|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 01 05, 18:55. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Maitinimo šaltiniai » Li-Ion SUKTUKO baterija
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 4 iš 4 Pereiti prie Atgal 1, 2, 3, 4 |
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 19, 00:44 |
|
|
|
Ne įkroviklyje esmė jis tik sutaupo daug laiko, nes nereikia sėdėt ir stebėt viso proceso.
Kaip suprantu, darant pilną ciklą, išaugę kristalai subyra į mažesnius, tada dar mažesnius ir taip kol dingsta vidinis trumpas sujungimas.
O toliau jau celės veikimas priklauso nuo to, kiek miltukų liko neišbyrėjusių ir skystimo neišpurkšto nuo perkrovimo.
Pastebėjau, kad kuo celės trumpo jungimo varža didesnė, tuo greičiau ji atsigauna. Šiuo metu eksperimentuoju su 2 celėm iš to paties akumuliatoriaus. Vienos trumpo varža buvo ~0.3 omo, kitos apie 10. Pradėjau nuo tos kur 10, nes būtent taip ir pamaniau, kad su ja bus lengviau.
Nustačiau maksimalią krovimo srovę 5A, tiek, kiek maksimaliai duoda pakrovėjas. Srovės režimą padariau automatinį, todėl krovimo metu pakrovėjas ją parenka savo nuožiūra.
Iškrovimo nutraukimo įtampa 0.4V prie 100mA.
Pirmas ciklas:
Krovimo srovė pakilo iki 600mA ir įtampa iš lėto pradėjo didėti nuo 0V. Kažkur nuo 0.6V staigiai šoko iki 1.3 ir toliau iš lėto kilo iki kažkur 1.65.
Buvo įkrauta apie 100mAh, kai krovimas baigėsi.
Iškraunant išėjo paimti tik 1mAh.
Antras ciklas.
Dabar jau celė buvo kraunama 1.2A srove. Matomai pakrovėjas pastebėjo, kad celė lengviau priima srovę. Nors pradėta krauti vėl nuo 0V, įtampa kilo daug stabiliau. Krovimas baigėsi, kai buvo įkrauta 270mAh.
Iškraunant išėjo paimti ~90mAh.
Trečias ciklas.
Krauta jau 1.5A srove. Įkrauta ~600mAh. Iškrauta ~400mAh.
Ketvirtas ciklas.
Apribojau srovę iki 200mA, paleidau krautis ir nuėjau miegot. Radau įkrauta 2000mAh. Iškrovus buvo 680mAh.
Vėl įkroviau ir palikau. Celės įtampa išliko praktiškai tokia pat iki dabar.
Dabar procedūrą kartoju kitai celei. Jai prireikė 4 ciklų, kad nustotų trumpintis. Talpa didėja.
Problema ta, kad kraunant maža srove kol kas šių sergančių celių krovimas nenutrūksta. Gal tiesiog nustatymus pakoreguot reikia. |
|
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 19, 12:48 |
|
|
|
ikrovimas daugmaz aisku.
o kokie iskrovimo parametrai mazdaug? kazkokia keliu omu varza pajungia ar kaip ten daro tas tavo aparatas? pats pagal celes bukle kazkaip sprendzia? istisai ar su pertrukiais? but idomu suzinot smulkiau. |
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 19, 16:19 |
|
|
|
Iškraunama, man atrodo, per tranzistorių.
Maksimali iškrovimo srovė 1A. Aš iškraunu mažiausia srove, kas yra 100mA.
Nustatau, kad iškrovimas baigtųsi prie 0.4V. Iškraunama ištisai, be pertrūkių.
Visai gali būti, kad 100mA prie 0.4V nepakanka, kad celė būtų pilnai iškrauta, todėl reikėtų nustatyti iškrovimo baigties įtampą 0.2V arba gal net 0.1V. Na bet efektas matomas net ir nepilnai iškraunant. |
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 19, 17:13 |
|
|
|
aisku. dekui uz info. vadinas smarkiai priletintas ir tolyginis iskrovimo rezimas pas tave.
as su masininem lemputem iskraudavau. kad butu greiciau - dar budavo ir padubliuoju lemputes principe vos ne trumpinimas ir kintanti charakteristika matyt negerai taip - reiks isbandyt tavo varianta. |
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 19, 22:32 |
|
|
|
Šiaip normalia srove, kokių 2A, galima iškraut iki 1V, o toliau jau kuo mažesne reikia. Bet aš iš karto maža iškraudinėju. |
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 22, 13:52 |
|
|
|
SinsBird - man įdomu:
1 Ar lieka laiko darbui tuo suktuku, jei po keturis ciklus kiekvienai celei daryti bandant atgaivinti akumuliatorių? Nes aš jau senai supratau, kad jei daiktas reikalingas darbui, tai perki-susirenki naują akumuliatorių ir dirbi kaip priklauso normaliu įrankiu.
2 Ką reiškia tas <kuo celės trumpo jungimo varža didesnė, tuo greičiau ji atsigauna>? Nes žinau tik du svarbius parametrus - celės vidinė varža (kurios tavo IMAX B6 net nematuoja), ir likusi talpa. Naudojant akumuliatorių jo vidinė varža kyla, talpa krenta.
3. Ar tas Ni-Cd (Mh) pamėgimas kartais neįtakotas to, kad jie tiek perkrovimo, tiek per didelio iškrovimo ne taip bijo, kaip Li-Ion akumuliatoriai, su kuriais iš tikro elgtis reikia kur kas atsargiau. |
|
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 23, 14:25 |
|
|
|
sopkls rašo: |
SinsBird - man įdomu:
1 Ar lieka laiko darbui tuo suktuku, jei po keturis ciklus kiekvienai celei daryti bandant atgaivinti akumuliatorių? Nes aš jau senai supratau, kad jei daiktas reikalingas darbui, tai perki-susirenki naują akumuliatorių ir dirbi kaip priklauso normaliu įrankiu.
2 Ką reiškia tas <kuo celės trumpo jungimo varža didesnė, tuo greičiau ji atsigauna>? Nes žinau tik du svarbius parametrus - celės vidinė varža (kurios tavo IMAX B6 net nematuoja), ir likusi talpa. Naudojant akumuliatorių jo vidinė varža kyla, talpa krenta.
3. Ar tas Ni-Cd (Mh) pamėgimas kartais neįtakotas to, kad jie tiek perkrovimo, tiek per didelio iškrovimo ne taip bijo, kaip Li-Ion akumuliatoriai, su kuriais iš tikro elgtis reikia kur kas atsargiau. |
1. Kaip suprasti, ar lieka laiko? Nereikia daryti tų ciklų kiekvieną kartą iš naujo. Jei jau atsigavo, tai ir naudojiesi kaip priklauso.
Be abejo patikimiausia ir mažiausiai galvos skausmo sukelia pilnas celių pakeitimas, bet tai šiek tiek prieštarauja mano įsitikinimams, gal kažkiek ir eko mąstymas prisideda kam išmesti jeigu veikia?
2. Kai celė užsitrumpinusi (įtampa=0V) galima išmatuoti viduje esančio trumpo jungimo varžą multimetru.
3. Ne, litis turi BMS, dėl kurio nereikia jaudintis dėl perkrovimo ar per didelio iškrovimo.
1) Nikeliniai akumuliatoriai yra ilgaamžiai. Kiek žiūrėjau į grafikus, atlaiko 1000-2000 ciklų, kai litis 400-600. Patirtis irgi tą patvirtina.
2) Nėra BMS, kuris už tave gali nuspręst, kada tam akumui numirt. Tuo pačiu lengvai ir pigiai remontuojami.
Kiekviena baterijų technologija turi savo pritaikymo nišą, kiekvienas gali išsirinkti sau tinkamą pagal poreikius. |
|
Paskutinį kartą redagavo SinsBird, 2018 02 03, 02:25. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 01 23, 21:25 |
|
|
|
na tokie puslavoniai pinaverciam suktuko darbui tai tikrai netinka
bet namie krapstinetis tai puikus irankis. pas mane darbui yra nauji. o tokie isdveseliai namie voliojasi. ir labai patogu dirbt pvz su 2-3 suktukais iskart. labiausiai lavonini akuma idedi sakykim i suktuku su plonu grazteliu, vidutinius i suktuka su galvute, o stipriausius i suktuka su keiciamais atsuktuvais. nu ir darai kazka tiesiog imdamas reikalinga suktuka, o ne gaisti laika keitinejimui grazto i galvute ir atgal. o seniau atrode, kad sukiot viska ranka teisingiausias budas... o krovikliu irgi perteklius. galima tiesiog daznai kraut. arba jei dirbi per kelias vietas - po krovikli numeti skirtingose vietose. net jei atstumas tik kokiu 20 metru laikas tauposi nerealiai.
o pas liti man nepatinka kad bms uzkerta darba. nu bet kai isigysiu daugiau su liciu, bus didesnes galimybes keitinet. nes isstipps kazkada tas ni-cd rezervas o kaip ziuriu maziau jau tokiu ir begamina. galetu gamint ir ni-cd 18V irankius... ir aplamai galetu but universalus standartas sujungimo pagal voltaza - kur ziuri europos sajungos biurokratai? tegu gina vidine rinka. visoki suda tai standartizuoja, o tokio svarbaus dalyko - ne... neleistu net ivezinet nestandarto. reikia i seima eit ir vaziuot spardyt tiems europarlamentarams siknas, nes visai algu neatidirbineja... |
|
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 02 02, 15:35 |
|
|
|
LY1 rašo: |
Lithium-ion must be stored in a charged state, ideally at 40 percent. This prevents the battery from dropping below 2.50V/cell, triggering sleep mode.
Litis laikomas įkrautas 30-50 procentų ribose, Tuščio laikyti negalima.
|
Atidžiai perskaičiau visą temą ir tas juodas sakinys mane suintrigavo. Manau, kad jis paimtas iš čia: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_store_batteries
Visą laiką maniau, kad Li-Ion akumų krovimo ir laikymo įtampa iki 4,2 V. Todėl ir stabilizuotą kroviklį nustačiau 16,5 V įtampai (baterija keturių celių).
Jei teisingai supratau, kroviklio įtampą reikėtų sumažinti iki 15,2V. Bet tada prieš darbą gal jį reikėtų pakraut bent iki 16V (80 proc).
Man su EN kalba visiškai ne kas, o kompiuterinis vertimas nepakankamai tikslus. Gal kas galėtų pagal duotą nuorodą lietuviškai paaiškinti apie krovimą, laikymą ir patį grafiką.
Ačiū. |
|
|
|
|
|
|
Li-Ion SUKTUKO baterija |
Parašytas: 2018 02 03, 02:03 |
|
|
|
Norint ilgaamžiškumo:
Krauti-iškrauti kuo mažesniame diapazone. Krovimo įtampa iki 4.1V celei. Taip įkraunama maždaug iki 90% talpos. Taip pat, jei ne skubu, kuo daugiau apribosi srovę, tuo bus geriau. Giliai iškrauti nėra labai gerai, tai kiekvieną kartą prieš naudojantis derėtų akumuliatorių papildomai įkrauti.
Čia rašoma jog įkraunant iki 4.1V ciklų skaičius padidėja 2 kartus, iki 4.0V 4, iki 3.9V 8 ir t.t.
Norint tuo kart ilgiau pasinaudoti įrankiu:
4.2V celei. Iškrauni iki kol apsauga atjungia įrankį
Šiame grafike pavaizduota, kaip kinta ciklų skaičius/talpa priklausomai nuo krovimo įtampos:
Pastoviai palaikyti įtampos nereikia, gal net nedera, ličio jonų celėms be BMS savaime išsikrauti gali prireikti kelių metų. Su BMS irgi panašiai, nebent kažkur yra gedimas ar dizainas prastas.
Taip pat yra labai svarbu rūpintis akumo laikymo temperatūra. Geriau nesinaudojant akumą padėt kažkur vėsiau, ypač vasarą. |
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
|
|
|