|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 11 23, 12:22. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Pareiškimai, padėkos, skundai » Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
Puslapis 2 iš 2 Pereiti prie Atgal 1, 2 |
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 05 25, 15:36 |
|
|
|
Turiu prašymą atsiliepti tuos (čia, ar man AŽ, jei nenori viešintis), kas gavo tokius SMS be išankstinio leidimo (ypač iš BITĖ). Jei pamenate, nurodykite ir datą (bent jau apytiksliai).
Taip pat siūlau kreiptis adresu Bendraukime@bite.lt (BITĖs siuntimo atveju) arba į jūsų ryšio operatorių bei CC: ada@ada.lt, prašant paaiškinti, kodėl gavote tokį pranešimą, ar operatorius turėjo jūsų sutikimą tiesioginei rinkodarai siųsti.
Beje, mano operatorius atsiprašė už neva sisteminę klaidą ir pasiūlė kyšį du bilietus dovanų į kiną Gal jums tai bus papildoma argumentacija į juos kreiptis.
Ačiū visiems, kas neabejingas valdžios savivalei. Gaila, jog operatoriai pasidavė spaudimui, o gal buvo priversti galimai pažeisti įstatymą. |
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 06 22, 17:05 |
|
|
|
Maždaug prieš mėnesį, kai gavau tą žinutę, VDAI apie tai pranešiau ir pateikiau nuorodas į viešus straipsnius, kuriuose rašoma, kad jau dalis tokių SMS išsiųsta: jau apie pusė Lietuvos gyventojų yra gavę SMS žinutes, kuriomis primenama apie galimybę pasitikrinti (LRT.lt). Deja, regis, po VDAI vadovo dr. Algirdo Kunčino atleidimo tarnybos iniciatyva išblėso, net ir turint priešistorę ir esant viešiems pareiškimams iš kurių aišku, kad pusė gyventojų sutikimų tiesioginei rinkodarai SMS sveikatos paslaugoms sutikimo praktiškai negalėjo duoti.
2017 m. gegužės 24 d.:
VDAI:Danguolė Morkūnienė rašo: |
JValstybinė duomenų apsaugos inspekcija jau buvo Jums pateikusi informaciją, kad ši situacija buvo aptariama susitikimuose su Valstybinės ligonių kasos, operatorių atstovais. Susitikimų metu buvome patikinti, kad operatoriai SMS žinutes siųs tik tiems asmenims, kurie yra išreiškę sutikimus dėl tiesioginės rinkodaros. Tuo atveju, jei sutikimo dėl tiesioginės rinkodaros nesate davęs kuriam nors iš operatorių, tuomet turite teisę pateikti Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai skundą dėl galimai neteisėtos tiesioginės rinkodaros.
Akivaizdu, kad šiuo atveju yra susidūrusios kelios teisės, tokios kaip teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą ir teisė į sveikatą ir gyvybę. Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje iki šiol nebuvo gauta pranešimų, kad SMS pranešimai buvo siųsti tiems asmenims, kurie nėra davę išankstinio sutikimo dėl tiesioginės rinkodaros. |
Taigi, nors ir buvo patikinti ar įtikinti, procesas įvyko, o kad įvyko, VDAI to nei matyti jau nebenori, nei ginti visuomeninio intereso:
2017 m. birželio 16 d.:
VDAI:Danguolė Morkūnienė rašo: |
Jums jau buvau atsakiusi, kad VDAI tikrinimus savo iniciatyva atlieka tik tuomet, kai tai nusprendžia vadovas. Šiuo metu VDAI nėra priimtas sprendimas tokį tikrinimą atlikti. Daugiau jokios papildomos informacijos pateikti Jums negaliu. |
Taigi, teks pradėti nuo asmeninių pareiškimų VDAI. Žinoma, gaila, kad tai bus veikiausia nagrinėjama, kaip vienetinis atvejis, o ne, kaip manau, masinis SMS reklamos siuntimas, galimai operatoriams piktnaudžiaujant dominuojančia padėtimi telekomunikacijų rinkoje, kuomet įtaką jiems galimai darė žalių valstiečių valdžia (o gal prižadėjo kokių išimčių ES nurodymuose dėl ryšių kainų užsienyje? . |
|
Paskutinį kartą redagavo ERROR, 2017 06 22, 17:57. Redaguota 4 kartus(ų) |
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 06 22, 17:28 |
|
|
|
Beje, tuo pat metu teiravausi ir operatorių, kaip jiems sekasi bendradarbiauti dėl šios politinės akcijos. Domėjausi:
kiek abonentų jau yra gavę tokius reklaminius sveikatos paslaugų SMS;
ir kiek planuojama, kad gaus iš viso;
ar naudotas koks nors filtras atrinkti abonentams (pvz., pagal asmens duomenis, amžių);
ar gavėjai yra davę sutikimą tiesioginei rinkodarai sveikatos paslaugoms;
galbūt patyrėte spaudimą iš akcijos sumanytojų siųsti tokias SMS žinutes be abonentų sutikimo?
Bitė Lietuva
Bite.lt (Bendraukime Bendraukime @ bite.lt) po incidento papildomai teiravausi:
1. Ar mano kitais numeriais taip pat siuntėte tokius pranešimus neturėdami sutikimo?
2. Ar tokius SMS neva dėl sisteminės klaidos siuntėte ir kitiems abonentams be jų sutikimo?
Aurelija: Bitė Lietuva klientų aptarnavimo skyrius rašo: |
Laba diena,
dar kartą atsiprašome dėl sukeltų nepatogumų. Pranešimas pasiekė ir Jūsų nurodytus, bei kitų klientų numerius. Norime patikinti, jog imamės visų priemonių, kad to išvengti ateityje.
Gražios dienos!
|
Vėliau atsakę atstovai spaudai tiesiog peradresavo mano klausimus dar kitiems:
Žana Jakevičienė: Bitė Lietuva atstovė spaudai rašo: |
Atsiprašau, jei dar neatsakiau į klausimus dėl POLA ir SAM organizuotų SMS.
Susitarėme su Šarūnu Narbutu, POLA prezidentu, kad į šiuos klausimus išsamiai atsakys jų teisininkas.
Visą info apie statistiką ir teisines aplinkybes jie žino, tad atsakys išsamiai. Jokio spaudimo nepatyrėme, kartu su kitais operatoriais dalyvavome spaudos konferencijoje LR Seime, kur pasirašėme bendradarbiavimo sutartį dėl gyventojų informavimo apie nemokamas prevencines programas. |
Telia
2017 m. birželio 7 d.:
Audrius Stasiulaitis: Telia atstovas spaudai rašo: |
Nuo balandžio vidurio iki dabar skirtingais etapais jau išsiuntėme apie 240 tūkst. SMS žinučių. Artimiausiu metu SMS žinutes gaus dar apie 570 tūkst. Telia numerių. Gavėjų sąrašas nebuvo filtruojamas nei pagal amžių, nei pagal lytį. |
Papildomai pasidomėjau: ar gavę ir gausiantys sveikatos paslaugų reklamą SMS yra davę Telia išankstinį sutikimą tiesioginei rinkodarai šioms paslaugoms?. Deja, net ir žinodami VDAI poziciją, jog tai yra tiesioginė rinkodara, jie tvirtina savo kad ne rinkodara:
Audrius Stasiulaitis: Telia atstovas spaudai rašo: |
SMS žinutės, kuriose kartu su kitais Lietuvos operatoriais ir Valstybine ligonių kasa kviečiame žmones prevenciškai pasitikrinti savo sveikatą ir taip sumažinti savo susirgimo riziką vėžiu, yra ne rinkodara. Šios informacinės žinutės gelbsti žmonių gyvybes ir yra dalis didelės apimties socialinės atsakomybės programų, kuriose dalyvaujame ir dalyvausime ateityje. |
TELE2
Andrius Baranauskas: TELE2 atstovas spaudai rašo: |
Prevencinės kampanijos SMS žinutės siunčiamos tik tiems Tele2 klientams, kurie sutinka gauti iš Tele2 papildomus pranešimus. Pranešę apie tokių SMS atsisakymą, žinučių negauna.
Taip pat, atsižvelgdami į konsultacijų su VDAI metu išsakytus pastebėjimus, tikslinę gavėjų auditoriją apibrėžėme pagal amžių tiek, kiek tai buvo techniškai įmanoma. Tad SMS gavo sutartis sudarę Tele2 klientai, kurių amžius atitinka siūlomų prevencijos programų ribas.
Tele2 turi teisę siųsti papildomus SMS pranešimus (rinkodaros ar kitokius), jei klientas tam yra davęs sutikimą arba tokią galimybę numato teisės aktais. Kaip jau minėta, prevencinės kampanijos žinutės buvo siunčiamos tik tiems klientams, kurie yra pateikę savo sutikimą gauti tokias žinutes.
Pabrėžiu, kad negavome nė vieno vartotojo skundo dėl šių žinučių.
Taip pat labai svarbu ir tai, kad rūpinimasis gyventojų sveikata bei skatinimas tai atlikti yra teisėtas esminis kiekvieno asmens interesas, o kartu taip pat ir viešasis valstybės interesas (valstybės pareiga). Atsižvelgimą į aukštesnio, svarbesnio intereso pirmenybę numato ir asmens duomenų apsaugą Lietuvoje reguliuojantis ADTAĮ, apie sveikatos apsaugos intereso prioritetą bei jo svarbą yra pasisakęs Ir LR Konstitucinis teismas. Įvertinę visus šiuos teisinius aspektus bei jais vadovaudamiesi, prisijungėme prie dalyvavimo prevencinėje kampanijoje.
|
Paprašius patiksinti skaičius ir kokius turi omenyje ADTAĮ ir KT pasisakymus, atsakė taip:
Andrius Baranauskas: TELE2 atstovas spaudai rašo: |
Pasiektų Tele2 abonentų tikslaus skaičiaus atskleisti negaliu, apgailestauju.
ADTAĮ 5 straipsnis. Asmens duomenų teisėto tvarkymo kriterijai
1. Asmens duomenys gali būti tvarkomi, jeigu:
1) duomenų subjektas duoda sutikimą;
2) sudaroma arba vykdoma sutartis, kai viena iš šalių yra duomenų subjektas;
3) pagal įstatymus duomenų valdytojas yra įpareigotas tvarkyti asmens duomenis;
4) siekiama apsaugoti duomenų subjekto esminius interesus;
5) įgyvendinami oficialūs įgaliojimai, įstatymais ir kitais teisės aktais suteikti valstybės bei savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir įmonėms arba trečiajam asmeniui, kuriam teikiami asmens duomenys;
6) reikia tvarkyti dėl teisėto intereso, kurio siekia duomenų valdytojas arba trečiasis asmuo, kuriam teikiami asmens duomenys, ir jei duomenų subjekto interesai nėra svarbesni.
Konstitucinio teismo išaiškinimai aktualūs asmens interesų apsaugos ir valstybės funkcijos (šiuo atveju vykdomą per VLK) kontekste:
LR Konstitucinis teismas, aiškindamas Konstitucijos 53 straipsnį, yra pažymėjęs, kad rūpinimasis žmonių sveikata ir medicinos pagalbos bei paslaugų žmogui susirgus laidavimas traktuotini kaip valstybės funkcija, o sveikatinimo veikla yra viena iš šios funkcijos elementų.
Valstybė turi pareigą saugoti žmones nuo grėsmių sveikatai ir, kai tai įmanoma, užkirsti kelią tokioms grėsmėms, pagerinti žmogaus, visuomenės gebėjimą įveikti kilusį pavojų sveikatai, susirgus užtikrinti medicininių paslaugų prieinamumą. Asmens teisė į sveiką aplinką yra būtinoji oraus gyvenimo ir naudojimosi daugeliu kitų konstitucinių teisių sąlyga.
Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2009 m. rugsėjo 2 d. nutarimas Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 23 straipsnio 2 dalies (2002 m. balandžio 23 d., 2007 m. birželio 7 d. redakcijos) atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Valstybės žinios. 2009, Nr. 148-6632.
Dar papildomai:
Tele2 sutartis: 13. Jūsų asmens duomenys. <...> Jūsų asmens ar paslaugų srauto duomenys gali būti naudojami kitais tikslais ir(arba) perduodami tretiesiems asmenims, jeigu su tuo atskirai sutikote arba tai numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
|
Ar TELE2 prilygino save valstybei ir ėmėsi jos funkcijų, ar turėjo omenyje, kad tos SMS buvo valstybinis užsakymas nesupratau, tai paprašiau patiksinti... |
|
Paskutinį kartą redagavo ERROR, 2017 06 22, 17:47. Redaguota 3 kartus(ų) |
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 06 22, 17:39 |
|
|
|
Beje TELE2 mintis, kad Jūsų asmens ar paslaugų srauto duomenys gali būti naudojami kitais tikslais ar Prevencinės kampanijos SMS žinutės siunčiamos tik tiems Tele2 klientams, kurie sutinka gauti iš Tele2 papildomus pranešimus, kitaip sakant sutiko su tiesiogine rinkodara, tai vadinasi su bet kokia, nepasirodė teisinga, tad paprašiau VDAI komentaro.
VDAI: Aušra Špakauskienė rašo: |
vadovaujantis Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos darbo reglamento, patvirtinto Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2014 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. 1T-33(1.12.), 83 punktu, teikiant konsultacijas elektroniniu paštu pateikiama įgalioto teikti konsultacijas valstybės tarnautojo, kaip asmens duomenų apsaugos specialisto, nuomonė.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (toliau ERĮ) 69 straipsnio 1 dalimi, elektroninių ryšių paslaugas, įskaitant elektroninio pašto pranešimų siuntimą, naudoti tiesioginės rinkodaros tikslu leidžiama tik gavus išankstinį abonento ar registruoto elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimą. Taigi norint siųsti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, reikalingas išankstinis abonento ar registruoto elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimas.
Atkreipiame dėmesį, kad ERĮ numato tik pareigą, jog būtų duodamas sutikimas tikslu gauti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus.
Tačiau vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (toliau ADTAĮ) 24 straipsnio 1 dalimi, duomenų valdytojas privalo suteikti duomenų subjektui, kurio asmens duomenis renka tiesiogiai iš jo, šią informaciją (išskyrus atvejus, kai duomenų subjektas tokią informaciją jau turi):
1) savo (duomenų valdytojo) ir savo atstovo, jeigu šis yra, tapatybę ir nuolatinę gyvenamąją vietą (jeigu duomenų valdytojas ar jo atstovas yra fizinis asmuo) arba nurodyti pavadinimą, juridinio asmens kodą ir buveinę (jeigu duomenų valdytojas ar jo atstovas yra juridinis asmuo);
2) kokiais tikslais ketinami tvarkyti duomenų subjekto asmens duomenys;
3) kitą papildomą informaciją (kam ir kokiais tikslais teikiami duomenų subjekto asmens duomenys; kokius savo asmens duomenis duomenų subjektas privalo pateikti ir kokios yra duomenų nepateikimo pasekmės, apie duomenų subjekto teisę susipažinti su savo asmens duomenimis ir teisę reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius savo asmens duomenis), kiek jos reikia, kad būtų užtikrintas teisingas asmens duomenų tvarkymas nepažeidžiant duomenų subjekto teisių.
Atsižvelgiant į aukščiau pateiktas ADTAĮ nuostatas, duomenų valdytojas prieš rinkdamas asmens duomenis tiesioginės rinkodaros tikslais turi pateikti tokią informaciją, kuri leistų duomenų subjektui suprasti., kokio turinio tiesioginės rinkodaros pranešimai galės būti siunčiami. Tik paties duomenų valdytojo teikiamos prekės ir paslaugos, ar ir kitų asmenų. Praktikoje yra įvairių sutikimo pavyzdžių, tiek labai siaurų, tiek ir plačių. |
Taigi, remiantis VDAI darbuotojo nuomone galima būtų manyti, kad sutikimas duotas tiesioginei rinkodarai, siuntėjui prieš tai aiškiai nenurodant, koks bus turinys, toks sutikimas būtų laikytinas netinkamu. |
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 06 28, 13:31 |
|
|
|
Ką gi, kaip ir maniau, nors skundas priimtas nagrinėti, po VDAI vadovo atleidimo, regis, laikinoji vadovė drebina kinkas ir nebenori matyti nei viešų akcijos organizatorių pranešimų spaudai, nei telekomunikacijų bendrovių atsakymų, nei jūsų pasisakymų. Ar atpirkimo ožiu taps tik viena telekomunikacijų bendrovė, o gal visgi dar kartą paraginta VDAI neignoruos viešų faktų ir imsis tirti, įvertindami visą vaizdą, ir išsiaiškins, kas yra tikrieji užsakovai ir bendrininkai, gins ne politikų interesus, o visų piliečių bus matyti.
Prašau dar kartą atsiliepti forumiečius, kas tokius pranešimus gavo, bet leidimo nebuvo davę ypač Tele2 ir Telia klientus. Būčiau dėkingas tiems, kas pateiktų oficialius skundus VDAI. Kaip tą padaryti, galėsiu pasakyti asmeniškai (AŽ error arba info@elektronika.lt ) ir sutrumpinti laiką tam procesui (užtruktų gal keliolika minučių). Tam būtų gerai turėti išsaugotą SMS žinutę (reiktų jos ekrano kopijos ar telefono ekrano fotografijos). |
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 07 03, 12:57 |
|
|
|
VLK pateikiau kelis klausimus. 2017 m. birželio 29 d. atsakymą gavau, bet VLK darbuotojas atsisakė prisistatyti:
VLK rašo: |
Kadangi, kaip suprantu, VLK yra šios akcijos organizatorius, gal galėtumėte dar patiksinti: kiek planuojama, jog SMS žinučių gyventojų gaus ir kiek jau yra gavę? Pranešimuose teigiama kad: Akcijos metu kiekvienas Lietuvos gyventojas, besinaudojantis mobiliųjų tinklų operatorių paslaugomis, gaus trumpąją SMS žinutę, raginančią pasitikrinti sveikatą.
VLK: Informuojame, kad šiais metais pirmą kartą Lietuvoje vykdomas socialinis projektas Kylame į kovą su vėžiu. Šio projekto iniciatoriai Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacija (POLA) ir VLK, prie projekto neatlygintinai taip pat prisijungė Lietuvos telekomunikacijų bendrovės Bitė Lietuva, Telia ir Tele2, žiniasklaidos priemonės Delfi, TV3 ir kt. Informuojame, kad kiekvienam Lietuvos gyventojui, besinaudojančiam mobiliųjų tinklų operatorių paslaugomis, operatorius siunčia trumpąją SMS žinutę, kviečiančią kreiptis į šeimos gydytoją ir pasitikrinti dėl vėžio.
Šio socialinio projekto tikslas priminti Lietuvos gyventojams, kad galima nemokamai pasitikrinti dėl gimdos kaklelio, krūties, prostatos ir storosios žarnos vėžio, paskatinti jų šeimų narius ir artimuosius kreiptis į šeimos gydytoją dėl dalyvavimo vėžio prevencijos programose.
Kartu su projekto partneriais siekiama, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie vėžio prevencines programas, kreiptųsi į šeimos gydytoją ir paragintų savo artimuosius pasinaudoti galimybe nemokamai pasitikrinti.
Jei visgi ne visi gyventojai ir pranešimas yra klaidinantis visuomenę, tai patikslinkite, prašau, koks filtras yra taikomas (pvz., siunčiama tik tiems, kas yra iš anksto sutikę gauti tokius tiesioginės rinkodaros pranešimus SMS; arba gal pagal tam tikrus kriterijus amžių, ligos istoriją ar pan.)?
VLK: SMS žinučių siuntimo statistika yra mobiliųjų tinklų operatorių duomenys. |
Atsakymas tik dar kartą patvirtina, kad kiekvienam Lietuvos gyventojui, besinaudojančiam mobiliųjų tinklų operatorių paslaugomis, operatorius siunčia trumpąją SMS žinutę. Kokių nors išimčių, pvz., kam nesiunčiama, nėra nurodoma.
Beje, VLK klaidina sakydama nemokamai pasitikrinti, nes šios paslaugos teikiamos iš gyventojų mokamo PSD mokesčio mes už tai susimokame, o VLK tik perskirsto pinigus, ką jie patys nurodo atsakyme:
VLK rašo: |
Naudodamiesi proga primename, kad Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) yra privalomąjį sveikatos draudimą vykdanti institucija, užtikrinanti apdraustųjų sveikatos priežiūrą, kompensuodama jos išlaidas, skaidriai ir efektyviai naudodama lėšas.
Vėžio prevencinės programos yra finansuojamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis, todėl ligonių kasoms rūpi, kad šios lėšos būtų panaudojamos laikantis teisės aktų reikalavimų. |
Šiandien VLK pateikė ir oficialų atsakymą PDF, iš kurio galima susidaryti nuomonę, kad pagal sudarytą sutartį iniciatoriai ir realūs SMS žinučių siuntėjai VLK, o reklamos platinimo paslaugų teikėjai (subrangovai) telekomunikacijų bendrovės ir kiti partneriai. |
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 07 12, 16:02 |
|
|
|
Taigi, VDAI, nors VLK oficialiu atsakymu pripažino, kad sutartimi mob. operatoriai buvo įpareigoti siųsti kiekvienam gyventojui suderintas reklamines sveikatos paslaugų SMS žinutes, nemato reikalo ginti visų piliečių intereso:
Kitaip sakant, nesuvadovauja faktais, o remiasi prielaidomis, kad gal visai ir naudingos piliečiams SMS spamas. Problema ta, kad įstatymas nekalba apie naudingumą, o kalba apie tai, kad prieš tai būtinas išankstinis sutikimas ir toks, jog abonentui būtų aiškus būsimų pranešimų turinys (o ne šiaip, kad sutartyje koks nors neapibrėžtas punktas sutinku gauti viską).
Taip pat įdomi dalis ta, kad nors, VLK atsakyme atskleidė sutarties (2017-02-02 nr. 1SUT-49) 8 punkto esmę, paprašius pateikti sutarties kopiją, dabar susigriebė, kad gal jau ir taip per daug priplepėjo:
|
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 07 19, 11:29 |
|
|
|
Konkurencijos tarybai nėra aišku, ar telekomunikacijų bendrovės Bitė Lietuva, Telia ir Tele2 užima dominuojančią padėtį atitinkamoje rinkoje... Ką čia ir bepridursi. Taip pat jiems nėra aišku, kaip tokiais veiksmais galėtų būti pažeidžiami sąžiningos konkurencijos principai.
Valstybinė įstaiga (VLK), kiek suprantu iš jų atsakymų, įpareigoja sutartimi ryšių operatorius teikti tiesioginės rinkodaros SMS paslaugas nemokamai ir galimai pažeidžiant ERĮ (šiuo metu vyksta VDAI tyrimas). Pasakykite, prašau, kokia dar kita (privati) sveikatos paslaugas teikianti bendrovė sugebėtų priverstų operatorius siųsti SMS žinutes kiekvienam gyventojui nemokamai? Kur čia dar galima sąžiningai pakonkuruoti, kai pareina buldozeriu iš valdžios nurodymas?
2017 m. liepos 19 d. atsakymas:
RAMUNĖ PUŠINSKAITĖ, Konkurencijos taryba rašo: |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba 2017 m. birželio 15 d. gavo Jūsų laišką, kuriame nurodėte, jog šiuo metu vykdomas projektas Kylame į kovą su vėžiu, kurio metu telekomunikacijų operatoriai Bitė Lietuva, Telia ir Tele2 gyventojams siunčia SMS žinutes su sveikatos paslaugų reklama. Laiške taip pat nurodėte, jog Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija yra nurodžiusi, kad tokio pobūdžio žinutės yra tiesioginė rinkodara. 2017 m. birželio 26 d., liepos 3 d., liepos 4 d. ir liepos 13 d. Konkurencijos taryba iš Jūsų gavo papildomą informaciją. Atsižvelgiant į pateiktą informaciją prašote pakomentuoti, ar telekomunikacijų bendrovių Bitė Lietuva, Telia ir Tele2 veikla, siunčiant gyventojams SMS žinutes su sveikatos paslaugų reklama, gali turėti piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi telekomunikacijų rinkoje požymių.
Dėkojame už Jūsų pateiktą informaciją.
Atsakydami į Jūsų laišką, pirmiausia pažymime, kad pagal Konkurencijos įstatymo 17 straipsnio 1 dalį Konkurencijos taryba yra valstybės įstaiga, vykdanti valstybinę konkurencijos politiką ir prižiūrinti, kaip laikomasi Konkurencijos įstatymo. Konkurencijos įstatymo pažeidimus, įskaitant piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi, Konkurencijos taryba nustato tik atlikdama tyrimus. Pagal Konkurencijos įstatymo 23 straipsnio 3 dalį teisę prašyti pradėti Konkurencijos įstatymo pažeidimo tyrimą turi vartotojai, kurių interesai yra pažeisti dėl Konkurencijos įstatymą pažeidžiančių veiksmų. Įvertinusi vartotojų prašymuose nurodytas aplinkybes, Konkurencijos taryba turi teisę pradėti tyrimą savo iniciatyva. Tyrimus Konkurencijos taryba gali pradėti tik jeigu yra įrodymų, leidžiančių įtarti Konkurencijos įstatymo pažeidimą.
Konkurencijos įstatymo 7 straipsnis draudžia piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi atitinkamoje rinkoje atliekant įvairius veiksmus, kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti atitinkamoje rinkoje arba pažeidžia vartotojų interesus. Pagal Konkurencijos įstatymo 3 straipsnio 2 dalį dominuojančia padėtimi laikoma tokia ūkio subjekto padėtis, kuri sudaro jam galimybę daryti vienpusę lemiamą įtaką rinkoje veiksmingai ribojant konkurenciją, t.y. susidaro tokia situacija, kada ūkio subjektas nesusiduria su konkurenciniu kitų ūkio subjektų spaudimu. Taip pat gali susidaryti padėtis, kada trys ar du didžiausi rinkoje veikiantys ūkio subjektai dominuoja kolektyviai. Tokia situacija susidaro tuomet, kada keli ūkio subjektai nekonkuruoja tarpusavyje, o veikia kaip vienas kolektyvinis vienetas, laikosi bendros politikos rinkoje, nejausdami kitų konkurentų ar klientų varžymo. Pažymėtina, jog įtarimams dėl dominuojančios padėties suformuoti reikalingi patikimi įrodymai ir detali jų ekonominė analizė bei vertinimas. Tačiau net įtarus vieno ar kelių ūkio subjektų dominavimą rinkoje dar nėra pagrindo įtarti Konkurencijos įstatymo pažeidimą, kadangi Konkurencijos įstatymas nedraudžia ūkio subjektams užimti (turėti) dominuojančią padėtį, o draudžia dominuojantiems ūkio subjektams piktnaudžiauti savo padėtimi, pvz., primesti nesąžiningas kainas; riboti prekybos, gamybos ar techninę pažangą; panašaus pobūdžio sutartyse taikyti diskriminacines sąlygas; sudaryti sutartis primetant papildomas su sutarties objektu nesusijusias sąlygas ir pan. Tokie veiksmai pažeidžia Konkurencijos įstatymą, jei jie riboja ar gali riboti konkurenciją, nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti atitinkamoje rinkoje arba pažeidžia vartotojų interesus.
Susipažinę su Jūsų laiške pateikta informacija, informuojame, jog iš pateiktų duomenų nėra pagrindo įtarti Konkurencijos įstatymo pažeidimo. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad nesant informacijos, leidžiančios nors preliminariai įvertinti telekomunikacijų bendrovių Bitė Lietuva, Telia ir Tele2 užimamos padėties atitinkamoje rinkoje, nėra galimybės įtarti ir šių ūkio subjektų dominavimo. Be to, kaip minėta aukščiau, net ir tuo atveju, jeigu nurodytos bendrovės užimtų dominuojančią padėtį, SMS žinučių siuntimas su sveikatos paslaugų reklama gyventojams savaime nerodo piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi požymių, kadangi iš Jūsų laiške pateiktos informacijos nėra aišku, kaip tokiais veiksmais galėtų būti pažeidžiami sąžiningos konkurencijos principai.
Dar kartą dėkojame už Jūsų pateiktą informaciją. Norime patikinti, kad ūkio subjektų bei vartotojų pateikiama informacija ir įžvalgos yra vienas iš tiesioginių rinkos pažinimo šaltinių ir yra vertingas indėlis į Konkurencijos tarybos kasdienį darbą. Jeigu Jums kiltų neaiškumų dėl šiame atsakyme išdėstytų aplinkybių, taip pat jeigu turėtumėte papildomos informacijos, naudingos nagrinėjant Jūsų laiške keliamą klausimą, maloniai prašome kreiptis žemiau nurodytais kontaktais. |
|
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 07 19, 21:12 |
|
|
|
Tamsta, turite labai keistą "hobi", šioje jūsų kovoje nematau visiškai jokios prasmės. Turėdamas tokį užsispyrimą, manau, geriau nusitaikytumėte į svarbesnius dalykus |
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 07 20, 08:12 |
|
|
|
lukiuxas rašo: |
Tamsta, turite labai keistą "hobi", šioje jūsų kovoje nematau visiškai jokios prasmės. Turėdamas tokį užsispyrimą, manau, geriau nusitaikytumėte į svarbesnius dalykus |
Jau senai nusitaikė tas žmogas į svarbesnius dalykus. Jei manai, kad čia "postinti" yra svarbus dalykas - tai be jo "keisto hobio" čia tamstos nebūtų. Kaip ir elektronika.lt tinklapio. Derėtų į tai atsižvelgti. |
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 08 21, 19:12 |
|
|
|
Kaip ir visi normalūs žmonės, VDAI vasaros gale irgi užsiima marinavimu. O, jei ne juokais, VDAI pamišo, kad dar 2017-02-15 rašte Nr. 2R-1082 (3.8.E) patys nurodė, kad tai laikoma tiesioginė rinkodara, pamiršo ir savo DUK. Prasitęsė terminus panagrinėjimams, tik įdomu, kas ten teisiškai vertins (gal atsakys, nes paklausiau), jei jau savo ankstesniais vertinimais ir piliečiams aiškinama praktika nepasitiki:
|
|
|
|
|
|
|
Kaip nuo valdžios SMS spamo gyniaus |
Parašytas: 2017 11 23, 12:58 |
|
|
|
Šiuo metu vyksta daug kariavimo su valstybinėmis įstaigomis, bet šioks toks poslinkis teigiama kryptimi (arba nukreipimas nuo problemos esmės) yra VDAI sprendimas (PDF), kuriuo UAB Bitė Lietuva pripažįstama tris kartus (skirtingais numeriais, skirtingu metu) siųsdama minėtą SMS, kiekvienu atveju pažeidė ERĮ 69 str. 1 dalį ir ERĮ 69 str. 3 dalį dukart.
Sprendime, kaip manau, nenurodomi tikrieji atakos užsakovai ir kiti vykdytojai, nors to pageidavau. Be to, nutarime UAB Bitė Lietuva pateikiamas tik nurodymai (o ne bauda), kurių turinys prašymas laikytis įstatymų, kurių ir taip privalėjo UAB Bitė Lietuva laikytis. VDAI turi teisę teikti nurodymą ar skirti baudą, bet, akivaizdu, kad sankcija turi būti proporcinga pažeidimui ir jo aplinkybėmis: UAB Bitė Lietuva buvo iš anksto informuota VDAI, jog tokios SMS žinutės gali pažeisti įstatymą; nenustatyta kokių nors lengvinančių aplinkybių; SMS siųstos masiškai; ERĮ pažeistas trim atvejais, kiekvienu atveju 3 epizodais; UAB Bitė Lietuva turėjo nesutikimus tiesioginei rinkodarai ir pakartotinius reikalavimus jos nevykdyti; UAB Bitė Lietuva neteikia (mano žiniomis) medicinos paslaugų ir negali jų reklamuoti tiesioginės rinkodaros būdu savo klientams be jų sutikimo; UAB Bitė Lietuva dirba ryšių sektoriuje, tad ERĮ jiems ne naujiena, juolab, kad tai didelė bendrovė ir gali sau leisti juristų paslaugas, jei jiems kas nors vis dar neaišku.
UAB Bitė Lietuva, regis, sutinka su tokia VDAI pozicija ir mano žiniomis sprendimo teismui neskundė. Taigi, jis šiuo metu yra galiojantis. UAB Bitė Lietuva neskųsdama sprendimo, manau, išsižada ir negina savo pozicijos, jog trumposios žinutės (SMS) tekstą parengė ir siuntimui paruošė projekte dalyvaujančios valstybinės institucijos, o Bitė veikė laikydamasi šių institucijų nurodymų (cituojama UAB Bitė Lietuva).
Ar nuo šiol VDAI pažeidėjais įvardins Google ar Microsoft, jei per Gmail ir Outlook programas bus kieno nors kito siunčiamas brukalas? Abejoju. Bet štai šiuo atveju rastas atpirkimo ožys ir, manau, bandoma sąmoningai neleisti kasti per giliai, kas, manau, naudinga visoms (išskyrus paprastus žmones, kurių teisės į privatumą (būti netrukdomais) buvo pažeidžiamos) pusėms, įskaitant VDAI. Regis, socialinę atsakomybę deklaruojantis verslas tapo valstybinės propagandos nelegalaus platinimo įrankiu. Tuo pačiu galima sutikti, jog mobiliojo ryšio operatorių veiksmai taip pat nusipelno įvertinimo, nes jie buvo perspėti ir informuoti dėl galimo pažeidimo dar prieš jį vykdant. Iš to kyla klausimas: gal mobiliojo ryšio operatoriai buvo spaudžiami tą padaryti, o gal iš valstybės gavo pasiūlymą, kurio negalėjo atsisakyti?
Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (ADTAĮ) 42 str. 3 dalis numato, jog jeigu skundas gautas žodžiu arba Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nustatė šio įstatymo pažeidimo požymių iš visuomenės informavimo priemonių ir (arba) iš kitų šaltinių, ji gali pradėti tyrimą savo iniciatyva. VDAI keliskart atsisakė ginti viešąjį interesą, net ir turėdama viešai prieinamą informaciją ir papildomus jai pateiktus duomenis, teikdama abejotinus pasiteisinimus, kuomet ADTAĮ 42 str. 3 dalyje numatyta teisė pradėti tyrimą savo iniciatyva traktuojama kaip teisė nepradėti tyrimo savo iniciatyva (cituoju VDAI). Jei tokių VDAI veiksmų nelaikome biurokratizmu, tai galima būtų manyti, jog toks VDAI sprendimas neveikti, su tikslu dangstyti galimai nusikalstamą veiklą, gali būti įtakojamas iš šalies.
Procesas tęsiasi... |
|
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
|
|