|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 01 24, 16:47. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Autoelektronika » Savadarbė krovimo relė-reguliatorius
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 4 Pereiti prie 1, 2, 3, 4 Toliau |
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 10, 17:15 |
|
|
|
Sveiki!
Turiu oldtimer'į automobilį, kurio generatorių valdo elektromagnetinės rėlės pagrindu pagamintas įtampos reguliatorius.
Apie trūkumus manau aiškinti daug nereikia: srovės srebia daug, įtampa 14.3 V nebūna niekados (arba būna per daug, arba per mažai, normaliai atreguliuot man nepavyko), be to, kontaktai apsioksiduoja vos po poros mėnesių...
Mąstau, jog elektroninė rėlė-reguliatorius būtų patikima išeitis iš šitos situacijos.
Generatorius 30 A nominalo, trijų fazių, rotoriaus varža 7 Omai.
Dabartinė elektromagnetinė rėlė turi 3 pajungimus: minusas, Terminal 15 (pliusas po įjungto degimo) ir Terminal 67 (rotoriaus sužadinimas).
Elektroninė rėlė maitintųsi nuo Terminal 15, per jį patį sektų ir generatoriaus duodamą įtampą (suprantu, kad čia ne visai teisingas sprendimas. Teisingiau būtų, kad feedback'as būtų atskiras laidas, ateinantis nuo pliusinės akumuliatorias klemos, bet tikrai nenoriu papildomo laido tempti per visą mašiną dėl mizerinio efekto).
Terminal 67 įtampą manau verta padidinti iki kokių 15-15.5 V, tam, kad padidinti rotoriaus sužadinimą iki saugaus maksimumo (šitas generatorius ant laisvų nekrauna visiškai, krovimas prasideda tik nuo ~1500 variklio apsukų).
Gal kas netingėtų papaišyti schemą tokiam daiktui, trumpai pakomentuot, padėt su rekomenduojamais komponentais / rezistorių nominalais?
Būčiau dėkingas... |
|
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 10, 22:53 |
|
|
|
žiūrėk, kaip ten angliukai prijungti pačiame generatoriuje, senienose su elektromechaninėmis relėmis beveik visada vienas būna pastoviai prijungtas prie masės, tokiu atveju reikia jį izoliuoti, jei norėsi panaudot rammo pasiūlytą relę
dar vienas niuansas - praktikoje, kada vietoj elektromechaninės relės įdedama elektroninė, 2 atvejais iš 3 generas neišvysto savo nominalaus galingumo, būk tam moraliai pasiruošęs
hint: senovinės konstrukcijos elektromechaninių relių vis dar galima nusipirkti traktorių atsarginėmis dalimis prekiaujančiose parduotuvėse |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 00:58 |
|
|
|
Dabar tiksliai nepamenu, bet berods iš tiesų vienas prijungtas prie masės, jei atmintis neapgauna... Kaip suprast, izoliuot? Nuo ko jis turi būt izoliuotas, ir kur tuomet pajungtas?
O kodėl prijungus elektroninę, dažniausiai nebeišvysto nominalios galios? Lyg ir atvirkščiai turėtų būt, dėl padidėjusio efektyvumo ir pan.. Sorry, turbūt per kvailas aš šitam reikalui.
Tas generas ir taip neišvysto nieko, kol variklis neišvysto 1500 aps/min. Patikrinta tiek teorijoje, tiek praktikoje.
PS: jei įdomu, tai čia generas nuo ZAZ, G-502.
PPS: vieną praktinę demonstraciją galima rasti čia: https://www.youtube.com/watch?v=8KVhT9Fr38Q |
|
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 01:26 |
|
|
|
hide rašo: |
Dabar tiksliai nepamenu, bet berods iš tiesų vienas prijungtas prie masės, jei atmintis neapgauna... Kaip suprast, izoliuot? Nuo ko jis turi būt izoliuotas, ir kur tuomet pajungtas?
|
Nei šepetėliai, nei jų laikikliai, neturi turėti elektrinio kontakto su generatoriaus korpusais, kitaip tos elektroninės relės JA-112B neprijungsi.
Nežinau ar visuose ZAZose vienodai, bet vienoje schemoje rodo, kad prijungta į korpusą.
Ir dar, relinės įdomybės.
https://www.youtube.com/watch?v=mYR1T25Hh-I&t=277s
https://www.youtube.com/watch?v=X20Rgjz4Vw8 |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 10:15 |
|
|
|
Dabar aiškiau nei aišku.
Pas mane vienas rotoriaus galas pajungtas prie korpuso, o kitam reguliatorius komutuoja pliusą. Papildomų diodų taip pat nėra.
Trumpai tariant, kad nelįsti giliai į generą, paprasčiausias sprendimas yra naudoti rėlę "121.3702".
Tik lieka vienas neaiškumas, ar "121.3702" turi pakankamai galingą tranzistorių, gebantį užmaitinti rotorių, kurio varža ~7 Omai (teoriškai >2A) |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 17:07 |
|
|
|
hide rašo: |
Trumpai tariant, kad nelįsti giliai į generą, paprasčiausias sprendimas yra naudoti rėlę "121.3702". |
visiškai teisingai
Citata: |
Tik lieka vienas neaiškumas, ar "121.3702" turi pakankamai galingą tranzistorių, gebantį užmaitinti rotorių, kurio varža ~7 Omai (teoriškai >2A) |
galingumo daugiau nei pakankamai, rotoriai, kurie naudojami su šita relė turi apie 4 omų varžą
bet būtent dėl to, kad tame ZAZo genere varža beveik dvigubai didesnė už tipinę - 2,5...4 omai - su šita rele genero galingumas bus nepilnas
ant kiek nepilnas - pamatysi tik surinkęs
aš šitu dalyku daug prisižaidžiau prieš kokia 15...20 metų, tada dar pas žmones ir įmones dar buvo gana nemažai senobinės technikos su mechaninėm relėm, tiesioginis pakeitimas elektronine praktiškai visada reikšdavo didesnį ar mažesnį, bet sumažėjimą (galingumo) |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 17:57 |
|
|
|
apturėjus košmarų su elektromagnetinėm rėlėm, man net girdėt apie jas nebesinori
sąžiningai įvairiais būdais bandžiau bent trumpam atreguliuot ją taip, kad veiktų normaliai bent savaitę. Nu niekaip. Tai nedakrauna, tai verda akumą. Jei spyruoklės įtempimas geras, tai tada kontaktai prilipo ar dar kokia velniava išlindo... |
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 20:06 |
|
|
|
Nesuprantu, kuo tas galingumo sumažėjimas pasireiškia? Krovimo rėlė matuoja borto įtampą ir į angliukus paduoda tokią įtampą, kad pasiektų tą, kuri nustatyta rėlėje. Ir prie ko čia rotoriaus varža... Galingumas, pagal mane tai- pačio generatoriaus amperažas... Kiek teko konstruot, nepastebėjau jokio skirtumo...
Prieš kokius 25-30m, kai nebuvo iškur paimt kokią nors krovimo rėlę sugędus kelionėj- neblogai tiko 21w posukių lemputė. Degimas per lemputę į angliukus. Namo visada parvažiuosi... |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 21:26 |
|
|
|
tiesą sakant, aš irgi nelabai suprantu, kaip gali galingumas būt sumažėjęs, bet tą nesupratimą nurašau ant to, kad esu apyžalis elektronikoj.
Jei rotorius galingesnis (= jo varža mažesnė), nei tas, kuriam apskaičiuota rėlė (kuri, grubiai paėmus, veikia tiesiog kaip paprastas mechaninis jungiklis), tai jo prisotinimas gali būt arba lėtesnis, arba tiesiog viršyt tranzistoriaus komutuojamą maksimalią srovę. Tokiu atveju, sukuriamas mažesnis magnetinis laukas, ko pasekoje iš tiesų kristų galia. Bet čia atvirkščiai, rotorius mažiau galingas, nei tas, kuriam rėlė apskaičiuota... Tai nebent jo sužadinimo greitis gali būt mažesnis... |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 22:04 |
|
|
|
mivaldis rašo: |
Nesuprantu, kuo tas galingumo sumažėjimas pasireiškia? Krovimo rėlė matuoja borto įtampą ir į angliukus paduoda tokią įtampą, kad pasiektų tą, kuri nustatyta rėlėje. Ir prie ko čia rotoriaus varža... Galingumas, pagal mane tai- pačio generatoriaus amperažas... Kiek teko konstruot, nepastebėjau jokio skirtumo...
Prieš kokius 25-30m, kai nebuvo iškur paimt kokią nors krovimo rėlę sugędus kelionėj- neblogai tiko 21w posukių lemputė. Degimas per lemputę į angliukus. Namo visada parvažiuosi... |
Čia jau reik su oscilografu daboti, kas pareina į rotoriaus apviją. Gal tų relių dažnis kažkaip apribotas ir neužtenka tų impulsų, kad mažesnės galios generatoriai būtų sužadinami iki savo nominalios galios, biesai juos tenai žino. Va yra schema, trupinys parašymo tos relės veikimo, skaičiau aš tenai, bet nelabai ką supratau, tik tiek, kad atsidaro, užsidaro ...
Imti schemą ir pas Algį kreiptis, gal jis tenai paturbins relės impulsų dažnį, o gal trukmę ir ZAZuko generatorius duos aliektras kaip žiguliuke.
http://vksn.narod.ru/auto/r1213702.html |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 22:13 |
|
|
|
hide rašo: |
tiesą sakant, aš irgi nelabai suprantu, kaip gali galingumas būt sumažėjęs, bet tą nesupratimą nurašau ant to, kad esu apyžalis elektronikoj.
Jei rotorius galingesnis (= jo varža mažesnė), nei tas, kuriam apskaičiuota rėlė (kuri, grubiai paėmus, veikia tiesiog kaip paprastas mechaninis jungiklis), tai jo prisotinimas gali būt arba lėtesnis, arba tiesiog viršyt tranzistoriaus komutuojamą maksimalią srovę. Tokiu atveju, sukuriamas mažesnis magnetinis laukas, ko pasekoje iš tiesų kristų galia. Bet čia atvirkščiai, rotorius mažiau galingas, nei tas, kuriam rėlė apskaičiuota... Tai nebent jo sužadinimo greitis gali būt mažesnis... |
Reiktų impulsų dažnį stebėti, ar didėja impulsų dažnis, kuomet užsodinamas mažesnės galios generatorius. Gal tos relės pasiekia tam tikrą impulsų dažnį ir įtampai toliau krentant, nebedidina impulsų dažnio į rotorių ... nu čia tokia mano fantazija. |
|
|
|
|
|
|
Savadarbė krovimo relė-reguliatorius |
Parašytas: 2024 02 11, 23:27 |
|
|
|
Normalesnė / įskaitomesnė reguliatoriaus schema čia:
https://ibb.co/VL7GT42
Dėl patobulinimo, tai įdomu įdomu, ar įmanoma ką nors schemoje pakeisti į geresnę pusę
Aišku, kad atsiras krovimas ant laisvų apsukų, tai neverta tikėtis, nes į rotorių padavus tuos pačius 14 Voltų tiesiogiai be jokių rėlių, generas vis vien nepajėgus duoti nominalios įtampos, kad užmaitintų save ir degimo sistemą. Įdomi logika buvo sugalvota gamykloje... nelabai jos suprantu |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|
|
|