 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 10 11, 08:29. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Mikrovaldikliai » DC variklio greičio reguliavimas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
 |
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 28, 13:34 |
|
|
|
Kitoje temoje išsiaiškinome kaip veikia DC variklio apsukų stabilizavimas nenaudojant tiesioginio matavimo.
Dabar pribrendo reikalas tiksliai kontroliuoti bešerdžio 80mW DC mikrovariklio darbą. Reikia palaikyti nustatytas apsukas, taip pat skaičiuoti apsisukimų skaičių.
Mechaninė dalis atrodo taip:
Paveiksliuke matomas variklis laikiklyje, ant jo ašies užmauta feromagnetinė plokštelė, guolis ir sliekas. Šalia feromagnetinės plokštelės įtaisytas holo sensorius.
Holo sensoriaus išėjime yra du flagai: Direction ir Clock. Direction, kaip galima būtų įtarti, nurodo sukimosi kryptį, o Clock sugeneruoja vieną impulsiuką kas 90°.
Žodžiu, tuos impulsiukus reikėtų apdoroti su mikrovaldikliu ir taip valdyti variklio srovę (PWM), kad greitis būtų stabilus kintant apkrovai.
Kokį apdorojimo algoritmą siūlytumėt? Aš turiu porą minčių, bet labai įdomu ką pasiūlysite jūs. Gal atsiras kas jau daręs tokį dalyką.. |
|
|
|
|
 |
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 20:50 |
|
|
|
paprastai visais atvejais naudojamas PID kontroleris,
tik jei nori geru rezultatu reikia ji tinkamai suderinti.
va cia kaip tas droma tikiuosi universitete turejot biski pasimokyti, nors speju kad mazai kas nors suprato apie ka isvis mokesi.
beje kam tau rupi vienu metu apsisukimu skaicius ir greitis?
sitie dalykai siek tiek vienas kitam priestarauja todel teks rinktis kompromisa. |
|
|
|
|
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 20:53 |
|
|
|
esant tiEk mazai impulsu per suki letose apsukose greitis nebus stabilus ( palaikyti jo neimanoma). |
|
|
|
|
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 21:23 |
|
|
|
VytasS rašo: |
esant tiEk mazai impulsu per suki letose apsukose greitis nebus stabilus ( palaikyti jo neimanoma). |
imanoma, jei daviklius panaudosi ne greicio matavimui o variklio parametru kalibravimui |
|
|
|
|
 |
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 21:25 |
|
|
|
Persiskaičiau, sužinojau šį tą naujo ir įdomaus. Deja nepagelbėjo šiuo klausimu.
Digix rašo: |
paprastai visais atvejais naudojamas PID kontroleris,
tik jei nori geru rezultatu reikia ji tinkamai suderinti.
va cia kaip tas droma tikiuosi universitete turejot biski pasimokyti, nors speju kad mazai kas nors suprato apie ka isvis mokesi. |
Nebuvo apie tai užsiminta paskaitose, nors toks trumpinys buvo matytas datašytuose. Dėkui, pasidomėsiu plačiau.
Digix rašo: |
beje kam tau rupi vienu metu apsisukimu skaicius ir greitis?
sitie dalykai siek tiek vienas kitam priestarauja todel teks rinktis kompromisa. |
Kaip kodėl?.. Labai paprasta: impulsais skaičiuoju apsisukimų skaičių (iki kur bus slieku nustumta detalė), o greitis kaip greitis - kada ta detalė bus toje pozicijoje.
VytasS rašo: |
esant tiEk mazai impulsu per suki letose apsukose greitis nebus stabilus ( palaikyti jo neimanoma). |
Taip, tai yra didelė bėda. Bet vis viliuosi, kad per kelis apsisukimus pavyks bent minimaliai stabilizuoti greitį, kad nebūtų "skambesio". Taip pat, manau reikėtų nueiti eksperimentiniu keliu ir taip bent minimaliai programiškai kompensuoti mechaninius pagreičius (pvz. kad variklis sustotš tada kada reikia, o ne apsisukus dar kelis kartus).
Žinoma dar lieka variantas variklio greitį reguliuoti matuojant jo EVJ, kaip tai padaryta gerokai galingesniame variante. |
|
|
|
|
 |
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 21:42 |
|
|
|
apie situos reguliatorius man atrodo visu metu kursas buvo, bet nepastebejau kad kas nors butu suprates apie ka ten isvis mokesi
circuit rašo: |
Digix rašo: |
beje kam tau rupi vienu metu apsisukimu skaicius ir greitis?
sitie dalykai siek tiek vienas kitam priestarauja todel teks rinktis kompromisa. |
Kaip kodėl?.. Labai paprasta: impulsais skaičiuoju apsisukimų skaičių (iki kur bus slieku nustumta detalė), o greitis kaip greitis - kada ta detalė bus toje pozicijoje.
|
jei to dalyko visdelto nesimokete, tai principas mazdaug toks.
kad dinaminis reguliavimo gretis priklauso nuo tiklsumo jei nori rezultata pasiekti gretai tii ji siek tiek persoksi ir teks sugrizti atgal, jei nori iskart pataikyti i tiksla reikia leciau reguliuoti prie pabaiga.
del kokiu nors netesiniu metodu nezinau, gal kazkaip ta ir imanoma apieiti
zinoma cia tik kai nori pasiekti maksimalius pavaros parametrus, jei tau to nereikia tai nieko sunkaus nebus viskas gausis savaime. |
|
|
|
|
 |
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 29, 23:43 |
|
|
|
Patikek tikrai nemokino. Per elektrotechnikos disciplina tiktai supazindino su varikliu tipais ir tuom buvo baigta. |
|
|
|
|
 |
 |
DC variklio greičio reguliavimas |
Parašytas: 2008 09 30, 03:06 |
|
|
|
circuit rašo: |
Taip, tai yra didelė bėda. Bet vis viliuosi, kad per kelis apsisukimus pavyks bent minimaliai stabilizuoti greitį, kad nebūtų "skambesio". Taip pat, manau reikėtų nueiti eksperimentiniu keliu ir taip bent minimaliai programiškai kompensuoti mechaninius pagreičius (pvz. kad variklis sustotš tada kada reikia, o ne apsisukus dar kelis kartus).
Žinoma dar lieka variantas variklio greitį reguliuoti matuojant jo EVJ, kaip tai padaryta gerokai galingesniame variante. |
va del sito galiu pasiulyti panaudoti PWM greicio reguliavimui.
tik kad galetum reguliuoti pagal EVJ siulau PWM isejime jungti ne MOSFETAS+DIODAS o half bridge is dvieju mosfetu. tokiu atveju isejime gaunasi itampa proporcinga PWM santykiui
nors ko gero tau betkokiu atveju teks daryti full bridge, tai visa tai gausis savaime
bereikia tik pamatuoti vatiklio greiti su tais davikliais, apsisikaisciuoti kv koeficienta, ir toliau visas reguliavimas per EVJ
valdymas gausis gana neblogas, nes automatikai turesi ir variklio stabdyma tai gali buti kad isvis neteks net galvoti apie ta sistemos nestabiluma ar koki "skambejima"
matuoti evj visai nereikia. reikia tik paduoti norima itampa.
labai neblogai sitam reikalui tinka attiny2313 procesorius, nes jis turi PWM isejimus su deadtime, kaip tik ko reikia PWM valdymui.
deja biski mazai atminties net cia jau reikia ziureti kokie jos poreikiai |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|

|
 |