 |

|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2025 12 22, 05:52. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
 |
Forumas » Įvairūs » Apie turbodyzelinius variklius
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 07:48 |
|
|
|
|
draugelis yra pasakes: "dujos maistui gamint, dyzelis laukams art, o benzinas masinai vazinet"
(pats vaziuoju ant benzino/bezdalu...) |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 10:24 |
|
|
|
|
| As pries dyzelinius agregatus neturiu nieko pries, seimoje buvo 12 automobiliu ir is ju tik 2benzinai(ziguliukas ir audine). Nors dabar situacija idomi, dyzelinas kainuoja brangiau uz benza. Jei imt koki japona ir per metus nuvaziuoji ~30kkm, tai tas dyzelis nelabai apsimoka. sanaudos nebaisiai skirsis (na galia tuomet skirsis) bet automobilis benzininis pigesnis, tai per kokius 3 metus bus lygiai tas pats. Kad dyzeliniai agregatai padare didziuli zingsni i prieki tai faktas, bet jei lyginti smagumo prasme, tai paimk koki evolution IX 2L turbo ir ka nors is dyzeliuku analogisko turio. Zagses dyzelis tokia galia spausdamas. Kiekvienam pagal poreikius. Tam paciam technologiniam lygmeny gamintas benzininis ir dyzelinis agregatai galia skirsis kaip reikiant. Pagrindinis faktorius kuro sanaudos |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 11:51 |
|
|
|
|
Gan idomia minti radau:
if a bov sounds cool @ 10 psi, i wonder how it sounds at 30+ psi? lol... sorta like the air brakes on big rigs?
Kiek maciau uzsienio forumuose visi juokiasi is bov'u ant td, bet yra net pardavimui bovu td varikliams: http://www.ultratuning.com/en/category_242.html
P.S. cia tik pamastymai, pats nesiruosiu "puskuot"
Kiek supratau bovu ner dyzeliuose del kazkokiu konstrukciniu ypatumu, gal kas papasakos? |
|
_________________ bubububu |
|
|
|
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 14:11 |
|
|
|
|
| ne del konstrukciniu ipatumu, o del poreikio. Dyzeliniai agregatai ne tokie kaprizingi pertekliniam slegiui ir tiek. Detonacijos koeficientas visiskai kitas benzino ir gazolio |
|
|
|
|
|
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 14:20 |
|
|
|
|
aha, ta jau irgi buvau rases, dyzelinis nedetonuos beveik niekada nesvarbu koks kuras ir koks suspaudimas gali jam nors nitrogliterina ipurksti.
o benzininiams jei spegi virsysi tai prades sprogineti pats.
todel ir sakiau kad labai ribotas turbinos panaudojimas ant benzininio. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 20:20 |
|
|
|
|
| Digix rašo: |
.........................
jei kalbame apie pacius naujausius ir tobuliausius variklius dyzelis visada pralenks betka su zvakemis, tik kad bus sudetingesnis, nes reikia didelio spaudimo ipurskimo sistemos. tas superspaudimas nera labai butinas, tik tiek kad jis yra gerai didesniam momentui pasiekti.
jug dabar ne tie laikai kai dyzeliai buvo stanbus ir leti, dabar jie nenusileidzia bensininams niekuo. ir girdejau net pradeda keisti benzininius lektyniniuose automobiliuose
| Citata: |
| ...................... |
apsukas jie isvysto ne ka mazesnes nei benzininiai, galiu is savo automobilio pavyzdzio ta garantuoti, nera absoliuciai jokio greicio skirtumo nuo benzininiu varikliu jei patinka kaukink tu ji nors ant 5krpm jei negaila tik sudils greitai.
nors ir automobilis baisiai senas.
o tie variklio litrai tai manau beprasmiskas skaicius reikia ziureti ne litrus o bendra variklio didi ar svori. |
Digix'ai, nustok nusisnekinet. Geriau paskaityk ka raso tie kurie supranta. Jei tau kyla klausimas "ar yra benzininiu varikliu su turbo?", tuo ir parodai savo zinias apie automobilius... Nesikarsciuok ir pasiskaitinek geriau.
| Digix rašo: |
.........................
..........................
apsukas jie isvysto ne ka mazesnes nei benzininiai, galiu is savo automobilio pavyzdzio ta garantuoti, nera absoliuciai jokio greicio skirtumo nuo benzininiu varikliu jei patinka kaukink tu ji nors ant 5krpm jei negaila tik sudils greitai.
nors ir automobilis baisiai senas.
.......................... . |
LIAUDIES ISMINTIS: "nesamone pasakyta uztikrintu tonu laikoma asmenine nuomone"
P.S. Paprastai dizeliu tachometrai iki 6000rpm, o benzininiu "red line'as" nuo 6500rpm.... |
|
_________________ I GAVE UP DRINKING, SMOKING AND SEX!
it was the worse 15 minutes of my life! |
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 20:54 |
|
|
|
|
nesakau kad apie tuo variklius labai daug ziniu turiu, bet teko matyti servise dirbancius meistrus uzsiimancius iskirtinai dyzeliniais varikliais ir neturinciais supratimo kaip tas turbokompresorius dirba. arba dirbancius kokia nors absoliucias nesamones kur ir blondinei butu akivaizdu.
tai pries kalusydamas to kas nusimano tu irgi nepamirsk istikinti kad jis ivis kazka nusimano.
| Citata: |
| LIAUDIES ISMINTIS: "nesamone pasakyta uztikrintu tonu laikoma asmenine nuomone" |
tai pamagink ta mano nuomone pakeisti. as ameniskai neturiu nei vieno dalyko kur pasakyciau nezinau. as tik kaikur turiu neteisinga nuomone
| Citata: |
P.S. Paprastai dizeliu tachometrai iki 6000rpm, o benzininiu "red line'as" nuo 6500rpm.... |
siap tai as asmeniskai benzinini variklis laikau visiska atgyvena skirta nebent sutaupyti keleta kapeiku ant gamybos islaidu nededant ipurskimo sistemos.
nes bent jau as nematau jokiu terotiniu preizasciu kodel dyzelis negali pasiekti to paties.
beje kitas dalykas kad is principo betkoks variklis su ipurskimu = dyzelis.
jei klystu butu malonu kad paiaiskintum ne kaip yra o kodel nera taip kaip sakau.
pvz kodel NEGALIMA padaryti dyzelio su tokia pat galia ar apsukomis kaip benzininio. nes tarp dyzelio ir benzino skirtumas tik vienas, kad benzininams kuras ipurskiamas karbiuratoriuje ir meldizmasi kad jis neuzsidegtu pats nelaiku. o dyzelyje tiesiog ipurskiamas tiesiai i cilindra ir tada ja nusispjauti kas su juo bus vienaip ar kitaip uzsidegs.
kitas dalykas kodel tada kiek vazinajau dyzelinias ir benzinisniais automobilias nepastebejau jokio skirtumo? ir nelabai kas ji pastebi.
tai koks kvailys gali dabar pirkti benzinini automobili?
nu bet manau pagal taskas paaiskinima vienintelis rimtas skirtumas kaina. benzininis variklis pigesnis.
| Citata: |
| Kuo daugiau apsuku, tuo daugiau galios, taip jau yra. |
cia netesingai: galia lygi sukimo momento ir apsuku sandaugai |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 21:50 |
|
|
|
|
Įsiterpsiu aš ;P
Benzinuose Blow-off valve yra būtinas, nes motoras valdomas oro sklende. T.y. žmogėnas įsuka sau 6000rpm (įsivaizduojate kokia įsisukusios 200000rpm turbinos inercija?) ir staigiai numeta gazą. T.y. uždaro vienintelę vietą, kur dingsta oras. Na ir susikuria net toks slėgis, kad ta sklendė ims ir išlėks pro duslintuvą . Bet realiai taip gal nebūna. Realiai turbinukės sparnuotė gauna nežmonišką pasipriešinimą ir gali susilamdyt. Vat tam dalykui ir yra BOV.
Dabar mano mylimas dyzelinukas. Variklis valdomas kuro padavimu. Taigi numeti gazą ir nieko nesidaro išskyrus tai, kad dingsta dyzelis. Oras laisvai "sukramtomas". Dyzelio BOV niekada nedarys tų "pfffsssschhh" nes, kaip minėjau aukščiau, didelio šalutinio slėgio čia niekada nesusikuria. Mano 1,6td stovi gamyklinis BOV. Ir žinot ką? jis nei karto nebuvo suveikęs. Slėgis čia neviršija atidarymo ribos (0,9bar). Visa bloga reguliavimo darbą atlieka WASTEGATE (šiukšlių vartai).
Wastegate tai toks vožtuvėlis (senoji tradicija), kuris atsidaro su slėgiu. Jo darbas nukreipti išmėtimo dujas apeinant turbinos sparnuote. T,y. ant žemų apsisukimu jis uždarytas. Visas išmetimo duju srautas "pučia" į turbinos sparnuotę. Kada didėja apsukos (beje turbinykė normaliai oro pučia tik esant motoro apkrovai ant laisvų pergazavus įpus labai nedaug). Esant apkrovai ir didėjant apsisukimams, turbina jau ima pusti daugiau ir daugiau, o dar po akimirkos jau net per daug, tada nuo slėgio įsiurbimo kolektoriuje atsidaro wastegate (mano 0,85-0,87 bar), kuris nukreipia dalį (kartais ir visą) srautą tiesiai į duslintuvą, neliečiant turbinos sparnuotės. Tai apsaugo nuo perputimo bei turbinos rpm viršijimo.
Senoji tradicija, nes taip buvo. Naujos turbinos daromos variable geometry principu, nors tikslas išlieka tas pats.
emm dar kai-kas, dyzelinio motoro apsisukimus riboja ne oro slėgis, bet pačio kuro klampumas ir užsidegimo greitis. Ir jis yra lėtesnis už benzino "pokštelėjimą". Ant dyzelinukų ribojimas klasikinis apie 4500, stovi tik tam, kad nebūtų didelės siurblio apkrovos kad mažiau diltu.
mano td, rotoriniame siurblyje stovi išcentrinis ribotuvas kuris pradeda pjauti kuro padavimą jau esant 3000rpm. Kaimynai lenkai ji gražiai išlupa (apeina) ir jų dyzelinukai ima smagiai suktis iki 6000rpm, tuo išduodami žymiai didesnę galią. TDI motore tas ribojimas yra elektrinis, taigi ribojamas tik pačia paskutinę akimirka pajaučiate smarku smūgi, lyg kas trosą užkabintu. Dėl to ir yra toks puikus traukimas prasidedantis nuo 1500apsuku ir pasibaigiantis tik prie redline (padavimo nukirpimas). Ant senų mechaninukų, kaip jau sakiau, tas ribojimas prasideda jau prie 3000 (10% ribojimas) ir prie 4000 (80% ribojimas) visai nebetraukia.
ir dar. Yra patvirtintas faktas, kad senasis 1,6TD (paskutinis turėjo 59kW) po nedidelio paderinimo atiduoti 81kW. Kas prilygsta VAGo AFN motorui 1,9TDI, kuris tikrai važiuoja įspūdingai. O kaip motorui, gamintam nuo 1976m (1986 gavo turbinukė, o vėliau hidrokompensatorius ir interkulerį) yra gana neblogai.
Žodziu, dėdė Rudolph Diesel labai tuo didžiuotusi. |
|
Paskutinį kartą redagavo ACC, 2008 04 25, 22:21. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 22:09 |
|
|
|
|
| Digix rašo: |
aha, ta jau irgi buvau rases, dyzelinis nedetonuos beveik niekada nesvarbu koks kuras ir koks suspaudimas gali jam nors nitrogliterina ipurksti.
o benzininiams jei spegi virsysi tai prades sprogineti pats.
todel ir sakiau kad labai ribotas turbinos panaudojimas ant benzininio. |
Reiktu tau isigilint i termino detonacija reiksme, nes supainiojai su savaiminiu uzsidegimu. Detonacija yra tada, kai degusis misinys pergreitai dega (sprogsta) ir gadina varikli, o savaiminis uzsidegimas (ji daug kas vadina detonacija, nors tai ne detonacija) yra tada, kai ar nuo perdidelio suspaudimo, ar nuo variklio perkaitimo, ar nuo netinkamos kuro kokybes, misinys uzsidega savaime, ne tada, kada reikia. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 25, 23:25 |
|
|
|
|
iki detonacijos dyzelyje kuras neisgyvena, vos patekes i cilindra jis uszidega ir sudega greciau nei spesi ji ispurksti.
todel ten galima naudoti absoliuciai betka kas dega
nu zinoma realiame variklyje del kokiu nors sumetimu gali sumastyti koki nors ipurskima is anksto tai gal tada ir dyzelis galetu detonuoti.
del savaiminio uzdidegimo benzininiame bvariklyje tai manau jis visada baigsis daugiau ar maziau detonacija, nes jei misinys vienalytis temperatura irgi daugmaz vienoda tai jei jau degimas prasides tai visame turyje vienu metu o tas ir vadinama detonacija. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 26, 00:50 |
|
|
|
|
Ka tu vadini vienalyciu misiniu? Dulksna 13 daliu oro ir 1 dalis kuro. Be to, stovi oro srauto matuokle, kuri "zino" kiek variklis susiurbia oro, o kompas seria reikiama kieki kuro. Kol misinys nebus per liesas, nebus detonacijos. Is kamino pasipils dumai ir tiek. Misinys nesudegs iki galo. Turbo tam ir yra: daugiau oro=gali tam paciam turyje sudegint daugiau kuro. daugiau kuro=daugiau galios. Paziurek benzinyciu galia 3-4kartus uzkelia. O su dyzeliu jau sunkiau.
P.S. Benzininiame agregate sukelt apsukas 2000rpm yra nesunku, reikia tiksliau subalansuoti detales ir nuimti ribotuva. O dyzeliuke? 6krpm ir kaip ir virsus. O su benzinu ir 11krpm gali isvyniot. Paziurek F-1. 3L be turbo, o 900AG turi, nes sukasi iki 20krpm. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 26, 01:47 |
|
|
|
|
vienalytis tai norejau pasakyti kad visame cilindro turyje. o dyzelis tai labiau panasu i liespnosvaidi, kai tu purski kura ir jis su liepsna dega. zinoma is cia seka ir dalinis galios praradimas lyginant su benzininiu nes viskas gana blogai maisosi.
kai tu spaudi ta vienalyti benzino misini jis kaista iki beveik tokios temperaturos kai benzinas jau gali uzsidegti. jei perspausi tai visas blyskteles vienu sykiu nes jug temperatura visur vienoda.
zinoma iki to nedaledziama suspausti
o va dyzelis cia ir laimi nes variklio sukimo momentas mazdaug proporcingas selgiui o ji uzkelti nulis problemu kad tik atlaikytu cilindrai.
tik del tu dideliu greciu yra siokiu tokiu problemu labai greitia ipurksti kura, bet manau ir cia isprendziama tiesiog ji ipurskiant su nedideliu paankstinimu arba galima panaudoti koki nors greciau deganti, pvz benzina. tik niekas to nedaro nes tokio greicio nereikia.
| Citata: |
| P.S. Benzininiame agregate sukelt apsukas 2000rpm yra nesunku, reikia tiksliau subalansuoti detales ir nuimti ribotuva. O dyzeliuke? 6krpm ir kaip ir virsus. O su benzinu ir 11krpm gali isvyniot. Paziurek F-1. 3L be turbo, o 900AG turi, nes sukasi iki 20krpm. |
kas cia per greiciai 20 krpm? taigi tokiu gerciu variklis ne savaites nepradirbs jei isvis iscentrines jegas sugebes atlaikyti kas jau savaime butu beveik nerealu.
is kitos puses nepamirsk kad jei dyzelio monentas 2x didesnis tai jam tereikia 2x mazesnio greicio tai paciai galiai pasiekti.
tu matau ziurei labai is praktines puses viska. gal apie automobilius ir geraiu uz mane nusimanai, bet yra bendri principai kuriem visi varikliai paklusta tai pagal juos nesimato principiniu problemu kad dyzelis negaletu aplenkti benzininio tiesiog ganimtojai nesivargina.
nes pvz jug butu galima daryti grynai dyzelini varikli dirbanti ant benzino ar net ant skystu duju
(nors gal tokie ir daromi tik vadinami su "variklis ipurskimu")
o dyzelis be turbo tai kazkoks kastratas o ne variklis todel apie dyzelius be turbo nera ko ir kalbeti. manau dyzeliui tubina yra butinas komponentas negi gaila to niekalo. nedeti galima nebent i koki golfa ar kitokia ultrapigia masina. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 26, 01:58 |
|
|
|
|
| Nepamirsk, kad gazolio sudega max 75%, kad isnaudoti visa potenciala, primaisyk propano. Man atrodo, kad cia pasaka be galo. 20krpm F-1, juk jau rasiau. Visa esme kuro savybese. Turbodyzeli galima lyginti su to paties neturbininiu benzininiu varikliu (na +/-) Turbo benzininis su turbodyzeliu nera vienoj kategorijoj, nes kur savybes kitokios ir cia nelabai ka pakeisi. Be to, turbolagas yra gan bjaurus dalykas. kaip vienas zmogus pasake: turbina yra didelis kamstis si*noj. Kol neisisuka, tol medinis. Anyway, ACC labai issamiai viska paaiskino, uz ka jam labai aciu. |
|
|
|
|
|
 |
 |
Apie turbodyzelinius variklius |
Parašytas: 2008 04 26, 03:40 |
|
|
|
|
aha pritariu kad acc paiskinimas tikrai buvo vertas paskaityti. matosi kad zmogus supranta.
-----------
del to palyginimo tai as visda suprabntu kad duzelis visada turbo, kitaip ir buti negali. nebent tai koks nors pigus slamstas., kiek pastebejau is savo praktikos naudos is tos turbinos yra tik lenkiant ar pazeidinejant eismo istatymus bet kad ir retai naudingas daiktas negi gaila ideti jug nedaug kainuoja ir netrukdo.
o kodel tu taip nori imti ne turbo dyzeli? jei jau lyginti tai geriauisius atstovus o ne koki sena slamsta. tuo labaiu kad turbo benzininis tai retenybe o turbo dyzelis 90% visu automobiliu su dyzeliniu varikliu.
siap tai lyginant reikia tiesiog lyginti variklio mase ir NK o ne kazkoki mistini darbo turi. pvz dadedamas turbina kuri suspaudzia ora iki 1 atm tu padvigubini variklio darbo turi nes oro kiekis padideja 2 kartus.
siaip tai galime nebent sutarti kad benzininio variklio dinamika geresne ir galingumas maeses atzvilgiu irgi ko gero didesnis, sumazinto NK ir sutrumpinto resurso kaina.
cia gaunasi kazkas panasau i puslsuojancius rekstyvinius variklius kurie yra nezmoniskai paprasti ir galios su mase santykis aplenkia betka ka begaletum pagaminti. tik jie turi siaubingai maza NK nes dirba prie mazo slegio.
kazkaip bendrai ziusrint kuo geresnis variklis tuo blogesnes dinamines charakteristikos. pvz idealus variklis yra turbokompresinis kuris pagal savo galios ir NK parametrus lenkia beveik visus bet automobilams netinka del baisiai leto isibegejimo ir labai fiksuoto greicio.
jei tau nesvarbu kuro sunaudojimas tai benzinas kaip ir tinka naudojimui, bet jei nori variklio kurio nereikes liesti 20 metu tai jau tik dyzelis ta salyga ivykdo. |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Google paieška forume |
|
|
 |
Naujos temos forume |
|
 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Must have farming mods
Farming simulator modhub,
Best farming simulator mods |
|

|
 |