 |

|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 11 12, 15:36. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Energetika ir elektrotechnika » Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 20:07 |
|
|
|
|
| Pagal teoriją, toks variklis (idealus), dirbdamas be apkrovos, turėtų bėgėtis iki begalybės. Taip pat kažkur susigūglinau, kad pirmieji tokio tipo varikliai įsibėgėdavo iki pakankamo greičio kad rotorius išsitaškytų nuo išcentrinės jėgos. Kodėl taip nesielgia nauji varikliai? Tarkime kad ir mano turimas 2kW bulgarkės variklis - apsukos pakyla iki tam tikrų (nepasakyčiau kad labai aukštų) ir toliau nebekyla. Ar dabartiniuose varikliuose yra įdiegtos kokios nors apsaugos? |
|
|
|
|
|
 |
 |
Re: Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 20:37 |
|
|
|
|
| circuit rašo: |
| Pagal teoriją, toks variklis (idealus), dirbdamas be apkrovos, turėtų bėgėtis iki begalybės. Taip pat kažkur susigūglinau, kad pirmieji tokio tipo varikliai įsibėgėdavo iki pakankamo greičio kad rotorius išsitaškytų nuo išcentrinės jėgos. Kodėl taip nesielgia nauji varikliai? Tarkime kad ir mano turimas 2kW bulgarkės variklis - apsukos pakyla iki tam tikrų (nepasakyčiau kad labai aukštų) ir toliau nebekyla. Ar dabartiniuose varikliuose yra įdiegtos kokios nors apsaugos? |
Teiginiai buvo taikomi nuolatinės srovės varikliams ir maitinamiems iš nuolatinės srovės. Jei bulgarkės variklį maitini kintama (tik spėju) tai gal susiję su kokiais nors permagnetinimo nuostoliais statoriaus šerdyje (rotoriaus apvija bet kokiu atveju teka kintamoji srovė) ar pan.
P.S. gerai prisimenu grupioko veido išraišką po to kai jis per laboratorinį netyčia nutraukė lygiagretaus žadinimo variklio žadinimo srovę  |
|
|
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 20:52 |
|
|
|
|
Bandymų metu maitinu DC. Įdomu tai, kad nuoseklaus žadinimo varikliui atjungus statorių, jis bėgėjasi, bet tik iki tam tikrų apsukų. Manau, kad tikrai nedaugiau 5-10k rpm. Įdomu kodėl tiek mažai.
Toks pats rezultatas ir maitinant statorių iš reguliuojamo srovės šaltinio - mažinant srovę prieinamas toks taškas kai variklis bėgėtis nustoja. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 21:02 |
|
|
|
|
| circuit rašo: |
Bandymų metu maitinu DC. Įdomu tai, kad nuoseklaus žadinimo varikliui atjungus statorių, jis bėgėjasi, bet tik iki tam tikrų apsukų. Manau, kad tikrai nedaugiau 5-10k rpm. Įdomu kodėl tiek mažai.
Toks pats rezultatas ir maitinant statorių iš reguliuojamo srovės šaltinio - mažinant srovę prieinamas toks taškas kai variklis bėgėtis nustoja. |
Nežinau. Galima spėlioti taip- kadangi nutraukus žadinimą variklio sukimo momentas sumažėja ir prie tam tikrų sūkių trinties nuostoliai pasidaro lygūs sukuriamam sukimo momentui - sūkiai nusistovi. Kas buvo rašoma vadovėliuose apie "в разнос" byrančius variklius tai turėta omeny pakankamai lėtaeiges daugiapoles mašinas, tais laikais kitokių nelabai dar buvo. Bulgarkės varikliui gi 10krpm yra normalūs darbiniai sūkiai. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 21:07 |
|
|
|
|
| Teoriškai šitas variklis turėtų varyti kokiais 30k rpm, nes bulgarkės deklaruojamos apsukos yra 6500 rpm (su apkrova matyt) ir dar stovi reduktorius ~5:1. Aišku, šeriu aš jį dabar 30-70V įtampom (be reduktoriaus = mažiau trinties), bet iš garso sprendžiant apsukos tiek tikrai nesiekia... |
|
|
|
|
|
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 21:15 |
|
|
|
|
| circuit rašo: |
| Teoriškai šitas variklis turėtų varyti kokiais 30k rpm, nes bulgarkės deklaruojamos apsukos yra 6500 rpm (su apkrova matyt) ir dar stovi reduktorius ~5:1. Aišku, šeriu aš jį dabar 30-70V įtampom (be reduktoriaus = mažiau trinties), bet iš garso sprendžiant apsukos tiek tikrai nesiekia... |
Hmm, 70V gal kiek mažoka, aš turiu kolektorinį variklį (nežinau kokio žadinimo) iš kažkokio karinio agregato tai ant jo parašyta =110V/~220V. |
|
|
|
|
|
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 21:45 |
|
|
|
|
pagal savo praktika pastebėjau kad greiti apriboja nuostoliai šerdyje kurie pasiekus 1khz pasidaro nežmoniški.
ir dar aisku ventiliatoriniai nuostoliai labai pakyla.
nuoseklaus žadinimo variklio greitis maždaug atvirkščiai proporcingas srovei tai todel jis negali kilti be galo. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 05 21, 22:21 |
|
|
|
|
| Evaldas_S rašo: |
| Hmm, 70V gal kiek mažoka, aš turiu kolektorinį variklį (nežinau kokio žadinimo) iš kažkokio karinio agregato tai ant jo parašyta =110V/~220V. |
Varikliui nesvarbu kokia įtampa, prie mažesnės jis tiesiog lėčiau suksis. Bet nuoseklaus jungimo variklis yra kitas atvejis.
va kas gaunasi: http://www.youtube.com/watch?v=Tp1NQL6oquU
Maitinu iš atskirų maitekų, rotorium duodu 70V, statoriun 5A ir mažinu. Apsukos jau gana nemažos gaunasi, iš garso sprendžiant drąsiai kokie 15-20k rpm. Galėtų suktis ir greičiau, bet pradeda stipriai kibirkščiuoti šepečiai. Viena priežastis gali būti mechaninė - šepečiai pradeda rezonuoti ir šokinėti ant kolektoriaus. Daugiau priežasčių nebus?
Įdomu tai, kad susidarius didesniam plazmos lankui, ne šiaip dingsta trauka, bet variklis ima staigiai stabdyti. Išvada - lankas užtrumpina gretimus kolektoriaus kontaktus, o tai jau kažin ar mechaninė problema... |
|
|
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 17, 01:22 |
|
|
|
|
Na originalios/nepakeistos konstrukcijos nuoseklaus zadinimo DC variklyje max apsukas paprastai riboja vidine velenu ir sepeciu trintis, t.y. variklio greitis dideja tol, kol mazejantis del silpnejancio zadinimo sukimo momentas atsveria trinti, toliau atitinkamai sukimo momentas (ir ji atitinkanti srove) jau daugiau nemazeja, atitinkamai apsukos daugiau nedideja.
Nedideliuose nuoseklaus zadinimo varikliuose, tokiuose kaip rankiniu elektriniu instrumentu, NK nera super-maksimaliai didelis - jis paprastai buna apie 60-70% (del butinumo gauti mazus gabaritus, nes kitaip tiesiog bus nepatogu dirbti su taupesniu bet gremezdisku tos pacios naudingos galios irankiu), todel tuscios eigos nuostoliai del vidines trinties (o ypac neapkrautam varikliui isisukus dideliu greiciu) gali siekti 20-30% ir daugiau nuo nominalaus galingumo, todel ir max greitis netampa begaliniu, nes ta 20-30% apkrova turesime bet kokiu atveju.
Toliau - jeigu atjungsime nuoseklaus zadinimo apvija nuo bendros nuoseklios grandines ir mazinsime atskirai i ja paduodama siuo atveju jau nepriklausoma zadinima (ir rotoriu irgi maitinsime atskirai), tai teks vel grizti prie bendresniu gamtos desniu, pagal kuriuos kaip yra zinoma laidininke, judanciame magnetiniame lauke, indukuojasi itampa, proporcinga magnetiniam laukui ir laidininko greiciui, ir ta indukuota itampa atsveria prie rotoroiaus apvijos prijungta maitinimo itampa, dar iskaiciavus ir itampos kritima aktyvineje laidu varzoje.
Jeigu magnetinis laukas mazeja, tai tam minetam prie rotoriaus prijungtos maitinimo itampos kompensavimui turi atitinkamai dideti sukimosi greitis, kol velgi kazkuriuo monentu gausime atsvara tarp didejancios (del greicio) trinties ir mazejancio kartu su magnetiniu lauku sukimo momento.
Nuo sio pusiausvyros momento, jei mazinsime nepriklausoma zadinima dar labiau, tai per silpno magnetinio lauko jau neuzteks tam, kad sukimosi greitis galetu dar padideti iskaitant kartu didejancia trinti, o tai reiskia, kad indukuota rotoriuje itampa jau negales kompensuoti rotoriaus maitinimo itampos, ir padetis pamazu taps panasi i variklio rotoriaus, tsakant, "veikima" be statoriaus , kas is esmes yra analogiska trafo veikimui be serdies, t.y. prades stipriai dideti rotoriaus srove ir kartu su ja itampos kritimas aktyvineje apviju varzoje, tuo budu reali apvijoms tenkanti itampa (kuria turi kompensuoti rotoriaus greitis) atitinkamai mazes, kas ir stabilizuoja apsukas tol, kol taip dirbantis variklis dar nesudege nuo didejancios rotoriaus sroves, o jei iki to laiko dar labiau sumazinsime zadinima iki nulio, tai kartu su pradedanciu susilydyti rotoriumi galbut dar spesime pastebeti ir visiska sukimo momento sumazejima - juk kazin ar tokie reiskiniai turetu stebinti jei bandysime rotoriu viena be statoriaus su prijungta prie rotoriaus jo maitinimo itampa, ar ne?
(o zadinimo nebuvimas yra tam beveik analogiskas) |
|
_________________ Elektroje stebuklų nebūna - būna blogi kontaktai!
"Aš čia, gyva!"
(durnyno SHIT'o vardas - Lietuva) |
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 18, 23:16 |
|
|
|
|
RVRSS, tavo rasliavos sedevru beda yra per ilgi sakiniai Pasaliniam skaitanciajam neimanoma suvokt tokiu ilgu sakiniu is karto. Pametama mintis. Kada nors paskaitinek pats savo rasliavas, pvz po menesio
Cia as draugiskai  |
|
|
|
|
|
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 18, 23:30 |
|
|
|
|
Prisiminiau elektrotechnikos dėstytoją, kuris, nuskambėjus skambučiui, sakydavo, kad tik sakinį užbaigs, ir ištempdavo jį iki 5 minučių.
Bet geriau ilgą sakinį perskaityti, negu trumpą perskaičius ilgai galvoti, ką norėta pasakyti. |
|
|
|
|
|
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 18, 23:58 |
|
|
|
|
| Galbūt ne visi pastebi, kad neapkrauto variklio srovė, per variklį, didėjant apsukimas, mažėja. tačiau ji negali mažėti iki 0, nes yra visokios kliūtys, trintis guoliuose, sūkūrinės srovės, ir t.t.Kai srovė sumažėja iki ribos, kurios reikia veikti trintį, variklio apsūkos nusistovi. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 19, 06:17 |
|
|
|
|
| zamolskis rašo: |
RVRSS, tavo rasliavos sedevru beda yra per ilgi sakiniai
Pasaliniam skaitanciajam neimanoma suvokt tokiu ilgu sakiniu is karto. Pametama mintis.
Kada nors paskaitinek pats savo rasliavas, pvz po menesio
Cia as draugiskai  |
Skaitau ne tik po menesio, bet kartais net ir po ne vienu metu - ir velgi isitikinu, kad paprasciau sudetingu dalyku paaiskinti neiseina.
(jei kas mano kitaip tegu pabando )
O nesuprantantiems turiu bent du patarimus:
1. Visu pirma teisingai vertinkite savo sugebejimus - ne visi gali viska suprasti, ir nereikia klysti galvojant, kad kazkam is jusu tai negalioja.
2. Kai as jaunysteje apstatydavau konkurentus visokiuose ten konkursuose ir olimpiadose, tai vykdavo ne todel, kad mano galvoj keliskart daugiau smegenu, tiesiog as nedarydavau vienos labai tradicines kitiems klaidos - o tai yra bandymo suprasti viska is karto.
Todel taip ir nesuregzdavo jie teisingos minties, tie skubetojai neraliuoti.  |
|
_________________ Elektroje stebuklų nebūna - būna blogi kontaktai!
"Aš čia, gyva!"
(durnyno SHIT'o vardas - Lietuva) |
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 19, 06:20 |
|
|
|
|
| str rašo: |
Prisiminiau elektrotechnikos dėstytoją, kuris, nuskambėjus skambučiui, sakydavo, kad tik sakinį užbaigs, ir ištempdavo jį iki 5 minučių.
Bet geriau ilgą sakinį perskaityti, negu trumpą perskaičius ilgai galvoti, ką norėta pasakyti. |
Skambuciai yra blogis.
Po to is tokios svietimo sistemos ir iseina gaujos "diplomuotu" durniu.
Kaip galima tiketis sukurti kazka nauja, dirbant pagal is anksto nustatyta tvarkarasti?  |
|
_________________ Elektroje stebuklų nebūna - būna blogi kontaktai!
"Aš čia, gyva!"
(durnyno SHIT'o vardas - Lietuva) |
|
|
|
 |
 |
Nuosekliai jungto DC variklio maksimalios apsukos |
Parašytas: 2010 06 19, 06:24 |
|
|
|
|
| rimasD rašo: |
| Galbūt ne visi pastebi, kad neapkrauto variklio srovė, per variklį, didėjant apsukimas, mažėja. tačiau ji negali mažėti iki 0, nes yra visokios kliūtys, trintis guoliuose, sūkūrinės srovės, ir t.t.Kai srovė sumažėja iki ribos, kurios reikia veikti trintį, variklio apsūkos nusistovi. |
Temos autorius kaip tik ir klause apie atveji, kai zadinimo srove galima mazinti iki 0, t.y. kai zadinimo apvija jau ne nuosekliai ijungta, o nepriklausomai maitinama is atskiro saltinio.
Realiam gyvenime is tikruju toks atvejis mazai tiketinas , bet visgi turinciam reikalu su elektromotorais naudinga yra suprasti ir tokius "uzribinius" atvejus.  |
|
_________________ Elektroje stebuklų nebūna - būna blogi kontaktai!
"Aš čia, gyva!"
(durnyno SHIT'o vardas - Lietuva) |
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|

|
 |