vos trys detalės)- pasiekus tam tikrą pakankamą įtampą relė užtrumpina varžą, pačiam pigiausiam variante- tiesiog tinkamos įtampos relė lygiagrečiai kondikams, kuri irgi prisitrauks prie tam tikros įtampos, bet iš lėto- todėl gali pažiežbirguoti kontaktas  |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 20:20 |
|
|
|
|
| E.L.O. rašo: |
Gal daugeliui pasirodys archaiška ir primityvu, bet aš vietoj gesinančių rezistorių naudoju įvairias žemos įtampos automobilines lemputes(ne stiprintuvuose, bet skirtumo nėra), kurios patrauklios pirmiausia dėl savo nelinijinės varžos. Įtampa parenkama jungiant nuosekliai, srovė/varža priklauso nuo galios. Pliusai- dėl netiesinės varžos galima smarkiai sumažinti užkrovos laiką neviršijant maksimalios srovės, nėra bėdų dėl perkaitimo. Minusai- tik estetiniai(pvz. reikia gerai uždengti lemputę , kad stiprintuvas nemirksėtų įsijungdamas ). Primytiviausia užkrovos kontrolė daroma su rėle ir komparatorium- pasiekus tam tikrą pakankamą įtampą relė užtrumpina varžą, pačiam pigiausiam variante- tiesiog tinkamos įtampos relė lygiagrečiai kondikams, kuri irgi prisitrauks prie tam tikros įtampos, bet iš lėto- todėl gali pažiežbirguoti kontaktas  |
Visiškai nesuprantu prasmės šioje vietoje kišti lemputę. Jei jau taip džiaugiesi netiesiškumu tai jis čia turėtų būti priešingas lemputei, t.y. su neigiamu temperatūriniu koeficientu.
Kaip tik dabar bandau atgaivinti prabangų stiprintuvą, jame paprasčiausias didokas NTC termistorius ir daugiau jokių burtų. |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 21:00 |
|
|
|
|
Pasiūliau tai kaip vieną iš variantų(prakiurus kondikui ar nuskrudus/nesuveikus rėlei, garsiai klausant paprastos varžos nukeps, nors tai ne taip ir svarbu). NTC naudojamas pirminėje trafo grandinėje- čia lempučių nepiršau(gausis visa lempa)  |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 23:20 |
|
|
|
|
| leopard rašo: |
| Na va dabar aiškiau. Vadinasi nereikia net daug sekundžių uždelsti. Realiai turėtų užtekti net ir nepilnos sekundės. Pagal duotą schemą turėtų panašiai ir būti (labai trumpas laikas), per kurį nespės kondikai pilnai užsikrauti, bet esmė matyt pats pats pirmas įjungimo pikas, kuomet tuščia kondikų talpa tarsi trumpas jungimas/max srovė. Teisingai? |
teisingai
| Citata: |
Dėl rezistorių. Kažin kaip laikys tokio tipo galios rezistoriai?
Ar vistik vielines naudoti? |
nezinau, paprastai tokie rezistoriai, jei rimtesnio gamintojo, tai kainuoja nelabai sveikai, tai as nesu ju bandes vien is ekonominiu sumetimu |
|
|
|
|
|
 |
 |
A klasės stiprintuvo maitinimas |
Parašytas: 2012 10 20, 23:41 |
|
|
|
|
Na aš turiu dar vieną samplą tai pabandysiu. Vien dėl patogaus tvirtinimo. Radiką lengvai galima pritaikyt.
Su lempute mintis gera vien dėl to, kad ji neperdegs, kaip kad rezistorius.
| Citata: |
| garsiai klausant paprastos varžos nukeps |
Tai kad srovė bus kaip ir konstanta galima sakyt.
Automobilinę "farą" sumontuot korpuse estetiškai žiūrint šiaip sau.
Dar ir relės reikia galingesnės po trafo nei prieš trafą. Ne kiekviena DC didelę srovę laiko. |
|
_________________ Pasaulyje nėra amžinų variklių, užtat amžinų stabdžių - pilna. |
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|

|
 |