|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 12 26, 08:45. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Maitinimo šaltiniai » Dviratis + dinama + akumuliatorius
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 16, 18:53 |
|
|
|
Nusipirkau siandien dviraciui shimano stebuline dinama 6v 3w, turiu 6 celiu 3ah lifepo4 akumuliatoriu su balansyru. Akumuliatorius butu naudojamas sviesoms, telefono, planseto krovimui (5v iki 2a), dar galbut koks signalas. Kilo toks klausimas - kaip optimaliausia krauti akumuliatoriu? Akumo maksimali itampa 21.6v. Galvoju deti dvidiodi itampos dvigubintuva, poto koks mc34063 step-up, tik tiek kad po lygintuvo jau turesiu savo elektros prietaisus nuo remo izoliuoti. Dar klausimas kaip mc34063 elgsis kai nevaziuojant vin 0v, o isejime akumo 21v - deti isejime dioda po kondensatoriaus? Ar galbut kas turi kokiu kitu idomiu pasiulymu? |
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 16, 19:35 |
|
|
|
Pervyniok dinamą, manau, geriau gausis, negu kelti įtampą kitais būdais. |
|
Paskutinį kartą redagavo xina, 2012 04 16, 19:36. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
|
|
Re: Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 16, 19:35 |
|
|
|
sopkis rašo: |
Nusipirkau siandien dviraciui shimano stebuline dinama 6v 3w, turiu 6 celiu 3ah lifepo4 akumuliatoriu su balansyru. Akumuliatorius butu naudojamas sviesoms, telefono, planseto krovimui (5v iki 2a), dar galbut koks signalas. Kilo toks klausimas - kaip optimaliausia krauti akumuliatoriu? Akumo maksimali itampa 21.6v. Galvoju deti dvidiodi itampos dvigubintuva, poto koks mc34063 step-up, tik tiek kad po lygintuvo jau turesiu savo elektros prietaisus nuo remo izoliuoti. Dar klausimas kaip mc34063 elgsis kai nevaziuojant vin 0v, o isejime akumo 21v - deti isejime dioda po kondensatoriaus? Ar galbut kas turi kokiu kitu idomiu pasiulymu? |
Tas dvigubinimas.... nežinau, kiek bandžiau niekada nepasiteisino srovėms didesnėms nei dešimtys mA.
O ką jei visai paprastai - transformatorių ? Įdomu koks dažnis iš tos dinamos ? Jei daugiau nei 50Hz tai ir transformatorius visai kompaktiškas gaunasi.
Dar svarstyčiau apie dinamos pervyniojimą, bet tik ne dvigubinimą. |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 16, 20:35 |
|
|
|
Kas del pervyniojimo, tai nesinori ardyti, nes nezinia ar pavyks paciam, o del dvigubintojo tai isbandytas reikalas, tik nereikia pagaileti kondensatoriu talpos - du ant v+ v-, ir bendras. Lietus prasidejo siandien, tai nepavyko isbandyti, rytoj jei iseis tai paziuresiu prie skirtingu greiciu ir skirtingos apkrovos kiek itampos prigeneruoja ji. |
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 16, 21:17 |
|
|
|
O ar ne geriau būtų naudoti įtampą paaukštinantį keitiklį (boost)? Juk dinamos įtampa tai bus nepastovi, o akumus norėtųsi kad visą laiką krautų. Kadangi galia nedidelė tai galima tiesiog paimti kokią specializuotą "viskas viename" mikroschemą, pačiam schemos kurti nereiks, pakaks tipinės tos mikruškės pajungimo schemos. |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 16, 22:37 |
|
|
|
Tai step-up ir yra aukstinantis keitiklis. Taip neskaiciaves planuoju - po dvigubinimo turesiu ~12v 250ma, juos keliu su mc34063 su 250ma sroves ribojimu iki sau reikalingu 21.6v. Dvigubinti itampa noriu del dvieju priezasciu - dvigubinant ar lyginant itampa tilteliu turesiu itampos kritima ant dvieju diodu, bet su didesne Vin turesiu geresni mc34063 nvk del joje naudojamo bjt (34063 noriu panaudoti del jos prieinamumo, nei kad ieskoti kazko specializuoto su geresniu nvk ir papildomom funkcijom, bet sunkiau gaunamo). Su vienu lipo ir paprastu jo krovimu nenoriu prasideti, nes visos reikalingos itampos (5v telefonas ar plansetas, 3w led sviesoms ir kitos itampos) reikalaus step-up, o su juo prie nedideles vin bus sunkiau nei sumazinti nuo 20v. |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 00:17 |
|
|
|
Tada gal ir geras tamstos sprendimas, juk kintamą įtampą iš generatoriaus ar šiaip ar taip reikia lyginti, tai įtampos dvigubintuvas ne ką sudėtingiau negu tiltelis. Aš iš pradžių neįsiskaičiau į pirmą žinutę ir man kažkodėl pasišvietė, kad nori vien su daugintuvu įtampą sukelti |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 10:45 |
|
|
|
Bloga mintis viską pritempt pagal turimą akumą Jo talpos planuojamiems poreikiams yra perdaug(o įkrauti su 3W dinama įmanoma tik teoriškai). Gaunasi variantas, kad dviratis bus minamas tik tada, kai reiks akumą įkrauti Gatavas ir pigus step/up variantas: http://www.ebay.com/itm/New-LM2577-DC-DC-DC-Adjustable-Converter-Step-up-Circuit-Board-Module-/170792120040?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c400eee8
Dėl dinamos- labai blogai, kad neatlikti(arba nepaviešinti) patys svarbiausi namų darbai- dinamos duodama įtampa įvairiomis sąlygomis(prie skirtingų greičių ir apkrovų). Mano galva, turint noro pirmiausia pasivažinėt, turėtų užtekt 2-4 Ah 2S LiPo(bus daug pigiau už esamą LiFePo, kurį galima panaudoti racionaliau), nes dinamos duodama įtampa(nestovint vietoje ) yra tikrai nemaža. Apšvietimui akumas mažiausiai reikalingas(nebent galiniam raudonam žibintui, kuriame parastai naudojamas ~0,5-1F kondikas, tad sustojus dar pakankamai ilgai šviečia), labai gerai tinka "gatavas" 1-3W LED švietuvas, pvz. iš Elmolight, nes jame jau yra tiltelis ir srovės stabilizatorius(veikia nuo ~7 iki ~20V). Jei reikia lempos sustojus, šiek tiek patogiau naudoti "rankinį" prožiką, nei šviestis su visu dviračiu 2-4Ah 2S LiPo telefonui ir planšetui turėtų užtekti. |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 12:52 |
|
|
|
Siaip tas pritempimas prie akumo yra del keletos priezasciu: tiesiai is akumo kuo puikiausiai kraunasi netbukas (cia kelionese aktualu), miesto rezimu nuo tu 20v kuo puikiausiai dirba kompresorine pypyne pesciuju baidymui nuo dviraciu taku, sviesoms velgi - kuo daugiau energijos sukaupsiu, tuo ilgiau galesiu sviestis max galingumu (kol kas yra 3w led, bet daugiau sviesos niekada nepamaisys). Priedo lifepo jau nupirktas, balansyras pagamintas, tai vietoje jo ieskoti lipo neplanuoju. |
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 15:11 |
|
|
|
O kaip įkrauti tą akumą su 3W generatorium(prie teorinio visos sistemos NK 100proc. krovimo srovė tebus 0,05C)? |
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 15:16 |
|
|
|
E.L.O. rašo: |
O kaip įkrauti tą akumą su 3W generatorium(prie teorinio visos sistemos NK 100proc. krovimo srovė tebus 0,05C)? |
Labai paprastai - mini pedalus ir krauni, tik tiek kad tai truks kur kas ilgiau, nei kraunant 60w galingumo krovikliu.
Ps. - yra tie pigūs krovikliai ni-cd ni-mh krovimui, ir įkrauna per 14-16 val. 0.1C srove. |
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 15:30 |
|
|
|
O kaip jausmas važiuojant su pilnai apkrautu generatoriumi ? nes kai staigiai nuimi apkrova pasijaučia, kad smagiau rieda. Kažkaip kai dviratis ramiam važiavimui nesinori pačiam generuot elektros, geriau didesnis acu.pack ir namie pasikraut... Nebent pas tave tikslai kitokie. |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 16:04 |
|
|
|
Čia yra keli testukai padaryti: http://www.nabendynamo.de/service/pdf/ar_01-02_2009.pdf .
Gal pravers kokie duomenys besidomintiems. Stebulinė dinama, regis, turėtų atimti nuo greičio ~0,1 km/h (neįjungus) ir ~ 1,00 km/h (įjungus). Jei važiuoji turistaudamas su kroviniu, manau, neturėtų labai jaustis, net, jei ir visą laiką krausi. Daugiau jėgos sueina kroviniui išjudinti, į kalnus, o kruizinį geitį pagavus, jau ir inercija padeda. Extra atveju, jei jau ima žemė traukt, gerai po ranka turėt visko ON/OFF.
Mane ir patį asmeniškai domina, tik čia kontrargumentas ilgose kelionėse papildomas daiktas, kuris gali sugesi (man rodos, ir tarnavimo laikas nėra toks ilgas, kaip paprastų stebulių). Bet tai priklauso ir nuo gamintojo, modelio (atsparumas išorei, kokio metalo ašelė), ir nuo to, kaip ir kur važiuosi. Jei į dykumas Afrikoj, tai geriau įranga kuo paprastesnė, kad ir vietinis bušmenas akmeniu gedimą sutaisytų O pasikrauti, gal tada prasmingiau ir iš saulės.
Kolega apie 3 sav. pernai naudojo, tai, kaip ir išgyveno panašus susimeistravimas, kojos irgi neužlinko minant
Accu pack geras sprendimas trumpose kelionėse. Reik pasiskaičiuoti, kiek suvartosi, kiek laiko keliausi, ar bus kur įsikraut papildomai bei įvertinti vieno ir kito varianto svorį (!) bei, žinoma, kainą.
Planšetą jau laikyčiau prabanga dviratinėj kelionėj. Nebent reikia kažkokius darbus dar pasidaryt. Iš patirties galiu pasakyt, kad bent jau mums juo naudotis tikrai nebūtų kada (valgai, važiuoji, eini, žiūri, bajeriai prie laužo ir lūžti su sasiska burnoj). Viskas ko reikia, galėtų veikti nuo AA/AAA akumų/baterijų (paprasta gaut bet kokioj pardėj, jei pritrūksta iš packo): dvir. lempikės/prožektoriukas, ciklopas, all in 1 - smartphonas/fotikas/GPS (arba atskiras GPS, jei nuolat naudot, logint). Kokiam tel. pakraut gerai turėt universalų AA/AAA įkrovėją su 220 bei USB in/out.
Jei keli žmonės vyksta, galima ir kooperacija, kad mažinti bendrą energijos suvartojimą ir apsikrovimą daiktais (vienas GPS, stipresnės priekinės lempos pas kapitoną, vienas fotografas ir pan.).
O šiaip, kuo mažiau daiktų, šiuolaikinių technologijų, tuo lengvesnė, paprastesnė, su daugiau nuotykių ir minimum rūpesčių būna kelionė. O ko dar reikia, jei nori pailsėt? |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 17, 17:00 |
|
|
|
Pabandziau truputi pamatuoti itampas-sroves prie skirtingu apkrovu. Gaunasi nuo maziausios apkrovos - 12v 300ma, 10.5v 500ma, 9v 600ma, sukau rata apie 20km/h, toliau didinant apkrova itampa drastiskai krenta, kad rata labai stabde tai nepasakyciau. Kas del patikimumo tai neradau kad kazkas labai skustusi, reiskia nebyra kas 1000km. Rytoj surinksiu paprasta sroves saltini, tai padarysiu tikslesnius matavimus. Tada jau bus visiskai aisku kiek mazdaug galios prigeneruos ir kokiu budu ta energija i akumuliatoriu tolimesniam naudojimui paduoti. Galbut mano planuojami panaudoti 6celiu lifepo 19.8v 3ah ir daugokai, bet kadangi nera tokiu projektu, tai tenka paciam bandymu ir klaidu metodu eiti. |
|
|
|
|
|
|
Dviratis + dinama + akumuliatorius |
Parašytas: 2012 04 18, 12:48 |
|
|
|
Padariau šiokius tokius matavimus. Jungiau po tiltelio paprastą 10w reostatą. Matavau su 20-30-40 omų apkrova, važiuojant 10-20-30 km/h greičiu. Sudėliojus gautus duomenis išeina kad didžiausias galingumas išvystomas apkrovus 0.3-0.35A srove. 10km/h - 1.5w, 20km/h - 3.4w, 30km/h - 5.3w. Įtampa kyla nuo 5.5v iki 15v. Bandau paskaičiuoti mc34063 keitiklio parametrus ir bandysiu surinkinėti. |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|
|
|