Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 05 12, 16:57. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
Reik skaityti knygeles pačiam. Neaišku kaip su fizika ar suprantama kas tas vektorius,ar yra elektrotechnikos žinių. A turguje daug kam paaiškino? Beje, jei klausiam apie kintamos srovės variklį reikia pasakyti, kad anas asinchroninis ar sinchroninis.
trumpai AC variklis veikia taip.
yra trys banguojancios fazes. jos atbanguoja laidais, kaip juroj trys bangos is eiles. sitos bangos patenka i statoriu. statorius toks gudrus daiktas, kur suriecia jura ir privercia banguot ratu. virs bangu kaba rotorius su sparneliais. kiekviena banga uzkliuna uz sparneliu ir pastuma puse apsukimo. kiekviena banga truputi persidengia su kita banga (trecdaliu), taip viena kitai padeda sukt rotoriu. rotorius toks blogietis ir tingi suktis, del jo bangai buna nepasiseka ir pastuma rotoriu nepilnai puse o biski maziau. taip kas keli atsilikimai susidaro tarpas ir sparneliai persimeta 1 banga atgal - sitas reiskinys vadinamas variklio praslydimu. jei sukeiti bet kurias dvi bangas vietom jura pradeda banguot i kita puse ir varikli suka atbulai
daba apie besisukanti magnetini lauka. cia biski sudetingiau .
statoriuje yra idetos apvijos. apvija banga vercia i magnetini lauka, nu kaip elektromagnetas. tas laukas kai bangos virsune veikia i viena puse sakykim "stuma" . paskui mazeja, kol pervirsta i "traukia", "traukia" stipreja, o kai bangos dugnas - "traukia" veikia stipriausiai. ir taip kiekviena apvija lygtai pulsuoja pagal bangos ritma, lyg magneta deliotum tai viena tai kita puse.
apvijos statoriuje isdeliotos kas 120 laipsniu (kas trecdali) .
su trimis ritemis gaunasi toks efektas kai viena apvija NR1 "stuma" maksimaliai, kitos dvi NR2 ir NR3 apvijos tuo metu dalinasi "traukia" po trecdali. maksimalus "traukia" tuo metu taske tarp tu dvieju NR2 ir NR3 apviju.
paskui ta apvija NR1 kur "stumia" pradeda mazet, sekanti apvija NR2, pereidineja i is "traukia" i "stumia", o apvija NR3 pereina i maksimalu "traukia". ir sita magnetinio lauko "stumimo" - "traukimo" kryptis truputi pasisuka. Maksimalus "stumia" atsiduria taske tarp apviju NR1 ir NR2. o maksimalus "traukia" ties apvija NR3.
Toliau apvija NR1 pereina i rezima truputi traukia, Apvija NR2 pereina i maksimalu "stumia". Apvija NR3 sumzeja i truputi "traukia". magnetinio lauko "stumimas"- "traukimas" vel pasisuka.
per situs tris etapus magnetinis laukas pasisuka statoriuje trecdaliu.
ir taip toliau.
banga kiekvienoje riteje virsta i pulsuojanti magnetini lauka,
o to magnetinio lauko "stumimo"-"traukimo" kryptis sukasi ratu.
sitas magnetinio lauko sukimasis vyksta vien tik statoriuje, rotoriaus tuo metu gali net nebut. kadangi jis nematomas, tai paprastai niekas ir nesupranta kaip veikia AC variklis
faktiskai i statoriu ikisus bet koki gelezies gabala, jis kazkiek isimagnetintu,, ir turetu pradet suktis
o vadoveliuose specialiai priknista proto, kad niekas nesuprastu pasaulinis elektroniku samokslas zeigeits