Elektronika.lt
 2025 m. spalio 13 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 Forumas / + pokalbiai
 - Paieška forume
 - D.U.K. / Forumo taisyklės
 - Narių sąrašas
 - Registruotis
 - Prisijungti

Elektronika.lt portalo forumas

Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo. Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.

Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius, kurie nesilaiko forumo taisyklių. Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.

Dabar yra 2025 10 13, 09:51. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
 Forumas » Elektronika žaliems » Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
 
  
Puslapis 16
Pereiti prie 1, 2, 3, 4, 5, 6  Toliau
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Rodyti ankstesnį pranešimą :: Rodyti kitą pranešimą 
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 13:48 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
faik
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Sveiki. Esu naujokas, užsiregistravau ieškodamas pagalbos. Ilgai galvojau kur rašyti, tad nebarkit, jei vis dėl to pasirinkau ne tą skiltį.

Neseniai susiradau interneto platybėse labai įdomu projekta : code.google.com/p/xarias/ . Iš pradžiu suradau pirmą versiją, pagal kurios schemą ir susilitavau ši daikčiuką. Dėja mano nuorodoje yra tik antra versija, tačiau schema pagal kurią litavau yra ir ten, b01 direktorijoje. Kodas praktiškai identiškas, skirtumas tik naudojamame CPU greityje(na ir dar pora neesminių dalykų). Problema ta, kad, kaip bebūtu gaila, borto kompas pas mane neveikia. Prijungus ji tik užsidega displejaus fono diodai, o toliau nieko nevyksta. Neprašau dabar telepatiškai imti ir pasakyti kame problema, nes ir pats žinau, kad tai neįmanoma, bet būčiau labai dėkingas, jei kas žvilgteltu i schemą ir pabandytu padėti. Visų pirma būtu tokie klausimai:

1. Tinklapyje norodytos mikroschemos DS1307 ir CD74HC14E, ar galima jas pakeisti DS1307+ ir SN74LS14N?
2. Ar veiktu 8Mhz kvarcu, makefile nustačius atitinkama F_CPU greitį?
3. Schemoje nurodytas STK200, bet kadangi naudoju kitą programatoriu su atskira plokšte mikrokontrollerio programavimui, ši dalis buvo pašalinta. Taip pat buvo pašalintas ir 10k rezistorius tarp VCC ir RESET atmegos pinų. Ar jis yra reikalingas borto kompiuterio veikimui?
4. Ar turi skirtuma kokie pasirinkti D106 ir D107 diodai? Pas mane naudojami KD510A.
5. Tikrinama automobilyje, jungiama prie purkštukų minuso, spidometro laido ir atitinkamai prie - ir + nuo degimo. Ar gali kažkas skirtis šiuose dalykose skirtingose mašinose ir ar gali tai lemti borto kompiuterio veikimą(šiuo metu ekranas absoliučiai nieko nerodo)?

Iš anksto labai dėkoju tiems, kas atsirašys Smile

P.S.: Bandžiau rašyti gamintojui, tačiau atsakymo taip ir nesulaukiau.
 Re: Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 14:29 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Evaldas_S
Veteranas
Veteranas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
[quote="faik"]1. Tinklapyje norodytos mikroschemos DS1307 ir CD74HC14E, ar galima jas pakeisti DS1307+ ir SN74LS14N?

Taip

2. Ar veiktu 8Mhz kvarcu, makefile nustačius atitinkama F_CPU greitį?

Geriau palikt taip kaip numatyta

3. Taip pat buvo pašalintas ir 10k rezistorius tarp VCC ir RESET atmegos pinų. Ar jis yra reikalingas borto kompiuterio veikimui?

Pageidautinas.

4. Ar turi skirtuma kokie pasirinkti D106 ir D107 diodai?

Ne

5. Tikrinama automobilyje, jungiama prie purkštukų minuso, spidometro laido ir atitinkamai prie - ir + nuo degimo. Ar gali kažkas skirtis šiuose dalykose skirtingose mašinose ir ar gali tai lemti borto kompiuterio veikimą(šiuo metu ekranas absoliučiai nieko nerodo)?

Jei ekranas nieko nerodo tai tikrai dar toli iki purkštukų ir kitų dalykų. Kažką rodyti turi ir namuose ant darbo stalo prijungus maitinimą.

P.S.: Bandžiau rašyti gamintojui, tačiau atsakymo taip ir nesulaukiau.

Tu bent apytikriai suvoki kiek tokių laiškų gauna autoriai ? Jei kiekvienam atsakytų daugiau laiko neliktų niekam.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 14:55 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
faik
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Ačiu už greitą atsakymą. Dėl kruvos laišku įsitikinęs, raišiau nesitikėdamas atsakymo. O dėl 8Mhz klausiau, nes pirmoje versijoje buvo naudojamas būtent toks, tačiau buvo mažai informacijos. Na bandysiu įlituoti rezistorių, pasikeisti kvarcą ir bandyti tikrinti vėl Dėl purkštuku ir t.t. klausiau, nes peržiūrėjęs kodą, supratau, jog pirmi išvedimai turi atsirasti kilus INT0, bet kadangi elektronikoje esu naujokas, pagal schema man sunku suprast kada jis turėtu kilti. Prie INT0 taip pat yra prijungtas ir spidometras, tad nusprendžiau paklausti.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 15:06 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
faik
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
http://www.radiolocman.com/shem/schematics.html?di=46685 video bei schema/kodas kuriuos naudojau aš.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 15:37 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Evaldas_S
Veteranas
Veteranas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
faik rašo:
http://www.radiolocman.com/shem/schematics.html?di=46685 video bei schema/kodas kuriuos naudojau aš.

Biškį tingiu skaityt tai gal atsakysi, (jei žinai).
Kokiu būdu nuima duomenis apie kuro suvartojimą ? Pagal tai kiek laiko atidaryti purkštukai ? Bet tada prietaisas kažkaip turi žinot kokie purkštukai (koks išpurškimas kuro kiekis per laiko vienetą) ?
Ar čia daryta konkrečiam varikliui, ar duomenys suvedami programuojant ar aš išvis kažko nesuprantu ?
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 15:59 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
neskaicisu idemiai to teksto, bet kuro suvartojimas paprastai matuojamas pagal oro kieki

purkstukai irgi valdomi pagal oro kieki: sekant liamda znodu kad kuro ir oro balansas butu teisingas.

tai is principo viskas labai paprasta.

visus tuos paramentrus is principo galima nusistatyti automatiksai be zmogaus isikisimo
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 16:29 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Ibanez
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
neskaicisu idemiai to teksto, bet kuro suvartojimas paprastai matuojamas pagal oro kieki

purkstukai irgi valdomi pagal oro kieki: sekant liamda znodu kad kuro ir oro balansas butu teisingas.

tai is principo viskas labai paprasta.

visus tuos paramentrus is principo galima nusistatyti automatiksai be zmogaus isikisimo


kai variklis saltas, misinys pariebintas- lamda sondas isjungtas


Paskutinį kartą redagavo Ibanez, 2012 03 30, 16:30. Redaguota 1 kartą
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 16:30 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Evaldas_S
Veteranas
Veteranas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
neskaicisu idemiai to teksto, bet kuro suvartojimas paprastai matuojamas pagal oro kieki

purkstukai irgi valdomi pagal oro kieki: sekant liamda znodu kad kuro ir oro balansas butu teisingas.

tai is principo viskas labai paprasta.

visus tuos paramentrus is principo galima nusistatyti automatiksai be zmogaus isikisimo


Pagal oro kiekį taip, galima (bent jau išskaičiuoti teoriškai žinant santykį 1:14,5) bet irgi reik žinot oro matuoklės parametrus. Juk kas iš to jei matuosi matuoklės varžą/įtampą nežinodamas koks yra oro srautas prie tokios varžos/įtampos.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 17:24 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
zinoma norint kuro kieki matuoti litrais oro matuokles parametrus zinoti butina
bet manau kad juos galima kazkur susrasti arba suskalibruoti pagal realu kuro sunaudojima vaziuojant

Citata:
Ibanez rašo:

kai variklis saltas, misinys pariebintas- lamda sondas isjungtas

tai jau atskiras atvejis norint kad variklis dirbtu tokiu rezimu jau reikia isimatuoti purkstuku ir oro srauto matuokles paramentrus. ir tokiu taveju jau tiksliai kuro kiekio nepamatuosi. bet vistiek santykis panasus tai didelio nukrypimo nebus
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 17:30 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
faik
Naujokas
Naujokas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Matuojama yra pagal purkštuku atsidarymo laika. Purkštuku pralaidumas įvedamas programoje.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 19:52 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Chulio
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
neskaicisu idemiai to teksto, bet kuro suvartojimas paprastai matuojamas pagal oro kieki

purkstukai irgi valdomi pagal oro kieki: sekant liamda znodu kad kuro ir oro balansas butu teisingas.

tai is principo viskas labai paprasta.

................................

Tai tik tau taip atrodo, kad paprasta Wink
Siaip i liambdos parodymus ecu reaguoja tik kruizinant ir ant laisvu.
Jei tau taip paprasta, pasakyk kaip kompas teisingai paduoda kura situacijoje, kai gazas dugnas ir dar i kalna pries veja? Smile

_________________
I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life!
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 30, 23:32 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
dusiata
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Siaip digix'ui daznai buna viskas paprasta (manau per daznai), kai kalbama man tolimesne tema tai susilaikau nekomentaves, bet siuo atveju nugrybauta.
Pirma tai NIEKAD sanaudu masinos neskaiciuoja pagal paimamo oro kieki - nes agresyviai begejantis labai stipriai prasilenkiama su santykiu 14.7:1, kita vertus vaziuojant nuo kalno atleidus akseleratoriu oras yra imamas o kuras nepuciamas. As jau nekalbu apie EGR, kuris duoda gana nemaza oro dali, kuri patenka neismatuota.
purkstukai valdomi pagal daug parametru, kurie susiveda i formule (TPS padetis (throttle position), oro mases kieki, variklio temperatura, oro temperatura, ivedama zondo korekcija ir t.t.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 31, 00:04 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Chulio rašo:

Tai tik tau taip atrodo, kad paprasta Wink
Siaip i liambdos parodymus ecu reaguoja tik kruizinant ir ant laisvu.
Jei tau taip paprasta, pasakyk kaip kompas teisingai paduoda kura situacijoje, kai gazas dugnas ir dar i kalna pries veja? Smile

viskas ir yra paprasta.

liamda zondas nebutinai turi buti naudojamas visa laika.
jo pakanka parametru kalibravimui o tada jau galima ir siek tiek nukrypti nuo normos i viena ar kita puse.
deja liamda zonmdas todo tik ar balansas yra ar nera, bet nerodo nuokrypio dyzio.

kiek as zinau automobiliinia kompiuteriai paprastai isvis nematuoja kuro sanaudu. Vienitelis budas tai suzinoti yra pagal oro kieki.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 31, 00:08 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
dusiata rašo:
Siaip digix'ui daznai buna viskas paprasta (manau per daznai), kai kalbama man tolimesne tema tai susilaikau nekomentaves, bet siuo atveju nugrybauta.
Pirma tai NIEKAD sanaudu masinos neskaiciuoja pagal paimamo oro kieki - nes agresyviai begejantis labai stipriai prasilenkiama su santykiu 14.7:1, kita vertus vaziuojant nuo kalno atleidus akseleratoriu oras yra imamas o kuras nepuciamas. As jau nekalbu apie EGR, kuris duoda gana nemaza oro dali, kuri patenka neismatuota.
purkstukai valdomi pagal daug parametru, kurie susiveda i formule (TPS padetis (throttle position), oro mases kieki, variklio temperatura, oro temperatura, ivedama zondo korekcija ir t.t.


nu ir pagal ka tada tavo manymu galima tas kuro sanaudas matuoti?
jeigu ir su optimaliu santyliu prasilenkiama kompiurteris vistiek zinos koks tas santykis yra.
 Borto kompiuteris inžektoriniems automobiliams [help]
PranešimasParašytas: 2012 03 31, 00:16 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Ibanez
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
Chulio rašo:

Tai tik tau taip atrodo, kad paprasta Wink
Siaip i liambdos parodymus ecu reaguoja tik kruizinant ir ant laisvu.
Jei tau taip paprasta, pasakyk kaip kompas teisingai paduoda kura situacijoje, kai gazas dugnas ir dar i kalna pries veja? Smile

viskas ir yra paprasta.

liamda zondas nebutinai turi buti naudojamas visa laika.
jo pakanka parametru kalibravimui o tada jau galima ir siek tiek nukrypti nuo normos i viena ar kita puse.
deja liamda zonmdas todo tik ar balansas yra ar nera, bet nerodo nuokrypio dyzio.

kiek as zinau automobiliinia kompiuteriai paprastai isvis nematuoja kuro sanaudu. Vienitelis budas tai suzinoti yra pagal oro kieki.


kaip ir kolega sake, matuojama nuo purkstuku zinant ju pralaiduma, tokia informacija ir as girdejes. O jai bent zinotum kaip ta oro srauto matuokle veikia nekalbetum taip
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Pereiti prie 1, 2, 3, 4, 5, 6  Toliau
 
Forumo sistema: phpBB
 „Google“ paieška forume
 Kas naujesnio?
 Naujos temos forume

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas

FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
‡ 1999– © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Turinys | Reklama | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama