 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 23, 21:42. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Energetika ir elektrotechnika » Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 21, 23:34 |
|
|
|
Sveiki,
gal teko matyti tokią schemutę tiristorinio reguliatoriaus DC varikliui ?
Reikalas tame, kad ceche yra naudojamos kelių gamintojų pavaros, o jei greicio uzdavimo potenciometras (2-5 kom) netycia prisiliecia prie korpuso, tai pavarai iškart galas- valdymo schema yra galvaniškai sujungta su išlyginta 220V įtampa- kartais sudega net takeliai, labai sudėtinga atstatyti, kartais paprasčiau naują PCB padaryti. Labai aukštų parametru nereikia, bet originaliose pavarose būna IR kompensacija ir grižtamasis ryšys pagal inkaro EVJ, tai pageidautina būtų juos turėti savadarbėje pavaroje. Google ismeta tik kazkokius primityvus su 1 mikre 555 ar kazkokius "tobulus" reguliatorius is 10 detalių- DB3, KY202, ir dar 5 varzos su konderiais. Tokie primityvai netinka, ----- |
|
|
|
|
 |
 |
Re: Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 00:56 |
|
|
|
vidas.k rašo: |
Sveiki,
gal teko matyti tokią schemutę tiristorinio reguliatoriaus DC varikliui ?
Reikalas tame, kad ceche yra naudojamos kelių gamintojų pavaros, o jei greicio uzdavimo potenciometras (2-5 kom) netycia prisiliecia prie korpuso, tai pavarai iškart galas- valdymo schema yra galvaniškai sujungta su išlyginta 220V įtampa- kartais sudega net takeliai, labai sudėtinga atstatyti, kartais paprasčiau naują PCB padaryti. Labai aukštų parametru nereikia, bet originaliose pavarose būna IR kompensacija ir grižtamasis ryšys pagal inkaro EVJ, tai pageidautina būtų juos turėti savadarbėje pavaroje. Google ismeta tik kazkokius primityvus su 1 mikre 555 ar kazkokius "tobulus" reguliatorius is 10 detalių- DB3, KY202, ir dar 5 varzos su konderiais. Tokie primityvai netinka, ----- |
Kazin nebutu paprasciausiau daryti su tranzistorium? |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 02:31 |
|
|
|
as tai siulau nesivarginti su shema ir tiesiog panaudoti procesoriu. o veliau viska ka reikia bus galima suprogramuoti
siuo atveju tiks inimalus procesorius turintis ADC manua koks atmega48 bus kaip tik
i viena koja paduodam signala is tinklso kad procesorisu zinotu kada vyksta perejimas per nuli ir paskui panaudodami ADC matuojam uzduodanti ir daviklio signala ir jei reikia variklio evj, srove ir visa kita.
jei tavo variklis su pastoviu zadinimu tai galima ir greciso matavima pagal EVJ padaryti. tik idomu kas cia naudoja pastovu zadinima pavaroje su tiristoriniu reguliavimu?
shema betkokiu taveju gausis is ne daugiau kaip 10 detaliu
gatavos shemos kolkas nezinau, bet aprasymas kazkoks yra
http://atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2558.pdf |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 07:44 |
|
|
|
to povylas , Digix
chebraa, man atrodo, nesusikalbame---
Su tranzistoriumi- kaip supratau, siulai PWM reguliatoriu ? Apie tai galvojau, bet reikia patikimo varianto- cia pramonė, reikia patikimo daikto. Jei tranzą pramuš, motoras leisis visu greiciu, gali sugadinti stakles. O jei tiristorinis regleris, tai pramusus tiristoriu, paprasciausiai suveiks automatas ( 6 ar 10A), ir visa pavara atsijungs, motoras sustos.
Del zadinimo- tai praktiskai visos mano matytos pavaros turi NEPRIKLAUSOMA zadinima, tas pats ir cia.
Dar. Patikslinsiu- fabrikines pavaros buna sudarytos is 2-8 vnt (mazdaug tiek ) operaciniu stiprintuvu ( dazniausiai 741 ar panasus) , jie gauna maitinima is mazo trafuko + / - 15V. Panasia struktura reiketu islaikyti ir savadarbeje schemoje. Greicio uzdavimo potenciometra atskirsiu optiskai nuo likusios schemos dalies, bet tai atskira schemos dalis, ta spresiu atskirai.
Gal teko matyti panasia schemute kur nors ? |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 12:51 |
|
|
|
tai tada visgi nepasakei kodel tau nepatinka varisntas su procesoriumi?
nebent tu gal programuoti nemoki.
siap tai padaryti PI reguliatoriu yra gana lengva (D paprastai nereikalingas) tai tiesiog du operaciniais tiprintuvai ir viskas, bet jei darysi visas apsaugas ir bandysi ta EVJ matuoti, tai su analogine shema jau bus gana daug vargo. o vien jau tiristoriaus valdymo shema bus gana sudetinga..
Esu mates tokiu shemu kai mokiausi universitete, tai zveriskai sudetingos. Kiek atsimenu man dar paciam tokia teko paisyti ir skaisciuoti diplominiam darbui.
Sudetingiausia dalis tai tas tiristoriu tiltelio valdymo blokas. visa kita tai tik vienas ar tu operaciniai stiprintuvai.
beje pas tave turbut trifazis maitinimas?
Citata: |
O jei tiristorinis regleris, tai pramusus tiristoriu, paprasciausiai suveiks automatas ( 6 ar 10A), ir visa pavara atsijungs, motoras sustos. |
is kur tokia teorija?
jei pramus tiristoriu bus tas pats kaip ir pramusus tranzistoriu. jug pajungti jie abu toje pacioje vietoje.
bnebent tu kalbi apie valdoma trifazi tiristorini lygintuva.
su tranzistoriumi ko gero butu shema paprastesnebet grecisuais neapsimoka |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 13:18 |
|
|
|
to Digix
nenoriu listi i filosofavimus, bet yra patikrintos ir isbandytos schemos su opampais.Nereikia jokiu bagu su procesoriais, ar panasiu beprasmisku schemos komplikavimu.Vien tik analogika, ir to pilnai pakanka.
Jokio zverisko sudetingumo nematau, jei bus schema su 3-4 opampais.
Buvo fabrikiniai regleriai su vienu opampu 741.Vadinosi Synchroflow. (aisku, cia jau perdaug taupyta, gal mikroschemos tada brangios buvo)
Maitinimas vienfazis, valdomi 2 tiristoriai, i ju gatus galima paduoti impulsus is to pacio impulsinio trafuko, su 2 antrinemis apvijomis.(Dar 2 diodai po 20A, ir tai visas tiltas)
Del jegos tranzistoriaus - nieko nesupratau. PWM schema- ji su jegos tranzu- yra visiskai skirtinga nuo valdomo tiristorinio lygintuvo schemos. As pasirinkau tiristorini lygintuva, priezastis paaiskinau auksciau |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 14:52 |
|
|
|
Iš tikro tokiu atveju tiristorinis valdymas su keliais opampais yra geriausias pasirinkimas. Taip ir mano stalinėse tekinimo staklėse padaryta. Schema tikrai yra paprasta, nematau problemos net ir pačiam susiprojektuot. Maniškiame panaudotas vienas TL324. |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 16:04 |
|
|
|
circuit rašo: |
Iš tikro tokiu atveju tiristorinis valdymas su keliais opampais yra geriausias pasirinkimas. Taip ir mano stalinėse tekinimo staklėse padaryta. Schema tikrai yra paprasta, nematau problemos net ir pačiam susiprojektuot. Maniškiame panaudotas vienas TL324. |
tiksliai taip. Yra kinietiskas regleris,nesenos gamybos, jame kaip tik panaudoti 2 opampai 324. Tikslumas daugiau negu pakankamas, galimybes reguliuoti eile parametru- reakcijos greiti, IR drop, Vmax, ...
Gal galite savo schema pateikti ? Arba gera linka,(-us) , kuriais remiantis butu galima schema suprojektuoti.
IMHO- Kiek teko matyti skeletines schemas, yra geras variantas su pavaldžiu valdymu - pirmame konture yra inkaro sroves teigiamo gr. rysio su integruojanciu operaciniu schema , o ji apima antras konturas - neigiamas gr. rysys pagal inkaro itampa, schema Proporcine arba PI.
O kaip pas jus realizuotas reguliatorius ? [/b] |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 16:32 |
|
|
|
Deja schemos neturiu, visas reikalas gamyklinis (staklės Einhell MTB-3000).
Labai nesigilinau kaip ten veikia, bet įsivaizduoju maždaug taip:
už AC 220V stovi diodinis tiltelis, už jo tiristorius (gal ir tranzistorius, nesigilinau) ir DC variklis. Greitis reguliuojasi potenciometru, iš kurio 0-12V įtampa (spėju) eina į komparatoriaus principu veikiantį opampą. Kitas opampo galas per daliklį jungiasi prie variklio. Kol variklio generuojama įtampa mažesnė už nustatytą potenciometru - raktas (tiristorius/tranzistorius) atidarytas. Tik jei gerai pamenu yra ten bent 2 ar 3 TO-220 korpusai ir vienas kelių W rezistorius, tai matomai veiks šiek tiek sudėtingiau.
Tiesa, variklis 500W DC, su pastoviais magnetais. Paieškosiu, kažkur turėjau plokštės foto. Ir oscilografo screenšotus kažkur buvau įmetęs. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 18:36 |
|
|
|
vidas.k rašo: |
Arba gera linka,(-us) , kuriais remiantis butu galima schema suprojektuoti.
[/b] |
teroijos internete gana daug yra, bet jei nenori naudoti procesoriaus tai teks viska ta daryti fiziskai o ne rasyti programele.
pagrindine dalis sioje shemoje yra valdomas tiristorinis lygintuvas kuriams reikes nulio kirtimo detektoriaus, kuris isejime generuotu pjuklime itampa komparatoriaus ir tiristoriaus dariverio.
Del paties reguliatoriaus tai galima tiesiog apsiriboti paprastu operaciniu stirrintuvu ir gauti P reguliatoriu, jei reikia didelio ilgalaikio tikslumo galima dadeti integratoriu, bet tai apsunkina derinima, ir mazina sistemos stabiluma nes pries nusistovedamas grestis svyruos daugiau ar maziau.
be tinkamo derinimo konkreciai pavarai, PI reguliatorius yra gana bevertis daiktas. todel as siulycisu integratoriaus nenaudoti, nes jis tiek jau daug naudos neduos jei nereikia ipac precizinio greicio.
daryti be procesoriaus koki nors EVJ matavima tai jau manau neapsimoka, nebent tau jau labai reikai besensorinio greicio matavimo. |
|
|
|
|
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 22, 23:02 |
|
|
|
grandfank rašo: |
"screenšotus" - kas taip sako, tas ant savęs pasisako (regis bukėjimas lietuvėlėj sėkmingai eina į priekį). |
Teisingai, tą ir stebime skaitydami gerb. grandfank žinutes. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
Savadarbė 220 VDC 1kW variklio pavara |
Parašytas: 2010 08 25, 11:54 |
|
|
|
perskaičiau E.L.O. duotą linką, bet ten nagrinėjami gerokai paprastesni regleriai, grąžto greičiui reguliuoti, buvo užsiduota sukurti reglerį su viena 8 pinų bendros paskirties mikre------ , tai kažkokių aukštų rezultatų nepasieksi, jau iš anksto aišku.Kai kurie variantai susideda tik iš 10 diskretinių elementų
Štai vienų iš mano aptarnaujamų reglerių gamintojų linkas, tik jame aprašomi jau gerokai naujesni modeliai. Synchroflow, Minivar- http://www.miprosyn.com/regolatoriuk.htm
Vienas dalykas paminėtas, ką ir įtariau iš karto- dviejų kontūrų reguliavimo schema- Speed control: double current-speed loop.
Parametrai geri, net per geri- greičio stabilumas be tachodaviklio- 1:30. Šiaip, jei gauti panašaus reglerio schemą, ją būtų galima suprastinti, ir pagaminti tokį reglerį, dar įdėjus opto atskyrimą greičio uždavimo potencui |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |