|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 11 28, 20:50. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Pareiškimai, padėkos, skundai » Nekokybiškos prekės, kokybės įvertinimas, tvarkymas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
|
Nekokybiškos prekės, kokybės įvertinimas, tvarkymas |
Parašytas: 2017 02 02, 10:51 |
|
|
|
Domėjausi, kokios žaidimo taisyklės yra su stambaus gabarito prekėmis, jei pirkėjas mano, kad yra defektų. Gal bus kam įdomu ar naudinga:
VVTAT rašo: |
Atsakydami į Jūsų paklausimą informuojame, kad Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, jog vartotojas, manantis, kad pardavėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, susijusius su vartojimo sutartimi (tarp jų ir teisę į kokybišką prekę), turi teisę kreiptis į pardavėją. To paties įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta, kad pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu kiti įstatymai ar Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Taigi, vartotojui manant, kad jo įsigyta prekė yra galimai nekokybiška, jis turi teisę kreiptis į pardavėją bei pardavėjas, gavęs vartotojo kreipimąsi, privalo jį išnagrinėti neatlygintinai, ypač garantinio laikotarpiu metu, t. y. dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, net ir tuo atveju, jeigu prekės gedimas nepasitvirtintu, ar paaiškėtų, kad gedimui nėra taikomi garantiniai įsipareigojimai bei nemokamas garantinis aptarnavimas.
Taigi, vartotojas, manantis, kad jo įsigyta prekė galimai yra sugedusi, turi trūkumų, neatitinka garantijos dokumente ar atitinkamoje reklamoje nurodytų sąlygų, turi teisę kreiptis į pardavėją, kuris tokį vartotojo kreipimąsi privalo išnagrinėti (taip pat atlikti ir prekės diagnostiką) neatlygintinai, ypač garantinio laikotarpiu metu, t. y. dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, net ir tuo atveju, jeigu prekės gedimas nepasitvirtintų.
Pažymime, kad jei turėsite kitų klausimų, prašome kreiptis bendruoju Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos el. paštu tarnyba@vvtat.lt.
|
Aš rašo: |
Aš suprantu, kad pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo keipimąsi ir atlikti diagnostiką neatlygintinai, tačiau, jog tą padarytų, dažnu atveju neužtenka vien pirkėjo pareiškimo ir įtariamo gedimo ar defekto apibūdinimo. Pardavėjas nori prekę realiai gauti transportuoti pas save ar atvykti pažiūrėti pats. Tad klausimas yra kas tai organizuoja ir apmoka? Ar tai priklauso nuo to ar pretenzijos buvo pagrįstos, ar ne; ar tai reguliuoja tik dvišalė sutartis, ar ir įstatymai?
Tarkime, įsigyju baldus (arba kokį kitą stambų sunkiai ir brangiai transportuojamą daiktą), kurie pristatomi į namus ir sumontuojami. Pastebėjus defektus, reiškiama pretenzija pardavėjui.
1. Ar tokiu atveju pardavėjas savo lėšomis privalo atvykti į namus ir įvertinti padėtį?
2. Ar, jei atvykus negali priimti sprendimo (diagnostika ar tvarkymas negalimas namų sąlygomis), savo lėšomis jis prekę demontuoja, transportuoja ir vėliau sugrąžina?
3. Ar pirkėjas privalo apmokėti pardavėjo išlaidas atvykimui ar transportavimui, jei pretenzijos pasirodo nepagrįstos ir tą pripažįsta pirkėjas?
4. Jei pirkėjui atrodo, kad pardavėjas nesąžiningai įvertina defektus, jis kreipiasi į VVTAT. Kaip suprantu, tada pasitelkiami nepriklausomi ekspertai ginčui spręsti. Kas juos samdo ir kas tuomet apmoka jų paslaugas (tiek tyrimo, tiek jų atvykimo ar prekės transportavimo išlaidas iki laboratorijos)?
|
VVTAT rašo: |
Atsakydami informuojame, kad Mažmeninės prekybos taisyklių (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimo Nr. 738 redakcija) (toliau Taisyklės) 23 punkte nustatyta, kad dideles ir sunkias (daugiau kaip 10 kilogramų svorio) netinkamos kokybės ne maisto prekes kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu vartojimo pirkimopardavimo sutartyje nenustatyta kitaip. Tokių prekių kokybė, vartotojui ir pardavėjui susitarus, gali būti įvertinama ir vietoje, kurioje prekė faktiškai naudojama ar laikoma.
Papildomai informuojame, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.363 straipsnio 6 dalies nuostatomis, jeigu pirkimopardavimo sutartyje numatytas daikto instaliavimas, įrengimas ar montavimas ir daiktą instaliavo, įrengė ar sumontavo pardavėjas arba jo pasitelkti tretieji asmenys, bet koks dėl netinkamo daikto instaliavimo, įrengimo ar montavimo atsiradęs trūkumas prilyginamas daikto kokybės trūkumui. Ši taisyklė taip pat taikoma ir tais atvejais, kai daiktą turi instaliuoti, įrengti ar montuoti pirkėjas ir netinkamo instaliavimo, įrengimo ar montavimo priežastis yra instrukcijos trūkumai. Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, pažymime, kad jeigu prekės montavimą atlieka pardavėjo įgalioti meistrai, tokiu atveju už prekės išmontavimą atsako pardavėjas, priešingu atveju vartotojas.
Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsniu, vartotojas, manantis, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ir interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus. Pardavėjas ar paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui. Taigi, vartotojų kreipimusis pardavėjai ir paslaugų teikėjai nagrinėja neatlygintinai. Jeigu pardavėjas/paslaugų teikėjas neatsako per nurodytą terminą arba atsako neigiamai, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.
Svarbu pažymėti, kad prekės vertinimo būdas kiekvienu atveju pasirenkamas individualiai, atsižvelgiant į prekės pobūdį, todėl tuo atveju, jei atliekama ekspertizė (jei tai reikalinga), galimas ekspertizės mokestis ir pareiga jį apmokėti aptariamas su ginčo šalimis iš anksto.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
|
|