 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 25, 21:56. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Įvairūs » Tepalų keitimas / pasirinkimas
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 1 iš 2 Pereiti prie 1, 2 Toliau |
|
 |
 |
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 13:53 |
|
|
|
Na, nors tai ir elektronikos forumas, bet manau ir elektronikai važynėja su auto. Gal kam pravers.
"Damušė" vakar "meistro "paaiškinimas, kad tepalo kode esančios raidės A3/B4 reiškia automobilio markę. Visą vakarą paskiriau tepalų kodų šifravimui ir priėjau laabai įdomių rezultatų. Taigi apie viską nuo pradžių.
5w40. citata: - Pirmas skaičius prieš W raidę- šaltos alyvos klampumas, svarbus žiemą. Kuo skaičius mažesnis, tuo skystesni tepalai šaltame ore. Kai tepalai skystesni, starteriui lengviau sukti variklį. Šalto tepalo klampumas matuojamas -18°C temperatūroje. 5W klampumo alyva sustingsta maždaug -40°C šaltyje. Dar būna pirkti 0W klampumo alyvos. Jos klampumas toks pat kaip ir 5W, tačiau 0W visiškai nustoja tekėti dar žemesnėje temperatūroje nei -40°C. Tokių šalčių Lietuvoje nebūna, todėl pirkti 0W neverta. Antras skaičius po raidės W nurodo alyvos klampumą darbinėje temperatūroje 100°C
Toliau API .... API klasifikacija skirsto variklines alyvas į dvi grupes, žymimas raidėmis: S - alyvos benzininiams varikliams ir C - alyvos dyzeliniams varikliams. Papildoma antroji raidė (pvz. SJ, SL arba CG, CH) nurodo alyvos kokybės klasę. Kuo ji aukštesnė, tuo tolesnė abėcėlės raidė ją žymi. Pvz,: SL klasės alyva pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei SJ.
Kad būtu dar aiškiau -
Jei domina benzinas....
Benzininiams varikliams:
SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG ir SH specifikacijos nebenaudojamos;
SJ - įsigaliojo nuo 1996 m, testų reikalavimai tokie pat kaip ir SH, tačiau alyvos turi didesnį atsparumą garavimui ir mažesnį fosforo kiekį, tinka varikliams iki 2001 metų laidos;
SL - priimta 2001 m, testų reikalavimai kaip SJ, tačiau griežtesni reikalavimai alyvos sunaudojimui ir pridegimų susidarymui aukštoje temperatūroje, kai kurios iš šių alyvų yra kurą taupančios, tinka varikliams iki 2004 metų laidos;
SM - įsigaliojo 2004 m., šios alyvos atsparesnės rūgštingumo padidėjimui, pridegimų susidarymui, geriau apsaugo nuo dėvėjimosi, užtikrina lengvą paleidimą žemoje temperatūroje visą savo darbo laiką, kai kurios yra kurą taupančios.
mano atveju reikalinga 2002 dizeliui su ERG.
Dyzeliniams varikliams:
CA, CB, CC, CD, CD-II ir CE nebenaudojamos;
CF-4 - nuo 1990 m., viršija CE reikalavimus - mažesnės alyvos sąnaudos ir švaresni cilindrai;
CF-2 - nuo 1994 m., dvitakčiams dyzeliniams varikliams, gali pakeisti CD-II klasės alyvą;
СF nuo 1994 m., keičia CD, skirta varikliams naudojantiems kurą su dideliu sieros kiekiu (0,4%). Geriau saugo stūmoklius nuo nuosėdų aukštoje temperatūroje, guolius nuo korozijos. Tinka ir įprastiems, ir dyzeliniams varikliams su turboįpūtimu;
CG-4 - nuo 1994 m., keičia CD, CE, ir CF-4, skirta dyzeliniams varikliams, kuriems taikomi griežtesni aplinkos taršos reikalavimai;
CH-4 - nuo 1998 m., keičia CG-4, skirta dyzeliniams varikliams, kuriems taikomi dar griežtesni aplinkos taršos reikalavimai;
CI-4 - pristatyta 2002 m., keičia CH-4, skirta dyzeliniams varikliams su labai griežtais taršos reikalavimais, ypač tinka varikliams naudojantiems papildomą išmetamųjų dujų deginimo (EGR) sistemą;
CI-4 PLUS - pristatyta 2004 m., viršyja reikalavimus CI-4 alyvai;
CJ-4 - įsigaliojo 2006 m., rekomenduojama naudoti patiems naujausiems sunkiai apkrautiems mažos taršos dyzeliniams varikliams, naudojantiems mažo sieringumo kurą, suderinama tiek su dalelių filtrais (DPF), tiek su EGR.
Na, dar pridėsiu ir kodą....
Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais varikliais:
A1/B1- lengvos eigos, degalus taupanti alyva;
A2/B2 nebenaudojama;
A3/B3 - pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu;
A3/B4 pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu, moderniems dyzeliniams varikliams su tiesioginiu kuro įpurškimu;
A5/B5 - - lengvos eigos, degalus taupanti alyva, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu.
Visą šitą pilnai galima ir neskaityti, galima pasidomėti tik keletu kodu. Kadangi mane domina tepalas dizeliui tai štai kas gaunasi. (be jokio išankstinio nusistatymo, ištryniau tepalų pavadinimus).
brangiuose СF nuo 1994 m, pigiuose CI-4 - pristatyta 2002 m blogesnės kokybės geresni?(vienintelis geresnis parametras tai 0W..., bet ar važiuosime virš -40 laipsnių ) bei dar noriu atkreipti dėmesį , kad reti tepalai dyzeliniam varikliui, parduotuvėse, turi kažką geriau kaip CF kokybės kodą. Na o pilstomi...
ps. Galite pasiskaityti ir smulkiau jei domina, viska įnfo yra panaudota iš http://put.lt/auto/varikl/tepti/tepalai.htm
bei http://www.lubrita.lt/naudinga-informacija/kaip-pasirinkti-alyva |
|
|
|
|
 |
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 15:57 |
|
|
|
Žiūriu taip ir taikosi visi tave apgauti .Prisirinkai daug klaidinančios informacijos.
Anksčiau nebūdavo universalaus tepalo tinkančio kiaurus metus,tai žieminį žymėdavo su w raide ir tepalus keisdavo du kart metuose.Kai atsirado universali alyva ir atsirado tas žymėjimas,kai žymi klampumą žieminį ir vasarinį,o ne kažkokios darbinės temperatūros.Apie tepalus labai sudėtingas mokslas.Ten gal eina apie 15 parametrų variklinėms alyvoms,o klampumas vienas iš jų. |
|
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 16:26 |
|
|
|
Geriausia pilti tokį tepalą kokį rekomenduoja gamintojas, o visokie reklaminiai triukai :geriau apsaugančios nuo dėvėjimosi, kurą taupančios, atsparesnės rūgštingumo padidėjimui, saugančios baltųjų meškų populiaciją nuo išnykimo ir t.t kažin ar padės 12 metų atidirbusiam, ne mažiau kaip pusę milijono km nuvažiavusiam, viduje gerokai padilusiam ir koksu apaugusiam varikliui. |
|
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 16:27 |
|
|
|
Na, gal ir taip, bet (aišku jei tai tiesa) tas parametras ,pvz. CF . Tai jei man tinkantis tepalas yra CI-4 ? o parduoda bei užpila , kad ir to CF? Na nesu aš toks jau auto fanatikas, bet kodėl mokėti brangiau už man blogesnį tepalą? |
|
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 16:58 |
|
|
|
nu manau svarbiausia gamintojas, o po to ziuri koks tavo auto tinka.
asmeniskai naudoju castroli, anksciau pildavau agip.
nonemaó , kad ir kokie ten jo superiniai pareamtrai bebutu net i sena tranta nepilciau |
|
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 17:06 |
|
|
|
Diezis rašo: |
.Kai atsirado universali alyva ir atsirado tas žymėjimas,kai žymi klampumą žieminį ir vasarinį,o ne kažkokios darbinės temperatūros. . |
O kuo dar skiriasi žiema nuo vasaros, jei ne temperatūra?  |
|
|
|
|
 |
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 17:34 |
|
|
|
mivaldis rašo: |
Diezis rašo: |
.Kai atsirado universali alyva ir atsirado tas žymėjimas,kai žymi klampumą žieminį ir vasarinį,o ne kažkokios darbinės temperatūros. . |
O kuo dar skiriasi žiema nuo vasaros, jei ne temperatūra?  |
Kalbama apie standartus ir jų žymėjimą,nors kiekvienas individas gaunamą informaciją suvokia savaip pagal savo suvokimo prizmę.Šaunu,kad jau suvokėte skirtumą tarp žiemos ir vasaros,bet tema ne apie tai.
Jei į temą,tai reikia skirti didesnį dėmesį variklių su suodžių filtrais tepalus.Nes variklis linkęs daugiau užsiteršti.
Renkuosi tepalus pagal API ir ACEA standartus.Jie yra surašyti ant įpakavimo.O tai leidžia sutaupyti pinigų,nes nėra atsižvelgiama į konkretų gamintoją ar jo rinkodarą. |
|
|
|
|
 |
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 17:46 |
|
|
|
As kadaise kaip ipratau pilti AC Delco... tai ziema- vasara su to pusiausintetiniu ...pakolkas kazkokiu problemu nematau.... greiciausiai dauguma tepalu vienos rusies vienodi... apart reklaminiu kazkokiu priedu  |
|
_________________ ... dazniausiai atsakau as tuo paciu..... |
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 18:03 |
|
|
|
Tepala reikia pilti toki, koki numato gamintojas.
Automobilio instrukcijoje visi parametrai buna surasyti priklausomai nuo klimato, kokiame automobilis naudojamas.
Pilti ta, ka "vienas serviso murzius pasake" yra kvaila. Isradineti savo ir galvoti, kad pili geriau - dar labiau kvaila. Ar jums atrodo, kad inzinieriai, kurie praleido simtus valandu prie variklio mechanikos kurimo ir metalo lydinio sudeties paeme ir instrukcijoje nurode tokia tepalo rusi, kokia sove i galva? Nejau cia yra tokiu naiviu? |
|
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 18:28 |
|
|
|
paused rašo: |
Hm, tai kad kiek savo beieškau, visur atsakymas baigėsi 5w40,dizeliui, sintetika. |
Naujesnems auto ten ir daugiau parametru yra, bet jeigu visur randi tik tiek, tai matyt tiek ir pakanka. |
|
|
|
|
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 18:33 |
|
|
|
paused rašo: |
Hm, tai kad kiek savo beieškau, visur atsakymas baigėsi 5w40,dizeliui, sintetika. |
na tai kas tau trukdo tą sintetiką užsipilt? ar nori pilt kažką kito... |
|
_________________ Jau laikas keist ką nors... |
|
|
|
 |
 |
Tepalų keitimas / pasirinkimas |
Parašytas: 2014 11 12, 19:17 |
|
|
|
Nesamone cia tie tepalai. Pisa prota, kad sintetika. Nebuna vien sintetiniu tepalu ir tikriausiai negali but. Visur buna misiniai. Jei perki pusiau sintetika, tai negalvok, kad ten bus 50% ant 50%. Dazniausiai buna 10-20% sintetiniai ir kita dalis - mineraliniai. Sintetika pasizymi gerom valomosiom savybem ir mineralinei alyvai padeda islaikyt savybes kintant temperaturai, o mineraline gaunama is naftos turi geras tepimo savybes. Vnz, kuo daugiau sintetikos mineralinej, tuo ziema lengviau prasukt, bet cia irgi salyginai. Situ 0w ar 5w nera gerai pilt i senus triperius, nes ryte uzkurus eis melynas dumas. Seniem geriau klampesnes. Nors ziema gal ir nieko. Isvis perdaug tie tepalai sureiksminami. pili standartinius 10w40, benzui >= sl, dyzeliui >=cl ir viskas. Paskui tokiu tepalu atrabotke dar gali supilt i kokia visai sena masina kaip golf 2 ir su ta 10k km prasukt. |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |