|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 11 21, 19:33. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Vykdomi projektai » Lietuviško elektromobilio idėja
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 19, 15:34 |
|
|
|
Sveiki! As konstruoju elektromobilį. Esu jau ši ta padaręs, bet norėtųsi atrasti daugiau šitos srities entuziastų. Taip pat labai būtų įdomu sužinoti
kitų elektronikų nuomonę apie lietuviško elektromobilio įdėją.
Savo projekte naudoju 250-450Hz trifazį asinchroninį variklį.
Kad jis suktųsi nuo akumuliatorių reikalingas apie 30-50kW galios
keitiklis.Čia ir yra viso projekto įdomumas, mat tenka susidurti iki kelių šimtų amperų srovėmis, esant kelių šimtų voltų įtampai. Gal kas ką nors irgi bandėte daryti? gal turite kokių gerų idėjų? Gal kas norite prisidėti prie projekto?
PAPILDYTA ADMINISTRACIJOS:
Circuit:
Darosi tikrai labai sunku sekti šią elektromobilio diskusiją, taigi siūlau minėtomis temomis diskutuoti atskirai, o šią diskusiją pasilikti bendriems klausimams. Pasitarėme su ERROR ir nusprendėme, kad gerai būtų temą išskirstyti. Taigi, sukūriau dvi atskiras temas:
* Lietuviškas elektromobilis: elektroninė pavara, varikliai
* Lietuviškas elektromobilis: akumuliatoriai, įkrovikliai |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 19, 19:11 |
|
|
|
o ka butent esi jau padares tam mobiliu? ratus turi rema ir .t.t. gal foto kokiu turi ar gali padaryt? |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 19, 19:27 |
|
|
|
as siulyciau truputi kitaip daryt, akumus jungt nuosekliai (kad nornalu atstuma nuvaziuot manau desimt akumu tikrai reks) taigi gaunas 120 V, o tokius ketiklius manau jau glima rast, privalumai, mazesnes sroves, mazesni nuostoliai, y kaina visos sistemos mazesne gautus, su akumu pakrovimu maziau problemu butu, tik zinoma tektu stebet kad koks vidury akumas nepridvestu, nes y visus likusius laba greit primarintu |
|
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 19, 21:45 |
|
|
|
Atsakau i klausimus.
Esu pagamines elektromobilio prototipą - triratį motociklą. Jei ką domina,
pabandysiu įdėti nuotrauką. Išvysto 65km/h. Variklis apie 6kW, įtampa 60V
(5 akumai). Dabar bandau padaryti 30kW ir įdėti į automobilį, išmetant
vidaus degimo variklį.
Dėl akumulaitorių jungimo, tai tiesa, kad reik didinti įtampą jungiant nuosekliai. Tačiau reik 30Kw. P=U*I. Taigi, grubiai primetus, esant 150V
įtampai srovė jau bus 200A. Galima 300V, tada 100A. Taigi reikalas yra
su šimtais kaip bevartysi. Gali daryti 600V, bet kažkaip nejauku tokią įtampą
po sėdyne turėti...
Nuolatinės srovės variklis būtų papraščiau, bet dabar jį mažai kas naudoja dėl mažesnio nk, didesnės kainos, masės, mažesnio patikimuimo lyginant
su asinchroniniu. Be to įdomiau dirbti būtent su kintamos srovės.[/img] |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 19, 21:50 |
|
|
|
asincronimio variklio naudoti neapsimoka, daug geriau BLDC variklis nes jo NK didesnis ir valdyti lengviau, be to galesi energija atgal grazinti vaziuodamas nuo kalno
kitas varintas "swithed reluctance" arba kintamos magnetines varzos variklis, jis pigesnis, lengvai pagaminamas ir turi labai dideli sukimo momenta, bet masias greciai sukant suka netolygiai.
del ketiklio tai apie juos visur aprasymu pilna. nieko sunkaus nera, bet reikia tinkamos shemos kuri galetu suvaldyti daug mosfetu, tai nera taip labai paprasta, ir kainuos nemazai.
visa kita elektronika kaip akumuliatoriaus talpos skaitliukas, ir valdymo shema tai niekai.
jei rinksiesi itampa tai ji tures buti 50(4, 100() arba 400-600V |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 10:45 |
|
|
|
Nu ini paprasta keitikli. ismeti is ano diodu tilta paduodi jam 500V DC ir valio. Jei assivesi is amerikos - uzteks ir 300V (ten trifaze 220V).
Kokios problemos. Asinchroniniame variklyje prarasi daug energijos.
"""""del ketiklio tai apie juos visur aprasymu pilna. nieko sunkaus nera, bet reikia tinkamos shemos kuri galetu suvaldyti daug mosfetu, tai nera taip labai paprasta, ir kainuos nemazai.
visa kita elektronika kaip akumuliatoriaus talpos skaitliukas, ir valdymo shema tai niekai. """"
...........jo niekai ..................................
masinai nereikia 30 kW variklio ( na jei tai ne kamazas) . Jei tavo variklio (tarkim DC) nominalus galingumas 10kW, tai be problemu galima jam paleisti trumpalaikes perkrovas (1-2 min) 5-7 kartus daugiau. o cia 50-70kW. Jei BLDC - tai charakteristikos dar geresnes. Taciau tai gali leisti tik kazkieno finansuojami darytojai.
Asinchroninis variklis to neleis.
"""""Nuolatinės srovės variklis būtų papraščiau, bet dabar jį mažai kas naudoja dėl mažesnio nk, didesnės kainos, masės, mažesnio patikimuimo lyginant
su asinchroniniu. Be to įdomiau dirbti būtent su kintamos srovės""""""""
kaina jo niekuo ne didesne. Patikimumas? kas 2000 valandu pakeisi sepecius. 2000 valandu tai apie 100 000 km.
naud koef? 80-90 % (jei su pastoviais magnetais). Mazai?
Idomu dirbti ir su paauksuotais 125 mm laidais . Realybe yra kita.
Cia dar yra:
http://www.elektronika.lt/forum/viewtopic.php?t=15257&highlight= |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 11:31 |
|
|
|
Sutinku, kad BLDC yra geriau, tačiau kaina... As naudoju asinchroninį, nes tokį gali nupirkti nebrangiai bet kur, na ir pasirinkimas didžiulis. Žinoma, reika pervynioti, kad tiktų įtampai ir dažniui. Finansavimo neturiu, dirbu iš
savo pinigų, tad sukuosi lieuviškai - kuo pigiau. Tad geriau daugiau padirbėti protu, palaužyti galvą dėl valdymo (aš irgi maniau, kad tai vieni niekai, kol nepradėjau). Beje, su AC varikliu padariau regeneraciją, stabdant variklliu, energiją gražina į akumus. Tik čia dar sudėtingesnis momentas. Tiems, kurie siūlo pirkti gatavą keitiklį, siūlau pasidomėti jo kaina. (Esant 30kW AC varikliu keitiklis turi atlaikyti trumpalaikes apkrovas bent iki 70kW). Kaina yra nelietuviška, įskaitant dar ir tai, kad reikės gerokai jį perdaryti, praktiškai panaudoti išeis tik galios grandinę, nes pramoniniai transportui nelabai tinka. Galima pirkti ir transportui, vieni žmonės pirko tokį keitiklį iš
SIEMENS 100KW galios. Su 18kW varikliu ir atsiuntimu sumokėjo 22000Lt! Itin nelietuviška kaina! Tad darausi keitiklį pats, nes paskaičiavau, kad variklis ir keitiklis atsieis apie 3000Lt (detalės). O tai jau visai kas kita.
Asinchroninio 30kW 2polių variklio nk 90-93proc.
Pats gyvenu Kaune. |
|
Paskutinį kartą redagavo Markas, 2007 04 18, 22:13. Redaguota 1 kartą _________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 15:04 |
|
|
|
Tie vieni zmones - tai kauno studentai? Kur pravalge 45 kilo litus savo projektui?
Man toki finansavima...
O uz tris tukstantelius ebay gali rasti gatava varikli (DC) su curtis kontroleriu. Nominali 15 kW, max 65 kW. Daug pasaulyje yra pradejusiu ir nebaigusiu tokiu projektu. taigi ir nupirkti galima.
"Asinchroninio 30kW 2polių variklio nk 90-93proc. "
Ir ka gi tu islosi keleta procentu? palygink dc (naujas 600-1300$) ir sio variklio kontroleriu kainas pamatysi , kad per 10 metu neatsipirks.
Jei naudoti dc varikliui tiristorini reguliatoriu - kaina galima zenkliai sumazinti (Dabar visi prades rekti, kad nuostoliai, taip negalima ir t.t.)
Dzin. nuostolius panaudoti salono apsildymui. Tiristoriaus taip lengvai nesupleskinsi. O ir kokie ten niekingi 600A tiristoriui nebaisus (paemus tinkama).
Be abejo asinchroninis is siukslyno kainuoja 300-400 lt. pervyniojimas dar 400 lt (na cia is praktikos - su saskaita 22 Kw sudegusio variklio ) .
"Tiems, kurie siūlo pirkti gatavą keitiklį, siūlau pasidomėti jo kaina. "
Kainas as zinau ir zinau kur nupirkti. Paklausei ka pasiulyti - pasiuliau.
To markas : paziurek PM |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 15:08 |
|
|
|
BLDC ar asincroninis kontroleris labai mazai skiriasi, tik valdymo algoritmas kitoks.
bet su asincroniu tikrai bus sunkiau, varikli nebutu dideles problemos ir paciam pasigaminti, lektuvu modeliams zmones juos daro, ir sakyciau tas netarodo labai sudetinga.
o va del ypac didelio galingumo tikrai bus problemu jei kas megins gaminti kaip kad 1kw shema, apie tas problemas esu skaites, paciam susidurti teko mazai.
pirma mosfetams reikia baisiai dideles valdymo sroves sakykim vienas mosfetas tai 2-5A reikes kokiu 20 lygegreciai, tai iseina 100A valdymo srove.
antra labai svarbu visus ijungti ir isjungti vienu metu, sita problema siuo atveju gali buti nelabai aktuali.
is esmes svarbiausia nusipirkti pakankamai mosfetu
o valdymo shema tai nesiskiria ar ten 10w ar 100Kw, nei neskaitysime ivairu apsaugu. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 15:19 |
|
|
|
"is esmes svarbiausia nusipirkti pakankamai mosfetu "
Nesu pesimistas. Bet reikia nusipirkti trigubai daugiau nei reikia. Jie turi savybe skleisti dumus. Ypac prie tokiu sroviu. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 15:28 |
|
|
|
tai nereikia eksperimentuoti su visais, atoderini ant 0.5kw isitikini kad apusagos veikia tada sudedi likusius 200 tranzstoriu.
o is savo praktikos zinau kad jei mosfetas tesingai valdomas tai so paleisiti dumais beveik neimanoma, bet va jei valdymo shemai krinta itampa viskas islekia dumais. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 21:35 |
|
|
|
Nesupykit,
as semovinis
ka zinot apie variklius DC?
zadinimo tipai ir tt?
bet elektromobiliuui kintamos sroves variklis manau per daug sudetinga
O kaip trolikai vaziuojaa?
pasidomesiu tuo
mano vaikystes draugas Vilniaus troliku direktorius ir jis elektrikas paklausiu apie paskutines naujienas.
ten ekonomiskumas juos kasa stipriai
Bet manau,kad mandriau uz impulsini maitinima jie geriau nerado. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 22:15 |
|
|
|
Na, aš dėkingas už įvairius pasiūlymus. Mano pirmasis elektromobilis buvo
su DC varikliu. Bet kai paeksperimentavau su AC... liko toks geras įspūdis, kad būtinai noriu tęsti. Visai kita dinamika didesnių sūkių srityje, visai nekaista kaip kaito DC. Na, be to esu jau padaręs gerai važiuojantį traiką. Taigi, jau turiu veikiantį nominalios 10kW galios keitiklį. Iš bėdos
galima būtų ir baigti, bet liko keletas problemėlių, kurias dar reiktų išspręsti - apsaugos klausimai, nes prie didelių galingumų prasideda nauji niuansai, triukšmų problema ir regeneracijos plonybės. Aišku, jeigu čia niekas nebandėte žaisti su didelėm galiom, tai vargu ką galėsim pasvarstyti, nes
reik būti susidūrus su tom problemom. Pirmas mano keitiklis buvo 3KW galingumo ir dar keitė iš 24V į 220V trifazę. Tą padariau per 3 mėnesius laisvalaikiu, neturėdamas jokios patirties ir daug ko nežinodamas. Bet perinant prie didesnių galingumų ėmė kilti vis naujos problemos, kurios daugiau rėmėsi ne į kontrolerį su programa, ar schemotechniką, bet į konstrukcinės ypatybes.
Gal kas bandėte padaryti labai greitą apsaugą didelei srovei? Turi sudirbti max per 500ns trumpo jungimo atveju (400A srovei), antraip sudegs tranzai. Jis turi dirbti itin agresyvioje EM spinduliavimo atžvilgiu aplinkoje ir nesudirbinėti nuo triukšmų. Būsiu dėkingas, jei kas pasidalins savo patirtimi ar žiniomis šioje srityje. Varžiniai variantai netinka.
Šiuo metu esu pagaminęs max 60kW keitiklį, šiandien atlikau pirmuosius
bandymus, bet dėl triukšmų negaliu pasiekti daugiau kaip 25proc. galios.
Įdėjau į traiką, tai tas vos neskraido ir su 25proc., bet automobiliui reik
pilno galingumo. Jei pavyks viską išspręsti, tai projektą sėkmingai baigsiu. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 02 20, 22:22 |
|
|
|
per 500ns nesudirbs niekaip, bet to ir nereikia, laidai ir variklis turi induktyvuma, ir srove taip gretai neuzkils, deja taip paprasta nebus, jei staigiai atjungsi maitinima, induktyvume sukaupta energija ko gero pramus tranzistorius.
nuo 400a tranzistoriai nesuges, nes ju maksimali trumpalaike srove turbut bus kokie 5000A ar daugiau
o del dideliu galingumu yra paprastas sprendimas, nenstengti labai tobulinti shemos o tiesiog lygegreciai sujungti daug mazesniu ketikliu, akivaizdu akd valdymo shema galima visiesm palikti ta pacia, reikes tik atskiru jegos grandiniu.
toks metodas oficialiai siulomas didelio galingumo smps maitinimo blokams. |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
LEGO
Mänguköök,
mudelautod,
nukuvanker |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS25 Mods
FS25 Harvesters,
FS25 Tractors Mods,
FS25 Maps Mods |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
|
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters,
GTA 6 Map,
GTA 6 Vehicles |
|
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
|
|
|