|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 04 26, 04:17. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Elektronika žaliems » DC-DC 15V 30A
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 24, 21:19 |
|
|
|
https://www.powerstream.com/SLA.htm
cia norejau pasakyti kad zemesneje temperaturoje pakrovejai neikrauna akumu jei nera ant gnybtu 15v ir daugiau,ziureti lentele linke
There are two types of sulfation: reversible (or soft sulfation), and permanent (or hard sulfation). If a battery is serviced early, reversible sulfation can often be corrected by applying an overcharge to an already fully charged battery in the form of a regulated current of about 200mA. The battery terminal voltage is allowed to rise to between 2.50 and 2.66V/cell (15 and 16V on a 12V mono block) for about 24 hours. Increasing the battery temperature to 5060°C (122140°F) during the corrective service further helps in dissolving the crystals.
https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfation_and_how_to_prevent_it |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 24, 22:50 |
|
|
|
laimis00 rašo: |
https://www.powerstream.com/SLA.htm
cia norejau pasakyti kad zemesneje temperaturoje pakrovejai neikrauna akumu jei nera ant gnybtu 15v ir daugiau,ziureti lentele linke
There are two types of sulfation: reversible (or soft sulfation), and permanent (or hard sulfation). If a battery is serviced early, reversible sulfation can often be corrected by applying an overcharge to an already fully charged battery in the form of a regulated current of about 200mA. The battery terminal voltage is allowed to rise to between 2.50 and 2.66V/cell (15 and 16V on a 12V mono block) for about 24 hours. Increasing the battery temperature to 5060°C (122140°F) during the corrective service further helps in dissolving the crystals.
https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfation_and_how_to_prevent_it |
Vienas toks pat rašė, kitas toks pat skaito.
Sulfatacija yra nei minkšta, nei kieta, o grįžtama, arba negrįžtama.
Iškrovus akumą, plokštelių cheminė sudėtis yra PbSO4, jei tuojau pat įkrausi, tai iš to sulfato vėl turėsi PbO2 ir Pb. Tai vadinama grįžtama sulfatacija. Ir tam nereikia akumo virinti, o tik įkrauti.
Jei iškrautą akumą palaikysi ilgiau, sulfatas kristalizuosis ir iš PbSO4 jau sieros rūgšties "neišvarysi". Nebegrįžtamais sulfatais apaugusios plokštelės trukdo tolimesnėms įkrovimo/iškrovimo cheminėms reakcijoms, todėl akumą pavirina, kad sulfatai nutrupėtų, gerai jei į dugną nukris, o jei sugadins tenai tas visas "pertvaras" ...
Kitas momentas, dar yra išlyginamasis įkrovimas.
Žodžiu, norint teisingai ir ilgai akumuliatorių naudoti, perki automatinį įkroviklį, jame yra ir žieminis krovimas ir daugiau tenai visko, o 4A įkrovimo srovė pats tas lengvosios akumui. O visokios samadėlkos tik akumams gadinti, ypač jei trūksta žinių, bei nori laiko sutaupyti - nesėdėti ir nereguliuoti, pagal A/V parodymus.
laimis00 rašo: |
(15 and 16V on a 12V mono block) for about 24 hours. Increasing the battery temperature to 5060°C |
Nusiųsk šitą citatą kokiam akumuliatorių gamintojui, gausi atsakymą, kad ne sulfatus, o akumuliatorių naikini. |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 25, 06:59 |
|
|
|
laimis00 rašo: |
todel kad sudege svarke ir nenorejau ismesti trafo ir kad esu jau kroves su mazu pakroveju ilgai ir norejau greiciau |
Pirma, akumuliatoriaus įkrovimo srovės nereikia viršyti dešimtadalio akumuliatoriaus talpos. Kraunant didesne srove, "išsibarsto" atskirų sekcijų įkrovimo lygis. Ir kad jį atstatyti, t.y. suvienodinti visų sekcijų įkrovos lygį, reikalingas išlyginamasis įkrovimas, kuris vėlgi, kompromisinis:
"Visgi svarbu ir optimalus laikotarpio tarp išlyginamųjų įkrovimų nustatymas, nes per dažnai vykdant išlyginamąjį įkrovimą, akumuliatorių amžius trumpės dėl perkrovimo, o atliekant išlyginamąjį įkrovimą per retai dėl silpniausių elementų sulfatacijos."
Kitaip tariant, pilnai įkrautas sekcijas tenka pavirinti, kad galutinai įsikrautu likusios sekcijos, kurios prie įprasto įrovimo lieka neįkrautos.
Lidlinio įkroviklio grafikas:
https://www.gebruikershandleiding.com/bestanden2/html/656511/bg3.png
Įkroviklis desulfataciją daro tik tuomet, jei aptinka, kad akumuliatoriaus įtampa yra žemesnė nei 10,5V. Logika tame, kad esat tokiam iškrovimui, plokštelės apauga nebegrįžtama sulfatacija, kuri trukdo akumuliatorių įkrauti, todėl tuos sulfatus reikia tiesiog nutrupinti. Ir jei po tais sulfatais dar liko "užkoncervuotų" gerų plokštelių, jas galima įkrauti. Nuo 10,5V įtampos, įkroviklis pradeda įkrauti akumuliatorių savo max. 3,8A įkrovimo srove ir krauna iki pasiekia 12,8V. Kaip ir rašiau prieš tai, galingas įkroviklis tik tam, kad įkrautum iki galės akumuliatorius užvesti variklį. Toliau, kuomet akumuliatoriaus įtampa pasiekia 12,8V, įkroviklis mažina srovę iki 3A. O pasiekus įtampą 14,1V, mažina įkrovimo srovę iki 800mA ir krauna pakol pasiekia 14,4V. Toliau įkroviklis persijungia į 100mA srovę iš stebi, jei akumo įtampa nenukrinta žemiau 12,8V, taip ir toliau su 100mA srove palaiko akumuliatorių, jei dėl didelio savaiminio išsikrovimo, įtampa krenta žemiau 12,8V, įkroviklis iš 100mA srovės persijungia į 800mA srovę, kad vėl įkrauti akumuliatorių ir taip be galo. Įprastai normalaus akumuliatoriaus įtampa prie 100mA įkrovimo srovės laikosi virš 13V ir paskutinis (7) ciklas neįsijungia, kaip ir desulfatacijos (2) ciklas, nes paprastai akumas jungiamas įkrauti, dar esant ant akumo gnybtų įtampai apie 12V.
15V įtampa reikalinga prie minusinių temperatūrų, kad bent dalinai įkrauti akumuliatorių. Kad pilnai įkrauti akumuliatorių reikia, kad akumo temperatūra būtų bent apie 20 laipsnių šilumos. Taip pat nevertėtų sušalusio akumo įnešus į šiltą patalpą, pradėti įkrovimą, nes netolygus akumuliatoriaus sekcijų atšildymas, sąlygos netolygų sekcijų įkrovimo lygį. Įkrauti akumą, kai visas vienodai sušilo, o ne tik šonai atšilo. |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 25, 14:12 |
|
|
|
rammas rašo: |
Pirma, akumuliatoriaus įkrovimo srovės nereikia viršyti dešimtadalio akumuliatoriaus talpos. Kraunant didesne srove, "išsibarsto" atskirų sekcijų įkrovimo lygis. |
Tai klaidingas įsitikinimas
Bet iš daugiametės praktikos žinau, kad ginčytis su šitos "anties" platintojais - beprasmiška |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 25, 20:56 |
|
|
|
gnt rašo: |
rammas rašo: |
Pirma, akumuliatoriaus įkrovimo srovės nereikia viršyti dešimtadalio akumuliatoriaus talpos. Kraunant didesne srove, "išsibarsto" atskirų sekcijų įkrovimo lygis. |
Tai klaidingas įsitikinimas
Bet iš daugiametės praktikos žinau, kad ginčytis su šitos "anties" platintojais - beprasmiška |
Kodėl klaidingas? Kiek teko skaityti apie akumuliatorius, tai daugeliu atveju maksimali iškrovimo srovė visada būna daug didesnė nei leidžiama įkrovimo srovė. Taip yra dėl to kad cheminis procesas įkrovimo metu negali vykti tokiu pat greičiu kaip atbulinis veikimas iškrovimo metu. Automobiliuose to dešimtdalio talpos reikalavimo net nesilaikoma, nes kraunama CC/CV režimu, kai CC yra maksimali generatoriaus srovė likusi nuo kitų vartotojų tuo momentu. Tik toks momentas, kad užvedimui sunaudojamas koks 1% akumuliatoriaus talpos, ir jis gan greitai gražinamas. Ir tarnauja tie akumuliatoriai metus, du ar penkis. Kas kita kai reikia įkrauti stipriai iškrautą akumuliatorių - paduosi daugiau srovės, paburbuliuos, sušils o greitesnio įkrovimo nebus, tik akumuliatoriaus gadinimas |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 25, 22:41 |
|
|
|
sopkls rašo: |
gnt rašo: |
rammas rašo: |
Pirma, akumuliatoriaus įkrovimo srovės nereikia viršyti dešimtadalio akumuliatoriaus talpos. Kraunant didesne srove, "išsibarsto" atskirų sekcijų įkrovimo lygis. |
Tai klaidingas įsitikinimas
Bet iš daugiametės praktikos žinau, kad ginčytis su šitos "anties" platintojais - beprasmiška |
Kodėl klaidingas? |
Ech, savus įsitikinimus turi kai kurie seni asai, aš tik kažkur skaičiau, o kur tai nebeatmenu.
Čia yra ir ką pažiūrėti ir ką paklausyti. |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 25, 23:18 |
|
|
|
sopkls rašo: |
Kiek teko skaityti apie akumuliatorius |
kur tau teko skaityti?
ant tvoros?
ar Lidlo pakrovėjų instrukcijose?
ar tu nors kartą gyvenime esi skaitęs akumuliatorių gamintojo specifikacijas?
garantuoju, kad ne, nes ten tokių nesamonių nerašo
Citata: |
tai daugeliu atveju maksimali iškrovimo srovė visada būna daug didesnė nei leidžiama įkrovimo srovė. |
be abejo, kad leistina iškrovimo srovė daug kartų didesnė, nei leistina įkrovimo
imam pvz tipinį akumą
https://www.svinas.lt/shop/uncategorized/varta-silver-dynamic-574-402-075/
talpa 74A/h
maksimali iškrovimo srovė - 750A
niekas ir nesiūlo jį krauti tokia pačia srove
o pvz 25A srove jį krauti galima absoliučiai saugiai
nes tai ir bus daug - 30 kartų - mažesnė srovė už leistiną iškrovimo srovę
Citata: |
Automobiliuose to dešimtdalio talpos reikalavimo net nesilaikoma, nes kraunama CC/CV režimu, kai CC yra maksimali generatoriaus srovė likusi nuo kitų vartotojų tuo momentu |
be abejo, kad nesilaikoma, nes tokio reikalavimo ir nekelia nei vienas automobilinių akumuliatorių gamintojas
absoliučiai saugi yra iki 0,5C srovė, su griežta salyga - neviršyti tam tikros ribos, standartiniams automobiliniams (ne geliniams) akumas tai ne daugiau 15V (praktikoje dažniausiai būna 14,4...14,6V)
Citata: |
užvedimui sunaudojamas koks 1% akumuliatoriaus talpos |
aha, pasvajok ir praeis
pabandyk atjungęs generatorių užvesti dyzelį šimtą kartų, kiekvieną kartą pilnai pakaitinant žvakes - paskui papasakosi, kas gavosi
Citata: |
Ir tarnauja tie akumuliatoriai metus, du ar penkis. |
normalus akumas tvarkingoje mašinoje paprastai tarnauja 5..6 metus ir šito laiko tu krovimo srovės apribojimu iki 0,1C neprailginsi
akumo amžių automobilyje labiausiai trumpina du faktoriai:didelės vibracijos ir aukšta temperatūra - vasarą po kapotu lengvai gali buti apie 90 laipsnių
Citata: |
Kas kita kai reikia įkrauti stipriai iškrautą akumuliatorių - paduosi daugiau srovės, paburbuliuos, sušils o greitesnio įkrovimo nebus, tik akumuliatoriaus gadinimas |
neužsiiminėk teorinėm fantazijom
krauni 0,25...03C ir niekas ten neburbuliuoja, nešyla, nesigadina ir akumas priima srovę, ir pilnai pasikrauna
svarbiausia - neviršyti leistinos įtampos |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 00:11 |
|
|
|
gnt rašo: |
sopkls rašo: |
Kiek teko skaityti apie akumuliatorius |
kur tau teko skaityti?
ant tvoros?
ar Lidlo pakrovėjų instrukcijose?
ar tu nors kartą gyvenime esi skaitęs akumuliatorių gamintojo specifikacijas?
garantuoju, kad ne, nes ten tokių nesamonių nerašo
|
Nu, tik nereikia čia putotis.
Dešimtadalis nuo talpos, tai čia klasikinis atvejis, kai turi akumuliatorių ir daugiau nieko apie jį nežinai, t.y. įkrausi-neprašausi . O jei turi akumuliatoriaus kokią tai instrukciją, kurioje aprašomas įkrovimas, tai jo ir reikia laikytis. Beje, galvos neguldysiu, bet ar tik ne kažkada pirkto akumuliatoriaus garantiniame lape tai skaičiau ... |
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 00:12 |
|
|
|
Papilstymas iš tuščio į kiaurą bandant paneigti "klaidingus įsitikinimus" |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 01:00 |
|
|
|
Va, čia dar iš vieno paukštyno, t.y. antyno, rašo.
"Saugiausia įkrovimo srove yra laikoma 0,1C, kur C bendra akumuliatorių baterijos talpa, specifikuojamą pagal C20 iškrovimo laiką. Pavyzdžiui Trojan ar S.I.A.P skysto elektrolito akumuliatoriai gali būti įkraunami 0,13 0,15 x C srove, o Victron akumuliatorių įkrovimo srovė gali siekti net 0,2C"
Ar tik nebus senas asas padaręs atvirkštinį įsitikinimą?
Jei kai kurių akumuliatorių įkrovimo srovė yra 0,2C ar didesnė, tai vadinasi visus akumuliatorius galima ta didesne srove įkrauti.
gnt rašo: |
krauni 0,25...03C ir niekas ten neburbuliuoja, nešyla, nesigadina ir akumas priima srovę, ir pilnai pasikrauna
svarbiausia - neviršyti leistinos įtampos |
Jei niekas neburbuliuoja, vadinasi viskas gerai.
Yra toks čia truputi nesusikalbėjimas. Rašiau, kad galingas įkroviklis tinkamas tik kritiniams atvejams, kuomet reikia greitai įkrauti iki gali užvesti. Toliau įkraunant jau nebebus tos 0,2C ar 0,3C srovės, nes su tokia srove viršysi įtampą.
Galingas įkroviklis su visokiomis automatikomis bus labai brangus, o pačiam pasidaryti vargu ar pavyks, jeigu jau čia klausiama, kaip daryti. Be to, galingo įkroviklio tik tas vienintelis privalumas, kad greitai įkraus iki kokių tenai 13V, ar panašiai, o po įkraus tokia pat srove kaip ir lidlininis.
Todėl pilnai užtenka savo "buitinėms" reikmėms lidlinio, už daugmaž 16 ar 17 pinigų. |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 01:26 |
|
|
|
rammas rašo: |
Dešimtadalis nuo talpos, tai čia klasikinis atvejis, kai turi akumuliatorių ir daugiau nieko apie jį nežinai, t.y. įkrausi-neprašausi . O jei turi akumuliatoriaus kokią tai instrukciją, kurioje aprašomas įkrovimas, tai jo ir reikia laikytis. Beje, galvos neguldysiu, bet ar tik ne kažkada pirkto akumuliatoriaus garantiniame lape tai skaičiau ... |
klasikinis atvejis yra akumuliatoriaus krovimo režimas automobilyje, kur akumas praleidžia visą savo gyvenimą
pradžioje - gana didelė 20...40A srovė, kuri gana greitai ima mažėti, o įtampa visą laiką išlaikoma ne didesnė, nei maždaug 14,5V
toks režimas yra visiškai saugus, bet jį užtikrinantis pakrovėjas eiliniam vartotojui bus elementariai per brangus
todėl rinkoje nuo neatmenamų laikų karaliauja 4...5 amperus išbezdančios skarbonkės/muilinės
jos yra idealus kompromisas tarp kainos ir kokybės - kaina dar yra "demokratiška", o minėta srovė jau leidžia per naktį pribezdėti iškrautą akumą
be to, nėra būtina automatika - net pamiršus laiku atjungti akumą nieko baisaus iš esmės nenutinka, elektrolitas prie tokios srovės dar tik silpnai verda, neiškraipydamas plokštelių, o apsižioplinimo pasekmės lengvai pagydomos dapylus distiliuoto vandens |
|
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 01:28 |
|
|
|
rammas rašo: |
Rašiau, kad galingas įkroviklis tinkamas tik kritiniams atvejams, kuomet reikia greitai įkrauti iki gali užvesti. Toliau įkraunant jau nebebus tos 0,2C ar 0,3C srovės, nes su tokia srove viršysi įtampą.
|
nu tu užuot teoretizavęs įdėk tik iki užvedimui reikiamo lygio pakrautą akumą į mašiną ir pamatuok su Dico replėm, kokia toliau srove jis yra kraunamas mašinoje
dabar vien straipsniai iš visokių murzilkų |
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 01:30 |
|
|
|
sopkls rašo: |
Papilstymas iš tuščio į kiaurą bandant paneigti "klaidingus įsitikinimus" |
слив защитан |
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 01:36 |
|
|
|
gnt rašo: |
sopkls rašo: |
Papilstymas iš tuščio į kiaurą bandant paneigti "klaidingus įsitikinimus" |
слив защитан |
Pirma tai tavo nurodyta maksimali iškrovimo srovė visgi yra CCA, turbūt net nežinai ką tai reiškia. Antra tai nei vienam techninių parametrų aprašyme nesiorientuojama į CCA, kažkaip visur eina kalba apie C20 talpos. Ir tt |
|
|
|
|
|
DC-DC 15V 30A |
Parašytas: 2020 01 26, 01:58 |
|
|
|
gnt rašo: |
pradžioje - gana didelė 20...40A srovė, kuri gana greitai ima mažėti, o įtampa visą laiką išlaikoma ne didesnė, nei maždaug 14,5V
|
taigi jei akumas issikroves ar koks nors jau arciau mirimo bukles, ten voltazas ir iki kokiu 6V krenta uzvedinejant. o uzsikurus - ikrovimo sroves manau vos ne maksimalios genero pajegumui ir gali ramiai siekt virs 100A. nusistovi tik kai jau nebepriima sroves. net pagal garsa galima suprast manau ta momenta - nebe taip zviegia generas |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods,
FS 22 Maps,
FS22 Mods |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS22 Trucks |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
Paskola internetu
Vartojimo paskola,
paskola automobiliui,
paskola būsto remontui |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS22 Mods
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors Mods,
FS22 Maps Mods |
|
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat |
|
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting |
|
|
|