 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 31, 09:04. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Energetika ir elektrotechnika » Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 25, 22:39 |
|
|
|
Sakykime turime BLDC motorą su sensoriumi atiduodančiu jo fazinį sukimosi dažnį ir pagal tai generuojame tokio pat dažnio fazes, T.y. motoras yra sinchronizuojamas tik dažnyje (su kažkokia paklaida), bet ne laike. Maitinimo įtampa visą laiką išlieka pastovi. Valdymo algoritmas trapecinis. Tarkime, prieš įjungiant sistemą variklis jau sukasi kažkokiu pastoviu dažniu.
Klausimas: kaip elgsis motoras? Laikys pastovų dažnį? Greitės? Lėtės?
Klausiu, nes dabar paleidinėju tokiu principu veikiantį valdiklį ir gaunu gan keistus rezultatus. Taigi dabar norėčiau išgirsti jūsų sapaliones, o gal ir rimtas žinias. |
|
|
|
|
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 00:36 |
|
|
|
jeigu daznis nesikeis ir greitis nesikeis.
kitu atveju sukimosi daznis prilausys nuo itampos ir apkrovos.
bet jei daznis su itampa neatitinka tai variklis greitai pameta sinchronizacija. |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 00:53 |
|
|
|
Na tai mano supratimu, laikant pastovią įtampą ir davus apkrovos motoras šiek tiek sulėtės (dėl apvijų varžos), sumažės jo išmatuoto dažnio reikšmė, tai ir kontroleris automatiškai paderins fazės dažnį. Tai yra jau patikrinta ir veikia: davus apkrovos motoras sukasi kiek lėčiau, tačiau sinchronizacijos nepameta.
Bet mane kamuoja kita problema: įjungus sistemą motoras bėgėjasi, viršija savo RPM/V parametro dažnį, dar toliau bėgėjasi... ir taip tol kol nebepakanka maitinimo įtampos palaikyti tokiam sukimosi dažniui, na ir tuomet yra pametama sinchronizacija, motoras kerta ant nulinio dažnio ir vėl ima bėgėtis. Procesas kartojasi.
Kodėl? |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 01:07 |
|
|
|
jei tavo kontroleris variklio padeties neseka tai, kas bebutu variklio dažnis atitiks tai ka duoda kontroleris arba variklis sustos. Jei padetiss kažkokiu budu sekama tada dažnis automatiškai keisis priklausomai nuo apkrovos.
paprastai BLDC varikliams kontroleris daznio tiesiogiai niekada nederina. o jei reikia ji keisti derinama itampa.
Nelabai suprantu tavo sistemos, bet kiek suprantu, tavo shema isvis ignoruoja varikli tik duoda kazkokia itampa ir dazni.
tai viskas kaip ir normalu jei variklis begejasi kol grecio/itampos proporcija islaikoma mazdaug teisinga ir sustoja kai ta proporcija susiardo. |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 12:26 |
|
|
|
Juk rašau kad motoras nėra visiškai ignoruojamas. Yra sudėti holo jutikliai pagal kuriuos kontroleris mato sukimosi dažnį ir pagal tai formuoja fazes. Skirtumas tarp įprasto BLDC kontrolerio ir maniškio tik tas, kad holo jutiklių signalai naudojami dažniui matuoti, o ne fazei kaitalioti (paprastame valdiklyje fazės junginėjamos aklai pagal holo jutiklius, kurių signalai yra kreivi). |
|
|
|
|
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 13:37 |
|
|
|
Tai tiesiog matuoji variklio greiti ir pagal pamatuota greiti uzduodi jam toki pati greiti
toks pincipas neturi prasmes, greicio matuoti nera reikalo, jis betkokiu atveju bus toks koki uzduodi, o va faze labai svarbu nes ji labai greitai nuslenka i sona.
Idomu kam viso to reikia? |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 14:28 |
|
|
|
Motorui užduodu ne "tokį patį greitį". Aš matuoju motoro greitį ir paduodu fazes atitinkančias tokį greitį. BET. Motoro greitis kažkiek priklauso nuo apkrovos, dėl to kontroleris prie jo ir taikosi.
Mano supratimu priklausomybės yra tokios:
1. Motoro greitis priklauso nuo įtampos, kuri mano atveju yra pastovi.
2. Taip pat motoro greitis kažkiek mažėja dėl apkrovos (dėl įtampos kritimo apvijų varžoje, padidėjus srovei).
3. Kontroleris išsimatuoja motoro fazės trukmę ir generuoja tokios pat trukmės fazes.
Taigi, jei motoras sukasi kažkokiu greičiu ir jam staigiai padidinama apkrova, jis kažkiek sulėtės, ką iškart pastebės kontroleris ir paduos didesnės trukmės fazes, kad atitiktų motoro greitį.
Bet matomai kažką pražioplinau, nes motoras nelaiko pastovaus greičio.
O kam to reikia tai jau kitas klausimas ir čia jis yra visiškai neesminis.
Tikiuosi sulaukti komentaro iš ko nors kas galėtų tokį motoro elgesį paaiškinti iš teorinės pusės, gal būt duoti nuorodų į literatūrą. |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 15:22 |
|
|
|
man atrodo tavo paklaidos atsiranda del praslydimo. nera numatyta matavimo budo inercijos, iskart reaguoja i bloga signala ir tai paskui itakoja visus sekancius matavimus. reikia jauciu imt keliu signalu matematini vidurki, arba pvz lygint kokius 3-5 paskutinius - ir visada pramest paskutini signala, jei jis iskrenta is 5 paskutiniu signalu paklaidos ribu. vietoj jo imt matematini vidurki.
o kai generuoja fazes pagal davikli nepriklausomai - praslydimas neturi itakos, nes blogas signalas prasimeta ir visi sekantys vel buna geri ir nustelbia del daugumos. |
|
Paskutinį kartą redagavo zamolskis, 2011 02 26, 15:39. Redaguota 2 kartus(ų) |
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 15:29 |
|
|
|
Citata: |
Motorui užduodu ne "tokį patį greitį". Aš matuoju motoro greitį ir paduodu fazes atitinkančias tokį greitį. BET. Motoro greitis kažkiek priklauso nuo apkrovos, dėl to kontroleris prie jo ir taikosi. |
nesuprantama logika. koks tiklas matuoti tai ka tu jau zinai?
Citata: |
1. Motoro greitis priklauso nuo įtampos, kuri mano atveju yra pastovi.
2. Taip pat motoro greitis kažkiek mažėja dėl apkrovos (dėl įtampos kritimo apvijų varžoje, padidėjus srovei). |
jei tu komutacijos dazni uzdavei is procesoriaus kodel tas greitis turetu nuo kazko priklausyti? jei tavo realus variklio greitis bent 0.1% nesutaps su uzduotu greiciu pasisukes mazdaug 500 apsisukimu varisklis absoluciai desinchronizuosis.
Citata: |
Taigi, jei motoras sukasi kažkokiu greičiu ir jam staigiai padidinama apkrova, jis kažkiek sulėtės, ką iškart pastebės kontroleris ir paduos didesnės trukmės fazes, kad atitiktų motoro greitį.
|
tavo tachometras ko gero nera toks tikslus, ir net kei ir pastebes greicio pasiketima tai jau bus per velu.
Citata: |
O kam to reikia tai jau kitas klausimas ir čia jis yra visiškai neesminis. |
neesminis bet visgi idomu kam tokie isidirbinejimai.
jei tau holo davikliu truksta tai bent jau pagal ta viena kuri turi sinchronizuok kievienam apsisukimui pirma faze o pagal ismatuota greiti apskaiciuok kitas fazes. be fazes matavimo niekas neveiks |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 18:55 |
|
|
|
Digix rašo: |
Citata: |
Motorui užduodu ne "tokį patį greitį". Aš matuoju motoro greitį ir paduodu fazes atitinkančias tokį greitį. BET. Motoro greitis kažkiek priklauso nuo apkrovos, dėl to kontroleris prie jo ir taikosi. |
nesuprantama logika. koks tiklas matuoti tai ka tu jau zinai? |
Tai va tame ir esmė kad nežinai. Motoro sukimosi greitis yra matuojamas 42 kartus per apsisukimą. Ir jei praeita išmatuota fazės trukmė buvo 100µs, dar nereiškia kad ir kita tokia bus, nes apkrova tai kinta.
Digix rašo: |
Citata: |
1. Motoro greitis priklauso nuo įtampos, kuri mano atveju yra pastovi.
2. Taip pat motoro greitis kažkiek mažėja dėl apkrovos (dėl įtampos kritimo apvijų varžoje, padidėjus srovei). |
jei tu komutacijos dazni uzdavei is procesoriaus kodel tas greitis turetu nuo kazko priklausyti? jei tavo realus variklio greitis bent 0.1% nesutaps su uzduotu greiciu pasisukes mazdaug 500 apsisukimu varisklis absoluciai desinchronizuosis. |
Tai dėl to ir nelaukiama kol prasisuks 500 kartų, o matuojama ir kompensuojama nuolat.
Digix rašo: |
Citata: |
Taigi, jei motoras sukasi kažkokiu greičiu ir jam staigiai padidinama apkrova, jis kažkiek sulėtės, ką iškart pastebės kontroleris ir paduos didesnės trukmės fazes, kad atitiktų motoro greitį.
|
tavo tachometras ko gero nera toks tikslus, ir net kei ir pastebes greicio pasiketima tai jau bus per velu. |
Ne per vėlu.
Digix rašo: |
Citata: |
O kam to reikia tai jau kitas klausimas ir čia jis yra visiškai neesminis. |
neesminis bet visgi idomu kam tokie isidirbinejimai.
jei tau holo davikliu truksta tai bent jau pagal ta viena kuri turi sinchronizuok kievienam apsisukimui pirma faze o pagal ismatuota greiti apskaiciuok kitas fazes. be fazes matavimo niekas neveiks |
Holo daviklių netrūksta. Jų yra 3 vienetai, kaip ir priklauso trifaziam BLDC motorui. Ir prie mažų apsukų kontroleris motorą valdo pagal jutiklius. O kam to reikia prie aukštų apsukų - nesigilinkim. Tai nesusiję su klausimo esme. Bet pasakysiu tiek: vadovaujantis vien holo jutiklių signalais dėl tam tikrų priežasčių be apkrovos motoras prie 10kRPM valgo <1kW, kas yra daugoka.
-----------
Bet tiek to, problemą išsprendžiau, motoras jau sukasi normaliai. Problemos priežastis - vidurkinant (sumuojant ir dalinant) sektorių laiką buvo pametama liekana. |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 02 26, 20:31 |
|
|
|
circuit rašo: |
Digix rašo: |
Citata: |
Motorui užduodu ne "tokį patį greitį". Aš matuoju motoro greitį ir paduodu fazes atitinkančias tokį greitį. BET. Motoro greitis kažkiek priklauso nuo apkrovos, dėl to kontroleris prie jo ir taikosi. |
nesuprantama logika. koks tiklas matuoti tai ka tu jau zinai? |
Tai va tame ir esmė kad nežinai. Motoro sukimosi greitis yra matuojamas 42 kartus per apsisukimą. Ir jei praeita išmatuota fazės trukmė buvo 100µs, dar nereiškia kad ir kita tokia bus, nes apkrova tai kinta. |
tu cia suklaidinai, jei matavimas vyksta tiek daznai tai nera skirtumo nuo paprasto valdymo.
as beje irgi savo programoje padariau kazka pansiaus kad isvengti triukšmo ir rotoriaus induktyvumo.
Citata: |
-----------
Bet tiek to, problemą išsprendžiau, motoras jau sukasi normaliai. Problemos priežastis - vidurkinant (sumuojant ir dalinant) sektorių laiką buvo pametama liekana. |
tai visgi kaip sakiau buvo problema matavimo(skaiciavimo) tikslumas  |
|
|
|
|
 |
 |
Lyrinis nukrypimas: asinchroninis BLDC motoro valdymas |
Parašytas: 2011 04 21, 22:27 |
|
|
|
circuit, tu cia kazkaip keistai mastai. algoritma siulau toki:
1 nuskaitai holo daviklius ir nustatai i kokias fazes kokia srove reikia paduoti, kad variklis igautu reikiama sukimosi momenta reikiama kryptimi;
2 islaikai paskaiciuota pause; (nebutina)
3 nuskaitai holo daviklius ir pagal gauta rezultata pakoreguoji koeficientus, sutikrindamas su ribiniais
4 goto 1 |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |