 |

|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 07 06, 13:41. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Principinės elektrinės schemos » ECU (variklio valdymo kompiuteris)
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 10, 21:38 |
|
|
|
Citata: |
Dabar jūs mane suintrigavote. Iki šiol pakakdavo, kad klausomasi, ar variklis neskleidžia "pinginimo" garso, o jūs teigiate, kad pagal garsą galima nustatyti visas bėdas... O kas, jei pro šalį pralekia koks plerpiantis motociklas? ECU išsigąsta ir šoka į "safe mode"? O jei koks nors požeminis garažas ar tunelis? Aidas - vėl baisu. |
mikrosfonas klausysis ne grso ore o betgarso ant skirtingu variklio tasku. veliau pagal garsosklidino greti metale bus galima betgi nustatyti kurioje variklio vietoje tas garsas kilo ir iškart nustatyti defektus, pvz ar cilindras detonuoja ar koks vožtuvas barška jei mikrofonu bus daugiau tai galima net tiksliai identifikuoti garso atsiradimo vieta. o zinant variklio darbo cikla mes aisku zinome ir kuriame ciklo taske tas garsas atsiranda kas ledzia nustatyti tikkslia priezasti.
na zinoma cia pageidautinas bent jau 800Mhz procesorius arba gana galingas DSP tai ne kokio atmegos jegoms tokia analize.
Citata: |
Pradėkim nuo pradžių. Turim labai protingą sistemą. Ir baltą lapą. |
gerai, mes sakykim basoliuciai nieko nežinome apie varikli. tai tiesiog jungiam starteri ir atidarom visas sklendes iki puses ir bandom ipurksti kazkokie atsitiktini kieki kuro.
jei kuras sprogo tai paliekam tokius pat parametrus, jei nesprogo kaitaliojam visaip kol ivyks uzdegimas.
jei variklis pusėtinai pasileido ir jau bent kiek sukasi tai galima prdeti optimizacija.
mažinam kuro kieki stebėdami variklio sukimosi greiti. tada mažinam oro kieki stebdami greti. nustatom taip kad greitis ant tuscios eigos butu maksimalus prie minimalaus kurio kiekio.
jei per mikrofona girdim detonacijas tai vėlinam uzdegima ipurskima. jei detonacijos negirdim ipurskima anksinam iki tol kol ivyks detonacija tada vel pavelinam.
taigi pradiniam apsimokymui mums nereikia nei liamda zondo nei oro kiekio daviklio
jei mes visgi galim kompiutriui suteikti kazkokius pradinius duomenis, sakykim oro matuoklio ir kuro sklendes priklausomybe nuo itampos-sroves-laiko tai apsimokymas bus paprastesnis, tada nereikės variklio draskyti atsitiktinai galima bus iškart ji užvesti duodant tipini kuro/oro kieki.
o paskui kai jau variklis dirba tai viskas gana paprasta
tu tiesiog vazineji o ECU po trupooti kaitalioja parametrus ir stebi kuris variantas turi geriausias savybes ir kokia krypotimi reikia keisti prametrus sekancism kartui.
sakykim tu nori isbegeti sankryzoje kontroleris paduoda X oro Y benzino. kita karta tu vel isibegeji panasioje vietoje panasiu budu kontroleris paduoda X+1 oro ir Y benzino. akselerometras uzfiksuoja kad rezultatas geresnis arba paskaiciuojame kad tokiu budu isibegejimui sunaudojom maziau kuro, tai reiskia pakoreguojame kad kita karta naudoti naujus parametrus. |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 10, 21:56 |
|
|
|
Digix rašo: |
oi koks tu turtingas Smile o kuras tai jau gretai bus neimeprkamas. |
Ant benzo turiu ir ekonomiskai vaziuot nepraktikuoju.
Neturi bapkiu vazinek dviraciu, kokios problemos
Zinok tie kas mapina ecu ar daro kitokius modus masinai benzo kaina jiems nerupi.
Zavas rašo: |
.................................................
kurios nepadarysi nei "ant stalo" nei stovinčioje mašinoje. ............................................. |
rasydamas "ant stalo" turejau galvoje ecu gamybos pradzia. Pradziai uzvesti varikli ir padaryti kad gerai dirbtu laisvais rpm, po to be apkrovos isbandyti iki max rpm.
Su apkrova paskutinis etapas
Zavas rašo: |
.................................................
ar ja statyti ant DYNO stendo............................................. |
Del sito drisciau papriestarauti. Prarandama oro pasipriesinimo jega, kuri sudaro nemaza apkrovos dali.
Sureguliavus ant dyno stendo "astriems" vairuotojams varikliai trumpai tarnauja
 |
|
_________________ I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life! |
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 10, 22:01 |
|
|
|
Digix rašo: |
.......................................
gerai, mes sakykim basoliuciai nieko nežinome apie varikli. tai tiesiog jungiam starteri ir atidarom visas sklendes iki puses ir bandom ipurksti kazkokie atsitiktini kieki kuro.
jei kuras sprogo tai paliekam tokius pat parametrus, jei nesprogo kaitaliojam visaip kol ivyks uzdegimas.......................... |
O kada kibirksti skelsi i cilindrus? irgi atsitiktinai? |
|
_________________ I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life! |
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 10, 22:15 |
|
|
|
na jei jau tokia sitiacija tada galima ir kibisktis atsitiktinsai padavineti stebink kada visgi pavyks susprogdinti ta kura
bet butu geriaus jau pazkokius pradinius duomenis tureti sakykim reiketu nuo alkuninio pazymeti koki ciklo taska rodo alkuninio veleno padeties daviklis.
tada atsitiktinai nereikes , taciau esant kiritiniam atvejui galima ir atsitiktinai.
beje po to aki jau suderini duomenis gali iskart perkopijuoti kitam automobilui
arba galima pajungti lygereciai ant veikiancio ECU ir sitam musikui duoti apsimokyti is jo.
variantu labai daug |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 10, 22:49 |
|
|
|
Labai elektronininkiškas požiūris. Padarai, kad kažkaip veiktų, o paskui jau bandai padaryti, kad veiktų gerai. Su varikliu tiesiog to nebus. Nėra taip viskas paprasta.
Variklis ne tik detonuoja taip pranešdamas, kad jam "skauda". Jis lygiai taip pat puikiai (ypač tokiomis sąlygomis) gali gyventi "pre-ignition" sąlygomis. Kiek žinau, to net neišgirsi/nepamatuosi. O kai susivoksi - jau bus vėlu. Koks stūmoklis su skyle. Lygiai taip, toks "baksnojimo" metodas visiškai nežiūri į svarbius parametrus kaip temperatūros, leistinas išmetamųjų dujų emisijos ir pan.
Visu pirma, ekonomija nėra svarbiausias prioritetas. Sklandus darbas, ilgaamžiškumas ir kiti faktoriai yra svarbesni.
Jei užvesdamas kurą pilsi ramdomu - greičiausiai perpilsi, užliesi žvakes, ir net su geriausiais norais neužkursi. Lygiai taip, bus problemų ir per mažai pilant. Tad, greičiausiai teks "N" kartų išsukti žvakes, kol pagaliau užsikurs. Jei pasiseks, gal tai pavyks padaryti su pirmu varikliu. Na, aišku, starterių reikia turėti bent kelis... (be to, man regisi niekas nekuria mašinos nuspaustu akceleratoriumi... (pusiau atvira sklendė))
Optimizacijos dalyje kažkokių įdomių dalykų yra...
"vėlinam uzdegima ipurskima. jei detonacijos negirdim ipurskima anksinam iki tol kol ivyks detonacija tada vel pavelinam."
Man atrodo degalų įpurškimas visą laiką vyksta maždaug vienu metu - šiek tiek prieš atsidarant ir atsidarius įsiurbimo vožtuvui(ams). Gal čia turėta degimo kampas omenyje?
Na, o įdomumo dėlei, paprastomis sąlygomis (taip kaip mirtingieji daro) yra sukuriama kuro padavimo lentelė. Tada važinėjama su wide-band'u ir žiūrima koks AFR yra tam tikrose lentelės vietose. Vėliau pagal tai žiūrima kaip reikėtų patobulinti lentelę, kad visur būtų norimas AFR. |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 10, 23:01 |
|
|
|
matai, cia as isnagrinejau varisntai kai kompiuteris mokosi visiskai aklai, neturedamas jokio supratimo apei tai prie ko jis pajungtas.
jei mes galim sudaryti bent minimalia pradine lentele arba bent kazkokius vriklio parametrus kontrolerui galim nurodyti tai jau viskas daug paprasciau. tada variklio kankinti nereikes. o optimizacija jau galima bus svelniai prasukti
Citata: |
Man atrodo degalų įpurškimas visą laiką vyksta maždaug vienu metu - šiek tiek prieš atsidarant ir atsidarius įsiurbimo vožtuvui(ams). Gal čia turėta degimo kampas omenyje? |
nemanau kad ipurskinas vykdomas pries atidarant vostuva, tai butu tiesiog kvaila, nors gal tu ir gerisu zinai. betas maniau kad ipurskimas(icilindrus ne i karbiuratoriu) ir usdegimas vyksta panasiai vienu metu
kompiuteris tiesiog turetu pastoviai kaietalioti parametrus ieskodamas optimalisuio darbo rezimo pagal uzsakytas salygas. |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 11, 00:42 |
|
|
|
Nesu as specas siuose reikaluose, tiesa sakant, tai net zalias Bet va iskilo toks klausimas ar jis vertas demesio ar ne, jum spresti:
pvz o kaip butu, jei tarkim pats kuras butu biodyzelinas ? |
|
|
|
|
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 11, 00:54 |
|
|
|
kionig rašo: |
Nesu as specas siuose reikaluose, tiesa sakant, tai net zalias Bet va iskilo toks klausimas ar jis vertas demesio ar ne, jum spresti:
pvz o kaip butu, jei tarkim pats kuras butu biodyzelinas ? |
jei padaryti visak tuo mno siulomu principu su automatiniu apsimokymu tai variklis susiderins asutomatiskai betikrism kurui kuriam ji galima suderinti keiciant prieinamus pakeitimui parametrus.
siap biodyzelinas zinoma tinka tik dyzeliniams varikliams ir nelabai reikia ten kazka papildomai derinti |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 11, 09:32 |
|
|
|
Digix rašo: |
....................................................
nemanau kad ipurskinas vykdomas pries atidarant vostuva, tai butu tiesiog kvaila, nors gal tu ir gerisu zinai. betas maniau kad ipurskimas(icilindrus ne i karbiuratoriu) ir usdegimas vyksta panasiai vienu metu
......................................... |
Digix'ai, baik fantazuot ir rasinet nesamones. Pries rasinedamas pasidomek keturtakcio variklio darbu
1 taktas - isiurbimas. Isiurbimo voztuvas atidarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis leidziasi zemyn. Sito takto metu ipurskiamas kuras.
2 taktas - suspaudimas. Isiurbimo voztuvas uzdarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis kyla i virsu.
3 taktas - uzdegimas. Abu voztuvai uzdaryti, stumoklis virsuje. Duodam kibirksti. Realiai kibirkstis duodama truputi anksciau nei stumoklis pasiekia pati virsu, nes kuro/oro misinys turi tam tikra uzdelsimo laika iki sprogimo. Cia ir yra DEGIMO KAMPAS, ant kiek nedasisukus alkunei reik kibirksti paduot. Sprogus misiniui stumoklis nustumiamas zemyn.
4 takatas - ismetimas. Ismetimo voztuvas atidarytas (isiurbimo - uzdarytas). Stumoklis kyla i virsu, ishstumia is cilindro degimo produktus. |
|
_________________ I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life! |
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 11, 18:44 |
|
|
|
Chulio rašo: |
1 taktas - isiurbimas. Isiurbimo voztuvas atidarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis leidziasi zemyn. Sito takto metu ipurskiamas kuras.
|
kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.
negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra? |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 12, 09:12 |
|
|
|
Digix rašo: |
Chulio rašo: |
1 taktas - isiurbimas. Isiurbimo voztuvas atidarytas (ismetimo - uzdarytas), stumoklis leidziasi zemyn. Sito takto metu ipurskiamas kuras.
|
kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.
negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra? |
As OUT is sitos temos. Nebeturiu kantrybes.....
Digix'ai ishstudijuok variklio darba tada tesim diskusija.  |
|
_________________ I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life! |
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 12, 16:28 |
|
|
|
Digix rašo: |
kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.
negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra? |
Žiūrint bendras tendencijas, dažniausiai kuras yra įpurškiamas į įsiurbimo kolektorių. Tad, į cilindrą patenka jau benzino ir oro mišinys. Aišku, galima prieštarauti, kad šiuolaikiniuose varikliuose vis dažniau naudojamas tiesioginis įpurškimas, kai kuras tiekiamas į patį cilindrą. Bet, tokie varikliai išpopulerėjo sąlyginai neseniai, sakykim prieš kokius 5 metus, maža to, (šitą faktą reikėtų patikslinti) dažniausiai tokia konstrukcija taikoma tik VAG grupės automobiliuose, o kiti gamintojai gyvena "po seno". Ir kaip bebūtų, abejoju ar čia daug drąsuolių, kurie drįstų taip išsidirbinėti iš apynaujos mašinos. |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 12, 16:38 |
|
|
|
Zavas rašo: |
Digix rašo: |
kokia prasme purksti kura i cilindra kuriiame dar net oro nera?
gal tu kabli apie paprasta kuro misinio isiurbima is karbiuratoriaus?
nes as cia kabelau apie tiesiogini ipuskima i cilindrus.
negi variklis su ipurskimu tikrai veikia tokiu neitiketinu principu kur kutas purskiamas i turcia cilindra? |
Žiūrint bendras tendencijas, dažniausiai kuras yra įpurškiamas į įsiurbimo kolektorių. Tad, į cilindrą patenka jau benzino ir oro mišinys. Aišku, galima prieštarauti, kad šiuolaikiniuose varikliuose vis dažniau naudojamas tiesioginis įpurškimas, kai kuras tiekiamas į patį cilindrą. Bet, tokie varikliai išpopulerėjo sąlyginai neseniai, sakykim prieš kokius 5 metus, maža to, (šitą faktą reikėtų patikslinti) dažniausiai tokia konstrukcija taikoma tik VAG grupės automobiliuose, o kiti gamintojai gyvena "po seno". Ir kaip bebūtų, abejoju ar čia daug drąsuolių, kurie drįstų taip išsidirbinėti iš apynaujos mašinos. |
Nu tada nesvarbu tas ipurskimas, vistiek nieko tai nekeičia. |
|
|
|
|
 |
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 13, 21:08 |
|
|
|
Dieve jau net tinget skaityt pradedu, apleidau tema, grysiu is darbo namo reiks viska persiskaityt xD. |
|
_________________ Skype: sshachass
Myspace: myspace.com\mateym |
|
|
|
 |
ECU (variklio valdymo kompiuteris) |
Parašytas: 2011 01 15, 00:40 |
|
|
|
MR.M rašo: |
Dieve jau net tinget skaityt pradedu, apleidau tema, grysiu is darbo namo reiks viska persiskaityt xD. |
Įdomumo dėlei, kokiai mašinai ir kokiais tikslais buvo sugalvota tokia "klizma"? |
|
|
|
|
|
 |
Google paieška forume |
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
 |
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Football Training Kit
Football Training Equipment,
Football Skills,
Football Training |
|

|
 |