|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 04 19, 23:14. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Akustika » Akustikos inžinerija
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 06, 11:25 |
|
|
|
Virgilijus rašo: |
Česlovas rašo: |
Virgilijus rašo: |
tolka rašo: |
Pridėsiu - 2 juostos, didelis jautris ir labai aukšta kokybė įmanoma tik su labai brangiais ir retais plačiajuosčiais draiveriais. Šiai dienai tai yra brangi egzotika, tik keli modeliai ir keli gamintojai galintys pasiųlyti kažką panašaus. Jei biudžetas nėra neribotas - kokybiškai didelio jautrio AS 3 juostos praktiškai yra neišvengiamos.
Teorija yra teisinga, bet praktiškai pasiekti teoriją yra labai sunku ir brangu. |
Gal galetumete isvardinti tuos draiverius? |
Reikalavimai įgarsinimo ir muzikos atkūrimo sistemoms skiriasi.
PA sistemų techninėje užduotyje būtų nurodyta kolonėlių paskirtis (dažnių ruožas), SPLmax/jautris ir AS sklaida. Čia labai svarbu svoris, kaina ir patikimumas. Apie mikrodinamiką ar apie estetiką diskutuoti prasmės nėra, nes tai muzikos/garso kūrimo instrumentas.
GAS priešingai - turi atkurti visą dažninę su kuo mažesniais iškraipymais, svarbi mikrodinamika, reikia užtikrinti abiejų kanalų simetriškumą. Čia taip pat svarbūs estetikos reikalavimai. Kadangi GAS dirba nedideliuose kambariuose, labai didelio SPLmax nereikia. Kiti parametrai - kaina, svoris, patikimumas būna išsibarstę plačiose ribose. Galima pasakyti, jog technine prasme GAS reikalavimai tie patys kaip įrašų studijų garso kontrolės aparatūrai ir kambariui.
Bendras ir pagrindinis PA ir GAS komponentas yra kolonėlės, o čia svarbiausi yra garsiakalbiai. Deja, PA garsiakalbiai - nei žemadažniai, nei kompresiniai GAS nėra tinkami. Taip pat ruporai - įgarsinimo sistemose dažniausiai naudojami CD ruporai, bet tokie pasižymi didesniais iškraipymais.
Labai gera, moderni, plačiajuostė ir sureguliuota PA gali neblogai atkurti muziką. Dinamikos prasme net pranoktų didžiausią-brangiausią buitinę sistemą, bet tai būtų labai neoptimali GAS. Ir atvirkščiai - net geriausia GAS būtų neoptimali įgarsinimo sistema.
Akcentuojant muzikos atkūrimo kokybę, PA kolonėlės neprilygsta nei studijiniams monitoriams, nei buitinėms AS. |
Ceslovai,gal nereiktu akcentuoti kad PA neprilygsta,o ypac negirdejus geru PA gamintoju.
Va pvz ar sita esat girdejas: http://www.alconsaudio.com
Klausiau sistema: http://www.alconsaudio.com/product/qr36/
http://www.alconsaudio.com/product/bf302/
http://www.alconsaudio.com/product/bq211/
http://www.alconsaudio.com/productcategory/alc-serie/
arba va sita sistema:
http://www.danleysoundlabs.com/products/loud-speakers/sbh/sbh-10/
ir subas http://www.danleysoundlabs.com/products/subwoofers/tapped-horns/th118/ su situo stiprintuvu:
http://www.danleysoundlabs.com/products/amps-dsp/dna-10k-20k-pro/
arba sistema kurios klausemes sededami uz 200m ir mums buvo GARSIAI: https://www.youtube.com/watch?v=JgrI_x9xHWc
Musu transpoto priemone matosi 2:41
O sitai Jums Ceslovai reiktu paziureti,tai Jusu kai kuriu teoriju patvirtinimas: https://www.youtube.com/watch?v=_D2vzknf8vQ |
Ilgą kelią man pasiūlė Virgilijus, bet aš pradėsi keliauti ne pasiūlytais gamintojų aprašymasi, o knygomis.
Nenorėdamas išsiplėsti, trumpai parašysiu apie tai, kodėl PA garsiakalbiai nėra geriausias pasirinkimas:
1. Didelio jautrio GAS reikia naudoti 15" žemadažnius, bet nerasite PA garsiakalbių su 25-30 Hz rezonansu.
Dalykas suprantamas - PA garsiakalbiai turi būti pigūs, o pažeminus Fs, sumažėtų jautris. Tai nepriimtina, nes reikėtų daugiau įgarsinimo aparatūros tam pačiam SPL gauti.
2. PA aukštadažniai kompresiniai turi atlaikyti didelę galią, o didelė galia reikalauja geresnio aušinimo. Štai kodėl PA aukštadažniai daromi trumpi su kuo mažesniais magnetais. Tai leidžia sutrumpinti šilumos kelią į draiverių aušinimo radijatorių (į išorinį korpusą), padidinti garsiakalbių atsparumą galios perkrovoms, sumažinti AS svorį ir atpiginti produkciją.
3. Kokybiškam draiverių darbui reikalingas antros membranos pusės akustinis slopinimas. Dideles galines akustines kameras turi visi garso studijoms sukonstruoti draiveriai, nes tai:
- išlygina dažninę;
- sumažina iškraipymus;
- pažemina Fs.
Svarbu tai, kad žemesnis rezonansas leidžia sukonstruoti dvijuostę AS. Pažiūrėjus į PA aukštadažnių garsiakalbių rezonansą matome, kad 2-juostėms jis būna per aukštas.
4. Titano membranos yra tvirtesnės, bet tokiuose draiveriuose atsiranda problemos membranų aukščiausiųjų darbo dažnių ruože. Kalbu apie didesnius titaninių membranų lūžius, lyginant su Al membranomis.
5. Trumpas AD draiveris neleidžia naudoti geriausiai namų sistemoms tinkančių ruporų.
Norint išvengti iškraipymų, PA draiveriui turėtume naudoti labai trumpą ruporą. Tai reiškia, kad garsiakalbis dirbs į per mažą apkrovimą ir turėsime didesnius dažninius iškraipymus. O jei naudosime ilgesnį, tada ruporo burnoje padidės iškraipymai.
6. Ruporai įgarsinimo sistemoms konstruojami pagal specifinius reikalavimus. Muzikos klausymui namie reikalavimai skiriasi, todėl tų PA tinkančių ruporų tenka atsisakyti.
Toks būtų mano paaiškinimas, kodėl garso įrašų studijose PA garsiakalbiai nenaudojami.
Jums, bičiuliai, rekomenduočiau rinktis kažkokius senesnių laikų Altec, JBL... aukštadažnius, skirtus ne įgarsinimui, o pritaikytus dirbti garso kontrolės AS. |
|
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 10:21 |
|
|
|
Kitame forume įvyko diskusiją apie garso impulsų atkūrimą.
Galbūt forumiečiams bus įdomi mano nuomonė.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Esu pažangos išpažintojas, todėl palaikau saulių g. Kamo irgi pasakė teisybės, bet gina praeitį. Deja, dabartis tokia, kad ieškantiems kokybės, geriausią kokybė/pinigas santykį užtikrina modernios, bet ne senosios technologijos. Masiniam vartotojui svarbiau pinigas/kokybė santykis, todėl čia seniems įrenginiams vietos aplamai nelieka.
Trumpas techninis komentaras.
1. Iš tiesu muzika yra daugiau impulsai, kuriems atkurti reikia elektroninio trakto su kuo žemesniu žemiausiuoju dažniu ir kuo aukštesniu aukščiausiuoju. Tai paminėjo Kamo, bet nepasakė, kad šiuolaikiniai analoginiai tranzistoriniai stiprintuvai gali užtikrinti nepalyginamai platesnę dažnių juostą, lyginant su lempiniais. Tranzistoriniai dirba nuo 0 Hz iki kiek norime aukštai. Gali stiprinti iki Megaherco arba iki 10 MHz, o lempiniams sunku išpuškuoti 20 Hz - 20 kHz... Nebent naudotume betransformatorinius sprendimus su siųstuvinėmis lempomis.
2. Elektroninėje GAS dalyje priimta sakyti, kad dažninė turi būti iki 20 kHz. Toks dažnis gerai dera ir su akustinės trakto dalies ypatumais (apie tai žemiau). Štai kodėl skaitmeniniuose įrenginiuose buvo pasirinktas 44.1 kHz semplingas, leidžiantis gauti tolygią dažninę beveik nuo 0 Hz iki 20 kHz. Jei kažkam norisi plačiau, gali naudoti super-audio grotuvus.
3. Muzikos impulsų atkūrimo silpniausia grandis yra kolonėlės. Kambarys irgi turi įtakos, bet šį individualų faktorių dabar padėkime į šalį.
Muzika, o tuo pačiu įrašo signalas turi specifinius ypatumus. Svarbiausia mums yra tai, kad muzikos spektras koncentruojasi siauresnėje negu 20 kHz dažnių juostoje. Grafikuose pavaizduoti kalbos, dainavimo, instrumentinių grupių ir orkestrinės muzikos spektrai iš akustikos prof. Wolfgang Ahnert darbų:
Taigi, muzika, o tuo pačiu ir įrašai turi palyginti siaurą spektrą. Maždaug nuo 4 kHz spektras staigiai krenta, o virš 8 kHz muzikos signalai yra nykstamai maži. Tai labai palengvina kolonėlių darbą AD ruože.
Čia galima prisiminti rekomendacijas formuoti žemėjančią akustinę dažninę AD ruože. Taip pat matome, kad pagrindinė muzikos atkūrimo problema yra žemiausiųjų dažnių, o taip pat viduriniųjų atkūrimas.
Sugrįžtant prie "impulsinės muzikos" turime žinoti, kad akustikoje svarbus yra membranų dempferiavimas. Šiuo požiūriu geriausi yra garsiakalbiai su ruporais.
Modernūs garso šaltiniai ir stiprintuvai impulsus atkuria geriau už kolonėles, todėl kokybės siekiantys turėtų koncentruotis į kolonėlių kokybės gerinimą. |
|
Paskutinį kartą redagavo Česlovas, 2017 09 26, 09:30. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 14:54 |
|
|
|
Papildysiu. Taip pat kalbant apie impulsų atkūrimą garsiakalbiais, yra svarbu suprati, kad garsiakalbis neatkuria visos dažnių juostos, o tik dalį, todėl garsiakalbio greitaveiką nusako elektriniai filtrai. Kitaip tariant, koks garsiakalbis greitas bebūtų, jis "atakuos" tokiu greičiu, kokiu jam lieps skiriamasis filtras.
Taip pat svarbu suprasti, kad garsiakalbio greitaveikos apribojimai tiesiogiai atsispindi jo dažninėje charakteristikoje. Bet kol kas neišsiplėsiu. |
|
_________________ 860346985
Kai kurių dėsningumų supratimas ne atleidžia nuo daugelio faktų žinojimo. |
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 20:56 |
|
|
|
Logiska , bet tai negalioja AD grandziai, kuri nera apribota High Cut filtru. O jei fitras yra skaitmeninis FIR (su labai aukstu samplingu), AD dalis atakuos beveik maksimaliu galimu potencialu . |
|
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 21:26 |
|
|
|
Vil rašo: |
Logiska , bet tai negalioja AD grandziai, kuri nera apribota High Cut filtru. O jei fitras yra skaitmeninis FIR (su labai aukstu samplingu), AD dalis atakuos beveik maksimaliu galimu potencialu . |
AD grandis irgi apribota iš viršaus, tas tampa aišku pasižiūrėjus į garsiakalbio ekvivalentinę schemą (sudėtingesnis, bet duodantis gilesnį fizikinį supratimą, kelias - surašyti elektrinei ir mechaninei garsiakalbio daliai surištųjų diferencialinių lygčių sistemą ir ją išspręsti). Bet kaip ten bebūtų, "ekspertas" rašė būtent apie ŽD "lietumą".
Skaitmeninis FIR filtras ledžia pasiekti labai staigų kritimą. Tačiau filtro šlaitų staigumas nereiškia, kad filtras turi be galo staigų impulso frontą laiko skalėje. Atakos trukmė laiko skalėje charakterizuoja pralaidumo juostą dažnių skalėje, o jau šlaitų staigumas dažnių skalėje yra susijęs su perdavimo funkcijos polinomo eile. |
|
Paskutinį kartą redagavo Dmitrij, 2017 09 24, 00:37. Redaguota 1 kartą _________________ 860346985
Kai kurių dėsningumų supratimas ne atleidžia nuo daugelio faktų žinojimo. |
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 21:37 |
|
|
|
Okay, sutinku bent jau dalinai , nera tikslo veltis cia i gilias diskusijas. Tiesa prakikoje viskas kiek kitaip , bet ... |
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 21:42 |
|
|
|
Vil rašo: |
Okay, sutinku bent jau dalinai , nera tikslo veltis cia i gilias diskusijas. Tiesa prakikoje viskas kiek kitaip , bet ... |
Jei daręs tokius tyrimus su FIR, būtų įdomu pasižiūrėti. Gramofone taviškėje temoje lyg ir nesų mates FIR filtrų frontų matavimų. |
|
_________________ 860346985
Kai kurių dėsningumų supratimas ne atleidžia nuo daugelio faktų žinojimo. |
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 23, 21:53 |
|
|
|
Greit padarysiu . Is esmes perdarineju savo FIR sistema , kuriu palaikyma iki pat 384KHz , o tai jau kiek kita kokybine kategorija .
Bet is esmes ko gero pats esi teisus, net ir be High Cut filtro, bet koks garsiakalbis/driveris turi ribotas galimybes atkurti AD , taigi pats tampa kokiu tai tam tikros eiles High Cut filtru. O cia jau ir prasideda smulkus niuansai ...
Su FIR mane kazkaip pradeda "itempti" preringing faktorius . Suprantama viskas labai zemam lygyje , bet kazkaip pardedu itiketi, kad girdziu ta suda . Kazkaip norisi naudoti trumpesni langa ir nelysti prie didesniu ZD dalies apdorojimu ... |
|
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 24, 01:44 |
|
|
|
Kam svaistyt procesoriu galia naudojant 384kHz ?
Su normaliais DACais ir ju clock'ais, nematau tame prasmes.
Su preringing'u galima kovot tik naudojant minimal-phase filtrus (arba IIR), kitaip jo neatsikratysi. |
|
_________________ My rhombicosidodecahedron is bigger than yours. |
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 24, 09:34 |
|
|
|
Prasme yra . Esant 384K samplingui , jau galima nenaudoti papildomo oversamplingo , ir konvertuoti toki dazni tiesiogiai be papildomo apdorojimo R2R Dacu . Taip atkrenta viena stipriai garsa gadinanti procedura . |
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 24, 10:17 |
|
|
|
Bet koks garsiakalbis turi minimum du AD (arba impulsų frontus) ribojančius faktorius-judančią masę, mechaniškai stabdančią garsiakalbio membraną , bei L/R-laiko pastoviąją, elektriškai neleidžiančią staigiai užaugti srovei, kuri kuria jėgą. |
|
_________________ Tel. 8698 33775. |
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 24, 22:59 |
|
|
|
Vil rašo: |
Prasme yra . Esant 384K samplingui , jau galima nenaudoti papildomo oversamplingo , ir konvertuoti toki dazni tiesiogiai be papildomo apdorojimo R2R Dacu . Taip atkrenta viena stipriai garsa gadinanti procedura . |
O kas negerai su oversamplingu ?
Prie ko cia 'papildomas apdorojimas' ir R2R?
Ir kurioj vietoj cia garsas susigadina. |
|
_________________ My rhombicosidodecahedron is bigger than yours. |
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 25, 09:15 |
|
|
|
"O kas negerai su oversamplingu ? "
Prastai skamba . Jo aparaturines realizacijos nera kokybiskos , pvz DF1704 .
"Prie ko cia 'papildomas apdorojimas' ir R2R? "
R2R atveju , skaitmeninis oversamplingo lustas yra isoreje . Jis ir yra "papildomas apdorojimas" . Jei mes ji ismetam is grandines, vieno prastos kokybes signalo perskaiciavimo trakte nebelieka . |
|
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 25, 16:27 |
|
|
|
VEC7OR rašo: |
Kam svaistyt procesoriu galia naudojant 384kHz ?
Su normaliais DACais ir ju clock'ais, nematau tame prasmes.
Su preringing'u galima kovot tik naudojant minimal-phase filtrus (arba IIR), kitaip jo neatsikratysi. |
IIR ar FIR? Skaičiau ką rašo internetuose, bet šis klausimas manęs nepaleidžia.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
IIR seniai naudojama skaitmeninių krosoverių technologija, leidžianti naudoti bet kurią filtrų aproksimaciją ir gauti gerą dažninės tolygumą.
FIR leidžia suvaldyti fazę, bet ar ne per brangiai tai kainuoja? Mano supratimu, kuo labiau su FIR stengiamės išlyginti dažninę ir fazinę, tuo filtrai bus sudėtingesni. Reikės naudoti žymiai daugiau skaičiavimo koeficientų ir tai pareikalaus didelių skaičiavimo galių. Jei sistema daugiajuostė, bus reikalingas hyper-kompiuteris. Skaitmeninis apdorojimas taip pat reiškia signalo užlaikymą...
Trumpas amerikiečių matematiko, sukūrusio FilterShop PĮ (Chris Stramm) komentaras:
The audio spectrum has a Log frequency characteristic, while FIR filters are best suited to Linear frequency work. Using FIR filters across the entire audio frequency range can be difficult. For the case of IIR filters, the order of the filter is not so dependent on the location of the filter's corner frequency. FIR filters will generally require much higher order to produce equivalent response at low frequencies.
Koks būtų jūsų komentaras? |
|
|
|
|
|
|
Akustikos inžinerija |
Parašytas: 2017 09 25, 16:44 |
|
|
|
Skaitmeninių filtrų projektavimo dokumente perskaičiau išvadas, bet irgi reikalingas platesnis komentaras:
FIR can provide cxactly linear phase
IIR can provide similar magnitude response with fewer coefficients, or lower sidelobes for same number of coefficients
FIR designs by windowed sine or frequency sampling are simple
FIR equiripple designs allow better control of frequency breakpoints and of passband and slopband ripple, it is more complicated to implement, but that was solved 30 years ago...
IIR can be designed by mapping analog filter to digital. The bilinear transformation is particularly flexible, but frequency warping must be taken into account.
more coefficients: closer to desired response
wider transition band: less ripple in passband, more stopband attenuation
______________________________________________
FIR
+ linear phase if symmetric: h\n\ = h\N 1 n\,n = 0...., N 1
+ easy to design (especially windowed FIR)
IIR
- never exactly linear phase
+ comparable (or even better!) magnitude response as FIR but with lower order (using poles and zeros) Windowed FIR Larger M (vs smaller M)
+ W(ijj)| better approximation to H,i{u)
+ Sharper transition band
+ some sidelobes have reduced amplitude
- peak sidelobe in slopband relatively unaffected
- more computation (or more hardware)
- longer delay
Nonrcctangular windows (vs rectangular window)
+ lower sidelobe amplitude
+ less passband ripple
- wider transition band |
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods,
FS 22 Maps,
FS22 Mods |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS22 Trucks |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
Paskola internetu
Vartojimo paskola,
paskola automobiliui,
paskola būsto remontui |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS22 Mods
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors Mods,
FS22 Maps Mods |
|
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat |
|
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting |
|
|
|