 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 30, 15:06. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Žinantiems ir klausiantiems. Ar žinai, kad... » Reaktyvinis variklis
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 03, 11:15 |
|
|
|
ar ta raketa ijungta?
manau kad tai krovininis lektuvas raketoms vezti i kosmodroma |
|
|
|
|
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 03, 12:31 |
|
|
|
Neiijunkta,nu gal ir perskraidint i kita kosmodroma |
|
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 07, 23:52 |
|
|
|
JAULER rašo: |
hmm, turiu klausimą, vieną kartą, kai leidausi lėktuve, jis labai greitai takeliu važiavo, ir labai įdomiai paskui stabdė, žodžių padidinto variklių "apsukas", žodžiu pradėjo kur kas stipriau užti, ir tada lėktuvas pradėjo stipriai stabdyti (pasijuto trauka dėl atsiradusio pagreičio) tai kas čia per velnias? juk tie varikliai vienakrypčiai. Tai kaip čia stabdo? |
Sveiki. Neturiu iš fizikos dešimto, bet šiek tiek lėktuvais domiuos. Yra jetuose toks dalykas kaip Reverse Thrusters. Tas navarotas ima pūsti visą Thrustą į kitą pusę, t.y. į priekį. Taip ir stabdom. Tikslaus veikimo principo negaliu pasakyti, bet kad taip yra žinau apie 98%.
Kas dėl tos raketos, tai berods NASA bando naują pamainą Shuttle'am, eksperimentuoja su erdvelaiviu, paleidžiamu nuo Boeing'o, tam kad sutaupyti kuro, nes nereikia raketai pačiai save kelt iki kokiu 50000ft ar panašiai. Vo  |
|
_________________ Memento mori. |
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 00:22 |
|
|
|
nuo boingo nieko nepaleisi, jis letas ir ne tam skirtas. raketai auksti nera labai svarbu, jai svarbiau horizontalus greitis jei tik kiltu aukstyn tai pasibaigus kurui taip ir nukristu atgal. taipkad cia reikia specialaus virsgarsinio lektuvo galincio pasiketi bent 2 garso grecius. o ne kokio leto boingo.
reaktyvinis variklis negali pusti atgal, tai jokais budais neimanoma ir nereikia.
naikintuvuose galoma keisti tik sroves krypti nedidelese ribose. |
|
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 01:08 |
|
|
|
Naikintuvai (naujausi ir/ar moderniausi) taip, turi galimybę reguliuoti Thrust kryptį, bet tai ne stabdymui, o geresniam manevringumui. Comercial Jets, tuo tarpu, TIKRAI turi galimybę pūsti į priekį. Savaime suprantama, Variklis nepradeda suktis į kitą pusę Jei neklystu, tai spec kanalais Thrustas yra išpučiamas ne atgal, bet priekin. Jei to nebūtų, paprastais oro ir padangų stabdžiais būtų nelabai įmanoma sustabdyti tokios masės ir tokio greičio padarą, turint galvoj, kad net kai varikliai palikti ant Idle, jie generuoja kažkiek Thrusto.
O kam paleidinėti nuo Boeingo? Ogi paprasta. Tam kad atsiplėštų nuo žemės, raketa valgo nerealiai daug kuro. Nepaprastai daug. Tuo tarpu, jei Boeingas ją įvarytų kad ir iki to 0,85Mach, kokį plius minus jie pasiekia, tai raketai bus lengviau greitėti, turint pradinį greitį, o ne esant jam nuliniam. Taip pat, aukštis didesnis, taigi raketa neeikvoja kuro, kad į jį patektų - ją nuneša Boeingas. Kitaip tariant, ji būna paleidžiama iš aukštai, nuo judančio LaunchPado ir beveik horizontaliai į horizontą.
Praktinis Pavyzdys: kodėl, kai žmonės pirmą kart pasiekė viršgarsinį greitį (aišku po daug bandymų ir nesėkmių) tas kulką primenentis lėktuvėlis (varomas beje raketiniu kuru) buvo paleistas, jei neklystu, nuo bombonešio? Principas tas pats, tik tiek, kad dabar raketa skris ne vien tik horizontaliai, o kils į viršų, į orbitą.
Vo  |
|
_________________ Memento mori. |
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 01:24 |
|
|
|
Wikipedia- mano draugas. Citata:
Thrust reversal is the temporary diversion of a jet engine's output so that the exhaust gases are blown in a direction other than aft of the aircraft. The resulting lack of equilibrium acts against the forward travel of the aircraft, providing deceleration. Thrust reversers are used by many jet aircraft to help slow down just after touch-down, thus reducing wear on the brakes and enabling the aircraft to use shorter runways. It is also available on many propeller-driven aircraft through changing the pitch of the propeller blades to a negative angle, thereby directing air flow into the direction of travel.
Regulations dictate, however, that a plane must be able to land on a runway without the use of thrust reversers in order to be certified to land there.
The deployment of thrust reversers can be identified by a sudden increase in the volume and pitch of the engines' sound just after touch-down. The reversers are usually clearly visible at the rear of the engines during use.
Citatos pabaiga.
Sakiau  |
|
_________________ Memento mori. |
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 03:11 |
|
|
|
nu del to krypties apsukimo tai sitaip imanoma tik cia jau ne variklis pucia atgal o kazkuo papildomu nukreipiama.
del raketos tai pagalvok, kad tau reikia pasiekti 8km/s greiti kai garso gretis tik 0.3km/s tai tas sudarys labai maza dali to ko tau reikia. o raketos mase tai jug simtai tomu, daug daugiau nei betkoks lektuvas galetu pakelti ar isvis sveria.
kiek zinau visna didziausiu problemu didinti lektuvo greti tai kuro degimo greitis, jis tiesiog nespeja sudegti variklyje kai pro ji praeina tokiu greiciu.
amerikonai ta problema sprende panaudodami pati greiciausia kura ir kiek zinau pasieke kazkur 3-3.5M greiti |
|
|
|
|
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 03:26 |
|
|
|
prie ko cia tas 8km/s? tipo tik tokiu greiciu nuo zemes atsiplesi? OJ neee... |
|
_________________ Akis už akį, postas už postą!! |
|
|
|
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 04:53 |
|
|
|
mazdaug tokio grecio reikia kad ant zemes nenukristum. zinoma su sparnais remiantis i ora uztenka ir maziau nei 0.1km/s bet jei nera oro reikia daugiau nei 8km/s greciu skristi apie zeme kad iscentrine jega kompensuotu gravitacija. |
|
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 14:13 |
|
|
|
Digix rašo: |
nu del to krypties apsukimo tai sitaip imanoma tik cia jau ne variklis pucia atgal o kazkuo papildomu nukreipiama.
del raketos tai pagalvok, kad tau reikia pasiekti 8km/s greiti kai garso gretis tik 0.3km/s tai tas sudarys labai maza dali to ko tau reikia. o raketos mase tai jug simtai tomu, daug daugiau nei betkoks lektuvas galetu pakelti ar isvis sveria.
kiek zinau visna didziausiu problemu didinti lektuvo greti tai kuro degimo greitis, jis tiesiog nespeja sudegti variklyje kai pro ji praeina tokiu greiciu.
amerikonai ta problema sprende panaudodami pati greiciausia kura ir kiek zinau pasieke kazkur 3-3.5M greiti |
"jug" no offence.
Tai žinoma, kad ne variklis ima ir pučia kiton pusėn...
O tu nepagalvojai, kad tuos tavo 8km/s, kai nėra oro, pasiekti labai lengva? Na gerai, ne labai lengva, bet lengviau nei esant orui? O orbitoj oro, kaip žinia, nėra. Beje, tai ne Shuttle raketa, kuri tikrai šimtus (jei ne tūkstančius) tonų sveria, o lengvas orbitinis erdvėlaivis, juk ne į Marsą skrist. Įsivaizduok, jei Shuttle'ą kas nors pakeltų aukštai, tai jam nebereikėtų pirmos pakopos raketų. Beje, dėl tos mažos dalies, tai every bit counts, nes kad ir tą 0.3km/s raketai pasiekti reikia dešimčių (jei ne šimtų) tonų kuro, kuris kaip žinia yra nepaprastai brangus ir pavojingas. Paleidimas nuo Boeingo turi daugybę pliusų, bet yra didelis minusas - labai ribotas svoris. |
|
_________________ Memento mori. |
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 15:12 |
|
|
|
nemanau kad oras labai trukdo, nelabai sroras jo sluoksnis ant zemes
o nuskristi ten kur oro nedaug lektuvui didele problema.
nemanau kad del tu keliu km apsiomoka tiek vargti ir rizikuoti, nebent paleidinetum labai mazas raketas. cia reikia pagaminti specialu super greita lektuva. o ne naudoti koki kelevini boinga.
amerikonu kuras visai nebrangus jie naudoja vanenili ir deguoni suskystintus.
didziausias pavojus tai nesusaldyti saves, ir dar kaip mateme raketa apledeja ir nuo jos krenta ledo gabalai kurie kartais pazedzia korpusa. |
|
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 17:49 |
|
|
|
dar dėl stabdymo, nesupratau, gerai, variklis atgal nepučia, bet kaip supratau, nukreipia į priekį tą oro srovę, bet tai juk visiškai neapsimoka, nes tai neduos jokio stabdymo, juk traukos jėga, kuria gauname siurbdami orą bus tokia, (panaši) kokia ir bus tą orą išstumiant. |
|
_________________ nepamirškit, klysti žmogiška
privatas - privatiems klausimams
arch linux  |
|
|
|
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 18:34 |
|
|
|
kaip bebutu keista oro itraukimas absoliuciai jokios traukos neduoda,
vienas zmogui savo puslapyje apie savo ekperimenta rase toki, kur irodinejo kad taip yra |
|
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 18:43 |
|
|
|
Pats piešiau. i suck at paint, ir pats žinau.
1 pav. Stačiakampis - reakt. variklis, raudonos linijos - oro ir išmetajųjų dujų keliavimas, juoda rodyklė - judėjimo kryptis. Paprastos sąlygos nesant jokių kliūčių.
2. O dabar padarykime kanalą Thrustui, ir jį pakreipkime į šoną - gausime Thrust Vectoring, naudojamą naujausiuose naikintuvuose, tam kad padidintų manevringumą, o jei pakreipsime jį 90laipsn. žemyn ir duosim užtektinai Thrust - gausim lėktuvą, kuris galės pakilti ir leistis vertikaliai (į svorio centrus ir kitas fignias dabar nekreipsim dėmesio). Tuo pačiu principu veikia ir laivų vairai.
3. O čia tas pats, tik su 180laips. pakreiptu kanalu - Thrustas yra duodamas į priekį, ir kadangi jo greitis, atitinkamai ten visos jėgos ir pan., yra didesni, negu įsiurbiamo oro (viduje deginamas kuras ir priedo išejimo skylė yra mažesne už įėjimo) jis ima veikti kaip stabdis.
Niekas neparemta, netikrinta jokiom formulėm ir pan., tiesiog sveikas protas, loginis mąstymas ir, galų gale, praktinis šio metodo naudojimas (juk ne apie laiko mašiną kalbam) rodo, jog taip yra ir taškas. Gal kas nors užsimanys milijardu formulių čia viską patikrint, čia jau jo bėdos bus. Bet yra kaip yra.
Vėl grįžtam prie raketų. Jei oras "taip labai netrukdytų" tai jau dabar lėktuvu aplink pasaulį apskrist prireiktų gal 30 minučių. Beje tai ne keleivinis Boeingas, o krovininis. Taip, ta raketa bus mažesnė nei dabartinis Shuttle, BET... Nereikia čia niekam tų tavo super greitų lėktuvų. Beje, nežinau kaip tau, bet man atrodo, kad ant raketinio kuro vertikaliai aukštyn skristi iki tų kelių km yra daug daug didesnė rizika nei ant paprasto paukščio sparnų. Taip jau susinaikino vienas Shuttle. |
|
_________________ Memento mori. |
|
|
|
 |
 |
Reaktyvinis variklis |
Parašytas: 2006 12 08, 19:17 |
|
|
|
viesa shutle susinaikino del brokuoto suvirinimo, kitas kai i ji trenke ledo gabalas. tie varikliai pakankamai saugus. ir juos parasiutu galima numesti kai nereikia, o kokiam boingui teks savo kura naudoti nusiledimui, ir dar save kelti reikes priedo prie tos raketos, neaisku kiek cia ekonomijos bus |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |