Elektronika.lt
 2025 m. liepos 6 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 Forumas / + pokalbiai
 - Paieška forume
 - D.U.K. / Forumo taisyklės
 - Narių sąrašas
 - Registruotis
 - Prisijungti

Elektronika.lt portalo forumas

Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo. Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.

Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius, kurie nesilaiko forumo taisyklių. Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.

Dabar yra 2025 07 06, 13:41. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
 Forumas » Principinės elektrinės schemos » ECU (variklio valdymo kompiuteris)
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
 
  
Puslapis 23
Pereiti prie Atgal  1, 2, 3  Toliau
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Rodyti ankstesnį pranešimą :: Rodyti kitą pranešimą 
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 10, 21:38 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Citata:
Dabar jūs mane suintrigavote. Iki šiol pakakdavo, kad klausomasi, ar variklis neskleidžia "pinginimo" garso, o jūs teigiate, kad pagal garsą galima nustatyti visas bėdas... O kas, jei pro šalį pralekia koks plerpiantis motociklas? ECU išsigąsta ir šoka į "safe mode"? O jei koks nors požeminis garažas ar tunelis? Aidas - vėl baisu.


mikrosfonas klausysis ne grso ore o betgarso ant skirtingu variklio tasku. veliau pagal garsosklidino greti metale bus galima betgi nustatyti kurioje variklio vietoje tas garsas kilo ir iškart nustatyti defektus, pvz ar cilindras detonuoja ar koks vožtuvas barška jei mikrofonu bus daugiau tai galima net tiksliai identifikuoti garso atsiradimo vieta. o zinant variklio darbo cikla mes aisku zinome ir kuriame ciklo taske tas garsas atsiranda kas ledzia nustatyti tikkslia priezasti.

na zinoma cia pageidautinas bent jau 800Mhz procesorius arba gana galingas DSP tai ne kokio atmegos jegoms tokia analize.

Citata:
Pradėkim nuo pradžių. Turim labai protingą sistemą. Ir baltą lapą.


gerai, mes sakykim basoliuciai nieko nežinome apie varikli. tai tiesiog jungiam starteri ir atidarom visas sklendes iki puses ir bandom ipurksti kazkokie atsitiktini kieki kuro.

jei kuras sprogo tai paliekam tokius pat parametrus, jei nesprogo kaitaliojam visaip kol ivyks uzdegimas.

jei variklis pusėtinai pasileido ir jau bent kiek sukasi tai galima prdeti optimizacija.
mažinam kuro kieki stebėdami variklio sukimosi greiti. tada mažinam oro kieki stebdami greti. nustatom taip kad greitis ant tuscios eigos butu maksimalus prie minimalaus kurio kiekio.
jei per mikrofona girdim detonacijas tai vėlinam uzdegima ipurskima. jei detonacijos negirdim ipurskima anksinam iki tol kol ivyks detonacija tada vel pavelinam.

taigi pradiniam apsimokymui mums nereikia nei liamda zondo nei oro kiekio daviklio

jei mes visgi galim kompiutriui suteikti kazkokius pradinius duomenis, sakykim oro matuoklio ir kuro sklendes priklausomybe nuo itampos-sroves-laiko tai apsimokymas bus paprastesnis, tada nereikės variklio draskyti atsitiktinai galima bus iškart ji užvesti duodant tipini kuro/oro kieki.

o paskui kai jau variklis dirba tai viskas gana paprasta

tu tiesiog vazineji o ECU po trupooti kaitalioja parametrus ir stebi kuris variantas turi geriausias savybes ir kokia krypotimi reikia keisti prametrus sekancism kartui.

sakykim tu nori isbegeti sankryzoje kontroleris paduoda X oro Y benzino. kita karta tu vel isibegeji panasioje vietoje panasiu budu kontroleris paduoda X+1 oro ir Y benzino. akselerometras uzfiksuoja kad rezultatas geresnis arba paskaiciuojame kad tokiu budu isibegejimui sunaudojom maziau kuro, tai reiskia pakoreguojame kad kita karta naudoti naujus parametrus.
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 10, 21:56 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Chulio
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
oi koks tu turtingas Smile o kuras tai jau gretai bus neimeprkamas.

Ant benzo turiu ir ekonomiskai vaziuot nepraktikuoju.
Neturi bapkiu vazinek dviraciu, kokios problemos
Wink
Zinok tie kas mapina ecu ar daro kitokius modus masinai benzo kaina jiems nerupi.


Zavas rašo:
.................................................
kurios nepadarysi nei "ant stalo" nei stovinčioje mašinoje. .............................................

rasydamas "ant stalo" turejau galvoje ecu gamybos pradzia. Pradziai uzvesti varikli ir padaryti kad gerai dirbtu laisvais rpm, po to be apkrovos isbandyti iki max rpm.
Su apkrova paskutinis etapas Wink
Zavas rašo:
.................................................
ar ja statyti ant DYNO stendo.............................................

Del sito drisciau papriestarauti. Prarandama oro pasipriesinimo jega, kuri sudaro nemaza apkrovos dali.
Sureguliavus ant dyno stendo "astriems" vairuotojams varikliai trumpai tarnauja
Rolling Eyes

_________________
I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life!
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 10, 22:01 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Chulio
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
.......................................
gerai, mes sakykim basoliuciai nieko nežinome apie varikli. tai tiesiog jungiam starteri ir atidarom visas sklendes iki puses ir bandom ipurksti kazkokie atsitiktini kieki kuro.

jei kuras sprogo tai paliekam tokius pat parametrus, jei nesprogo kaitaliojam visaip kol ivyks uzdegimas..........................

Very Happy Very Happy Very Happy
O kada kibirksti skelsi i cilindrus? irgi atsitiktinai?

_________________
I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life!
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 10, 22:15 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
na jei jau tokia sitiacija tada galima ir kibisktis atsitiktinsai padavineti stebink kada visgi pavyks susprogdinti ta kura
bet butu geriaus jau pazkokius pradinius duomenis tureti sakykim reiketu nuo alkuninio pazymeti koki ciklo taska rodo alkuninio veleno padeties daviklis.

tada atsitiktinai nereikes , taciau esant kiritiniam atvejui galima ir atsitiktinai.

beje po to aki jau suderini duomenis gali iskart perkopijuoti kitam automobilui

arba galima pajungti lygereciai ant veikiancio ECU ir sitam musikui duoti apsimokyti is jo.

variantu labai daug
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 10, 22:49 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Zavas
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Digix rašo:


...


Labai elektronininkiškas požiūris. Padarai, kad kažkaip veiktų, o paskui jau bandai padaryti, kad veiktų gerai. Su varikliu tiesiog to nebus. Nėra taip viskas paprasta.

Variklis ne tik detonuoja taip pranešdamas, kad jam "skauda". Jis lygiai taip pat puikiai (ypač tokiomis sąlygomis) gali gyventi "pre-ignition" sąlygomis. Kiek žinau, to net neišgirsi/nepamatuosi. O kai susivoksi - jau bus vėlu. Koks stūmoklis su skyle. Lygiai taip, toks "baksnojimo" metodas visiškai nežiūri į svarbius parametrus kaip temperatūros, leistinas išmetamųjų dujų emisijos ir pan.

Visu pirma, ekonomija nėra svarbiausias prioritetas. Sklandus darbas, ilgaamžiškumas ir kiti faktoriai yra svarbesni.

Jei užvesdamas kurą pilsi ramdomu - greičiausiai perpilsi, užliesi žvakes, ir net su geriausiais norais neužkursi. Lygiai taip, bus problemų ir per mažai pilant. Tad, greičiausiai teks "N" kartų išsukti žvakes, kol pagaliau užsikurs. Jei pasiseks, gal tai pavyks padaryti su pirmu varikliu. Na, aišku, starterių reikia turėti bent kelis... (be to, man regisi niekas nekuria mašinos nuspaustu akceleratoriumi... (pusiau atvira sklendė))

Optimizacijos dalyje kažkokių įdomių dalykų yra...

"vėlinam uzdegima ipurskima. jei detonacijos negirdim ipurskima anksinam iki tol kol ivyks detonacija tada vel pavelinam."

Man atrodo degalų įpurškimas visą laiką vyksta maždaug vienu metu - šiek tiek prieš atsidarant ir atsidarius įsiurbimo vožtuvui(ams). Gal čia turėta degimo kampas omenyje?

Na, o įdomumo dėlei, paprastomis sąlygomis (taip kaip mirtingieji daro) yra sukuriama kuro padavimo lentelė. Tada važinėjama su wide-band'u ir žiūrima koks AFR yra tam tikrose lentelės vietose. Vėliau pagal tai žiūrima kaip reikėtų patobulinti lentelę, kad visur būtų norimas AFR.
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 10, 23:01 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
matai, cia as isnagrinejau varisntai kai kompiuteris mokosi visiskai aklai, neturedamas jokio supratimo apei tai prie ko jis pajungtas.

jei mes galim sudaryti bent minimalia pradine lentele arba bent kazkokius vriklio parametrus kontrolerui galim nurodyti tai jau viskas daug paprasciau. tada variklio kankinti nereikes. o optimizacija jau galima bus svelniai prasukti

Citata:
Man atrodo degalų įpurškimas visą laiką vyksta maždaug vienu metu - šiek tiek prieš atsidarant ir atsidarius įsiurbimo vožtuvui(ams). Gal čia turėta degimo kampas omenyje?

nemanau kad ipurskinas vykdomas pries atidarant vostuva, tai butu tiesiog kvaila, nors gal tu ir gerisu zinai. betas maniau kad ipurskimas(icilindrus ne i karbiuratoriu) ir usdegimas vyksta panasiai vienu metu

kompiuteris tiesiog turetu pastoviai kaietalioti parametrus ieskodamas optimalisuio darbo rezimo pagal uzsakytas salygas.
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 11, 00:42 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
kionig
Veteranas
Veteranas
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Siųsti el. laišką
Nesu as specas siuose reikaluose, tiesa sakant, tai net zalias Very Happy Bet va iskilo toks klausimas ar jis vertas demesio ar ne, jum spresti:

pvz o kaip butu, jei tarkim pats kuras butu biodyzelinas ?
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 11, 00:54 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
kionig rašo:
Nesu as specas siuose reikaluose, tiesa sakant, tai net zalias Very Happy Bet va iskilo toks klausimas ar jis vertas demesio ar ne, jum spresti:

pvz o kaip butu, jei tarkim pats kuras butu biodyzelinas ?


jei padaryti visak tuo mno siulomu principu su automatiniu apsimokymu tai variklis susiderins asutomatiskai betikrism kurui kuriam ji galima suderinti keiciant prieinamus pakeitimui parametrus.


siap biodyzelinas zinoma tinka tik dyzeliniams varikliams ir nelabai reikia ten kazka papildomai derinti
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 11, 09:32 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Chulio
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
....................................................
nemanau kad ipurskinas vykdomas pries atidarant vostuva, tai butu tiesiog kvaila, nors gal tu ir gerisu zinai. betas maniau kad ipurskimas(icilindrus ne i karbiuratoriu) ir usdegimas vyksta panasiai vienu metu
.........................................

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Digix'ai, baik fantazuot ir rasinet nesamones. Pries rasinedamas pasidomek keturtakcio variklio darbu Wink

1 taktas - isiurbimas. Isiurbimo voztuvas atidarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis leidziasi zemyn. Sito takto metu ipurskiamas kuras.

2 taktas - suspaudimas. Isiurbimo voztuvas uzdarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis kyla i virsu.

3 taktas - uzdegimas. Abu voztuvai uzdaryti, stumoklis virsuje. Duodam kibirksti. Realiai kibirkstis duodama truputi anksciau nei stumoklis pasiekia pati virsu, nes kuro/oro misinys turi tam tikra uzdelsimo laika iki sprogimo. Cia ir yra DEGIMO KAMPAS, ant kiek nedasisukus alkunei reik kibirksti paduot. Sprogus misiniui stumoklis nustumiamas zemyn.

4 takatas - ismetimas. Ismetimo voztuvas atidarytas (isiurbimo - uzdarytas). Stumoklis kyla i virsu, ishstumia is cilindro degimo produktus.

_________________
I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life!
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 11, 18:44 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Chulio rašo:


1 taktas - isiurbimas. Isiurbimo voztuvas atidarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis leidziasi zemyn. Sito takto metu ipurskiamas kuras.



kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.

negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra?
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 12, 09:12 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Chulio
Senbuvis
Senbuvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Digix rašo:
Chulio rašo:


1 taktas - isiurbimas. Isiurbimo voztuvas atidarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis leidziasi zemyn. Sito takto metu ipurskiamas kuras.



kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.

negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra?

As OUT is sitos temos. Nebeturiu kantrybes.....
Digix'ai ishstudijuok variklio darba tada tesim diskusija. Wink

_________________
I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life!
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 12, 16:28 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Zavas
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Digix rašo:


kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.

negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra?


Žiūrint bendras tendencijas, dažniausiai kuras yra įpurškiamas į įsiurbimo kolektorių. Tad, į cilindrą patenka jau benzino ir oro mišinys. Aišku, galima prieštarauti, kad šiuolaikiniuose varikliuose vis dažniau naudojamas tiesioginis įpurškimas, kai kuras tiekiamas į patį cilindrą. Bet, tokie varikliai išpopulerėjo sąlyginai neseniai, sakykim prieš kokius 5 metus, maža to, (šitą faktą reikėtų patikslinti) dažniausiai tokia konstrukcija taikoma tik VAG grupės automobiliuose, o kiti gamintojai gyvena "po seno". Ir kaip bebūtų, abejoju ar čia daug drąsuolių, kurie drįstų taip išsidirbinėti iš apynaujos mašinos.
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 12, 16:38 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Digix
VIP narys
VIP narys
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Zavas rašo:
Digix rašo:


kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.

negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra?


Žiūrint bendras tendencijas, dažniausiai kuras yra įpurškiamas į įsiurbimo kolektorių. Tad, į cilindrą patenka jau benzino ir oro mišinys. Aišku, galima prieštarauti, kad šiuolaikiniuose varikliuose vis dažniau naudojamas tiesioginis įpurškimas, kai kuras tiekiamas į patį cilindrą. Bet, tokie varikliai išpopulerėjo sąlyginai neseniai, sakykim prieš kokius 5 metus, maža to, (šitą faktą reikėtų patikslinti) dažniausiai tokia konstrukcija taikoma tik VAG grupės automobiliuose, o kiti gamintojai gyvena "po seno". Ir kaip bebūtų, abejoju ar čia daug drąsuolių, kurie drįstų taip išsidirbinėti iš apynaujos mašinos.


Nu tada nesvarbu tas ipurskimas, vistiek nieko tai nekeičia.
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 13, 21:08 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
MR.M
Užkietėjęs dalyvis
Užkietėjęs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą
Dieve jau net tinget skaityt pradedu, apleidau tema, grysiu is darbo namo reiks viska persiskaityt xD.

_________________
Skype: sshachass
Myspace: myspace.com\mateym
 ECU (variklio valdymo kompiuteris)
PranešimasParašytas: 2011 01 15, 00:40 Pranešti apie taisyklių pažeidimą Atsakyti su citata
Zavas
Patyręs dalyvis
Patyręs dalyvis
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
MR.M rašo:
Dieve jau net tinget skaityt pradedu, apleidau tema, grysiu is darbo namo reiks viska persiskaityt xD.


Įdomumo dėlei, kokiai mašinai ir kokiais tikslais buvo sugalvota tokia "klizma"?
Pradėti naują temą  Atsakyti į pranešimą Pereiti prie Atgal  1, 2, 3  Toliau
 
Forumo sistema: phpBB
 „Google“ paieška forume
 Kas naujesnio?
 Naujos temos forume

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas

FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
‡ 1999– © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Turinys | Reklama | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama